Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Szervusz!
Csak a C9 1 nF kalibráló kondinak kell pontosnak lennie. A legjobb ha polisztirol (NEM poliészter) mind a két 1 nF. A feszültségtűrés a 33 nF esetében érdekes (legalább 275 V), annyiban, hogy a bevált kondenzátor igazából egy hálózati zavarszürő kondi (33nF 275VAC mkp X2). Ha van polisztirolból 33 nF, akkor kisebb feszültség is jó, de ez már nehezebben beszerezhető és a mérete is elég nagy. A 100 uH pontos értéke nem lényeges, de -más okból-azért legyen 10% belül.
Kedves István, nagyon köszönöm a választ!
Az induktivitás lelőhelyünk megegyezhet a Fejlesztőkkel, mert pontról-pontra egyezik a típus. (Lomex) A X2-es kondi beszerzése sem gond (33nF) Azt hiszem, semmi más bajom egyelőre, ha igen, kérdezek...
Szia!
Figyeltem a tantálok polaritására is, megnéztem és mind úgy helyezkedik el, ami beültetési ábrán látható. Kivett és visszatett kontrollerrel is kb 2,5 volt mértem a c4 és a c5 lábai között. Az elején nem volt egyszer a stab ic föld bemenete rendesen a földre kötve (a nyák széle miatt), de ez később javítva lett. Ennek ellenére egy új mikrokontrollerrel sem ír a kérdőjeleken kívül semmi használható értéket ki.
Amiben eltérek az eredetitől az az, hogy az 1 nanós kondik két 2 nanós, egy százalékos kondi sorba kapcsolásával van megoldva.
Szervusz!
Ha nem mérhető a tesztfrekvencia a bekapcsoláskor és a DC fesz szintek is jók, akkor valószínű, hogy az 1 nF - 100 uH - L/C kapcsoló körül kell keresni a hibát: - nyák hajszálrepedés (hidegforrasztás), - nyák vagy 1nF zárlat, - hibás L/C kapcsoló, - induktivitás szakadás, - esetleg a nyák más részén lévő szakadás vagy zárlat is okozhatja. Idézet: „nem volt egyszer a stab ic föld bemenete rendesen a földre kötve” Az áteresztő típusú stabilizátoroknak van egy olyan kellemetlen tulajdonságuk, hogy a föld láb bekötésének hiányában a kimeneten megjelenik a teljes bemenő feszültség mínusz az áteresztő tranzisztor CE átmentén eső feszültség. Tehát ha a fenti helyzet mellett pl. egy 9V-os elemről volt indítva, akkor már az is a "mák" kategóriába esik, hogy még úgy-ahogy működik az LCD és a PIC. Attól, hogy látszólag működik, még történhetett olyan kevésbé látványos változás (pl. a lábak védődiódáinak átégése) ami megakadályozza, hogy meginduljon az oszcilláció.
Labortápról volt indítva és áramkorláttal, valamit csak egy pillanatra kapcsoltam be. Én is utánaolvastam, hogy ilyenkor mi mehet tönkre, de a hiba kijavítása után az lcd úgy néz ki, hogy nem hibásodott meg. A pic modulja lehet, hogy tönkrement, de írtam is, hogy kicseréltem, mert tudtam, hogy ez valószínűleg elszállt. A hibajelenség most is fenn áll, úgy, hogy a stab ic rendesen van bekötve, mindenhol 5 voltnál alacsonyabb feszültségek vannak, illetve átnéztem már egy jópárszor a nyákot. Most leellenőriztem a következőket: induktivitás (nem szakadt), az 1 nanós kondik nem zárlatosak, az L/C kapcsoló nem tűnik hibásnak (mértem). Nekiállok és még átnézem a nyákot, de lehet, hogy jobban járnék, ha újat csinálnék belőle, mert már egy kicsit megviselte a dolog.....
OK, meg volt a hiba. Amikor kimarattam és átnéztem a nyákot elkapáltam egy apró átkötést. Pont azt, amelyiken keresztül kapja a pic a mérendő frekit. Azt hittem, hogy ott nem kell semminek lennie, na mindegy. Ennek köszönhetően, viszont a pic nem is ment tönkre, amikor a stab ic földje nem volt bekötve. Írom a mért frekiket:
F0=497.5 kHz, FCal=355.1 kHz.
Bocs, figyelmetlen voltam. Örülök, hogy összejött!
Szia!
Többször leírtam már, hogy idegeink és pénztárcánk kímélése érdekében a fokozatos beültetés - mérés módszert alkalmazzuk. Kezdjük a táp áramkörnél. A táp alkatrészeinek beültetése után rögtön ellenőrizzük is le, mérjük is meg, amit csak lehet. Így haladjunk tovább. A kontroller és az LCD (további drága elemek) kivezetésein mérjünk, mielőtt beültetnénk. Ugyanis egy alkatrész lehet rossz is, hiába most vettük, a bontottról nem is beszélve. Sőt elnézhetjük a típust. (Idősebben hátrányban az apró karakterek miatt ld. SMD jelölés...) Másrészt a beforrasztásnál tönkre is tehetjük (MOS-FET), illetve a forrasztással összeköthetünk vezetékeket...
Teljesen igazad van, olvastam is a hozzászólásodat, amiben ugyanezeket ecsetelgetted. Az igazat megvallva, annyira be voltam sózva, amikor kész lett, hogy kíváncsiságból kipróbáltam, hogy vajon mi lesz. Ez teljesen az én hibám. Szerencsére, nem lett semmi komolyabb gond azon kívül, csúsztam az elkészítésével, de ez legyen a legnagyobb bajom.
Minden esetre köszönöm a segítségeteket és azt, hogy a készítők közzé tették a leírást és a szoftvert, hogy bárki után építhesse ezt a rendkívül hasznos műszert!
Üdv!
Kalibrálási rituálékhoz tapasztalat: Nem szorosan ide, de egyet vettem (LCM3) egyet pedig építek a kisfiamnak... A "vett"-ben a kvarc melletti kondik cseréjét hajtottam végre. Azóta mintha kevesebbszer igényelné a kütyü a kalibrálást. Az újhoz: Az 1nF stiro beszerzésében segített a régen félrerakott és a kidobást megúszó REMIX kondihalom, régi, magyar TV modulok és a szovjet időkbeli katonai, műanyag borítású, legyőzhetetlen kondisereg...
Hi,
Is there an English manual for this? I'm lost with this project.. My 100uH coil reads 237uH.. Capacitor reads ok but the ESR is just "?" Do I need to calibrate this meter? TIA
Check all the solder joints, and the value of the capacitors near the quartz (22pF) and the value of the two 1nF caps, and also make sure you have used a 100nF coil.
Calibration can be done but there shouldn't be this big difference, at least if you have used the 1% capacitors for the 1nF ones, as that was in the parts list. So only zeroing is needed: - with leads open, leads in L/C and GND, in C mode, - then with leads closed in L mode, - and also with leads closed, leads plugged in C and GND for ESR zeroing.
I have used 1nF (102) 1% caps and 100uH radial inductor..
Tried calibrating in C mode, with leads open got this reading.. Re=0.230 kohms Switch to Meas.! C=>0 Cx = -44.pF <--- not stable.. also I got this.. F0 = 251.3k FCal = 190.5k What does it mean?
Szervusz!
Idézet: „F0 = 251.3k FCal = 190.5k” Quartz (20 Mhz) is not working well! You may have a bad or quartz only 4 Mhz. Look at the quantity of quartz and 22 pF capacitors, and PCB errors! What is in the 22 pF capacity written? István
I tried another 20Mhx XTAL same result...also change my 22pF cap..all are marked 22pF NP0...
My other 22pF cap is like the one in the right..with BLACK on top... My pcb is same as posted in the forum..
Look at the following quartz around the PCB: shorted wire, broken wire, soldering error ...
If you have an oscilloscope, you can measure the signal of the quartz!
Üdv egy lc méröt raknék össze és hogy.. valahogy kinézzen a kijelzö és a nyák közti részhez,vettem két 90 fokos tördelhetö tüske sórt. Ezt beforrasztanám de azt nem tudom mi a neve a kábelnak amivel összedugom a két tüskesort már átnéztem mindent.. esetleg képet ha tudnátok róla fel tenni vagy valami nevet? Elöre is köszönöm Sztanko.
Ha van kéznél kisfloppyhoz való kábel akkor az pont jó is a feladatra... az egyik végén a csatlakozót lepattintod óvatosan és közelebb hozod olyan hosszra, ami neked kell, a maradék kábelt egy ollóval levágod és kész is a kábel, remélhetőleg ingyen ha találtál valahol ilyen kábelt vinyó kábel is jó csak az szélesebbb, lehet a floppin is több csatihely van nem tudom, de nekem azzal van.... kérdés a csatlakozókkal így befér-e neked a dobozba amibe szánod, a "gyári" LCM3 dobozba pl a hely szűke miatt nem fért el, amikor egy haveromnak ajánlottam ezt meg lett nézve...
Köszi a segitséged úgyemlékszem lesznek ilyen kábelok valahol a számitógép alkatrészek köszt. Ha nem akkor valami mást kell kitalálni..
Üdv.!
LCM3 műszert épített valaki otthon? Mik a tapasztalatok?
Szia!
Ha ezt a fórumot elolvasod akkor láthatod, hogy nagyon sokan megépítettük és használjuk azóta is nagy megelégedettséggel. A műszer megépítéséhez szükséges dolgok beszerzése sem okoz gondot. Az építés során felmerülő hibák megoldásában szívesen segítünk. Üdv.: Feri
Sziasztok!
Már egy joideje szemezek az LCM3 müszerrel. SMD alkatrészekböl érdemes megépiteni, és ajánlott az 1% os türéshatárt betartani?
Sziasztok!
Bekrepált a műszerem, a hibajelenség, bekapcsoláskor F0 és Fcal egyenlő kb 30-33 , 1,5mV van. Előtte valószínűleg zárlatos tekercset mértem huzamosabb ideig egy pc kártyán vagy az esr mérőkábelemet nem kapcsoltam át direktbe. Cseréltem tekercset,33-as kondit, meg relét és elemet is , de nem jó, mi mehetett ki? Az 5volt bemegy a rendszerbe.
Szervusz!
Most valószínűleg én vagyok a rossz hír hozója... Túlfeszültség esetén a leggyengébb láncszem, sajnos a PIC16F690! Valószínűleg csere, ne tévesszen meg hogy látszólag valami életjelet még ad, ilyen esetben csak egy két bemenet hibásodik meg. A bemenetek védelmére történt ugyan kísérlet, de az a pontosság rovására ment. Ezért csak a bemeneteken lévő 180 illetve 220 Ohm ad némi védelmet. Ismét leírom, hogy feszültség alatt lévő áramkörben ne mérjünk vele! És nem kisütött elkót sem! Áramkörön belüli (feszültségmentes)méréshez az InCircuit kábel való, aminek feladata megvédeni az LCM3-at az esetleges túlfeszültségtől, valamint a mérendő áramkört sem terheli az elkó mérés áramával és feszültségével, csak ESR-t mér ilyenkor. És már arról is volt szó, hogy azért van külön kábelbe építve az IcCircuit áramkör hogy kisebb legyen az esélye nélküle mérni az áramkörön belül. Ha be van építve az LCM3-ba egy kapcsolóval válthatóan, vagy mint nálad szintén kapcsolóval kiiktatható a mérőkábelben, akkor egy apró figyelmetlenség és rossz állásban lévő kapcsolóval mérsz egy esetleg feszültség alatt lévő áramkörben. Persze tudom, hogy akkor jó ötletnek tűnt kapcsolóval váltani az InCircuit mérést...
Köszi a választ!
A kártya ki volt szedve, nem fesz alatt mértem (meg se merném próbálni ), a pic cserét megpróbálom.
Szia! Pic csere megvolt, de sajnos nem jó, amit most észrevettem, elindúlt kiírja a rossz értékeket és ic-esr- re vált, és persze nincs beledugva semmi.
Sziasztok Mesterek!
Minap láttam egy után épített LCM3 fényképét. Nagyon megtetszett a fényképen lévő készülék mérete, doboza. Tudna valaki segíteni, hogy ilyen műszerdobozt hol lehet beszerezni??? Köszönöm előre is !
Nem tudom hol lehet ilyet kapni, de ebbe a kis dobozba biztos nem lehet bele tenni az elemet. Nekem a nagyobb van, a szürke. Abba éppen bele fér a 9V-os.
Ebbe valószínű nem fér bele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |