Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   154 / 340
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Semmi. Ha kimerül cserélik az egészet.
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Meglepő, régi darabnak latszik de a fesz megvan mérésnél.

Van egy alkatrész benne ,amiben hallatszik mintha egy golyó kocogna ide oda, gondoltam egy olyan töltő szerűség lehet mind azokban a kínai lámpákban, biztos lattal olyan , miről beszelek.
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Van is egy olyanom. Van benne egy akku meg egy tekercs féleség benne egy darab vas lötyög. De az csak tréfa, mert tölteni biztosan nem tudja.
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Az a kínai lámpa amire gondoltam úgy van megoldva hogy egy vasgolyó gurul fel -le egy műanyag hengerben amire tekercs van tekerve , ahogy mozgatod , áram indukálódik a tekercsben , az is egy hasonló gomb akut tolt a lednek .

A tekercs ahogy nézem az RF-nek van. A környéken van meg több kisebb tekercs .

Apropó , kikapargatal te is egyet a ragacsból ? )
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013
(#) Ricsi89 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Vasgolyó a tekercsben nem indukál feszültséget. Inkább mágnes az. Ráadásul azokban a lámpákban egy 1F-os kondit tölt a tekercs és nem az elemet. Itt viszont a tekercs lehet az antenna, mert valahogy el is kell juttatni az infót a kocsinak. Az elemeknek meg nem kell örök életűnek lennie, 4-5 évente úgyis gumit cserél az ember, akkor lehet cserélni ezeket, ha elromlik.
(#) akos70 válasza jog27 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Ne akarj ilyet, semmire nem jó. Ennél az is megbízhatóbb, ha simán összesodrod a vezetékeket.
(#) SzervízMacska válasza akos70 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Egyet értek!
(#) jog27 hozzászólása Dec 12, 2013 /
 
Értem, köszönöm a válaszokat! Gondoltam, hogy ilyesmi lesz, csak kíváncsi voltam, mivel még sosem használtam ilyet.
Köszönöm!
(#) soundst hozzászólása Dec 15, 2013 /
 
Sziasztok, van egy néhány éves Opel Meriva autóm és rendszeresen kiégnek benn a fényszóró izzók: az elsőket már kétszer kellett cserélni párban, a hátsó helyzetjelzőket is több alkalommal. Az utóbbi cserekor megmértem a feszültséget, és a motor bekapcsolt állapotában 14 volt-ot mértem a helyzetjelzőn. Szerintem ez a feszültség hosszútávon nem normális ezeknek az izzóknak, az lenne a kérdésem hogy hol lehet a gond (a feszültségvezérlőnél az autóban vagy valahol máshol?)

Üdv!
(#) zolika60 válasza soundst hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
A 14V normális az izzóknak. Vásárolj jó minőségűt belőlük.
(#) Laci0629 hozzászólása Dec 17, 2013 /
 
Csatlakozom az előttem szólóhoz, egy jobb minőségű izzó tartósan elvisel 15-16V-ot is .
(#) mansell79 hozzászólása Dec 28, 2013 /
 
Sziasztok. Olyan problémám van a Vectra b 1.6-os 2001.es kiadású autómmal,hogy menet közben leáll a motor ,úgy mintha leálitanám, valamikor 100-km után valamikor 10km után. Hiába inditózok,semmi. 10-20 perc után elindul,üzemagyag szivattyút,kicseréltem már,de a hiba megmaradt. Az szerintem biztos hogy elektronikai probléma van. és semijen előjele nincs a leállásnak,nem rángat semmi. A leállás után várok 20 percet, és ugy indul mintha semmi nem történt volna. Hiba jel semmi. Ha valaki tud erre valami ötletet megköszönném..
(#) atiotezer válasza mansell79 hozzászólására (») Dec 28, 2013 /
 
El kellene vinni diagnosztikára, mert így csak találgatni lehet. Millió oka lehet.
(#) Ricsi89 válasza mansell79 hozzászólására (») Dec 28, 2013 /
 
Ha megáll és ráadod a gyújtást, akkor hallod, hogy az AC pumpa elindul? Ezeknél a motor oldalára van szerelve a motorvezérlő és elő szokott fordulni olyan, hogy a vezérlőn belül lesz kontakthibás valamelyik kivezetés. Motorhiba lámpa nem világít miután elindult? Ha világít, akkor ki tudod olvasni otthon is. Féket kell nyomni és a gázt teljesen majd gyújtást ráadni. Ekkor kivillogja a hibakódot a hibalámpával. 4 jegyű kódok vannak, szép sorban villogja ki a számjegyeket. 10 villogás 0-nak felel meg.
(#) mansell79 hozzászólása Dec 28, 2013 /
 
Nincs semilyen hiba jel,. az ac pumpa is elindul, ma vettem zir új. Még annyi hogy ez a hiba egy kb 40 literes tankolás óta van, kijöttem a kútrol és kb 2km-után leált,igy kezdődőtt ,nem tudom hogy lehet e hozzá köze vagy véletlen eggybe esés. 2perc után elindult,utánna 1km után megint megállt, és megin 2perc mulva elindult, utánna 1 hétig semmi baj nem volt, pedig napi 50km mentem vagy többet. És most megin csinálja,azt hittük hogy azbenzin pumpa vettem ma egy újjat de megin leállt... Nem tudom mi lehet,, a benzin rossz vagy valami kábel..???
(#) plzltn hozzászólása Dec 28, 2013 /
 
Mély tiszteletem, nem tudom, megfelelő helyen teszem e fel a kérdésem, de majd lesz valami.

Feladatom egy injektoros, ECU vezérelt Yamaha motorblokk felhasználásával egy siklóernyős trike építése. Bizonyos sebességi fokozatban, bizonyos főtengelyfordulatra tervezett az üzemszerű működése. De ettől még szükséges védelmi eleme(ke)t beépíteni, hogy a légcsavar tengelye ne léphessen túl a tervezett felett egy megengedett maximális fordulatot (védekezés a légcsavarvégek hangsebesség-elérése ellen pl egy felakadt gázkarra, buta user-ra, stb))

Kérdésem, vajon a tengelyről vett jellel be tudok valahol csatlakozni az ECU bemeneteit használva, hogy aztán az maga tegye meg a "visszaszabályozást"? Ha igen, hol, milyen jellel?

Ha nem érdemes az ECU-ját idegen jellel táplálni, akkor azt kikerülve milyen áramkört érdemes építenem, és az hogyan, hol avatkozzon a blokkmüködtető rendszerébe (hogy közben az ECU.ra se hassak vissza negatívan)?

A blokk kapcsolása pl itt is elérhető: Yamaha FZ6S SERVICE MANUAL

(vonatkozó elektromos része a 8-1 -től a 8-54-ig tart ... 406-458. oldalakig)
(#) jszabi082 hozzászólása Dec 29, 2013 /
 
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, kifejezetten a "helyi szakik" miatt regeltem be.
Az alábbi problémára keresek választ.
Adott egy kb 7 éves Citroen C4-es autó, ami kb 3 hónapot áll valahol. Akksi teljesen lemerült. Nem ez a probléma.
Az akku fel lett töltve, az autó futott másnap kb 200km-t. A következő nap reggelén is szépen indult, majd újabb kb 250 km után megálltam, kb 20 perccel később szerettem volna rendesen leparkolni, de már nem ment.
A hibajelenség:
Kulcsot bedug -OK, részben elfordít -OK, majd a továbbfordításnál gyújtás és motorindítás helyett csak azt hallom, hogy "valami" mozdul a motortérben, egy piilanattal később meg elmegy az összes elektromosság az autóból, eg újabb pilanattal később meg visszajön. Mintha valami megszakítaná az indítási folyamatot.
Volt már valakinek hasonló problémája? Mi lehet a baj?
A válaszokat előre is köszönöm!
(#) Ricsi89 válasza jszabi082 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Csak kattanó hang van és elsötétül minden? Én elsőre akkuhibára gondolnék.
(#) Medve válasza jszabi082 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Köbzoli után....lehet, hogy az önindító tengelye befeszült. Üssél rá kalapáccsal az önindítóra, majd indítsd. Esetleg a kettő egyszerre, ha van kollégád.
(#) hg6dab válasza jszabi082 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Lehetséges testkábel hiba is, rossz érintkezés, de lehet az is, hogy az önindító főkábelén van közösítve a direkt vezeték és ott nem érintkezik rendesen. Hozzá kell férned az önindító főkábel csavarjához és megtisztítani az érintkező felületeket (anya, alátét, kábelvégek).
(#) Ricsi89 válasza Medve hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Én azért óvatosan ütögetném az indítómotort, mivel állandómágneses és könnyen törik a mágnes.
(#) BarnaPili válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Ez valami új módi? Én állandómágneses indítóról még nem hallottam.
(#) Ricsi89 válasza BarnaPili hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
90-es évek közepe körül kezdték el ezeket, ma már szinte az összes indítónak állandómágneses az állórésze. A nagy teljesítményű indítóknál maradt a tekercses.
Tudod ez azért jó, mert olcsóbb, kisebb a súlya, egyszerűbb a gyártása, magyarul spórolás.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2013
(#) BarnaPili válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Köszi az infót,megint tanultam valamit.A G-Astra 1,8-ban is ilyen van már?
(#) VIM válasza jszabi082 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Szia!
Idézet:
„Adott egy kb 7 éves Citroen C4-es autó, ami kb 3 hónapot áll valahol.”
Melyik is a rosszabb, a 7 éves akksi, vagy a 3 hónapos állás idő töltetlenül? Egy ilyen állapotú akkut regeneráló vagy tirisztoros töltővel kellene tudni feltölteni. Amiket ezután írtál az majdnem biztos, hogy a haldokló akkumulátorra jellemző tünetsoroló. Ha az akku nem is 7 éves csak 3-nál idősebb, már akkor is gyanús. Tudom, hogy az új akku egy huszas körül van a hozzá való Ah-ban de ha nincs mivel letesztelni a meglévő kapacitását .... Sokszor tűnik úgy, hogy az akkunak semmi baja, pedig ha indításkor leesik egy bizonyos feszültség alá az értéke, bizony nem lesz mérhető referencia érték az ECU részére ami meghiúsítja az indítást. Ha már akkora áramérték sincs benne, hogy a behúzómágnes kitolja a bendixet az már a vég.
(#) Ricsi89 válasza BarnaPili hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Igen.
(#) jszabi082 hozzászólása Dec 29, 2013 /
 
Köszönöm a sok hasznos hozzászólást, azóta új infó került a birtokomba. Ereszt az akksi.
Lementem, hátha éjszaka meggondolta magát.
Szépen letörölgettem az akksit, levettem a sarukat, kis csiszolgatás, majd vissza...jó néhány próba után feladtam, mentem lecsukni a motorháztetőt. Látom, hogy valami folyadék van az akksin. Először azt hittem víz, de sajnos nem. Letöröltem, újra próbáltam indítani az autót, és megint megjelent a lötyi. Az akksi ereszt felül.
Az akku amúgy 2009es gyártmány, kb 3 éve van az autóban.
(#) potyo válasza jszabi082 hozzászólására (») Dec 29, 2013 /
 
Akkor ez mehet a megfelelő átvételi helyre
(#) sufni-tunning válasza jszabi082 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Szerintem cellazárlatos az akksi, és indításkor "felforr" a rossz cella, és kupakon/ szellőzőn "kipárolog".
Bár ez csak az én szerény véleményem.
(#) fenixx453 hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Sziasztok!

Az autóm km óracsoportjával kapcsolatban lenne kérdésem. A következő érdekes jelenséggel szembesültem:

Az autómhoz (Fiat Brava) két gyártó készített óracsoportot (NSI, Veglia Borletti), melyek teljesen egyformák (kinézetre és csatlakozásokra is), azzal a különbséggel, hogy a két kábel bemenete az egységen fel van cserélve.

Mikor beraktam az új, felcserélt csatlakozásokkal rendelkező óracsoportot, az hibátlanul működött, pontosan mért. Viszont sípoló hangot ad ki, hasonlót mint amit a TV-k szoktak.
Lehet ez attól, hogy a kábelek helyzete fel van cserélve, ezáltal lehet hallani ezen a frekvencián sípolni?

Az óracsoport biztos jó, hisz megpróbáltuk egy másik ugyanilyen órával, az is ezt csinálta viszont a másik gyártónál (ahol nem kell felcserélni a kábelek helyzetét) ott meg nem.

Esetleg mi okozhatja még ezt a jelenséget? Mi lehet a megoldás erre a kellemetlenségre?

A válaszokat előre is köszönöm!
Következő: »»   154 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem