Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello! Határ a csillagos ég! De a kérdésed is a "harminc - mi harminc?" kategória volt. Azért ilyen volt a válasz is.
Nyilván ha 10µF-ot teszel bele, az még jó lesz, de ha kétszer akkorát, lehet hasmenése lesz a motornak. üdv!
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! Sajnos csak most volt időm foglalkozni a bekötéssel és nem is sikerült. Lehet rosszul értelmeztem a rajzot,vagyis rosszul gondolkodtam,de a motor nem indul el,csak "búg". Mintha "nem menne egy fázis". Egyébiránt nem lehet rossz a rajz,mivel mindkét oldalra történő kapcsoláskor "búg" a motor és középen a nulla pontba történő kapcsoláskor "le is áll". A hiba lehet ott lesz,hogy gyári előírás szerint a motorfelé 2-U-M az egyik állás, másik 8-V-M .harmadik 10-W-M jelölések vannak,tehát az egyik vezetéket a "2" pontból a másikat a "8" pontból kell áthozni,amiket meg is tettem. Így nekem a rajzon szereplő U1("2"bekötési pont)V1 ; U2("8") V2 ;U3("10") W2 pontokra kötöttem őket.Lehet itt tévesztettem el valamelyiket.
Szia!
Megpróbáltam világosan lerajzolni, de van itt egy még világosabb...
Szia!
Köszönöm szépen a segítségedet! Bevallom kicsit még tanácstalan vagyok...Kivettem a réz áthidaló vezetéket.Ezek szerint azt nem kellett volna. A gyári bekötésen szereplő(GANZ kapcsolórajza) U-2 ; V-8 ; W-10 "kimenő" motor felé vezető bekötési pontok nem jók.Elvileg 2-6 illetve 4-8 van réz vezetékkel áthidalva.
Közben észre vettem,hogy a kapcsolóhoz adott bekötési rajz és amit a net-ről leszedtem és feltöltöttem ide nem egyezik...Ezen a rajzon a kapcsolóból kimenő pontok U-1 ; V-3 ; W-9
Szia!
Ma bekötöttem a kapcsolót,de valamit csak el baltázhattam,mert levertem a biztosítékot,de holnap újra próbálkozom!
Üdv!
Az előző oldalon írtam, hogy mérd ki a kapcsolót. Csatoltam egy word-öt is, abba beleírhatod az eredményt és csatold újra, aztán lerajzolom a bekötést. Így fejből nem tudom a kapcsoló bekötéseit. A kapcsolóban ne legyek benne az áthidalók, de mint olvasom feljebb már kivetted őket. A kapcsoló gyári bekötését ne nézd, az három fázisra vonatkozik!
Szia!
Köszönöm a segítségedet!Sajnos nem tudom kimérni,mert nem igazán értek hozzá,hogy mit is kellene.Ma megint megpróbálkoztam a villanyszerelővel(most tudott csak jönni),meg is nézte megint a küldött rajzokat is,de ő azt mondta ezt nem lehet átkötni 230V-ra és hagyjam az egészet. Mondtam,hogy másnak már sikerült bekötnie és ezért kaptam a rajzokat is. Többet nem próbálkozom vele,mert nyilván nem kérhettem ingyen a segítségét,de azért a fél kapcsoló ára 10percért kicsit sokallottam,főleg hogy megcsinálni sem tudta.
Szia Saitek!
A Ganz KK irányváltó kapcsolóban belső átkötések vannak ami miatt verheti a biztosítékot helytelen bekötés esetén. Mellékeltem a lebontási rajzokat. Ezzel a Ganzzal nem is lehet korrekten egyfázisra bekötni a motort irányváltósra. Viszont a Tracon választékában van olyan irányváltó kapcsoló amely a "nulla" pontot is tudja kapcsolni.Tracon
Üdv!
Nekem nem nyílik meg a pdf. A múltkori sem nyílt meg, hibát ír. Ezen a kapcsolón nem kívül vannak az átkötések? Ott, ahová a vezetéket is kötöd? Azok kivehetők. Be lehetne kötni korrekten, csak most nincs itthon ilyen kapcsolóm éppen, hogy kimérjem. Elvileg 5 érintkezőpár van benne. Egyik mindkét állásban vezet, ez lehetne a fázis kapcsolója. Másik kettő az egyes állásban, a másik kettő meg a kettes állásban vezet. Ezekből összeköthető két váltókapcsoló, amivel már meg is lehet fordítani pl: a segédfázis tekercs két kivezetését. Ennyi lenne, de nem tudom így fejből a kapcsoló bekötését, a neten meg nem találtam. Azért kellene kimérni. (venni meg nem akarok csak ezért egyet) Üdv! Tomi
Üdv!
Köszi! Ezzel valóban jó. Az Adobe Reader miért ír hibát? Azt írja, hogy a fájl sérült. Na holnap lerajzolom a bekötést, de csak délután. Ennek működni kell. Üdv! Tomi
Nekem azt írja, hogy a fájl sérült és újraépíti. Ezek után már szépen mutatkoznak a rajzok.
A Ganz irányváltó kapcsolóban van két külső átkötés amelyik a két tárcsa közötti kapcsolatot biztosítja. Továbbá van még másik kettő átkötés mely az azonos tárcsán belüli átkötést biztosítja, na ez utóbbi van belül és nem látható csak mérhető. Nem tudtam, hogy az újabb kapcsolókban belülről vannak ezek átkötve, átkötéseket máskppen készítettem és meglepett, hogy veri a biztosítékot. Aztán kiméréskor kiderült a valóság. A GanzKK-tól kértem is a lefejtési rajzot melyet korábban mellékeltem. Igaz ebben sem jelzi melyik van belül, de azért hasznos az anyag.
Arra azért kíváncsi volnék Te hogyan kötöd be a háromfázisú irányváltó kapcsolót egyfázisú motorhoz, várom a rajzod.
Szia! Olvastam a problémádat és azt kell mondjam nem egyszerű eset amit meg akarsz oldani. Azért nem, mert a motorod indító kondenzátoros! Ez azt jelenti, hogy induláskor nagy áramokat vesz fel és Te forgásirányt is szeretnél váltani. A probléma ott lesz majd amikor ezt hirtelen szeretnéd de az áramfelvétel miatt a védelem le fog oldani. Ha kivitelezhető is volna a dolog, kényes a forgásirány váltásra. Akkor most jöjjön a lényeg, a kapcsoló és a vele való kapcsolások elvégzése. Az általad vásárolt kapcsoló az jó lesz DE!, kell egy plusz kapcsoló is (ha mindenáron mechanikusan akarod kapcsolni) mert a mellékelt rajzon pirossal jelölt nyilaknál zárást kell készítenie a kapcsolónak és ráadásul két pontot kell váltania de a zöld nyíllal jelölt pontokat nem zárni kell, hanem átkötni. Hát ezt nem tudja egy kapcsoló sem ilyen egyszerű felépítésben. Ehhez a megoldáshoz mechanikusan kellene összeépíteni két kapcsolót, amiből az egyik ilyen típusú háromállású váltó kapcsolónak kell lennie amivel az átkötendő kondenzátor szálát kell beadni a főkapcsolóba a forgásiránynak megfelelően. A két kapcsoló összeépítésének több variációja is létezik, de másik ugyanilyen főkapcsolóval (6008-as) összeépítve is megoldható, aminek nem kell nagy áramerősségűnek lennie.
.... hát igen, erre én is kíváncsi volnék, mert ha állandó üzemű volna, megérteném.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2013
A Kapcsoló nem kapcsol nagy áramokat, hiszen a tényleges kondenzátor rákapcsolást továbbra is az áramrelé végzi. A bekapcsoláskor először zár a kapcsoló. majd meghúz az áramrelé, az ő dolga a kondenzátor csattogtatás. A megszorult fahasítót egyébként is előbb ki kell kapcsolni, és utána forgásírányt váltani.
foxi63!
A közölt irányváltó kapcsolás müködőképes, én is így kötném be. A gond csak az vele, hogy így fix bekötés esetén megfelelő. Dugvillás táplálás esetén már nem megfelelő mert a Magyarországon használatos 2+F dugvillák nem garantálják a pólus helyes csatlakozást. Azaz a nulla helyére fázis kerülhet, tehát a fázis ott maradhat a motoron kikapcsolás (leállítás) után is. Ezért szükséges még egy kapcsoló érintkező amelyik a nullát is megszakítja, mint a Tracon-os katalógusban lévő. Szerintem meg kisáramú, alulméretezett kapcsolót mégsem kellene használni (egyébként mekkora áramról is beszélünk?) mert az indulási , bekapcsolási áram átfolyik a kapcsolón, azt tudnia kell kapcsolnia.
Szia! Teljes mértékben igazad van, így tökéletesen működik! A két főkamra felváltva végzi el az áthidalások zárását és a kondenzátor átkötését a segédfázis tekercs egyik végéről a másikra. Talán annak idején az zavarhatott meg engem is, hogy minden szálat le kellene választani ahhoz, hogy érintésvédelmileg megfeleljen. Profi megoldásnak bizonyul de csak hozzáértőknek javasolt az utánépítés, mert így hasonlít a kapucsengő nyomógombhoz kivitt 220V-os megoldásra. ....de tényleg JÓ!
Üdv!
Na csatoltam egy rajzot, remélem jó. Bár azt nem tudtam, hogy belül is van átkötés. ( én még a régebbi kapcsolóval találkoztam) Elektroton írása alapján feltételezem, hogy a belső átkötések az 1-3 és 5-7 pontok között vannak, a külsők meg a 2-6 és 4-8 között. Na de nem is lényeges. A kapcsoló jó úgy , ahogy van eredeti állapotában. Nem kell levenni az átkötéseket!!! Azért nézzétek meg, de remélem így jó! Ja és természetesen irányváltás előtt meg kell várni, míg megáll a motor. Üdv! Tomi A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2013
Bocsánat, nem ismételni akarom a kérdésemet, csak nem szeretném ha leégne a motor.....nem az enyém.
Nagyon szépen köszönöm előre is ! Üdv.: sector99
Nem olvastad?
Idézet: „Ha ez kész akkor próbáld elindítani a motort terheléssel.” A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Sziasztok!
Egyik ismerősöm megkért hogy egy tökmag szárító berendezéshez (ha jól tudom) csináljak egy hosszabbítót, mert messze van a teremtől a dugalj. Egyenlőre annyit tudok, hogy kb 20méter kábel kell, és 5,5kW-os villanymotorhoz kell (adatokat mást nem tudok). Azt szeretném kérdezni hogy a hosszabítónak elég-e az 5x2,5mm2-es MT vezeték? Illetve a dugaljnak a 16A-es? Illetve a motoron nincs semmi kapcsoló,kell-e hozzá csillag/delta kapcsoló? Köszönöm a segítséget!
Szia!
A berendezésre tenni kell egy üzemi főkapcsolót és a 2,5-es kábel és a 16A-es dugalj is jó lesz oda.
Helló!
Csillag/delta kapcsoló nem is kell akkor, csak sima főkapcsoló? Vagy ez csak az adatlapból derülne ki? Köszönöm!
Milyen motor van rajta? 230/400V-os? Mert akkor eleve nem lehet csillag-deltában indítani. Próbáld ki, hogy elindul-e direktben.
Ezt csak holnap tudom meg majd.
Ha 230/400V-os akkor csillagba kell kötni, de valószínű 5,5kW-nál nem. Ha 400/690V-os akkor lesz a delta, és az indítást meg lehet könnyíteni csillag/delta váltással?
Szia!
Hát ekkora motor valószínűleg Y/D-s,így tehát (ha ilyen) kell rá Y/D kapcsoló,de az sem mindíg kell,de ajánlatos!a hosszabbítóval kapcsolatban inkább 4mm2-es kábelt használj a feszültségesés miatt! |
Bejelentkezés
Hirdetés |