Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus fogyasztás csökkentés autóban
Lapozás: OK   5 / 5
(#) joepapa hozzászólása Márc 21, 2012 /
 
A 4k7 replusszolása pedig pont ezt teszi, csak lehet 8k2 kell al levegőgombának, illetve nem is kell alevegőgombának (mert az a levegőmennyiséget adja a MAP szenzorr jellel együtt).

A 4k7 az ugyebár ha átgondoljátok a 7k értékű gombára (ennyi a gomba -10 fokon), a 3k értékű gombára (20 fokon), az 1k gombára, vagy a 360 Ohmos gombára más "csalást okoz", ha a csalást a felvett karakterisztika alapján visszavetítem hőmérsékletre.

A lényeg, hogy csak a minusz 10 ben csapom be amikor a túlzott fűtést oldja meg, ezt kihagyatom vele, amire belangyosodik, már alig van hatással a motorra, amikor üzemmeleg már semmi, mert 300Ohmra 4700Ohmot replusszolva az semmi (gombák gyártási szórásánál kissebb) Ilyenkor a hack em hatástalan.

A baj csak az a 4k7 4k7 mindkét gombára túl nagy csalás volt, ill túl sokáig, most vagy a csak vízgombás módszer (amivel most teljesen gyári az autó motorteljesítménye, talán egy picivel hamarabb megvan a motorfék...ami ugye spórolás), vagy a mindkét gombára 6k2 lesz a jó megoldás.

Majd jövő télen kiderítem.

Főleg a motor hangja (ne csörögjön, ne kopogjon), a meleg katalizátor ból (víz jöjjön) a gyertyák őzbarnák a fő szempontjaim.

Ismétlem csak az 1500m ek hidegben a jeligém, csak ott akarok mod-olni. De ott sem az erőtlenség a cél, se nem a fogyasztás mindenáron.

A 4k7 csak vízgombára tökéletesen működik, lehet nem is javítaná a problémám, de nincs hozzá elég hideg, hogy kiderüljön.
(#) joepapa hozzászólása Márc 23, 2012 /
 
Valaki ismeri a Suzuki G10A ECU karakterisztikákat, azaz miket mi szerint választ-változtat meg?
A folyamatábra, vagy valami hasonlót?
A MINDENKI ÁLTAL ISMERT ALAPOK:
A fő jelek gondolom a szokásos, mint az opel multec nél: MAP (szívótér nyomás), itt suzukinál beszívott levegő hőfokkal kiegészítve, fojtószelep állás (opelnél poti, itt tnekem poti+kapcsoló az elengedett gázpedál egyértelmű azonosítására gondolom, fordulatszám, ezekből a beszívott levegő mennyiség számolható (főleg a suzukis hőfokméréses kiegészítéssel) pontosan, illetve a szívótérnyomás-fordulatszámból a motorterhelést is tudja, azaz rögvest ad egy befecskendezési időt, ami az állandó (szívótér és külső levegőnyomás alapján+1,8Bar-ra (Suzuki) szabályzott) benzinnyomás miatt egyértelmű üzemanyag mennyiséget jelent.
Vízhőfok a motorhőmérséklet megállípítására, az esetleges dúsítás (hosszabb idő, és ittt a kérdés ELŐGYUJTÁST MERRE KORRIGÁLJA HA MELEGÍTENI AKAR?)
Szóval a vízhőfok már másodlagos jel ugye?
Illetve a vízhőfok adat alapján választhat adott karakterisztikát-MAP ot?
Ha esetleg elég meleg, és a többi feltétel is teljesülni látszik, (az üzemmeleg motor, nem alapjárat, nem teljes terhelés) akkor megpróbál lambda szabályzást indítani, és LAMBDA=1 re elhúzni a befecskendeési időt.
Ugye egy maszat központi befecskendezésről beszélümk, ahol réteges töltést nem programoztak, mint a direktbefecskendezéseseknél, vagy a dieseleknél, mikor alig részterhelés van, és LAMBDA 5 el jár igen szegész keverékkel, szinte LEVEGŐVEL a motor! (na ez nem teszi tönkre? )))) igaz itt erre tervezett dugattyú szelep felhasznált anyagok alakok károstér stb minden megvan a szegény járáshoz, de lehetséges, AZAZ NEM KELL SÍRNI HA ÉN SZEGÉNNYEl JÁRATOM, ha nem csörög szerintem bírja)
(#) joepapa hozzászólása Márc 23, 2012 /
 
Lehetne réteges töltésig ill hasonlóig elszegészíteni? Gondolom központival nem mert nem tudnék a gyertya körülre sűrűbb töltést adni, az egységesen szegény viszont nem menne...
De ha csak annyira túlszegényítzeném ami kopogásmentes?
Azaz amikor részterhelés alacsony fojtószelepállás van akkor egy külön hobbielektronikaECU valahogy bacsapná az igazi ECUT, hogy lambda szbályzást felejtse el, és rövid befecskendezési időket okozzon vagy benzinnyomás csökkenéssel igaz rossz porlasztási képpel kevesebb üzemanyaggal menjen (egy bypass a bejövő és a visszatérő üzemanyag ágba, amitől +1,8 Bar nem teljesül, hanem beállított külső benzinnyomás lenne) a motor, egy a motorblokkon lévő kopogásszenzor által meghatározott jelszintig, illetve gázpedálállás ill map jel változás esetén rögtön eressze szabadjára az eredeti ECU-t?

Tehát mikor csak megy egyenes úton 70 el a vas, egyszeméllyel 1mm es gázon, akkor a szükséges nyomaték minimális, felesleges a lambda 1 tartása, elszegényíteném, addig míg nincs AKCIÓ, azaz rá nem lépek a gázra, vagy megváltozik a szívótér nyomás, mert széllökés, vagy emelkedő jön? hm?

A diesel is így eszik keveset, mert "levegővel" jár.

Ez ugye egy másik ötlet, amikor hosszú egyenletes úton csökkenteném a fogyasztást.
(#) joepapa válasza joepapa hozzászólására (») Jún 12, 2012 /
 
Mükszik a dolog, kapcsolhatónek kell lennie nehogy feltanulja az alacsonyabb értékeket, de amíg a hőfokműszer nem mozdul addig a replussz csökkenti a fogyit, városban fehér gyertya.
Egyenlőre kapcsolható és potis megoldás van benn, így is marad.
(#) tvszer válasza Rober_4 hozzászólására (») Aug 24, 2012 /
 
Szia!
Nem megy tönkre, a haver 1 éve használja, és semmi baja az autójának, sőt 1l-t lehúzott a fogyasztásából.
Most műszakizott a verda CO gyári érték alatt jóval!
(#) tvszer hozzászólása Aug 24, 2012 /
 
Sziasztok!

Nem tudom kihagyni, hogy összegezve ne szóljak mindenkihez a topik elején felvetett F-16 pulse king fogyasztás csökkentő elektronikával kapcsolatban és főleg a hitetlenkedőkhöz szólnék!
Mindent annyira tudományosan akartok megmagyarázni, főleg azzal a hozzáállással, hogy mi miért nem működhet.
Sosem gondolkoztatok azon, hogy úgy közelítsetek meg valamit, hogy miért is működhet, így juthatunk csak előre. Nem kell mindent *, amit nem értünk!
A lényeg az, hogy az egyik barátom már egy éve használja, nem tette tönkre az autóelektronikát, és még a fogyasztását is csökkentette 1l-el. A gyertyák elektródái világos szürkék, nem égtek el, CO gyári érték alatt. Műszakin nem akarták elhinni a CO értéket. Ennyi!
Úgyhogy csak nyitott szemmel gyerekek! Szép napot mindenkinek!
(#) tápláló válasza tvszer hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Sajnos az emberek rettegnek az újtól akkor is,ha saját szemükkel látják,hogy jól működik!A környezetemben három autóba tettem fogy.csökkentőt(igaz nem elektromos,sokkal egyszerűbb).A hatása hihetetlen:20-40!!!% fogy.csökkenés.A kutyának sem kell...Talán túl olcsó a benzin?Vagy a kőolaj megújul és örökké tart,netán a kipufogó gázok egyenesen javítják a légkört?
Ezernyi megválaszolatlan kérdés.Mégis aztmondom NE ADJUK FEL!!!!!!
(#) tvszer válasza tápláló hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Szia!
Érdekelne a fogyasztás csökkentőd, küldenél valami bővebb infót? szabo1.zsolt@freemail.hu
Én HHO generátorral kísérletezek egy jó ideje, egyenlőre még tesztelem, variálom. Még fogy csökkenést nem produkált, de nem adom fel!
(#) V L válasza joepapa hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
De jó ez egy használható ötlet, nekem is azt kellene tudni (kimérni ) mikor szünteti meg az extra dúsítást, és máris le lehetne csökkenteni a téli túlfogyasztást jelentősen. (Persze direkt 230V-ról árammal 40C-ra felfűtés lenne a legtutibb, de most nem családiházban lakom...
Beszéltem egy ECU programozással foglalkozó profival (ebből él ), hát nem vállalta amit kértem, hogy több programmból válaszhassam egy kapcsolóval, melyik üzemmódban akarom használni a motort. Azt állította a tuning módban a legkisebb a fogyasztás...
Nem vitatkoztam vele, felesleges lett volna. Egyébbként van olyan német motor amiben 100% tartalék van, és van olyan fr... amiben csak 20%, így érthető miért csak 15%-ot tuningol a chippeléssel.
Így marad az érzékelők becspása ami nem az igazi, csak kis tartományban lehet optimalizálni, és ha kompromisszumok is jól sikerúlnek tényleg 20%-nál jobb a javulás, de sok részterhelésnél a paraméterek jelenősen romlanak.
Az az érdekes tapasztalatom van hogy pályán haladva 110-120Km-rel a Nissannal kb. 7liter mig 150Km/h-val kb 8liter a fogyasztás benzinből, pedig a teljesítmény majd dupla.
Ígen ilyenkor dolgozik igazán az EGR, ami a vacumra vissza vezeti a kipufogó gáz jelentős részét.
A Következtetés az hogy a motor a 80%-os kihasználság esetén hozza a max hatásfokot.
Ezt csak egy olyan hibridel ami az energiat itt termeli szakaszosan, és az akkuból a villany hajtás az igények szerint dolgozik( tisztán soros rendszer kevés akkuval) lehet megoldani.
Érdekes módon ilyen nincs is a piacon. Hát kéne csinálni.
Na számoljunk: a legdrágább az akku volt eddig, 5KVAh ólommal, az 200EFt (de nehéz.)
Aztán találtam a kínai piacon kb. góliát elem( kicsit hosszabb, de vékonyabb) méretű nagy áramú (3A) Li cellát ami 3Aht-tud, 300Ftért adták, ez kb. 10VA-t tárol. Tehát ebből 500db már hozza a kívánt 5KVA-t, és csak 150EFt az ára, és csak 20Kg. ---Kérdem én a két évvel ezelőtti 800EFt-ről hogy eshetett ennyire---De a lényeg itt az ideje a "Villany TRABINAK"- persze modern hibrid változatban. Ahogy számoltam az adminisztrációt nem számolva -a költségeket kb. 2MFT-lenne kisipari kisker árakon.( Hát a három literes téli városi fogyasztással számolva, bizony hamar megtérülne). De akkor a "bótban" ha volna ilyen miért négyszer ennyi a hasonló???
A plgy , hinow, után még ezt is ki fogom próbálni, filléres, csak egy+ellenállás+ a csatlakozók.
(#) amper_vadász válasza V L hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
Állandó meleg levegőt szívatni a kipufogó sorról a motorral még nem próbáltad? Érdemes! Hűtő részleges letakarása, ezek pl. mind elősegítik a motor mielőbbi üzem meleg állapotba kerülését és az üzemanyag még tökéletesebb gázosodását égését így a motor fogyasztás csökkenését is.
(#) kaqkk válasza tápláló hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
Diesel motornál is működik a cuccos ? Ha igen engem is érdekelne .
(#) amper_vadász válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 19, 2012 /
 
Működik. HIPNOW, ECOPRA. A gázolaj tökéletesebb égése miatt a korom kibocsátás megszűnik, a motor járása csendesebb és jóval nyomatékosabb lesz. Innentől már csak jobb láb függő, hogy ki mennyire nyomja - jó alkalom nyílik pl. rövid időn belül a drága fotók begyűjtésére , vagy inkább vissza veszi a gázt az erősebb motornál és így üzemanyagot is spórol vele. Magasabb sebességnél a légellenállás is jócskán megnövekszik, kérdés megéri-e a száguldás.
(#) dcsabi hozzászólása Okt 13, 2013 /
 
Ha lerágott csont lenne, vegyétek tárgytalannak. Vízadagolással, gőz adagolással próbálkozott-e valaki benzines és dizel autónál egyaránt? Már régóta ismerem a netről és egyéb forrásokból a víz vízpára befecskendézés fogyasztáscsökkentő(vagy teljesítménynövelő) hatását(?). Újabban egy kisebb benzinautóval járok, Mondjuk, egy bizonyos összegért tankolok egyszerre. Kb 3-4 hónapja figyelem a fogyasztást. A közlekedési "szokások" közel azonosak a figyelt időszakban.
Most , hogy bejött a hideg párásabb idő, a fogyasztás lecsökkent, mondhatnám, 15-20%-kal.
Ezt nem tartom véletlennek, ( a benziárcsökkenést is figyelembe vettem) gondolom a pára fejti ki hatását. Az égés folyamán keltkező gőz hőtágulása, illetve ennek nyomatéka jóval nagyobb mint a benzin égéséből való hőelvonás okozta térfogatcsökkenés. Arra gondoltam, hogy a légszűrő és a motor közé egy "vízzsákot" beépítenék, amibe egy piezó rezonátor lenne (Pl mistmaker, ez van készen). A keletkező ködöt a motor szépen beszívná és fokozottabban jelentkezne az említett hatás. nyílván vezérelni is kellene. Elsődlegesen a ki be kapcsolás lehetőségét (indításkor), A téli üzem esetén, fagyás elleni védekezés, teljesítményszabályozás, vízszintfigyelés. Ezt az egészet egy kis elektronika vezérelné, a megfelelően kialakított mechanikai egységgel.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2013
(#) dcsabi válasza dcsabi hozzászólására (») Okt 13, 2013 /
 
A motor simán megeszi, összedobok egy kompakt egységet és kipróbálom hosszabb távon is..."mit hoz a konyhára"...A köd előállító teljesítménye, a víz fogyásból itélve elégséges.
A benzinhez "rossz nyelvek szerint" 20-30%-ban keverhető víz.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2013

Köd_02.jpg
    
(#) luiggii hozzászólása Máj 4, 2014 /
 
ez igy elegge veszelyes feltetlenul meg kell oldjad azt hogy szabahyozott es foleg hogy csak meleg motornal mukodjon az adagolas .
(#) Ferrry11 hozzászólása Jan 11, 2015 /
 
Udv!
Valaki el tudna magyarazni esetleg kepet kuldeni hogy hova is kellene az ellenallasokat szerelni!
Koszonom!
(#) Feco888 hozzászólása Okt 7, 2016 /
 
Sziasztok tobben irtattok hogy jo az f16 pulse king akkor veszek egy db-ot es kiprobalom!
Tápláló milyen módszert tud hogy 20-40% sporolast tud
Valaki megirhatnà
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem