Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   158 / 342
(#) razor1995 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 17, 2014 /
 
Igen, kimértem. Bár álló helyzetben, de hozta az értéket amit kell kb. 20 fokhoz (kb.2300ohm). Lehet a kábellel van valahol valami, azt holnap megnézem.
(#) razor1995 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Lehet mégis igazad van. Most mértem kb 10 fokban és 4.5kOhm az értéke. Nem sok ez egy kicsit? Amúgy nincs zárlat, akku fesz. is jó.
(#) potyo válasza razor1995 hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Nem biztos, hogy sok, mert az NTC kb. így viselkedik. Kérdés az, hogy mennyinek kellene lennie, de ez akár jó is lehet. Magán a szondán méred lehúzott motorvezérlővel, vagy a motorvezérlőnél mérted a szonda drótjain?
(#) razor1995 válasza potyo hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Magán a szondán lehűzott kábellal. Elvileg 20 fokon 2300-2700 között kell lennie, szóval a lineáris akkor jó is lehet. A motorvezérlőnél még nem mértem, de lehet nem úszom meg. (Csak mág utána kell nézni hol is van az)
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
(#) potyo válasza razor1995 hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Nem lineáris az összefüggés: kép

Amúgy nekem olyan volt, hogy 0 fokon jó volt, meg 95 fokon is, csak épp közben volt egy púp. 0 fokról indulva már 400 méter után 20 fokosnak mutatta a motort, 800 méter után 45 fokosnak, ami ennek megfelelően torpant is gázadásra. Sarkon 2000 fordulat alatt alig tudtam elindulni. Kb. 60 fokot jelzett, amikor a 20 fokra állított LPG vezérlő átkapcsolt gázüzemre, és ugyanannak a hűtővíznek a hőmérsékletét mérte mindkét szenzor. Tehát meg tud úgy is hibásodni a hőmérő, hogy egyik vagy akár mindkét szélső értéknél is jónak tűnik. Én is úgy jöttem rá, hogy ahogy hideg lett, közvetlen indulás után eltűnt a torpanás, viszont később ismét ott volt. Ezután menet közben figyeltem, hogy mennyinek látja a motort a vezérlő, és akkor jöttem rá, hogy mégis a hőmérő miatt van a torpanás.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
(#) razor1995 válasza potyo hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Nekem nem nincs torpanás, semmi ehhez hasonló szerencsére. Szivató gondolom az ez által jelzett hőmérséklet alapján állítódik be, de az is normálisan működik. Mindegy, Márciusban valamikor megjön az USB-TTL konverter és megnézem programmal menet közben hogy mi a helyzet.
Addig is, köszönöm mindenkinek a segítségét!
(#) szpapa hozzászólása Feb 25, 2014 /
 
Sziasztok! Renault master tachogfráfos műszeregységet kéne normálra átépítenem. A normálhoz van kapcsolási rajzom, a gyári tachográfoshoz sajnos nincs! Tudna valaki segíteni?
(#) potyo válasza szpapa hozzászólására (») Feb 25, 2014 /
 
Csak kíváncsiságképpen, a tachográfos műszeregységet nem lehet csak úgy használni, mintha tachográf nélküli lenne?
(#) dewylyen hozzászólása Feb 26, 2014 /
 
Sziasztok.
Problámám a következő.
Autó Brava 1.4.
problémám pedig az lenne hogy menet közben kigyullad a Mil [ ECU ] http://www.fiatbravo.hu/images/docs/14.4-s.jpg ,, és nem alszik ki, próbáltam törölni a memből hogy levettem a sarut az aksiról de 1 kis idő múlva megint előjött.
Nos?
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
(#) Ricsi89 válasza dewylyen hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
Ez az a hiba, amit ennyi infóból senki nem fog tudni megmondani. Ezer és egy dolog okozhatja. Először is ki kellene olvasni a hibát, hogy mi miatt világít a lámpa és utána lehetne mondani rá valamit, hogy mi okozhatja azt. A kódot sajnos csak géppel lehet kiolvasni.
(#) dewylyen hozzászólása Feb 26, 2014 /
 
és az alapjárat ingadozásnak van hozzá köze mert az is előszokott jönni elég sűrűn.?
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
(#) potyo válasza dewylyen hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
Lehet közük egymáshoz.
(#) Viktor0109 hozzászólása Márc 1, 2014 /
 
Sziasztok!
Vettem egy Daewoo Nexia-t.
[1997, 1.5, (GT5MF Motorkódú)]
A közmondás igaz bizonyult "olcsó húsnak híg a leve". Tehát számtalan hibája van.
Az egyik amiben elakadtam az a Fényszóró magasságállítás .
Egyáltalán nem működik nem reagál a kapcsolóra. Sajnos nem vagyok tisztába kellően a működési elvével.
A másik problémám meg az a kocsival hogy elvileg amikor ráadom a gyújtást akkor az én elméletem és tapasztalataim alapján indítania kellene az üzemanyag szivattyút 1,2 másodpercre aztán leállna és elkezdhetném a motor indítását (forgatását).
Ehelyett nem csinál semmit csak akkor indul a szivattyú ha már forog a motor ezáltal, van hogy nehézkes az indítás. A kocsi vásárlása után kb. egy hét elteltével felfedeztem hogy az előző tulaj egy "zseniális ,, megoldást iktatott a hiba kiküszöbölésére vélhetően. Ami egy a kézifék alá rejtett apró beépített billenő kapcsolót takart amivel direkt áramot adott az üzemanyag szivattyúnak.
Ez természetesen azonnal eltávolítottam!
Tehát ha valaki tudna ezzel kapcsolatosan ötletet, tippet, megoldást és ha lesz szabadideje kérem írjon!
(#) Ricsi89 válasza Viktor0109 hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Magasságállító motornál felkapcsolt fényszóró esetén lennie kell 12V-nak, testnek és az állítókapcsoló állásától függő feszültségnek. Ha ezek megvannak, akkor a motorok a hibásak. Ha tápfesz van, de nem változik a harmadik lábon a fesz a magasságállító állításakor, akkor a kapcsolónál kell keresni a hibát. Egy egyszerű ellenállásos osztó van a kapcsolóban. Itt is kell kapnia tápfeszt és testet, harmadik lában meg megy ki a jel a motorokhoz.
Üzemanyag szivattyúhoz annyit tudok mondani, hogy vannak olyan autók, ahol nem indul el a szivattyú gyújtás ráadásra, csak ha a motor forog akkor. Tehát ez nem hiba. Ezeknél kicsit tovább kell tekertetni sajnos, hogy beinduljon.
(#) Zsolt32 válasza Viktor0109 hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Az üzemanyagszivattyú hibához annyit tennék hozzá, hogy hasonló évjáratú Opeleknél, F Astra, A Vectra, nem megy a szivattyú gyújtás ráadásakor. Mivel a Daewoo rokon márka, ezért gondolom, hogy ez nem hiba a te esetedben. Az a kapcsoló lehet azért volt bent, mert valami más hiba van az üzemanyag rendszerben és így mindig fel lehet tölteni.
(#) Ricsi89 válasza Zsolt32 hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Igen, mint hiba lehet esetleg a szivattyúban lévő visszacsapószelep is, ami pont a nyomás elengedését hivatott megakadályozni.
(#) Viktor0109 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Köszi így már holnap munka után szerintem neki is állok a méregetésnek.
(#) Viktor0109 válasza Zsolt32 hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Ez a gondolat már átfutott a fejemben nekem is de az alapján amit írtál az Opelekről már szinte biztos vagyok benne hogy akkor az lesz a hiba hogy álló helyzetben eltűnik a benzin nyomás. Mondjuk ezt eddig is sejtetem csak így már minden bizonnyal meg kéne tartsa a következő indításig. Ez esetben átnézem majd az üzemanyag rendszert bilincsek, csövek stb. De valószínűleg tényleg egy elkoszolódott vagy tönkrement visszacsapószelep lesz a hiba oka mint ahogy Ricsi írta.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2014
(#) Ricsi89 válasza Viktor0109 hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Esetleg annyit lehet, hogy a nyomó ágba a motortérbe betenni egy visszacsapó szelepet és megnézni akkor mit csinál.
(#) Richy0609 hozzászólása Márc 6, 2014 /
 
Adott egy autó, a szivargyújtón keresztül csak gyújtás után van áram.
Szeretném az eszközeimet (tablet, telefon, fm transmitter) megvédeni az indító áramtól is megvédeni, ami több 10A is lehet. Az eszközök usb portokon keresztül kapnák a tápellátást, de mindegyik más feszültségen tölt.

Milyen megoldás van arra, hogy külön-külön kapja mindegyik a szabályzott feszültséget?
Mindezt a lehető legkisebb méretben szeretném megoldani.

Köszönöm előre is!
(#) zolika60 válasza Richy0609 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
A bedugott készülékeket nem kell az indító áramtól védeni, mert az ott nem folyik. Az indítózás alatt egy kis feszültség csökkenés lehet, de ez nem árt a készülékeknek. A szivargyújtó üzemre tervezett töltőket nem kell külön stabilizálni. Be teszel egy ilyesmit és kész is van.
(#) potyo válasza Richy0609 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Idézet:
„Az eszközök usb portokon keresztül kapnák a tápellátást, de mindegyik más feszültségen tölt.”


Az érdekes lesz, tekintve, hogy az USB portról mindig 5V jön le.
(#) Richy0609 válasza potyo hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
amennyiben gyári kütyüt vesz az ember, illetve a számítógépen. de ezt nyák és kábel megoldással oldanám meg, a szivargyújtóról. Az eszközök, amiket töltenék ott nem a a töltőfeszültség változik, hanem az áram.
Az egyik 850mA, a másik 1500mA....
(#) Richy0609 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
Nem kell védeni az indító áramtól? Pont emiatt szállt el a nyavajába az fm transmitterem....
(#) potyo válasza Richy0609 hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
Az valami más miatt szállt el...
(#) Gyuresz hozzászólása Márc 8, 2014 /
 
Sziasztok !
Segítségeteket szeretném kérni !
Vane egy Opel Calibra - ennek a műszerfalát bütykölöm ( semmi baja csak át szeretném alakítani).
A problémám az , hogy a fordulatszám mérő órának az elektronikájában található egy ITT-gyártmányú ic, aminek sehol sem találom a leírását, és nem tudom, hogy milyen formában érkezik z ic-re az infó az Ecu-tól. Az autó kapcsolási rajzából pedig nem derül ki.
Konkrétan az egész km óra egységet át szeretném alakítani szervóval vezéreltre, de a saját kábeleiről, nem akarok plusz érzékelőket behúzni!
Az ic száma ITT V 3003-754 -
(#) kadarist válasza Gyuresz hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
Szia!
Itt van infó a témában.
(#) Gyuresz válasza kadarist hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
Kösz az ic-ről találtam 1-2 dolgot, de itt sem derűlt ki hogy konkrétan milyen jelet kap az ecu-tól.
Bekukkantok egy másik fórumba és megkérdezem ottan is hátha tudnak egy adatlapot adni róla.

Remélem az Adminok nem rúgnak hátsón.
(#) kadarist válasza Gyuresz hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
Dehogynem derül ki. Frekvenciaváltozással hajtják meg és ez a jel a generátor egyik tekercskivezetéséről szokott jönni, aminek a feszültségmaximuma nem lehet több, mint a Zener-dióda feszültsége. De ha van egy multimétered vagy esetleg egy egyszerű oszcilloszkópod, akkor magad is könnyedén megbizonyosodhatsz a jelforrás milyenségéről.
(#) Ricsi89 válasza Gyuresz hozzászólására (») Márc 8, 2014 /
 
Mivel benzines autóról van szó, ráadásul a calibrában még általában sima elosztós egy trafós gyújtás van, így ott a trafó 1-es lábáról szokta a jelet kapni a műszer.
Következő: »»   158 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem