Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A 330 ohm-on 0.6V esett, de mérés közben csináltam egy kis rövidzárat, először azt kijavítom.
Ha rendben a nyugalmi, akkor nézd meg az MJE350 bázis-emitter között nincs-e rövidzárlat, mert arra elfolyhat a 2mA és a 180ohm emitter-ellenállásán ejt 0,36V-ot, melyhez hasonlót észleltél R34-en.
Szerk.: nyugalmi helyett áramgenerátor kellett volna írnom. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2013
A pozitív oldalon is nézd meg kérlek a 330 ohm-on eső feszültséget, mert azzal a 2mA-rel is el kell számolni. Valamerre folynia kell és az ott található ellenálláson feszültséget kell ejtenie.
Az MJE350 bázis-emitter közt nincs rövidzár, viszont a 2N5550 bázis-emitter zárlatos és a 2N5401 mindenhogy zárlatos (10-20 ohm-ot mérek kiforrasztva a lábai közt). Ezeket vagy most a mérés közbeni rövidzárral nyírtam ki, vagy alapból rosszak voltak. PNP-ből van BC212-t vagy BC327-t, NPN-ből BC182-t tudok berakni. Jók lesznek oda?
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2013
Sajnos minimálisan 80V-os tranzisztorok kellenek be, de jobb ha bírja a teljes táp 130V-ját.
Innen már majdcsak halad. Az MJE-k 180 ohm emitter-ellenállásán 1,4V a cél.
Szia! +-50V. Szerintem. De Reloop barátom ha itt lesz megválaszólja szivesen.
Üdv: K.Gy A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2013
Még annyit, hogy a VR1 állása befolyásolja a kimeneti DC szintet?
Írtad hogy áramkorlátozót rakjak be. Pl. a trafó primer (230V-os) részével sorba egy izzó jó lesz?
VR1 csak a MosFET-ek nyugalmi áramát állítja, 8-900 ohm környékén számítom a beállítandó értéket. Amíg bizonytalan a meghajtó állapota jobb 0 ohm-on tartani mert a FET-ek egymásra nyitása nagy kárt okozna.
Ha trafós a táp, akkor 230V 40-60W izzó a primer ágban jó szolgálatot tesz. A nyugalmi áram méréshez az alacsony táp legalább egyik ágába 10 ohm ellenállást kéne iktatni. Mikor 1V esik rajta nagyjából jó lesz. A manualt nem olvastam végig, lehet tesz ajánlatot VR1 beállítására.
Rendben, akkor a VR1 állásától függetlenül a kimeneten 0V-nak kell lennie.
Igen, legalábbis annak pár tíz mV-os közelében.
Átnéztem a doksit. Nyugalmi áramnak 0,22 ohm-on eső 2mV-ot ír elő, ami 10mA-nek felel meg. Kicsit sokat tippeltem az előbb.
Értem. Akkor egyenlőre nem teszek bele új kondikat. Majd az első tesztnél kiderül, hogy elég- e az erősítése.
A következő kérdéseim lennének még az erősítővel kapcsolatban. 1. A cső fűtéseknél P1 P2 P3 potméterek mi célt szolgálnak? A 6,3V beállítására szolgál? 2. Negatív feszültséget előállító modulon D105 pozíció számmal van egy dióda. Ez valami spec dióda lenne? Mert DMM-el szakadást mérek rajta mind két irányban. 3. P401 potméterrel mit állítok? Szimetriát? Milyen feszültségeket kell mérnem, ellenőriznem a beállításához? 4. A Kimenő trafó szekunder oldala csupán csak 0,3 Ohm. Ez normális érték? Elnézést a buta kérdésekért de a csöves erősítőket nem ismerem
Üdv mindenkinek!
Van egy Universum LV 896-os erősítőm, működik, viszonylag jól és szépen is szól, de a két oldala nem egyformán. A jobb oldal combosabban működik mint a bal. Voltak már benne végtranzisztorok cserélve, mert látszik hogy nem az eredeti van benne ugyanis gyárilag TO-3as tokozású tranzisztorok voltak, most meg SOT-93. ( a pontos típust most nem is tudom hirtelen). Mi okozhatja ezt a jelenséget? Én elsősorban a nem egyforma végtranzisztorpárra gyanakszok, de nem hiszem hogy akitől kaptam ilyen aljasságot elkövetett volna, elvégre is ért hozzá?!
Sziasztok tanácsra igy kötöttem hidba a végfokot,ez jó igy?Az én elgondolásom hogy mivel a 100uf feleződik akkor jó lenne egy nem polarizált 50uf-es kondi is,vagy nem jól gondolom?Szól rendesen nincs igy baj vele,csak elmélet.Köszönöm.
Szia! Jó lesz egy darab elkó is. Mérd meg van-e rajta feszültség, annak megfelelő legyen a kondi polaritása.
Köszönöm akkor maradjon 1db 100uf kondi helyes polaritással?A földhöz képest 10mV van rajta,igy most nem tudom melyik a + oldal
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2013
A 47µF is elég, de 100µF-től sem lesz semmi baja. Nem földhöz képest kéne mérni, hanem a kondenzátor lábain.
Meg van köszi, bal negatív jobb pozitív,gondolom 63v kondi elég, lepróbálom majd 47uf-el is.
Hali.Nem buherálás, hanem saját hangszerre igazítás lehetett.A kondenzátorok rákötése párhuzamosan a katódellenállásra nagyobb erősítést eredményez. Lehet hogy túl vezérli a következő fokozatot, de lehet, hogy így érte el a megfelelő erősítési szintet.Bocsi most látom csak, hogy kaptál már választ.
Szia! Köszi neked is. Igen kaptam már választ. Sőt a segítőkész fórum társunknak hála jobban meg is értettem a működését. Egyenlőre nem teszek bele új kondikat. Ha sikerül felélesztenem akkor majd kiderül , hogy szükségesek-e. Az alkatrészek minősége, állapota, és a kivitelezés módjára értettem a buherálást.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Helló!Mivel a D14-es LED nem orvosolható egy dióda közbeiktatásával arra gondoltam nem-e lehetne a hozzá tartozó R49-es ellenállás módosításával vagy inkább haggyam a fenébe mert csak rosszabb lesz?
Úgy emlékeztem reagáltam erre, lehet mégsem. A D14 LED-del legyen még egy soros dióda bekötve, azaz összesen kettő.
Még nem válaszoltál de ettől függetlenül kipróbáltam de ugy sem lett jobb azért is kérdeztem ezt,illetve azért irtam még eggyel ez elött hogy víztiszta és ez a piros nem tudom van egy jelentősége.
Meg kéne ismét mérni mekkora a feszültségesés a következő ellenállásokon: a 4 db 2,2k, 2 db 330 ohm, bemenet 47k, visszacsatolás 33k és az MJE-k 180 ohm emitter-ellenállásain. Sajnos a pozíciószámok leolvasásával hadilábon állok a kép minősége miatt.
A bementi csatoló kondenzátor legyen testre kötve.
Okés, megmérem. A csatoló kondi + lába legyen testen? (vagyis ami megy az előfok felé)
Igen az, nehogy valami gerjedés vagy zaj torzítsa a mérés eredményét.
Az A-B pontok közé kötöttél termisztort? Mekkora feszültség mérhető az IC 1-es láb és a táp között?
A 33k-n levő feszültségesést, vagy a bal oldali kivezetést a testhez képest mérjem?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |