Fórum témák
» Több friss téma |
Az elkót próbaképp cserélném,még aktív koromban az elektromos,lengőtekercses órák vezérlése azonnal megjavult,ha kicseréltük az orosz elkókat!
Ha a 65 Hz mégiscsak 64 Hz lenne: Egy CD4060 -nal az 32.768 kHz -es oszcillátor jelét 512 -vel ossztva előállna a 64 Hz.
Nem tettem fel rajzot, mert csak kézzel tudtam volna, a 12 V táp 350! ohm-on keresztül ment az elkóra,(nem orosz), és az IC-re, LCM 3-mal kimértem, jót mutatott, bevallom nem cseréltem ki. Köszönöm!
Azért gyanakodtam rá,mert hosszabb állás után egy darabig ment rendesen,ahogy írtad.
Esetleg ilyen trafó kapható készen, vagy nekem kellene megcsinálni pl. leválasztó trafó szekunderéből levenni valamennyi huzalt ?
Köszönöm! Nem pontos a 65 Hz, mert nem tudtam rendesen lemérni, a kvarc nagyjából 3,2 MHz- es, végül is lehetne új áramkört készíteni, csak kevés a hely. De úgy szeretek javítani, hogy az eredeti állapot álljon helyre. Létezik olyan, hogy egy IC megy-nem megy?
Valószínűleg másik topikot kell keresnem.
Abban vagyok bizonytalan, hogy hogyan állítsam elő a 180V-ot. Amit te is írtál, hogy 230V egyenírányítva pufferelve kb 325V. Ebből kellene valahogyan létrehozni a kívánt feszültséget. Esetleg ez is mehetne pwm-mel, de nem tudom mennyire melegedne a FET !? Terhelésre hogyan lenne érdemes szabályozni...
Holnap kipróbálom! Egy nap után sokat megy, ha megáll (off-on-off-on-off-on) nehezen elindul, de csak egy-két percet megy. Másnap minden ugyanúgy történik. Köszönöm!
230 V / 130 V trafó, egyeneirányító, pufferkondi. Ha kell a motor, érdemes csinálni/csináltatni neki egy trafót.
Valahogy - mondjuk szkóppal - győződj meg arról, hogy amikor nem megy, akkor az oszcillátor jár-e? Megöregedhetett a kvarc is, ha leáll (az on-off-ra elindulás is ezt a feltevést erősíti), de lehetnek a mellette lévő pF-es kondik is hibásak. Ha nem rezeg be a kvarc, lehet próbálkozni aszimmetrikussá tenni kissé a kört: egyik kondi legyen 5 pF-el kisebb, vagy nagyobb, a kristállyal párhuzamos sokmegás ellenállás is lehet nyúlt vagy netán szakadt.
Szia, Gyere át a Dc motorvezérlés-re.
Mikrokontroller. Hiába veszel újat, ha nincs meg a beleégetendő program (firmware). Viszont igen ritkán megy tönkre, inkább más hibád lesz. Leggyakoribb a trafó kispórolása miatt alkalmazott soros kondenzátoros tápegység hibája: az épphogy elegendő (új) kondenzátor pár év alatt veszít annyit a kapacitásából, hogy a közvetlenül vezérelt triac-nak nem tud elegendő gyújtóáramot adni.
Mire való U2796B-FP?
Ez egy kiegyenlített keverő-IC.
Tisztelt Fórumtagok!
Érdeklődnék, hogy valaki látott-e már ilyet és mi lenne ez ha nem titok. Köszönettel.
Köszi a segítséget mindenkinek!
Sebi, valószínűleg igazad lesz, mert az elkók és a szakadt 100K cseréje után javult a ledek fénye, de még mind világít, megnézem a tápot is, gyenge lehet már a kondi..
Kicseréltem az elkót, egy hét áramszünet után 4 és fél órát ment, aztán a szokásos történt. Köszönöm!
Cseréld ki az IC-t, már eléggé nyílvánvaló, hgy az a gázos.
yulo5310 tanácsára kicseréltem az elkót. 4 és fél órát ment, aztán a szokásos jelenség. A kvarc vadi új 3,2 MHz-es. A 47 pf-es kondit kimértem, látszólag jó, a másik oldalt nem néztem, csak nem zárlatos. A sokmegás ellenállás jelzés szerint 22M, az életben 24M, cseréltem 10+10+2-re(nem volt nagyobb a boltban), rosszul írtam a táp ellenállást, 300 ohm, cseréltem két darab 150-esre. Az IC maradék lábain nincs semmi jel szkóppal, hidegen mérve multiméterrel se mutat semmit. Ha a 14. lábra rálépek szkóppal, mutat valamit, ha az 1.-re akkor leáll, de levéve újra indul. Köszönöm a segítséged, felteszem a "kapcsolását"!
Szia. Arra még nem gondoltál, hogy az elektronika tökéletes, és hogy a mechanika szorul be néha, amivel söntöli az elektronikát, és azért mutat a szkóp is csak ürességet?
Akkor mérhető lenne a feszültségesés, főleg 300ohm-os soros ellenállással a tápon.
Sziasztok
Van itthon néhány triac-om de nem találokleírást rolla, annyi van ráírv: 2N 60758G Esetleg valaki meg tudná mondani mi ez pontosan?
Először azzal kezdtem, hogy beállítottam a forgórész "csapágyait". Elég nagy rés van a vasmag és a rotor között. Ha áll a "motor" kézzel odébb lehet lökdösni, de fogja az "álló" mágnes. Ha egyszer megállt ás sikerült újra indítani (off-on....) akkor sem megy egy-két percnél többet.
Kicserélném szívesen, de mire? Azért is írtam ide, hátha tud valaki segíteni, hogy mivel lehet ezt helyettesíteni? A kereső nem hoz semmit.
Köszönöm a segítségedet! Nem ismertem a 4060-at és nem értettem mire gondoltál. Az előbb belebotlottam egy leírásba, ki fogom próbálni. (Ha lesz mivel.)
Hello! Azt ne feledd, hogy a 4060 nem fogja ellenütemű jellel meghajtani a motorodat. (Nem ismerem az eredeti IC-t, de a kapcsolásból ez derül ki.) Mert a 4060 "csak" egy oszcillátorból és egy 14-tagú frekvenciaosztóból áll.) Vagy is azt még ki kell egészíteni meghajtóval.
Tehát célszerű lenne megszkópolni a kimeneteket, mikor jól működik, hogy tudd mi kell..
Helló ,sziasztok . Újabb kérdésem lenne . Vettünk egy zuhanykabint ,egyik " jó " ismerősünk összerakta / ért hozzá jelige / ,működik a víz ,ventilátor ,csak a világítás nem . Azt mondta zárlatos ,nem tud vele mit csinálni. Tetejét megnéztem ,van egy kis doboz ,gondolom az ,mert láttam benne trafót ,különböző alkatrészeket ,de tovább nem mentem,az összekötő kábelt széthúztam ,majd amikor összedugtam nagyot szikrázott a toldó kábeleknél.Van aki ilyet javít ?Várom a segítségeteket .Én nem értek az elektronikához.Üdv
Köszönöm! Igazad van! Talán ki lehetne egészíteni valami híddal. Annyi talán még elfér a régi helyén.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |