Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon szeretném hogy földfüggetlen legyen... Tudom, engedetlen vagyok.
Ránézésre a PC-táp aárának 3-4-szereséd fogod költeni az egyéb dolgokra, így javaslom egy 2-es érintésvédelmi osztályú táp vásárlását, aminél nem kell foglalkoznod az ebből adódó biztonsági problémákkal.
Nem az anyagiak miatt csinálom. Villamosmérnök hallgató vagyok, meg nekem ez a hobbim. Az anyagi oldala teljes mértékben lényegtelen. Tanulás/szórakozás miatt foglalkozok vele.
A táp után a szabályzóoldal nem PWM lenne, hanem lineáris áteresztőtranyós, a mikrokontrollerből nem PWM jel jönne, hanem rá lenne kötve egy DAC, ami szabályozná a feszültséget egy műverősítős buffer után. Na meg persze a dobozolás is meg lenne oldva, rendes fadobozba kerülne, stb stb.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Akkor javaslom egy új nyák tervezését akár ugyanazon a kapcsoláson, a földfüggetlen működés miatti biztonsági javaslatok figyelembe vételével (megnövelt tisztázási távolság a nyákon és a trafóban, megerősített szigetelések).
Alkatrészek átvihetőek, de a trafót újra kell csinálni.
Idézet: „megfejelve mindezt egy tracking pre-regulator-ral, ami minimalizálná a disszipációt” Számomra ez a PWM előszabályzót jelentette.
A tracking pre-regulator alatt azt értettem, hogy a táp visszacsatoló ágával csökkenteni a feszültséget egy EEPOT-tal, vagy egy másik visszacsatolóággal az áteresztőtranyó kimenetéről. Egyébként azt elfelejtettem írni, hogy max. 4 Amperes terheléssel használnám az eszközt, az már sokmindenre elég. Illetve ha két tápom lenne, be lenne iktatva egy pár relé, amivel sorbakötött üzemmódban földfüggetlen lenne, egyébként pedig normál állapotban működnének, földfüggőként.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Na kedzjük úgy, hogy ezt nem így kell csinálni.