Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Bannert kerülném. Utóbbi években nem igazán teljesítenek jól. Nekem 2 literes motorhoz van 55Ah-s, plusz még állófűtés is van. Ráadásul rövid távokon használom és nem vettem észre, hogy nehezebben indítana.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
És ez Banner ami most neked van a 2 literes kocsiban?
Nem, valami olcsóbb típus van benne. Fater előző autójában volt banner, kb két év után kifingott, majd került bele egy olcsó nevenincs azzal meg ment 5 évet.
Egy teherautó hátsó lámpájának bekötéséről tudna nekem küldeni leírást vagy képet?
Álltalában a hátsó lámpákban a testpólus (negatív) közösítve van a fém tartólemezzel állandó kontaktusban. Mindig az a lámpa gyullad ki amelyik vezetékén kap pozitiv feszültséget , amit te kapcsolsz rá (index . fék , helyzetjelző) íitt láthatod a hátsó csatl. aljzat bekötését szemből nézetben , én a 2 helyzetjelzőt össze szoktam kötni . A testpolushoz tett próbalámpával le tudod ellenőrizni az aljatban levő feszkókat működés közben a megfelelő szegmenshez érinvea probalámpa másik vezetékjét. Bocsi ha nagyon naívra vettem a figurát .
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2015
Szerintem kevered a teherautó és az utánfutó fogalmát. De akinek rajz kell hozzá, inkább kardigánt kössön! Egyébként sem értem, aki 3-4 szál vezetéket nem tud bekötni egy lámpatestbe, az mit kezd a rajzzal?
Nem keverem az utánfutóval ,mert előszőr a teherautó hátsó lámpájárol írok , ez a csatl. aljzat csek egy kis plusz infó , hátha valakinek segít a hiba felderitésben, különben osztom a véleményed a kardigánról , üdv. Az utánfutó hátsó lámpája is ugyanaz a szisztéma mint a teherautóé, talán az formája különbözö.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2015
A szivargyújtó csatlakozója hány amperrel terhelhető?
Vettem egy 12 Voltos szivattyút, amit arról szeretnék üzemeltetni. A szivattyúra az van ráírva, hogy 8A 95W. Elég nagy teljesítményű, amilyen aprócska. Szóval fogja bírni a szivargyújtó konnektora?
Sziasztok!Kéne egy kis tanács,esetleg bekötési rajz(motor vezérlő-től-ről).ww polo 1.9sdi agp motorkód.3db izzítógyertya a vízkörben a hengerfej oldalán ahol a fűtőradiátor előre menő csöve csatlakozik(nem fűt,de miért?).Van egy nagy dupla relé a motortérben(gumival beöntve,így nem lehet szétszedni).A relé (két tekercses)egyik fele 1 gyertyát izzít a másik fele 2-őt,együtt mind a hármat.A reléhez jön még 1 6mm-es biztosítékos 12v-os fix be táp(amit kapcsolnak a relék) és van még 1 3lábú csatlakozó ami a relét vezérli!A középső lábra a gyujtássál egyidőben +12v érkezik(stabilan)!A két szélső lábra(ami külön-külön kapcsolna)viszont nem -12v jön(sem gyujtással,sem beindított motornál sem)hanem kb+8v vagy -4v ha a pozitív saruhoz mérünk(de ez eltűnik terhelésre,így ha visszadugom a helyére is)!!!Azt gondolom a vezeték nem szakadt de nem tudom hol a másik vége!!!A szélső lábakra direkt -12v kötve, tökéletesen meghúz mind két relé(külön-külön is és van izzítás!Szerintem a relé és a gyertyák okék.A gyertyák mellett a viztérben lévő jeladó cserélve(de lehúzott csatlakozóval is ugyan ez a helyzet).A motorvezérlő nem jelez hibát,ha a reléről levesszük a csatlakozót észre se veszi,de a hőérzékelő megszakítását azt beírta a tárolóba.Kitöröltük de semmi se változott,azota se jelez hibát de nem is húznak meg a relék se.Mi vezérel,hol akad el a -12v??Ha a motorvezérlő melyik csatlakozó(kettő van 1 rövid 1 hosszú),alsó vagy felső láb,merről hanyadik??És ha a motorvezérlő belül,javítható(esetleg valamilyen programmal)??Vagy másik relé vagy egyéb lehet??MÁS HIBÁT NEMÉSZLELTÜNK,A MOTORVEZÉRLŐNÉL SEM!!Köszönöm a segítséget és a rajzot is ha van.
Leggyakrabban 10A-ra szokták biztosítani. De ha nem bírja, hamar észre fogod venni...
Köszönöm!
A 10 A biztosíték nagyon jó. Az bőven elegendő. A vezetékek bírni fogják? Bár gondolom, ha gyárilag 10 A biztosítékot terveztek bele, akkor biztosan a vezetékeket is annak megfelelően választották meg. Ugye?! Végülis a szivargyújtó is biztosan sok áramot vehet fel, hiszen ízzószál van benne...?!
Sziasztok,
Egy kérdés lenne, hogy az utóbbi időben amikor kiszállunk, a kocsi nagyot ráz rajtunk. Ahogy a neten olvasom, ez az elektrosztatikus kisülés és normális, csak kellemetlen. Belül nem ráz, a karoszéria megérintésénél csap, amikor becsukjuk. Érdemes csinálni vele valamit, vagy nem?
Van erre megoldás. Pédául ez.
Sziasztok!Kéne egy kis tanács,esetleg bekötési rajz(motor vezérlő-től-ről).ww polo 1.9sdi agp motorkód.3db izzítógyertya a vízkörben a hengerfej oldalán ahol a fűtőradiátor előre menő csöve csatlakozik(nem fűt,de miért?).Van egy nagy dupla relé a motortérben(gumival beöntve,így nem lehet szétszedni).A relé (két tekercses)egyik fele 1 gyertyát izzít a másik fele 2-őt,együtt mind a hármat.A reléhez jön még 1db 6mm-es biztosítékos 12v-os fix be táp(amit kapcsolnak a relék) és van még 1db 3lábú csatlakozó ami a relét vezérli!A középső lábra a gyujtással egyidőben +12v érkezik(stabilan)!A két szélső lábra(ami külön-külön kapcsolna)viszont nem -12v jön(sem gyujtással,sem beindított motornál sem)hanem kb+8v vagy -4v ha a pozitív saruhoz mérünk(de ez eltűnik terhelésre,így ha visszadugom a helyére is)!!!Azt gondolom a vezeték nem szakadt de nem tudom hol a másik vége!!!A szélső lábakra direkt -12v kötve, tökéletesen meghúz mind két relé(külön-külön is és van izzítás!Szerintem a relé és a gyertyák okék.A gyertyák mellett a viztérben lévő jeladó cserélve(de lehúzott csatlakozóval is ugyan ez a helyzet).A motorvezérlő nem jelez hibát,ha a reléről levesszük a csatlakozót észre se veszi,de a hőérzékelő megszakítását azt beírta a tárolóba.Kitöröltük de semmi se változott,azota se jelez hibát de nem is húznak meg a relék se.Mi vezérel,hol akad el a -12v??Ha a motorvezérlő,melyik csatlakozója(kettő van 1db rövid és 1db hosszú),alsó vagy felső láb,merről hanyadik??És ha a motorvezérlő belül rossz,javítható(esetleg valamilyen programmal)??Vagy másik relé vagy egyéb lehet??MÁS HIBÁT NEM ÉSZLELTÜNK,A MOTORVEZÉRLŐNÉL SEM!!Köszönöm a segítséget és a rajzot is ha van.Vagy esetleg másik fórum cim?
Hát hol lenne a másik vége, a rajzod alapján is a motorvezérlőbe megy mindkét vezeték, mégpedig a 17 és 34-es lábaira. Ezeket kell kimérni, hogy eljut-e oda.
Szia! Talán próbáld meg "vw J359" a keresőbe és a képeket nézegetve ..... a klímával van összefüggésben, valami PTC mondja meg neki, hogy szükség van az előmelegítésre. Az is lehet, hogy fel kell programozni az ECU-ban ha digites.
Sziasztok.
Van egy 20 éves suzuki svift. Szeretnék bele rádiót szerelni. Mennyire nehéz beleszerelni. Volt benne de az évek folyamán eltüntmigy került hozzám. Előre is köszönöm.
Egyáltalán nem nehéz beszerelni.
Köszönöm.
Szia!Nincsen benne klíma!!!Rövidebbik vagy a hosszabbik csatlakozó?Alsó vagy felső sorláb?Merről hanyadik láb a két vezérlő láb a motorvezérlőn?
Hello. ALDL interfészt szeretnék építeni.Valakinek pontos rajz vagy esetleg működőképes darab amit eladna ?
régebbi suzukihoz kellene.Progit már találtam egy oldalon meg más dolgokat is.Rendelni onnan nem merek,nehogy kamu legyen. http://www.rhinopower.org/diag/sdl_if.html
Üdv!
Egy elméleti kérdésem lenne. Tudom, hogy kimérhetném, de egyszerűbb először rákérdezzek mintsem szétszereljek valamit. Körülbelül milyen átmérőjű vezeték megy a kocsi végébe, egész pontosan a hátsó lámpákhoz? Az érdekelne, hogy a ~14.2V-os akkufeszültségből körülbelül mennyi marad a hátsó lámpánál. Az akkufeszültség mérhető teher (ízzók) nélkül vagy már eleve más fogyasztók is vannak a hálózaton és a feszültség miánnuk esik? A hátsó lámpák is CAN vezéreltek és kell tegyek egy terhelő ellenállást. Ami van kéznél az 0,5W-os 390ohm-os jószág. Ebből ha kell, akkor többet teszek párhuzamosan. Ha 14V-al számolok pont 0,5W jön ki, viszont azt se szeretném ha ízzana (főleg ha beleszámoljuk a napon levő autó alapból mennyivel melegebb akkor a határokat súrolom). Ha 13V-al számolok akkor már elfogadhatóan határokon belül vagyok. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2015
Nem az lesz a problémád, hogy hogyan állíts elő megfelelő terhelést, mert ahhoz számolhatsz nagyjából 13,5V-al. Viszont azt a hőmennyiséget el is kell ám vezetni az ellenállásról, azt meg tudod oldani?
Persze, ha jó a hűtésem akkor az 1W se gond neki, egyértelmű (túlzás, de értjük egymást). Amúgy az adatlapokban is 70C környezeti hőmérsékletre adják meg az eldiszipálandó 0.5W teljesítményt. Persze egyértelmű, hogy eleve napon hagyott kocsinál a 70C fokot is elértheti a kocsi és ekkora teljesítmény eldisszipálásánál szép lassan a környezeti hőmérséklet is megemelkedik mert nem tudom tartani ezt. Amúgy ahogy észrevettem, mérések, tapasztalat, munkakör a készülékek házában a hőmérséklet körülbelül +20C fokkal emelkedik a környezeti hőmérséklet fölé. Vagyis 50C környezeti hőmérsékletnél már bisztosítva kellene, hogy legyek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
Üdv Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni. Az autó nem az enyém, sőt még csak nem is láttam még. Egy kedves romániai ismerősöm kocsijáról lenne szó. 1992-es 1,6D. A km órájában a számlálók nem működnek, viszont a sebességet mutatja. Kint azt mondták neki, hogy cserélni kell az egész órát, mert nem javítható. Az óra állítólag ritka darab és kint nem kap sehol. A kérdésem azlenne, hogy közületek valaki járt már így? Igaz, hogy az óra nem javítható? illetve tudnátok olyan bontót ajánlani ahol érdemes lenne szétnéznem? Köszönöm előre is!
Szia! Egy skodás fórumon volt róla már régebben szó ITT, hogy a VW csoport néhány tagjánál az óracsoportot meghajtó elektronika milyen meghibásodásból adódik. Mivel Te sem tudsz a problémáról többet, így látatlanban én sem tudok másra gondolni, mint erre a meghibásodásra. Persze ettől eltérő is lehet a hiba a panelon, pl. forrasztási pontok körberepednek és csak lógnak az alkatrészlábak, csatlakozólábak a panelban amit nagyító használatával lehet jól felismerni. A képek között sok mindent megtalálsz még ezen kívül ha máshol is nézelődsz.
Ez nem egy kettes golf műszer? Nagyon hasonló legalább is. Az mechanikus és ha kiszereled az órát láthatod a számláló meghajtó tengelyét. Valószínűleg az abban levő műanyag fogaskerék repedt meg és forog el a tengelyén.
Nekem is pont ez ugrott be a képről.
Én is találkoztam már olyan VW-vel, ahol a fogaskerék ketté volt törve.Szabályosan ahol a két fél öntőforma "összeér". |
Bejelentkezés
Hirdetés |