Fórum témák
» Több friss téma |
Mivel csak hex-ed van abba nem tudsz belenyúlni, de PIC nélkül leellenőrizheted a kijelzők működését. Kiveszed a PIC-et és ahova 0-át adsz az a szegmens világít. Digit kiválasztás: 0 kell adni a megfelelő digitre (11-12-13 láb). Így végigellenőrizheted a helyes bekötést.
Szia! Okés,köszönöm. Kiveszem a Pic-et és 0-át adok. De mi az hogy 0-át adok? Bocs a láma kérdésért.
Köszönöm, holnap ki is próbálom,majd írom mi történt.
Na reggel megnéztem,kivettem a Pic-et és:
11 lábnál nem világít, 12 lábnál nem világít, 13 lábnál a digitnek a pontja világít. (más semmi). Egyébként a Pic-el is amikor a középső meg a jobboldali digit világít akkor a középsőnél a pont is világít. Mikor kötöttem be a kijelzőket megnéztem az adatlapját és a szerint kötöttem.
Az viszont csak úgy lehet, ha elnézted a bekötést....
Na majd akkor kezdem elölről.
A bekötése gondolom így történik. 1 kép. A lényeg gondolom hogy az A,B,C,D,E,F,G lábak mindháromnál legyenek összekötve,majd ezek mennek a Pic megfelelő lábaira. A 3-8 lábat össze kell kötni és megy le GND-re? A DP az csak a középső szegmensből megy a PIC 13-lábra? a másik két szegmens Dp-je marad üresen ? A 2-es képet amit berajzoltam pirossal a nyákon a két tranzisztor(T1-T2) nem fordítva van bekötve? Na majd este nekiugrok még egyszer. UI: Lehet hogy a 3-8 as lábakat mindháromnál összekötöttem de nem vittem le földre. Nincs előttem a ketyere ez csak rémlik.
Szia
A bekötést Te látod az adatlapon.A hármast és a nyolcast nem kell összekötni, vagy egyiket, vagy másikat kötöd be.Mivel a kijelzés 1 tized pontosságú, így a többi dp-t sem kell bekötnöd, csak azt az egyet, a többi marad üresen. A tranyák bekötését így látatlanba nem tudom megmondani.
Szia! Okés! a 3-ast vagy 8-ast,azt akkor nem GND-re kötöm rajz alapján hanem a Tranzisztor C-ra ugye? Csak mert a Lábkiosztásnál írja a 3-8 as GND a rajzon a Tr. C-re megy rá.
Hello!
- Itt némi kuszaság van. Ha a 3-8-at a GND-re kellene kötni, akkor a kijelző közös katódos lenne. A rajzhoz meg közös anódos kijelző való. Hiszen a tanyó, a közös lábat a +5V-ra húzza fel. - Ellenőrizni a kapcsolást meg úgy kellene, hogy az IC-t kiemelve, a 11-es lábat a GND-re húzva, sorba GND-t kellene adni a 10-7-5-6-8-9-2-es lábaknak. Ekkor sorba világítanak a szegmensek. Majd a 13-as lábat a GND-re, és újból végig tapogatni mint előbb. Így minden digit és minden szegmens kipróbálható. Ha így működik, akkor jöhet a PIC. (Nem ártana meg is érteni valaminek a működését, ha valamit készítesz. Mert úgy látom ez nálad még nem törekvés egyenlőre. Pedig így egyre csak a problémákba fogsz bonyolódni..) üdv!
A kijelző egyik lábát sem kell GND-re kötni. Előtte kimérheted a kijelzőt, digitmultival a pirosat a 3 vagy 8 lábra, a fekete a szegmensekre, halványan világítani szokott, ha csak fordítva világít, nem megfelelő típusú a kijelződ.
Szia!
Közös anódost vettem.Már belebonyolódtam a fentebb belinkelt 1 kép alapján. (egyébként az este is mikor összeraktam nem kötöttem egyiket sem Gnd-re). Le ellenőrzöm a kapcsolást ahogy leírtad. Törekedni törekedek a megértésén, ha valamit is próbálok azért is kérdezek mert nem akarok hülyeséget csinálni. Köszönöm! Üdv!
Sziasztok! Szétkaptam az egészet,ùjbòl megcsináltam, most mindegyik világít de a kijelzőn nem 00.0 van hanem 2.58, a trimmert ha tekerem felmegy 30.0 ra. Ez mitől lehet? Vagyis nem. 00.0 van a kijelzőn.
Megcsináltam sikerült
Már csak a trimmert kell lecserélnem egy nagyobb helitrimmerre a pontosabb beállításra. A 10 K trimmer feltekerve teljesen nem mutatott annyit ha valamit mértem mint a multi. Aztán beraktam egy 50K trimmert azzal sikerült csak sokat kellett vacakolni amíg eltalálta. Üdv!
Van ennek egyébként valami más beállítási lehetősége? Mert lemértem pl:egy 6V-os akkut multival aztán beállítottam ezt hozzá a trimmerrel, majd amikor mértem vele egy 12V akkut,vagy más adaptert, egy 12V-ost ,egy 17V-ost akkor ilyen 1,5V ; 2V-os eltérés volt a Multihoz képest.
Ez ilyen,ennyit tud? A kapcsolási rajzon nincs,de a szerző a nyákrajzon berakott egy C3 kondit a tápfeszültségnél. Ez milyen értékűnek kéne lenni? 100µF ?
Hello!
- Kalibrálni valahogy nem igazán így kell valamit. Inkább a méréstartomány végén kellene beállítani, nem akárhol. Közvetlen az IC bemenetén kellett volna feszültséget mérni, és megállapítani, a végértékhez ott mekkora feszültség szükséges. És az osztót ez alapján számítani. A beállító potinak meg nem ekkora átfogást kell használni. Csak annyit, amivel az ellenállások tőrésének kétszerese. - A bemeneten az az 5,1V-os zéner, nagyon nem jó. Így nem lehet egy bementet védeni. Mert a zéner nem 5,1V-on nyit ki, hanem sokkal kisebb értéken, és eltorzítja a karakterisztikát. Avagy mint látható is linearitás hibát okoz. Kezdetnek vedd ki a zénert, és mérj úgy. - Mivel a méréshatár 30 és ekkor az AD bemenetén 5V kell, a két ellenállás aránya 5:1. Ha a felső tag 47k, akkor az alsónak 9,4k-nak kell lenni. Vagy is célszerű az alsó tagként 9,1k és 1k trimmert használni. Ekkor a bementi feszültség osztását 28,3..30,8V között lehet állítani. (Amennyiben az ellenállások és az 5V pontos.) - Kondi mindenképpen kell a tápra, de egy 100nF is közvetlen a PIC közelébe. - A szimulációban látható mi történik. Az első, amikor egy nagy teljesítményű zéner van alkalmazva. A másodikon mikor kis teljesítményű. A harmadikon, mikor a zéner elő van feszítve az 5V tápfeszültségből és a védelmet diódák látják el. Nos, ott már valóban 5V van a VM3 műszeren. A határolás, meg maximum 5,2V. (Fordított polaritással, meg -600mV lenen.) üdv! A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2014
Szia!
Kiveszem a zénert és mérek úgy. Aztán követem majd amit feljebb írtál. 220µF kondi volt betéve és a a Pic Vss-Vdd lábra egy 100nF kondi. Az 5V az pontos. Köszönöm! Üdv!
Hello!
Kiszedtem a zénert,meg a trimert kicseréltem egy heli trimerre most az eltérés 0,1-0,4V . Üdv!
Hello! Oké. számold át ezt a hibát a műszer végértékéhez képest ez hány százalék. És akkor megtudod hogy ez számodra megfelelő-e. üdv!
Hello! Szerintem tökéletes. Üdv!
Köszi a segítséget.
Sziasztok!
Vettem egy ilyen (Bővebben: Link) e bay es volt és amper mérőt. Az a gondom vele hogy pontatlan ez a két potméterrel lehetne beállítani? És ami zavaróbb az az hogy a mért feszültségre egyből beáll és azt lefixálja és azt jelzi ki. Így ha valahova beépítem és változtatom a feszültséget akkor le kéne venni a mérővezetékét és újra rátenni. Ezt hogyan lehetne megoldani, hogy változzon a kijelzett érték?
Valamit elkötöttél.... Annak változnia kell!
Igen változik de 5-10 másodperces frissítéssel ez elég lassú :/ Le lehetne valahogy csökkenteni? van benne egy 220µF-os kondi az felelhet a frissítési sebességért?
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2014
Nézd át a bekötést, mert folyamatosan változnia kell.Vagy nem jó a műszer.
Egész biztos hogy helyes a bekötés. A többi videón is ilyen a frissítése mér rendesen csak a frissítési idővel van gondom. Ezt le lehetne valahogy csökkenteni?
Az árammérőjénél meg az a gondom hogy alacsony 0.15A-nél mér rendesen de az 1,5A helyett mutat 3.4A-t. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2014
Hello! Miből gondolod, hogy egy processzoros készülékben egy kondira bízzák a frissítési időt?
Sajnos annyira nem ismerem a műszert, és csodálkozom, hogy ilyen lassan frissít. Azt hiszem, ICL7107 van benne, talán abban a topicban érdeklődj.
Nem értek nagyon hozzá, de akkor érdeklődök a másik fórumon köszönöm a segítséget.
Nekem nincs ilyen műszerem, csak ami feszültséget mér és három vezetékes. De elég nehezen hihető, hogy egy három digites műszer ennyire pontatlan lenne. Megkérdőjelezné az egész használhatóságát. A mintavételezésnek sem szabadna ilyen lassúnak lenni. (a feszültségmérőmnél, kb. 0,5sec) Ergo, lehet a tied akár hibás is.
Egyébiránt biztos hogy nem 7107 van benne, hanem valamilyen célprocesszor. Nem mér negatív értéket, méréspontot vált stb.. A módszer ahogy kalibráltad teljesen hibás. Egy műszert a végértékén vagy végérték 2/3-ad részén illik kalibrálni. A pontossága sem a mutatott értékéhez van %-ban megadva (ami itt nincs is publikálva szerintem), hanem a mért értékhez, nem úgy mint egy 6 digites HP-nál. De ezért az összegért és felhasznált eszközökkel, nem is lehet elvárni túlzott pontosságot..
Üdvözlök mindenkit, úgyis, mint első megnyilvánulásom alkalmából a fórumon! Elöljáróban annyit, hogy rövid ideje, viszont annál nagyobb odaadással foglalkozom az elektronikával, de megígérem, hogy próbálok nem a fórumtársak idegeire menni!
És akkor a kérdésem: Megépítettem a Topi cikke alapján a kijelzőt és a tápot (az ICL7660-as verziót), mint azt a mellékelt kép is mutatja. A táp 12 V AC-ról üzemel. Többszöri (nagyon sokszori) próbálkozás és fórumböngészés után, az itteni, régi fórumbejegyzések nyomán átalakítottam a panelmérőt az ic gyári kapcsolása szerint, valamint kiszerelve, minden alkatrészt ellenőriztem, az ic-t cseréltem. Az eredmény nullához konvergál . Szaktudás híján, paraszti logikával kezdtem újra méregetni, minek nyomán négy dolgot figyeltem meg: 1/ A táp jó (+5.1V; -4.9V) terheletlenül 2/ A mérőt bekötve a poz. ágon 5.0V; a negatívon viszont +1,6V feszültséget mérek. Megjegyzem, ez így volt még mielőtt Topi konstrucióját átalakítottam volna. 3/ Ha a gyári rajz szerint, a mérő negatív ágát rákötöm a földre, a kijelző 1-et vagy -1-et mutat majd kis idő múlva a táp pufferkondija felrobban 4/ Ha nem kötöm a földre, a kijelzett érték folyamatosan, random ugrál, a pufferkondi nem melegszik, viszont a fesz. szabályzó elég gyorsan, érinthetetlenül forró lesz, ami, ha jól gondolom, a rajta lévő hűtőbordával nagyon nem reális. Abban reménykedem, hogy a leírt tünetek alapján egy hozzáértő tud használható ötletet adni, merre és milyen módszerrel keressem a hibát. Előre is köszönöm a figyelmet! |
Bejelentkezés
Hirdetés |