Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Analóg oszcilloszkóp javítása
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Lapozás: OK   118 / 247
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Hello! Igen, ha eredetileg is bakelit lapra van szerelve, és a tengely szigetelten van kihozva.. A potin ugyan is -1000V feszültség van
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Szia !
Ez a potméter legfeljebb kontakt hibás lesz normál esetben, ha mégis elfüstölt akkor a csere
darabbal is ugyanígy jársz. Az R19 100 K egyik végén -1000 V-ot kap a másik 24 K sorosan
a katódra van kötve, ha a KS csővel minden rendben van akkor az áramkörben nem alakul
ki akkora áram ami a potmétert tönkretenné. Egy katód fűtés zárlatnál azonban igen.
(#) sany válasza gerenk hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Akkor ezek szerint ki kellene mérni a katódfűtés és a katód között van-e zárlat. Ugye itt szakadást kell mérnem , akkor ha minden rendben van? Szerintem csak kontakt hibás lett a potméter füstöt szerencsére nem láttam.
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Azért nem vagyok biztos benne, hogy mégis milyen potméter kellene. Remélem találok bele megfelelőt.
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Szakadást kell mérni, "amperszagot" írtál nem tudom mire gondoltál.
(#) sany válasza gerenk hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Holnap kimérem a potmétert is. Gondolom, hogyha megvan a 100kOhm , akkor csak kontakhibás lett. Szaga az van neki nem is kicsi.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Vedd le a külső burkolatot és meglátod az ellenálláspálya állapotát. Csere esetén hasonló
vagy jobb szigetelési állapotot kell elérned az 1000 V nagy feszültség miatt.
Műanyag házas műanyag tengelyű kivitel a legjobb megoldás, de nem tudom kapcsolós
van-e.
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Mi a helyzet az R20 24 K körüli soros ellenállással, nincs elszíneződve esetleg megégve ?
(#) sany válasza gerenk hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Szia!
Szétszereltem a potmétert. Égést nem látok az ellenállás pályán. A csúszkára az az érintkező amely rámegy eléggé fekete. Megmértem az ellenállását , de csak 71 KOhm-ot mértem. Ha tekergettem változik az ellenállás.
(#) sany válasza gerenk hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Épnek látszik. De kiforrasztom , aztán megmérem nem szakadt-e véletlen.
(#) sany válasza sany hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Az R20 ellenállás értéke 24,2 Kohm. Megmértem a fűtést, az 1 -es és a 14 -es kivezetésen rövidzárat, az 1-es és a 2 -es kivezetés között pedig szakadást mérek.
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
A KS cső rendben van a mérés alapján, a potméter 71 K belefér a +- 20 % tűrésbe, az R20
azért van megcsillagozva hogy értékét jusztírozva az adott KS csőhöz igazítsa a fényerőt.
(#) sany válasza gerenk hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Akkor valószínű, hogy csak a potméter használódott el?
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Kitisztítod, visszarakod, bekapcsolod a készüléket és kész. Ha mégsem jelenne meg a fény,
ellenőrizni és mérni kell a katódsugárcső áramkörét. Ellenőrzés, fűt-e a KS cső, látod izzani
a fűtőszálat. Mérés test és katód között , szabályoz-e a fényerő potméter. Feszültségek ellenőrzése a KS áramkörében.
A FESZÜLTSÉGEK MÉRÉSE RENDKÍVÜL KÖRÜLTEKINTŐEN ÉS ÓVATOSAN VÉGZENDŐ TEKINTETTEL AZ IGEN NAGY FESZÜLTSÉGRE -1000 v !!!!!!!
A méréshez nagy belső ellenállású / legalább 20 Kohm/Volt / DVM-re van szükség a kis áramok miatt.
(#) sany válasza gerenk hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Rendben, akkor visszarakom a potmétert. Sajnos a feszültségmérést (ha szükséges) nem tudom megcsinálni , mert csak digitális multiméterem van.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2014
(#) pucuka válasza sany hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Inkább cserél ki egy újra. Az a poti amúgy is a terhelhetősége határán dolgozik, nem véletlenül égett meg. Egy kis pára, meg némi por bőven elég ahhoz, hogy átüssön. Ezt elég nehéz kimérni, jónak látszik, de . . .
Érdemes ugyanolyan szerkezetű potira cserélni, gondolom a régi 6 mm -es átmérőjű volt, az újnak is olyannak kellene lennie, mert a tengelyén a nagy feszültség miatt szigetelő toldó volt valószínűleg. Így nem kell "buherálni".
(#) gerenk válasza sany hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Jó lesz az is, egy kis trükközéssel alkalmassá tehető a mérésre. A kisebb műszerek 1000 V-os
DC méréshatárban 10 M a nagyobbak 20 M belső ellenállással mérnek. Sorba kapcsolsz a +
mérővezetékbe 10 M vagy 20 M ellenállást és megduplázod a méréshatárt. Természetesen
kettővel szorozni kell a leolvasott értéket.
(#) sany válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Szia!
Sajnos , ez egy kisebb típusú potméter, 3 mm-es tengellyel. Egy műanyag idom segítségével van felfogatva az előlapra, teljesen elválasztva a készülék fémvázától. Újat nem is tudom, hogy honnan lehetne venni, elsősorban a Hestore -ba szeretnék hozzá hasonló típust, de sajnos nem találtam, illetve nem vagyok benne biztos, hogy ide beszerelhető lenne -e a kínálatban szereplők között valamelyik, akár "buherálva" is.
(#) Chipmunk1960 válasza sany hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Szia! Itt van amit konkrétan keresel. Ha van elég hely, a poti testnek. A tengely végét akár le is tudod köszörülni, hogy beférjen az idomba, vagy 2 komponensű epoxi ragasztóval mindent meg lehet oldani. és még szigetel is.
Üdv: Mike
(#) sany válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Köszönöm.Szerintem lesz hely neki.
(#) exabit hozzászólása Máj 2, 2014 /
 
Nekem is van egy OML-2M orosz szkópom amit sikerült tönkretennem. Mértem vele és eggyel kisebb méréshatárra akartam rakni de kettővel sikerült (így nagyobb feszt kapott mint amit meg tudna jeleníteni) és azóta nincs függőleges eltérítés. ELég amatőr vagyok az elektronikában van esély rá hogy meg tudjam csinálni vagy vigyem el egy műszerészhez? Voltak még olyan dolgai - mikor még működött - hogy ha nagyon kis feszültségre állítottam akkor teljesen elcsavart potival se tudtam középre levinni a vonalat.

A kapcsolási rajza: 1, 2, 3
Megvan az egész kézikönyve is a teljes alkatrészlistával ha szükséges azt is be tudom scannelni.
(#) gerenk válasza exabit hozzászólására (») Máj 2, 2014 /
 
Szia !
Másik oszcilloszkópra lesz szükséged, valószínű a bemeneti FET-ek / V1-2-3 / hibája.
(#) exabit válasza gerenk hozzászólására (») Máj 2, 2014 /
 
Köszi a választ. Nincs másik szkópom úgyhogy akkor keresek valakit aki megjavítja.
(#) Iceman hozzászólása Máj 6, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy Tektronix 465 szkópom, amit szeretnék működésre bírni. Hibásan vettem, a
tápfeszültségeket már átnéztem, voltak eltérések, ezért a kondikat lecseréltem újakra.
A "Beam finder" gombot nyomkodva néha látható egy-egy felvillanás. Ha lehúzom a "Vertical output
board" két vezetékét, akkor megjelenik a pont. A vízszintes eltérítés jónak tűnik. Jól gondolom,
hogy a "Vertical output board"-on kellene keresnem a hiba forrását?

Tektronix 465
(#) sny válasza Iceman hozzászólására (») Máj 6, 2014 /
 
Szia! Végig kellene nézni az egész függőleges eltérítást az elejétől a végéig. Ha nem látod a sugarat, akkor valószínűleg ki van akadva a pozitív vagy a negatív tápra.

Ezt okozhatja zárlatos félvezető, szakadt ellenállás...

Elsőnek meg kellene mérni a földhöz (nem a védőföldhöz) képest a két függőleges elektróda potenciálját. (természetesen csatlakoztatott erősítővel) Abból már következtetni lehet valamire...

ui.: Ésszel húzogasd le feltöltött ks. csőről az erősítőket, pillanatok alatt képesek elszállni....
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
(#) nagym6 válasza Iceman hozzászólására (») Máj 6, 2014 /
 
A vertikális erősítő kihúzza a sugarat az ernyőn kívülre, asszimmetriája miatt. Nem csak a "Vertical output board", hanem a vertikális csatorna bemenetétől a végéig okozhat hiba ilyen jelenséget. Mindkét csatornánál van hiba? Ha igen, akkor az elektronkapcsoló után, tehát ahonnan már csak egy csatorna van, onnan a végéig lehet a hiba. Ez esetleg egy multiméterrel is kinyomozható.
(#) Iceman hozzászólása Máj 6, 2014 /
 
Köszi a válaszokat!

Közben találtam ezt a doksit: troubleshooting-scopes.pdf

A 43. oldaltól kezdődik a vertikális rész hibakeresése. Azt írja, hogy a TRIGGER VIEW megnyomásakor a trigger jel közvetlen a DELAY LINE elé kapcsolható. Ezáltal két részre osztható a vertikális egység. Ha nincs kép, akkor a hiba a DELAY LINE driver után lesz.

Kipróbáltam, nekem nem volt kép.

Azt is írja, hogy a DELAY LINE kivezetéseit zárjuk rövidre, ha a sugár megjelenik középen, akkor a hiba a DELAY LINE előtt lesz. Ha nincs kép akkor a függőleges végerősítőben, CRT-ben, vagy a kettő között. Ezt még nem próbáltam.
(#) pucuka válasza Iceman hozzászólására (») Máj 6, 2014 /
 
Ha doksi van, minden van. + egy kis logika. A végerősítőben van a hiba. A legkényesebb rész a nagyfeszültségű tranzisztorok. elsőnek azokat vizsgáld, tápfesz, kollektor fesz, stb.
(#) Iceman válasza pucuka hozzászólására (») Máj 7, 2014 /
 
Sajnos tranzisztorok nincsenek csak egy spec IC, remélem nem az lesz a baja, mert nem olcsó...
custom IC
(#) Marko Ramiusz hozzászólása Máj 7, 2014 /
 
Sziasztok! Nagy fába vágtam a fejszémet. Van egy Voltcraft 632FG tipusú oszcilloszkópom. A CH2-n a trigger szintet nem tudom állítani, a CH1-en minden tökéletesen működik. Elektromos végzettségem megvan, az alapvető elektronikai is, de utóbbit még gyakorlatban nem sokat használtam. A kérdésem, kérésem az lenne, hogy a javításban milyen irányba induljak el? Természetesen szükségem lenne egy kapcsolási rajzra is, próbáltam keresni, de eredménytelen volt. Egyelőre még nem szedtem szét , nem mértem semmit. Köszönöm a segítséget. Üdv: Yoe
Következő: »»   118 / 247
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem