Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
300V DC az nekem nem fog menni,nincs olyan tápegységem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2014
Öszinté szolva nem mértem feszültséget,csak a leolvasztásból következtettem hogy max terhelésen megy(ha ez a min akkor nagy baj van)a 0.8-as huzalt a 10-ig skálázott poti 8-as állásnál is leolvassza.Azért holnap rámérek kiváncsi vagyok milyen feszültséget fogok mérni.
Akkor nekiállok méregetni.Köszönöm a segítségeteket,az eredményekröl beszámolok.
A pufferkondit,vezérlökártyát lekötöttem,ugy is hegeszt.
A tirsztorok gejtjei nem kapnak semilyen tápot (üresek)?
A tirisztor Anód és Katód között mérhető feszültség (min és max poti állásnál) ?
A vezérlöpanel lehuzásakor minden szétválasztva,vezetékeknél nincs zárlat.Összerakás után az is megmérem.
Sziasztok!
Kivettem a gépemből a fojtót és sokkal erősebbnek érzem,max drót előtolással is tudok vele heggeszteni csak nem égeti be amennyire kéne. Elképzelhető,hogy a fojtó van leégve?(e.ként nagyon sötét a lakk rajta de égést nem látok. Szakadásvizsgálóban rámértem,de nem mutat semmi rendkívülit.Ki lehet ezt így mérni egyáltalán? Hogyan?Segítsetek lécci!
Hoztak egy Migatronic KDO 260-as CO2 gépet. Működik, de a Softstart funkció miatt nehézkes a használata. Kikapcsolni nem lehet. Ha minimumra állítom, akkor is tetű lassan tolja a drótot, míg ívet nem fog. 13 db, köztük több logikai IC-t tartalmaz (HEF4053,...), nehéz lenne a lerajzolása és visszafejtése. Rendelkezik-e valaki rajzzal, esetleg tudja-e, hol lehet gyorsítani az indulási huzalsebességet?
Csak tudnám, minek kell egy CO2 gépbe 13 IC, miközben még a pöttyögető funkciót sem tudja?
Ugy tünki hogy meg lett a hiba! Az F001 (16A) volt elszállva!
Már csak azt lenne jó tudni, hogy miért égett ki!? Küldök képet a panelről, de sajnos a rajzot nem találtam meg.
Közben megteltek az akkumulátoraim, én is küldök néhány képet, hátha felismeri valaki.:
A 14. IC azon az aranyos kis piros panelen van. Na ezt nyomozza le valaki! Nagyobb darabok: 2 db triac, 7915, 7815, 2*IRFZ44.
Időközben letekertem a fojtót de nem láttam rajta látható zárlatot.
Nem az a baj,hogy zárt vasmagra tekerték?
Ha zárt vasmagra készült és betelít, akkor melegedhet és fröcsögve hegeszt. Mint ahogy fojtó nélkül is. Ha túl nagy a vasmag, zárt és nem telít be, akkor nagyon visszafoghat. Kár volt letekerni, de így legalább egy hibát kizárhattál. Ha visszatekered, próbáld ki úgy, hogy nem teszed rá az I részt!
Ha zárlatos lett volna a fojtó, akkor ugyanúgy hegesztett volna fojtóval mint nélküle, mivel ha zárlatos akkor úgy viselkedik mintha ott sem lenne. Ha nincs fojtó, akkor fröcskölve kellene hegesztenie, de ez nem okoz olyan jelenséget hogy nincs megfelelő áramerősség (taknyol).
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2014
Van ebben a gépben a diódahíd után kondenzátor?
Nem látok benne kondit.
Ok,de akkor azt mivel magyarázzátok,ha kiveszem a fojtót akkor erősebb? Én nem értek hozzá csak próbálkozok,ha adtok valami tanácsot akkor azt kipróbálom. Valahol olvastam,hogy a zárt vasmag nem jó fojtónak,erre mondanátok valamit?
Fojtó nélkül a gép erősebbnek tűnhet, hiszen a fojtó ohmos ellenállásával csökkent a kör ellenállása, ebből következően az íváram csúcsértéke magasabb. De,- a fojtó hiánya a varrat minőségében lesz szembetűnő mivel a hegesztőáram nincs simítva, emiatt aztán lesz olyan munkapont a gépen ahol jónak mondható a varrat, de sem ennél kisebb, sem ennél nagyobb ívteljesítménynél a varrat minősége nem lesz megfelelő. Ezért alakítanak ki az ipari gépek fojtóin 2-3 megcsapolást hogy az adott hegesztési feladathoz a legkedvezőbb beállítást el lehessen érni. Inverteres gépeknél pedig ezért van az elektronikus fojtásszabályozás a jobb gépeknél. Egyfázisú gépeknél az áram nullátmeneteinek idején a fojtóban tárolt energia az egyenirányító diódákon keresztül átjutva tartja fenn az ívet, tehát a hegesztőív nem szakad meg az áram völgypontjainál. Tehát a fojtó feladata az, hogy az ív áramát a lehetőségekhez képest azonos értéken tartsa. Persze ez csak bizonyos munkaponton igaz teljes mértékben, ezalatt a munkapont alatt a fojtó induktivitása lengéseket okozhat efelett pedig megnő a fröcsögés. A fojtót általában a névleges áram 75-80%-ára méretezik ha nincs megcsapolás rajta. A zárt vasmagos fojtó igen gyorsan betelít, a telített fojtónál viszont nincs rosszabb dolog az ív áramkörében. Ezért készülnek a fojtók jó nagy légréssel vagy simán egy egyenes lemezkötegre tekerve.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2014
A csévetesten 40x40mm-es luk van 100mm magas a vasmag.Kb.:60 menet 3-as drótból.
Ugyanarra a csévetestre tekerem,de nem fog visszaférni az egész. Van 40-es egyenes lemezem,ha azzal kirakom elképzelhető,hogy jó lesz?
Sziasztok!
Tudtok valami jól bevált előtoló szabályzó rajzot? Van egy hegesztőm, de vacak az előtolása. Max állásban is éppen csak mocorog a motor. Tápegységről megküldve 24V-al pedig jól megy a motor. A gyári vacak szabályzót inkább kidobnám és tennék valami jó és megbízhatót helyette.
Ha nem fér fel az összes huzal, az nem lesz túl nagy probléma. Próbáld meg az "E" magra feltenni a csévét, és az "I" záróvasat kb 8mm légrés (pl. 8mm-es bakelitlemez csík)beiktatásával visszatenni. Majd próbáld ki a gépet. Ha van 8-10 ohmos 50W-os ellenállásod, azt a fojtóval kösd párhuzamosan, és a kis áramoknál keletkező lengéseket elég jól megfogja.
"I" nélkűl próbáltam de semmit nem változott.Konkrétan ellenállásom nincs de valami fogyasztóval lehet helyettesíteni?
Olvastam valahol pufferkondiról,állítólag azzal lehet picit erősíteni.Vélemény?
Természetesen a pufferolás rengeteget tud segíteni, a legegyszerűbb esetben is kell 40000-60000 µF -nyi kondi, 63V-os csavaros kivitelből. 40V-ossal ne kísérletezz, mert felrobban. A kondik kisütése a hegesztési szünetekben fontos, vagy számolni kell a szikrázással és huzalletapadással ha nincs kisütés. Én más módszert is használok kondik esetében de az a megoldás nem tartozik az olcsó kategóriába.
Neon lámpatestekben ilyen van?
Hova és hogyan kell,leírod?
A neon kondik felejtősek, abból kellene bele 10000db . Meg kell venni a 3db 22000µF 63 V-os kondit, ami hegesztőgépbe való. Nem olcsó, lehet hogy 8-10 ezer Ft-ban lesz, de megéri. De ha ennyire nem vagy tisztában a kondizás mikéntjével, akkor jobb ha neki sem állsz, mert csak bajt okozol magadnak. Szakemberre kellene bízni az ilyen feladatot.
Lehetséges, hogy olyan géped van amin a kondenzátor nem fog segíteni. Diódákat kimérted már hogy jók-e egyáltalán, mielőtt szétbarmolod az egész gépet?
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
Nem mertem még annyira szétszedni,de a következő lépés az lesz.Azért estem neki a fojtónak,mert gyanúsan sötét volt a szigetelés.
Az igaz,hogy nincs villamos végzettségem,de szorgalmas vagyok és nagyon kitartó.
Automata mosógép vezérlőpanelt is javítottam úgy,hogy innen a hobbyelektronikáról kaptam az instrukciókat. A szervizekkel meg nincs jó tapasztalatom,lehúzósok(tisztelet a kivételnek). Amennyiben tudsz ajánlani itt Debrecenben egy fórumozót aki megjavítaná.....
Néhány hete raktam bele egy felvilágosult (ein... ) hegesztőbe 10 db 4700 uF, 63 V-os NDK kondit. '88-ban készültek. Kimértem őket előtte, elfogadható értéket mutattak. Agyba-főbe dícsérte a tulajdonosa, hogy ilyen szépen még soha nem hegesztett. Egy db kondi se volt a 170 A-es egyfázisú gépben.
Mivel én Lentiben lakom, nincs ilyen ismeretségem Debrecenben. Korábbi hsz.-ben írtál a fekete lakkról amivel a fojtó volt szigetelve. Létezik nagyon sötét színű lakk, ami igazából barna, de majdhogynem feketének látszik. Az égett lakk könnyen lepereg, és néha hólyagos is. Ha egy leégett trafón a huzalt meghajlítod arról lepereg a lakk. Az egészséges lakk jól bírja a hajlítást.
De azért valamit kipróbálhatnál, ha lehetőséged van rá. Mégpedig a munkakábel cseréjét. A beépített kábeles gépeknek rákfenéje a rendkívül silány minőségű munkakábel. Mivel a huzalvezető műanyagból van ezekben a kábelekben, jó esetben 1 dob huzalt lehet elhegeszteni vele, és cserélni kell. A cseréhez szét kell szedni a markolatot is sajnos, mert kúpos szorítással van rögzítve a markolatban. Én ki szoktam cserélni a beépített kábelt euro csatlakozósra, és a legtöbbször a probléma többet sose jön elő. Persze ez sem olcsó mulatság, mert egy olcsó 150A-es 3m-es kábel is 10-12 ezer Ft körül van, plusz az eurocsatlakozó, és a szelepvezérlés kialakítása szeleppel együtt. Ha rossz állapotú a gép, kár költeni rá, ha viszont nem régi akkor érdemes elgondolkozni ezen a beruházáson. De ebbe magad ne fogj bele, keress valakit, aki járatos a témában.
Köszönöm a türelmedet,holnap kimérem az egyenirányító diódákat aztán a többit meglátjuk.
Van már kábelem,csak hozzávaló dugaljat kell még kajtatni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |