Fórum témák
» Több friss téma |
Haha ott a bibi tessék árnyékolt vezetéket használni csodákra képes.
Megpróbáltam a poti házát a testre kötni, de olyan durrogást rendezett ahogy megérintettem a vezetékkel e testet, hogy féltem, tönkremegy a fejhallgatóm.
Mondom neked azt próbáld ki , hogy kösd le a panelról a tápról jövő test pontot , és kösd az RCA aljzatok test pontjára , de az RCA aljzatok ne legyenek a dobozzal egy potenciálon.
Az előző hozzászólásban műanyag házat említesz. Mely pontokat érintetted össze?
A jelkábel ágait összesodorva csillapodik a búgás. Az 50k poti beiktatásával csökkent a kábelt lezáró ellenállás, ezért is szed össze könnyebben zavarokat. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
Tényleg .Na szóval lehet , hogy nem is tudja mit hová , vagy lehet kicsit félre lettünk vezetve , így aztán ne várja , hogy érdemben tudjunk segíteni.
A potméter frontrésze ami tulajdonképpen a felfogatásra szolgál az fémből van. Na azt érintettem össze a testtel. Valószínűleg a készülékházat összekötöttem a testtel így.
A készülék ház kapcsolódik egyéb ponton a testhez? Csatlakozó aljzatok GND-jét elszigetelted?
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
Rakok fel két képet, hátha úgy könnyebben tudtok segíteni.
Sem az RCA ajzatok, sem egyetlen áramköri elem nincs egy potenciálon a dobozzal.
Ahol a táp test a panelre csatlakozik (alkatrész oldali telefólia), onnan vinnék testet a készülékházra.
A potmétert csavarozd ki a dobozból , és úgy próbáld ki .A másik a panelek felfogatása ?
Véletlenül nem ott van elásva a hiba , de egyébként az a sodrott robbantós vezeték, amivel összekötötted a potmétert meg a bemeneteket , azt felejtsd el az oda teljesen használhatatlan. A készülékházat teljesen mindentől mentes legyen , és a bementem lévő aljzatnak a testpontjához kösd a tápról menő test pontot , és sehol máshol ne legyen csak itt.Az a lényeg , hogy a bemenetről menjen mindenhová a test , akkor jó lesz , csak a potit is meg kell nézni , mert szerintem fémházas az , csak be van vonva műanyaggal. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
Megpróbáltam, elég nagyot szólt teljesen leteketrt potinál is.
Kicsavaroztam a potit, ugyanúgy búg. A panelek pedig teljesen függetlenek a háztól. Kimértem. Valószínűleg kicserélem a vezetékeket.
A potenciométerre menő 3 ágból melyiket hagytad sodratlanul?
Szétszedtem a potit. Műanyag a háza. Kicsit aggódtam mert elég drága volt.
Holnap vagy holnapután végig csinálom, amit az előbb leírtál, mert csak akkor lesz rá időm, amúgy milyen árnyékolt kábelt ajánlasz?
Min 2 mm átmérő legyenek a vezetékek a védő műanyaggal együtt .Tehát , ha 3 eres , mert ugye annyi kell , akkor 3- legalább 2mm . De különféle van ilyen kábelekből , és az a legbiztosabb ha a réz sodrat 1mm legalább, ezt nézd inkább.Mert a műanyag szigetelés az sokféle lehet. Azért búg neked , mert a bemenetről jut bele a legkönnyebben mindenféle zavar jel a további fokozatokra .Ezért kell a test oda
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek. Ki fogom próbálni mindet.
Az árnyékolt kábelben látok fantáziát. Ha azzal is búgna, az árnyékolásra köss ugyan testet, de a potenciométerre menő testet vidd szintén az árnyékoláson belül!
Szia! Én változtatnék az erősítésen, mert +-15V-on ha jól látom 21x-es erősítés az orbitálisan sok. Az 5k és a 250ohm ellenállat 1k-sra cserélésével 2x-es lesz az erősítés, szerintem az teljesen jó.
Milyen tápegységet használsz? Jól látom hogy csak 2 dióda van benne? Mert akkor az régen rossz, megvan hogy honnan ered az brummod.
Szia! A tápegység rajzát csatoltam a kezdő hozzászólásomhoz valamivel feljebb. A tápegységben valóban csak két dióda van, de nincs brummom, hanem valamiféle zavarjel v. gerjedés lép fel a poti használatával. Biztos, hogy elég a 2x-es erősítés, az kicsit kevésnek tűnik.
Az audiotechnikában mennyire számít az ha valami raszteres próbanyákon, rendes maratott nyákon, aranyozott nyákon, vagy éppen légszerelve készül el?
Nincsenek kőbe vésett szabályok. A megépített áramkörben parazita induktivitások, kapacitások, és ellenállások alakulnak ki. Mindhárom kivitelezési módot lehet jól és rosszul is csinálni. Törekedni kell a nagy impedanciájú és/vagy nagy érzékenységű áramköri pontok kellő izolációjára ( a bemenetet nem tesszük mondjuk közvetlen a kimenet mellé). Figyelni kell, hogy a vezetősávokon eső feszültség (nagyobb áramoknál egészen jelentős lehet) ne adódhasson hozzá a jelhez.
Használjunk rövid alkatrészlábakat és minél rövidebb vezetősávokat. A vezetősávokból ne készítsünk induktivitást. Az aranyozott NYÁK azon előnyét, hogy szép, nem lehet elvitatni
Sziasztok!
Megcsináltam minden módósítást a fejhallgató erősítőn amit tanácsoltatok. Megszünt az összes probléma. Lett ugyan egy kis brumm amit eddig a gerjedés elfedett, de nem számít, mert csak a fájdalomküszöbön túl lehet hallani ott meg úgy sem hallgatok zenét. Köszönet mindenkinek a segítségért.
Ennek örülök , hogy sikerült , és akkor mi is volt a hiba forrás ?
Vagy úgy kérdezném , hogy mi volt az ami után már nem volt akkora a zaj.
Köszi, még az lenne a kérdésem hogy a fejhallgató erősítő készülékházát le lehet-e földeni? Én úgy gondoltam hogy le kellene (mégiscsak 230 megy be), az erősítő testpontja viszont nem fog csatlakozni a házhoz. Vagy kellene?
A védő földelés , és a test pont nem összekötendő .
A készüléken belül a hálózati feszültséget a kettős-szigetelés szabályi szerint izoláld. Tapasztalatom szerint a jelföld és a ház összekapcsolása biztosítja a tökéletesen zajmentes működést. Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |