Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Labortápegység készítése
Egyéb népszerű labortáp témák:
- SMPS labortáp
- Labortáp javítása
Lapozás: OK   429 / 844
(#) GyurikaBx válasza Koree hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Szia!
Nekem is ekkora a pufferelt feszültségem, először én is 3055 tel próbálkoztam, de hasonló tapasztalataim voltak. Tranyónként 500-600mA es áramnál már szálltak el a 3055 ök! Sikerült vennem KD3773 at, csere óta hibátlanul működik a táp!
Üdv.:Gyuri
(#) Alkotó válasza Koree hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Tény, a magas feszültség már kisebb áramnál is képes elolvasztani a félvezető kristályt a tokozásban. A 2N3773 vagy a a 2N3442 vagy az MJ15003 is jobb választás mint a 2N3055, de ezek a típusok se elpusztíthatatlanok (viszont jó drágák).
Nálam még mindig csak olyan hiba fordult elő (saját készítéseknél, és más munkájának javításakor egyaránt), ahol CSAK 1 db áteresztő tranyó ment zárlatban. Hiszen az Ő átégése, megvédi a többit.
A 220R nem tudom jobbít-e valamit, de ártó hatása szerintem nincs.
(#) Koree válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Rendben, köszönöm a válaszokat.
Bízok benne, hogy most csak egy ment tönkre,de ennek ellenére cserélem az összeset.
A HQelektronikánál néztem 2N3773-at ami PNC gyártmányú ami olcsóbb mint a ON gyártmányú,de inkább megveszem a drágábbat azt hiszem.
(#) Alkotó válasza Koree hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Most láttam a HEStoren MJ15024 tranyót. Nem volt még a kezemben, de elég strapabírónak tűnik. Ha még nem döntöttél, akkor ez is egy igen jó alternatíva lehet. (Az MJ15003-at még ettől is jobbnak tartom).
(#) Koree válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 3, 2012 /
 
Még nem döntöttem, de lehet maradok a 2N3442-nél a HEstore-ból.Akkor kicserélem mind a nyolcat nekem ne szívasson meg időközönként, csak macera lesz lebontani megint a már tető alá hozott masinát,de hát valamit valamiért.Amúgy csak egy 3055 szált el hála égnek.A múltkori affér a másik panellal látványosabb volt.Egy sercegés és csattanás következtében füstölt el a 22 Ohmos ellenállás és a TL071-ek is füstöltek. Most a biztosíték és a tranyó maga megmentette a többit,bezzeg a múltkor nem ment ki a biztosíték.
(#) HA5AWS válasza Koree hozzászólására (») Szept 3, 2012 /
 
Bizony-bizony a tranzisztor megvédte a biztosíték életét
(#) Ghoost válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Eljutottam vegre a dobozolas vegehez/vege fele
Ez lett belole

Egy hiba viszont keletkezett a dobozolas kozben.
Megpedig az I-Limit LED villagit, viszont az aramkorlat szepen mukodik.
Mielott kerdeznetek az arampotik nincsenek letekerve
Hol keresem a hiba forrast, illetve mikor kell annak jelzest adnia?
Ertem ez alatt, hogy az IC1 7es laba mikor lesz magas szintu?
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2012
(#) Pioneer válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Az áramkorlát LED akkor világít, ha az IC 5-ös lábán mérhető R16-R17 feszültségosztó által beállított feszültségnél, a 6-os lábon alacsonyabb feszülség van. Ez normál működés esetén csak akkor lehetséges, ha a kapcsolás áramgenerátoros üzemmódban van.
Lehetséges forrasztási hiba az R16, R17 körül.
(#) Proci_85 válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Hello!
Jól néz ki, robosztus egy darab Milyen kijelzőket építettél be?
(#) Alkotó válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Nagyon egyben van (kívülről), gratulálok.
Elsőre cseréld ki az LM324-et (kb. 50-60Ft), mert ha nem forrasztási, nem panel, vagy egyéb kontakthiba, akkor a 4 műveleti erősítőből rossz a LED meghajtó. Ez pl. előfordulhat akkor, ha -akármilyen okból- túl nagy áram folyt a LED-en.
Számomra furcsa ez a sok "látszó" kötőelem. Ez nem hiba, csak zavarja a szemem. Ha így találtad ki, akkor süllyesztett fejjel, és fekete színben sokkal szolidabbak lennének a csarvarfejek.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2012
(#) Ghoost válasza Pioneer hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Az este ujra szetszedtem a dobozt es kozelebbrol is atvizsgaltam a NYAK forrasztasi oldalat.
Az elozonap egy csavarhuzo esett a panelra,melynek nem tulajdonitottam jelentoseget.
Ez hiba volt. A targy megutotte az I-LED csatlakozojat es az egyik erintkezot forrasztasat -ami a negativra csatlakozik- kimozditotta. elszakadt a folia.
Ezt orvosolva most ugynezz ki ujra uzemszeru a mukodes, de delutan meg osszekell tennem, egy utolso ellenorzes utan.
Idézet:
„Jól néz ki, robosztus egy darab”

Koszonom.
kb 250x300x110mm nagysagu keszitett aluminium doboz
Idézet:
„Milyen kijelzőket építettél be?”

Az EmmZolee-tol vasarolt Alkotos panellalrendelkezo Lm7107es kijelzo IC-vel szerelt 200mV-os panelmeroket.
Idézet:
„Ha így találtad ki, akkor süllyesztett fejjel, és fekete színben sokkal szolidabbak lennének a csarvarfejek.”

Igen ezen mar en is morfondiroztam
Festek meg van..
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) Ghoost válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Idézet:
„.....Lm7107es kijelzo IC-vel......”

Sorry, de az nem LM7107 hanem ICL7107 !
(#) pucuka válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Az ICL7107 ic nem kijelző, hanem komplett feszültség mérő modul, (analóg digitális átalakító) ami 7 szegmenses LED kijelzőt tud közvetlenül meghajtani.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) Ghoost válasza pucuka hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Idézet:
„....nem kijelző...”
Nem is ezt allitottam
En azt mondtam 'kijelzo IC'
De a lenyeg, hogy erre epitettuk fel a kapcsolast
De termeszetessen KOSZONOM a kiigazitast!

A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) pucuka válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
? Pont az, a bibi, nem kijelző ic.
(#) Ghoost válasza pucuka hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Akkor en kerek elnezest.
... es ujra csak
Idézet:
„KOSZONOM a kiigazitast!
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) emmzolee válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Szép lett.

A belsejéről nem mutatsz képet?
(#) Ghoost válasza emmzolee hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Ha nem lenne az a franya "madzagolas" , jobb is lehetne.
Igy már sok jot nem varhatok toletek.
De legyen....... ime a kepek kicsike lelkivilagarol.
(#) Tonybacsi válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Amatőr körülmények közt, teljesen rendben van, főleg ha "jól teszi a dolgát", mert hát: madzagolni kell ugye...
Az esetleges következő "projekt"-nél, már úgyis jobban fogsz ügyelni az utólagos beméréshez, javításhoz szükséges ügyes felépítéssel, hogy jobban hozzáférhess az alkatrészekhez (is).
(#) Ghoost válasza Tonybacsi hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Tonybacsi: koszonom az elso pozitiv "minosites"-t.
A most mar a dolgat is teszi szepen
A foaramkor beallitasa mar megtörtent,
ujabb allitas csak a fotrafo csereje utan.
a muszerek is beallitva.
Remelem tobbszor nem kell szetszednem, es mindent beepitettem amit terveztem
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) Alkotó válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Szűk nézeteket tettél fel, nem látszik a globális kialakítás. Én azt is szeretném látni.
- Az első képen szorosan lefogatsz egy nyáklemezt, amiben látszik egy kondi, aminek a lába feltartja a panelt. Ez nem okoz zárlatot?
- A második képen úgy tűnik, hűtőborda helyett csak egy "görbe" lemezprofil van. Ez képes a ventilátorral együtt a hőt elvezetni?
(#) pucuka válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Gondolom használatra készítetted, és nem kiállításra, vagy vizsgamunkának. Bár utóbbinak el is menne. A lényeg, hogy teszi a dolgát, legyen sok örömöd benne.
(#) Ghoost válasza Alkotó hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Idézet:
„...amiben látszik egy kondi, aminek a lába feltartja a panel..t”

Valoban butan nezzki. Amit eltartasnak latsz, ott egy 7812es Stabkocka van felcsavarozva az aljara. A panel bontott darab egy regebbi projektbol.es igy tudtam csak megoldani a NTC-FAN4 tapellatasat a legegyszerubben.

Idézet:
„...hűtőborda helyett csak egy "görbe" lemezprofil van...”

A munkahelyemen ezt tudtam szerezni, sajna hutotonkot sehol se talaltam bent .
Az "L" profil helyett lett beeppitve, s az egesz doboz is AL, igy az is besegithet
a hoelvezetesbe.

Idézet:
„Gondolom használatra készítetted....”

Arra bizony, de csak ha 2A-nal nagyobb aramigenybe futtok.
Amit a probak alatt eszrevettem, hogy lassu(bb) az aramgeneratorosmodba lepese, mint a Prolli-s tapomnak. Ezt a tesztet 3-4 LEDem banja.

Idézet:
„....vagy vizsgamunkának. Bár utóbbinak el is menne.”

Megtisztelsz vele, koszonom. De van önkritikam, sokkal jobb munkakat lattam mar itt...

Idézet:
„... legyen sok örömöd benne.”

Köszönöm, lesz.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) Kovidivi válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Szia!
Nekem tetszik, hogy fel merted rögzíteni a tranzisztorokat az Al dobozra. Valószínűleg nem sok hőt vezet el, de ha az igényeidnek megfelel, akkor ötletes megoldás. Azért tartom még jó megoldásnak, mert folyamatosan ellenőrzés alatt tudod tartani az L idom hőmérsékletét. Szép lett a fém megmunkálása is, a csavarokat meg cseréld ki!
(#) Koree válasza Koree hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Újjá születés első fázis.
(#) Ghoost válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Eloszor is koszonom neked is.

Idézet:
„...fel merted rögzíteni a tranzisztorokat az Al dobozra...”

Termeszetesen az a rogzites az szigetelt verzioban van megoldva.
Marmint a tranzisztor es az "L" profil kozott
A hoelvezetes nagysagarol es mikentjerol meg nem tudok nyilatkozni, mert burkoltan meg nem volt olyan proba, hogy a thermokontrol pirosjelzest adjon.
Igyekeztem ezt is szepen megcsinalni, es azon leszek, hogy szebb csavarok keruljenek bele.
(#) kameleon2 válasza Ghoost hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Nagyon szép munka! Ha megengedsz egy-két kritikai észrevételt is - csak a dobozolásra: Süllyesztett csavarokkal máris szebb lenne, vagy lehetne rejtett hátsó oldali csavarozás mint az én tápomon. Ez azt jelenti, hogy nálam például a kijelzők úgy vannak felerősítve az előlapra, hogy hátulról m3-as menettel fel van ragasztva egy 5mm-es plexi. Abba csavarom a panelek felerősítő csavarjait. 1989 óta éve bírja a technocol rapidos ragasztás. Így az előlap felől semmi nem látszik, homogén az előlap. Nagyon megtetszett ez a megoldás akkor, szinte gyárinak hat az előlap emiatt. A ki-bekapcsolód is egy kicsit játékszernek hat. Nem is túl szerencsés egy nagyobb trafónál. Komolyabb berendezéseknél - mint a tiéd is - egy kismegszakító simán lehetne, vagy 16A 6kA megszakító képességű kapcsoló. Amúgy kifejezetten tetszik, mert kevés igényes munkát látok mostanában.
(#) Kovidivi válasza kameleon2 hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Tudsz felrakni erről a megoldásról képet? Engem érdekelne! Köszi!
(#) Ghoost válasza kameleon2 hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Eloszor is koszonom neked is a dicseretet es a kritikat IS!
Azert tettem fel, hogy velemenyeket tudjatok mondani.

Idézet:
„Süllyesztett csavarokkal máris szebb lenne,.......”

Ezt mar tobben mondtatok, igy csereje mellett sok-sok szavazat van

Idézet:
„....A ki-bekapcsolód is egy kicsit játékszernek hat......”

Az a DC-OFF kapcsolo, ki-be kapcsolo nincs rajta.
Nem terveztem ra......


Nekem Koree elolapja is tetszik, nem kicsit
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2012
(#) kameleon2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
Most nem szedtem szét, de a végeredmények a mellékletben. Sajnos szegény tápom megcsúnyult már - eredetileg RAFI kapcsolók voltak benne, de olyan horror már az ára, hogy kénytelen voltam alább adni, mivel a 6db kapcsoló többe kerülne mint egy gyári táp .
Következő: »»   429 / 844
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem