Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nagyon szívesen.
Ha lehetséges készíts már nekem egy jó képet a dvd hátulján levő ki és bemenetekről.. Aztán mondom hogy legyen..
Sub -nak használhatnál TDA7294-et
Az dobna rajta Direkt Subhoz szokták építeni házilag.
Benne van az adatlapban is, de a 74HCT bemenetén az alacsony és magas szinteknek megfelelő küszöbfeszültségek kompatibilisek a TTL jelszintekkel. A 74HC bemeneteinél féltápfeszültség környékén definiálják a feszültség szinteket. Ebből kifolyólag akár 2.5V-os tápfeszültséggel is megelékszik, szemben a 74HCT minimálisan 4.5V-jával. Hirtelen ennyi jut eszembe, de részletesen benne van minden az adatlapban.
A hangyányi különbség a különböző szinteken definiált küszöbfeszültségek miatt jelentkezik. Nézd meg az adatlap 6. ábráját a 12. oldalon.
Hogy , a jó kurva isten faszába lehet a regisztrációt erről a milyen hangszóró vált be nektek oldalról törölni !
Köszönöm a válaszod!
Egy dolgot sajnos kihagytam, méghozzá azt, hogy egy saját készítésű kapcsolót teszek bele ami egy réz csőben mozgó réz darab, szóval még az is kellene a működésbe, hogy ugye ha pl a kapcsoló nyitott állásban van akkor kapcsoljuk be az áramkört, aztán zár, a kimeneten megjelenik a jel, és utána ha újra nyit, meg újra zár akkor a jel ugyanúgy a kimeneten maradjon az egész lekapcsolásáig, tehát működtesse a szirénát a riasztó utána már. Ez így működik, vagy a következő állapotváltozáskor megszűnik a jel? Köszi!
Egy kérdésem volna amire nem tudom mennyire egyszerű választ lehet adni.
Adott egy 1kw-os gép amiben van 2 motor. És ez egy vezérlő dobozzal van vezérelve. Aihez egy pc van kötve. Ebben a dobozban semmi extra dolog nincs csak egy relé ami kapcsolja a bejövö fázis. Olyan mint egy sima kapcsolt fázis. Egy hétig működött a dolog amíg most a 3 gépből mind a 3 ugyan azt produkálja. Mikor a vezérelt vezetéken van akkor a benne lévő elektronikában kimegy egy üveg bizti. Ha simán bedugom a konnektorba akkor semmi gond. És mivel a relé nem bír csak 0,4kw-ot így raktam rá egy mágneskapcsolót. Hát mégsem lett egyszerű a kérdés. Tud valaki tanácsot adni mi lehet a probléma? Esetleg ha a nullát kapcsolnám az számítana valamit? Köszönöm.
Szia! Jó lenne tudni mekkora a bizti. Nem lehet, hogy a mágneskapcsoló áramát nem bírja? Persze tudni kellene hová van kötve. Nem ártana egy skicc, esetleg fénykép.
Hello!
Akkor Te még is másról beszélsz. Oda valóban RS tároló kell. Mert ha azt egy SET impulzussal bebillented, akkor az úgy is marad (akárhányszor is érkezik ez után a SET jel), míg a RESET jellel nem törlöd. De ajánlatom ennél sokkal egyszerűbb, ha biztosítani tudod, hogy a riasztó bekapcsolásakor, az indító kapcsoló nyitva lesz. (Vagy is a kis réz darabot, pld. rugó tartja középen..) Ez nem más, mint egy tirisztor, és egy ellenállás. Ez tápfeszültség ráadásakor kikapcsolt állapotban van, a Gate lábára egy ellenálláson keresztül kötöd a tápra az indító kapcsolót. Ha az hozzáér a házához, a tirisztor begyújt, és nem is kapcsol ki addig, míg a tápot ki nem kapcsolod. A tirisztor közvetlenül tudja kapcsolni a szirénát. Feltétele a működésnek, hogy a sziréna nem testet kap, hanem tápot, és az indító kapcsoló (rézcső) is tápot kaphat, vagy is szigetelt a testtől mind kettő.. üdv! proli007
Hát skiccel nem tudok szolgálni Szóval adott egy gép ami 220v-ról megy. Van egy doboz amiben relék vannak és ezek a relék vannak vezérelve a pc-vel. Kialakítottam egy 220v-os dugaljzatot a gép mellett amiből az egyik vezetéket(a fázist a relén kersztűl engedve kapja a tápot. Magyarul a relé szakítja a fázist. De mivel a relé simán nem bírná így egy mágneskapcsolót ami 20A-es iktattam be és a relével azt kapcsolom. Egy máshonnan használt fázisról.
Nem tudom mekkora a bizti mert még nem láttam és nem is nagyon szedhetem szét mert garanciális.
Köszi szépen, ezt az ic-t eddig még nem is ismertem, bár egy kicsit drága:S...
Ráadásul ugyan ezen a rendszeren van még kötve 1-1 gép,de az másik fajta és csak 0,4kw-os. Kop kop,de azok már egy ideje rendben működnek.
És igazából az is érdekelne,hogy mi változna ha a mágneskapcsolón a nulla menne és nem a fázis.
Itt vannak a képek, remélem jól látható, az amit meg akarsz nézni, ha nem akkor majd feliratozom. Még egyszer köszi a segítséged...
Igazából én ennyi infó birtokában csak azt tudom mondani, hogy mindegy a terhelhetőség szempontjából nem változtat a nulla vagy fázis kérdés. Egyéb gondot viszont okozhat, érintésvédelem szempontjából sem egy jó ötlet.
Amúgy ezeknek a reléknek csak az érintkezői vannak kivezetve, vagy feszültség jön ki a dobozból? A biztit ki cseréli? Úgy próbáltad már, hogy az elektronikához nincs semmi kapcsolva csak az ámítógép?
No.Megnéztem..
Az első észrevételem,a Tda 7294 egy jó tulajdonságú viszonylag jó árfekvésű íc,amiből elég sokféle erősítő építhető. Nem is igazán maga az ic hanem a táp ami viheti a pénzt magával,viszont ezt inkább nagyobb zenebonára ajánlanám,laptophoz-szobába elég lesz ez a kis dvd is.. Aztán hogy mit is lehetne.. A dvd-d nem igazán rendelkezik audio bemenettel,csak kimenetet látok rajta ill video jel kimenetet. Viszont van rajta euroscart ki és bemenet is. Itt az inputhoz kell csatlakoztatnod a százlábút majd a laptopra és mehet a buli. Ha van ahol laksz elektronikai bolt, Media markt ,Tesco,vagy egyéb, vegyél egy olyan euroscart kábelt aminek az egyik végén az euro a másik végén pedig 2 vagy 4 rca csatlakozó,ezek az rca csatik ki-és bemenetek. Neked ebből a bemenet a lényeg hogy legyen,erre még a laptophoz kell egy kábel,egy másfeles sztereo jack dugó ill a másik végén 2db rca csati,ezt mindenképp így ajánlom.. Ezt pár százból megúszod. Ez a legegyszerűbb,amit ehhez a dvd-hez kifejlesztettek hangfalszettet pedig fogja hozni az elvárt zenélgetést.. Ha még tudok segíteni megtalálsz..
Okés
Szerintem így már menni is fog, holnap ki is próbálom. Még egyszer köszönöm, így lényegesen olcsóbb lesz.
Nagyon szívesen, máskor is..
Sziasztok!
Egy szinkron motor megtett fordulatait szeretném számolni egy olyan áramkörrel, ami a motorra kapcsolt áram (egész, fél, negyed) periódusidejével megegyező periódusidejű logikai jelet adni ki. A motor nincs galvanikus kapcsolatban a mérő áramkörrel. Az átalakító áramkör megtervezésében kérném a segítségeteket.
Szia!
Köszönöm a válaszod! Erre a dologra nem is gondoltam pedig tényleg egyszerű, van is kéznél tirisztorom, az ellenállás értékének mekkorának kell lennie? Azt még nem tudom hogy sikerül-e a kapcsoló nyitott állását biztosítanom, de ha nem, akkor szerintem ezzel a kapcsolással próbálkozok, ha jól gondolom ez pont úgy működik hogy tárolja az állapotot, és ha utána nyit, vagy épp zár akkor húz a relé és aztán a többi impulzusra nem reagál, vagy rosszul gondolom?
pirosbetűs beíró
Hmmm. Mióta vagyunk mi tegezőviszonyban?
Szia. Köszönöm a válaszod. Na kiderült 2A-es van benne. És úgy ment ki,hogy a gép üzemképtelen állapotban van működik a digitális kijelző. De mikor beindul a motor akkor megy ki a bizti. Az egyik gépnél be raktak egy 2.5A-est. Azzal most bírja jelenleg. Az a furcsa,hogy kb.1 hétig rendesen működött.
És azért nem értem mert a mágneskapcsoló működik mikor a digitális kijelző működik már akkor is.
Szóval, úgy van bekötve a vezérlés kimenete mintha csak egy kapcsoló lenne? Magyarul: a mágneskapcsoló behúzótekercs egyik vége kap nullát, a másik vége megy a kimenetre, a kimenet másik vége pedig kap egy fázist? Vagy a mágneskapcsoló mindkét vége egy egy kimeneti pontra meg? Ami konkrétan érdekel: a mágneskapcsoló árama átmegy e a biztosítékon, mert akkor ez volt az ok.
Idézet: „Egy oldalt ki lehet hozni max 2000-ből” Akkor az sztereóban 4000? Én sajnos túlléptem a költségvetést, biztos a tápegység miatt Bővebben: Link
A mágneskapcsoló a1 és a2 pontja kap egy 220-at
Čs egy másik fázis megy a mágneskapcsoló kapcsolt részére. Ez van az egyik helyen. A másik helyen ugyan az a fázis megy a tekercsre mint a kapcsoltra. M Most vettem 2A-es lassú biztit és egyenlőre üzemel. Miért baj ha ugyan az a tekercs és a kapcsolt fázis.?
Szia! Szép munka Bár én lehet forrléces verzióban csináltam volna, ha ekkora helyem van, de ez csak az én mániám Díszcsavarokat hol szerezted be?
Nem kéne abbahagyni az OFF -ot, még kapunk a fejünkre. Előbb a csöves erősítő, most meg a ki mit épített.
Hello!
- A tirisztorhoz akkora Gate ellenállás kell, ami biztosítja a megfelelő Gate áramot. Pld. ha a szükséges Gate áram 10mA és a táp 12V, akkor 1..1,2kohm elegendő. - Ez a kapcsolás jó számodra. De nem "oda-vissza működik", hanem akkor kapcsol, mikor a kontaktus zár. Vagy is ha a kontaktus zárva van, akkor előbb mebont, és majd amikor újra zár fog riasztani. Ez azért nem olyan nagy gond, mert mindenképpen "kontaktozni" fog a kapcsoló, vagy is záráskor többször is fog nyitni-zárni. (Feltéve, hogy ha valaki nem higanykapcsolót használ, mert az elég jó ebben.) Egyébként a kapcsolás a következő képen működik: - Táp bekapcsolásakor C3 kondi biztosítja, hogy az áramkör alapállapotba kerüljön. (RESET) 10msec alatt, R4 feltölti s C3-at, és a Reset megszűnik. - Az RS tárolót az 1A és 2B alkotja. A Reset bemenet 5-ös láb, a Set az 1-es. Ha a dőléskapcsoló zár, lefutó impulzus kerül a Set bemenetre, az RS bebillen. Ekkor 3-as kimenet magas szintre kerül. - Ez engedélyezi a 3C-ből képzett ütemadó működését, és ekkor ütemesen húzogat a relé. Vagy is riasztás van. - Riasztás alatt, a D1 dióda lezár, és engedi töltődni C2 kondit R3 ellenálláson keresztül. Ez kb. 20 másodperc alatt meg is történik. Ha a kondi feltöltődött, a 4D kapu kimenete alacsony szintre vált. D2 diódán keresztül, kisüti C3 kondit. - Így egy Reset jel képződik. Az RS tároló visszabillen, a riasztás megszűnik. Jöhet az újabb riasztást kiváltó dőlésszög impulzus. üdv! proli007
Sziasztok!
Találtam itthon egy régi tápegységet amire elég érdekes adatok voltak felírva. Gondoltam ebből már lehet rendesen ledeket meghajtani. A tápegységen lévő adatokat linkeltem lent. Arra gondoltam ,hogy legalább 100 db kék ledet hajtanék meg róla A ledek adatai: 5mm kék nyitófeszültség 3-3,2v teljesítményfelvétel 0,06W Akit érdekel ITT megtalálhatja Természetesen párhuzamosan kötném őket az előtét ellenállást majd kiszámolom ,de a kérdés annyi ,hogy melyik körre kéne rákötni? Én a 3,52v ra gondoltam csak az a 10A kicsit összezavart. Multiméterrel majd meg fogom mérni ,hogy az mennyi is valójában ,de addig is az előtét ellenállás számításhoz kéne ,hogy mennyi áram folyik át a ledeken. Mivel nem vagyok otthon a dologban 10000mA-t adtam meg ,de akkor 250kW os ledeket írt, így jelenleg tanácstalan vagyok ,hogy hogyan is kellene kötni ezt az egészet. Szakik kérlek segítsetek Köszönöm előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |