Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
A hosszabb kikapcsolt állapottal hiba nincs, legalább 3 hónapot pihen a szekrényben. Járattam egy 10 percet, utána ki és bekapcs, erre működik, gyönyörűen rajzolja amit kell neki. Ezt a "javulást" most produkálta először.
Elektrotanyán fent van a rajza, szedd le aztán lehet nézelődni, méricskélni.
Meglesz. Csak annyit még, merre és mit mérjek? Ez az én nagy bajom, hogy nem vagyok szervizes, szkópot is csak ezt az egyet láttam belülről, nem tudom miben keressem a hibát.
Tápfeszültségek rendben vannak? Úgy tűnik, hogy az egyik táp hiányzik, a függőleges, és a vízszintes erősítőnél is.
Na, meg is van a szombati programom Végigmérem a feszültségeket, leírom mennyi eltérést tapasztalok!
Az, hogy csak középtől ment lefelé, és csak jobbra, az egyik táp teljes hiányára utal. Valami kontakt hibát, vagy hibás forrasztást keress.
Sziasztok!
Jelentkezem a mérési jegyzőkönyvvel! Papíron:+10V, valós:+11V -10V helyett -9V +240V helyett 231 (y egység felé) +240V helyett 269 (x egység felé) -1000V helyett -942V +140V helyett +160V Továbbá mértem az eltérítő lemezek felé haladó feszültséget, az y-nál(függőleges) +124V tól -124V-ig folyamatosan, az x-nél(vízszintes) +246V tól +68V-ig mértem. Itt lehet a kutya elásva. Várom válaszotok, véleményetek! Máté.
Sziasztok. Szereztem egy CI-94es orosz oszcilloszkópot. Bekapcsolás után működöt minden de miután elkezdtem állítani a fényerőt ami elég nehézkesen ment, elállítottam és azóta nem jelenik meg rajta jel. Kérdezném, hogy a potméterével lehet a baj?
Annyit tudok, hogy ezekben nagyon vacak potik vannak. Lehet, hogy "csak" ez a rossz. Egy ellenállásméréssel megállapítható, a potit körbeforgatva végig van-e kontakt. A csúszka és egyik végpont között, majd a csúszka és másik végpont között. Persze a rácsatlakozó drótok leforrasztva.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
Üdv. Emg 1553 szkópom gyakran ráz, csíp. A rajz alapján nem látok semmit, egyből a trafóba megy be a 230V. Tudja valaki, hogy miért ráz? A földelést ellenőriztem.
Olyan hibára tudok csak kapásból válaszolni, amivel már találkoztam. Végig kell menni a rajzon, első sorban kontakt, vagy forrasztási hibát keress.
Szia!
Ezek szerint mégesm mindig jó a védővezető.
Ha esetleg lenne valakinek rajza a Kenwood CS1021-hez azt szívesen venném, akár fizetnék is érte.
Ilyeneket én is láttam, de nem vagyok vele előrébb (nincs paypal-om). Egyébként 11$ alatt nem nagyon van, de ez most lényegtelen. Kismillió helyen írnak róla, de a rajzot azt senki nem közli, pedig rengeteg van belőle amatőr kezekben.
Itt hasznos tanácsokat kaphatsz és ha tényleg kell az a rajz, hát uccu neki. Ha megnézed figyelmesen a fizetős linket ott éppenséggel 11$ alatti ár szerepel: 7,99 ! Persze ha nem sürgős megvárhatod az amatőröket.
Üdv: PP Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2012
Most én is szeretnék egy kis segítséget kérni, mert nem nagyon jutottam előre egy szkóp javításában. Az információkat felírtam a rajz mellé.
Üdv mindenkinek!
Van egy dso2090-em az 1 es csatornán ez egyik fokozat hibás állandó 5 voltot mutat. Valakinek esetleg ezzel tapasztalata vagy kapcsija a fokozatról jól jönne.. A gyártó nem ad rajzot viszont dupla áron szívesen kicseréli az alaplapot mint amennyibe kerül a cucc...(kina szállítási költs. oda vissza + új panel) egy rohadt ellenállás miatt meg nem akarnám kidobni.. Ha tud valaki valami építő jellegűt mert én már méricskéltem a másik csatornához képest de nem jutottam semmire..
Szia! Szinte bármi okozhatja ezt a hibát, gyanakodni én mégis a bemenethez legközelebb keresném a hibát: Zárlatos dióda, féltápra kiakadt műveleti erősítő, stb.
Fénykép sokat segítene a hibakeresésben...
Tudom hogy ez utólag már nem sokat segít, de pontosan erről beszéltem amikor a milyen szkópot vegyünk topikban erről folyt a vita. Ha szerencséd van meg tudod csinálni, ha nem akkor kuka.
Az én előző kérdésem már nem aktuális, mert segítség híján nekiálltam és megcsináltam. Ez a másik ok amiért annak idején használt analóg csöveset vettem és nem új digit LCD-st.
Ez csak egy usb "szkópocska"
Volt analóg 100Mhz szkópom csak minden baja volt már így gondoltam olcsóbb eladni és venni egy ilyet de már megbántam. Képet majd csinálok a bemenetről de nem tudom mit lehet vele majd kezdeni 10x lupé-val alig bírom leolvasni az smd feliratokat 3 icről meg lekaparták a feliratot csak sejteni mi is az. a kétoldalas panelen a solder oldalon meg annyi minden van a bemenetnél mint valami lakónegyed madártávlatból nem sok esély van rá hogy kiderüljön mi melyik fokozathoz kapcsolódik. Addig jutottam hogy van 3-om relé ami a fokozatoknak felel meg és ahogy kapcsolgatja úgy az egyiknél van csak ez a hiba azt hiszem úgy jönnek a fokok hogy volt, milli,és mikro és ugye pont a volt nál van a hiba..de majd csinálok képet az is lehet hogy a hullámforrasztásból fennmaradt takony az ami bekavar de akkor eddig miért nem volt semmi baja.. Mivel lehet azt lepucolni?
Sajnos manapság minden hiba esetén két úton kell elindulni, régen nem volt ez így. Vajon valóban rossz valamelyik alkatrész, vagy csak egy forrszem adta meg magát? El tud képedni az ember amikor egy gyönyörűnek tűnő gyári nyákot megnéz erős fényben nagyítón keresztül. Jobb híján azt szoktam csinálni, hogy egy pici pzs vagy vcpapír darabot csipesszel megfogok, alkoholba mártok és áttörlöm vele a nyákot.
Találkoztam egyszer egy szünetmentessel, amire másfél napom ráment, még az volt a szerencse, hogy volt hozzá rajz. Minden fokozat külön jónak tűnt, mégsem ment. Másfél nap után kínomban átforrasztottam az egész nyákot, és elindult. A rossz forrszemet közepes fénynél, nagyítóval sem lehetett észrevenni. Próbáld meg azt (mondjuk ehhez kellene egy másik szkóp), hogy elindulsz az elejéről, és folyamatosan összehasonlítod egy mérés közben a két csatornát. Ahol a kettő már mást mutat, ott lesz a gond.
Igen de ha lenne másik szkópom ezt már kidobtam volna a fenébe..
Az a vacak program is amit ehhez írtak állandóan leszakad a bemeneti jelről.
Nos itt vannak a képek a bemenetekről
Diódát sehol nem látni a közelben viszont van kondi ellenállás induktivitás..... Ja igen és bocs hogy az analóg szkóp javításhoz írkálok de ez nem ér meg egy új topicot... A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2012
Első körben megnézném azokat a reléket, hogy méréshatár váltás közben valóban kapcsolnak-e, nem csak kattognak.
Sajnos tucatszám hajigáltuk ki ezeket a típusokat. A második lépésem az lenne, hogy az AD konverter bemenetén (ezeken e képeken nem látszik) multiméterrel megnézném, hogy van-e DC szint, és ha igen, megegyezik-e a másik csatornával? Ha eltér a két mérés, akkor célszerű a bemeneti osztó felé haladni, beazonosítani az ott található lecsiszolt tetejű 8 lábú vackot (szingli, vagy duál opa?), és rámérni multiméterrel a kimenetére, bemenetére, tápjaira.
Bocsánat ezt kicsit elírtam szóval a reléken nem múlik a dolog...
Eddig úgy volt hogy az 1V állásban majdnem 6 voltot írt ki ezért nem is volt a szignál a képen. Két 8 lábú vacak a relé mellett az sst5912 JFET a másik kettőről nem tudni mi lehet.Arról rendesen megkaparták. AD? Áhh egy xc95288 cpld van benne és ennyi. Viszont a hibás csatornán lévő 8 lábú vacaknál kicsit megkapirgáltam a lábat most igy egyik V/div állásban sincs sehol a szignál. Eszméletlen dolgokat mutat 12 volt pl...Azt hiszem leszedem lepucolom ott a taknyot és úgy visszarakom.. (de jó lenne tudni mi az)
Azt hiszem ezekkel a FET ekkel van a gond .
A lekapart is ugyanolyan FET kell hogy legyen mindkét bemeneten mérve a külömbség 0.8 V legalábbis az utolsó FET drain-ján ami már a xc-hez vezet. Kiszedés berakás után állandósult a dolog 500mV nál mér 1.8, 1V nál 2,2V nál már 4 5 nél meg 30 ellenállásokat végigmértem az mindkét oldalon egyforma a multiplexer icn meg sok nem múlik... |
Bejelentkezés
Hirdetés |