Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Szia!
Nekem is ekkora a pufferelt feszültségem, először én is 3055 tel próbálkoztam, de hasonló tapasztalataim voltak. Tranyónként 500-600mA es áramnál már szálltak el a 3055 ök! Sikerült vennem KD3773 at, csere óta hibátlanul működik a táp! Üdv.:Gyuri
Tény, a magas feszültség már kisebb áramnál is képes elolvasztani a félvezető kristályt a tokozásban. A 2N3773 vagy a a 2N3442 vagy az MJ15003 is jobb választás mint a 2N3055, de ezek a típusok se elpusztíthatatlanok (viszont jó drágák).
Nálam még mindig csak olyan hiba fordult elő (saját készítéseknél, és más munkájának javításakor egyaránt), ahol CSAK 1 db áteresztő tranyó ment zárlatban. Hiszen az Ő átégése, megvédi a többit. A 220R nem tudom jobbít-e valamit, de ártó hatása szerintem nincs.
Rendben, köszönöm a válaszokat.
Bízok benne, hogy most csak egy ment tönkre,de ennek ellenére cserélem az összeset. A HQelektronikánál néztem 2N3773-at ami PNC gyártmányú ami olcsóbb mint a ON gyártmányú,de inkább megveszem a drágábbat azt hiszem.
Még nem döntöttem, de lehet maradok a 2N3442-nél a HEstore-ból.Akkor kicserélem mind a nyolcat nekem ne szívasson meg időközönként, csak macera lesz lebontani megint a már tető alá hozott masinát,de hát valamit valamiért.Amúgy csak egy 3055 szált el hála égnek.A múltkori affér a másik panellal látványosabb volt.Egy sercegés és csattanás következtében füstölt el a 22 Ohmos ellenállás és a TL071-ek is füstöltek. Most a biztosíték és a tranyó maga megmentette a többit,bezzeg a múltkor nem ment ki a biztosíték.
Bizony-bizony a tranzisztor megvédte a biztosíték életét
Eljutottam vegre a dobozolas vegehez/vege fele
Ez lett belole Egy hiba viszont keletkezett a dobozolas kozben. Megpedig az I-Limit LED villagit, viszont az aramkorlat szepen mukodik. Mielott kerdeznetek az arampotik nincsenek letekerve Hol keresem a hiba forrast, illetve mikor kell annak jelzest adnia? Ertem ez alatt, hogy az IC1 7es laba mikor lesz magas szintu? A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2012
Az áramkorlát LED akkor világít, ha az IC 5-ös lábán mérhető R16-R17 feszültségosztó által beállított feszültségnél, a 6-os lábon alacsonyabb feszülség van. Ez normál működés esetén csak akkor lehetséges, ha a kapcsolás áramgenerátoros üzemmódban van.
Lehetséges forrasztási hiba az R16, R17 körül.
Hello!
Jól néz ki, robosztus egy darab Milyen kijelzőket építettél be?
Nagyon egyben van (kívülről), gratulálok.
Elsőre cseréld ki az LM324-et (kb. 50-60Ft), mert ha nem forrasztási, nem panel, vagy egyéb kontakthiba, akkor a 4 műveleti erősítőből rossz a LED meghajtó. Ez pl. előfordulhat akkor, ha -akármilyen okból- túl nagy áram folyt a LED-en. Számomra furcsa ez a sok "látszó" kötőelem. Ez nem hiba, csak zavarja a szemem. Ha így találtad ki, akkor süllyesztett fejjel, és fekete színben sokkal szolidabbak lennének a csarvarfejek. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2012
Az este ujra szetszedtem a dobozt es kozelebbrol is atvizsgaltam a NYAK forrasztasi oldalat.
Az elozonap egy csavarhuzo esett a panelra,melynek nem tulajdonitottam jelentoseget. Ez hiba volt. A targy megutotte az I-LED csatlakozojat es az egyik erintkezot forrasztasat -ami a negativra csatlakozik- kimozditotta. elszakadt a folia. Ezt orvosolva most ugynezz ki ujra uzemszeru a mukodes, de delutan meg osszekell tennem, egy utolso ellenorzes utan. Idézet: „Jól néz ki, robosztus egy darab” Koszonom. kb 250x300x110mm nagysagu keszitett aluminium doboz Idézet: „Milyen kijelzőket építettél be?” Az EmmZolee-tol vasarolt Alkotos panellalrendelkezo Lm7107es kijelzo IC-vel szerelt 200mV-os panelmeroket. Idézet: „Ha így találtad ki, akkor süllyesztett fejjel, és fekete színben sokkal szolidabbak lennének a csarvarfejek.” Igen ezen mar en is morfondiroztam Festek meg van.. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
Az ICL7107 ic nem kijelző, hanem komplett feszültség mérő modul, (analóg digitális átalakító) ami 7 szegmenses LED kijelzőt tud közvetlenül meghajtani.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
Idézet: Nem is ezt allitottam „....nem kijelző...” En azt mondtam 'kijelzo IC' De a lenyeg, hogy erre epitettuk fel a kapcsolast De termeszetessen KOSZONOM a kiigazitast! A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
Akkor en kerek elnezest.
... es ujra csak Idézet: „KOSZONOM a kiigazitast! ” A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
Szép lett.
A belsejéről nem mutatsz képet?
Ha nem lenne az a franya "madzagolas" , jobb is lehetne.
Igy már sok jot nem varhatok toletek. De legyen....... ime a kepek kicsike lelkivilagarol.
Amatőr körülmények közt, teljesen rendben van, főleg ha "jól teszi a dolgát", mert hát: madzagolni kell ugye...
Az esetleges következő "projekt"-nél, már úgyis jobban fogsz ügyelni az utólagos beméréshez, javításhoz szükséges ügyes felépítéssel, hogy jobban hozzáférhess az alkatrészekhez (is).
Tonybacsi: koszonom az elso pozitiv "minosites"-t.
A most mar a dolgat is teszi szepen A foaramkor beallitasa mar megtörtent, ujabb allitas csak a fotrafo csereje utan. a muszerek is beallitva. Remelem tobbszor nem kell szetszednem, es mindent beepitettem amit terveztem A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
Szűk nézeteket tettél fel, nem látszik a globális kialakítás. Én azt is szeretném látni.
- Az első képen szorosan lefogatsz egy nyáklemezt, amiben látszik egy kondi, aminek a lába feltartja a panelt. Ez nem okoz zárlatot? - A második képen úgy tűnik, hűtőborda helyett csak egy "görbe" lemezprofil van. Ez képes a ventilátorral együtt a hőt elvezetni?
Gondolom használatra készítetted, és nem kiállításra, vagy vizsgamunkának. Bár utóbbinak el is menne. A lényeg, hogy teszi a dolgát, legyen sok örömöd benne.
Idézet: „...amiben látszik egy kondi, aminek a lába feltartja a panel..t” Valoban butan nezzki. Amit eltartasnak latsz, ott egy 7812es Stabkocka van felcsavarozva az aljara. A panel bontott darab egy regebbi projektbol.es igy tudtam csak megoldani a NTC-FAN4 tapellatasat a legegyszerubben. Idézet: „...hűtőborda helyett csak egy "görbe" lemezprofil van...” A munkahelyemen ezt tudtam szerezni, sajna hutotonkot sehol se talaltam bent . Az "L" profil helyett lett beeppitve, s az egesz doboz is AL, igy az is besegithet a hoelvezetesbe. Idézet: „Gondolom használatra készítetted....” Arra bizony, de csak ha 2A-nal nagyobb aramigenybe futtok. Amit a probak alatt eszrevettem, hogy lassu(bb) az aramgeneratorosmodba lepese, mint a Prolli-s tapomnak. Ezt a tesztet 3-4 LEDem banja. Idézet: „....vagy vizsgamunkának. Bár utóbbinak el is menne.” Megtisztelsz vele, koszonom. De van önkritikam, sokkal jobb munkakat lattam mar itt... Idézet: „... legyen sok örömöd benne.” Köszönöm, lesz. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
Szia!
Nekem tetszik, hogy fel merted rögzíteni a tranzisztorokat az Al dobozra. Valószínűleg nem sok hőt vezet el, de ha az igényeidnek megfelel, akkor ötletes megoldás. Azért tartom még jó megoldásnak, mert folyamatosan ellenőrzés alatt tudod tartani az L idom hőmérsékletét. Szép lett a fém megmunkálása is, a csavarokat meg cseréld ki!
Újjá születés első fázis.
Eloszor is koszonom neked is.
Idézet: „...fel merted rögzíteni a tranzisztorokat az Al dobozra...” Termeszetesen az a rogzites az szigetelt verzioban van megoldva. Marmint a tranzisztor es az "L" profil kozott A hoelvezetes nagysagarol es mikentjerol meg nem tudok nyilatkozni, mert burkoltan meg nem volt olyan proba, hogy a thermokontrol pirosjelzest adjon. Igyekeztem ezt is szepen megcsinalni, es azon leszek, hogy szebb csavarok keruljenek bele.
Nagyon szép munka! Ha megengedsz egy-két kritikai észrevételt is - csak a dobozolásra: Süllyesztett csavarokkal máris szebb lenne, vagy lehetne rejtett hátsó oldali csavarozás mint az én tápomon. Ez azt jelenti, hogy nálam például a kijelzők úgy vannak felerősítve az előlapra, hogy hátulról m3-as menettel fel van ragasztva egy 5mm-es plexi. Abba csavarom a panelek felerősítő csavarjait. 1989 óta éve bírja a technocol rapidos ragasztás. Így az előlap felől semmi nem látszik, homogén az előlap. Nagyon megtetszett ez a megoldás akkor, szinte gyárinak hat az előlap emiatt. A ki-bekapcsolód is egy kicsit játékszernek hat. Nem is túl szerencsés egy nagyobb trafónál. Komolyabb berendezéseknél - mint a tiéd is - egy kismegszakító simán lehetne, vagy 16A 6kA megszakító képességű kapcsoló. Amúgy kifejezetten tetszik, mert kevés igényes munkát látok mostanában.
Tudsz felrakni erről a megoldásról képet? Engem érdekelne! Köszi!
Eloszor is koszonom neked is a dicseretet es a kritikat IS!
Azert tettem fel, hogy velemenyeket tudjatok mondani. Idézet: „Süllyesztett csavarokkal máris szebb lenne,.......” Ezt mar tobben mondtatok, igy csereje mellett sok-sok szavazat van Idézet: „....A ki-bekapcsolód is egy kicsit játékszernek hat......” Az a DC-OFF kapcsolo, ki-be kapcsolo nincs rajta. Nem terveztem ra...... Nekem Koree elolapja is tetszik, nem kicsit A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2012
Most nem szedtem szét, de a végeredmények a mellékletben. Sajnos szegény tápom megcsúnyult már - eredetileg RAFI kapcsolók voltak benne, de olyan horror már az ára, hogy kénytelen voltam alább adni, mivel a 6db kapcsoló többe kerülne mint egy gyári táp .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |