Fórum témák
» Több friss téma |
Igy látatlanban nehéz,de ha a lemeztányér forog rendesen akkor nézd meg hogy mi,hol ér bele,lehet ,hogy vetemedett a lemeztányér gumi,vagy a rátett lemez súlya miatt belassul.
Akkor ékszij csere segit.
MEgvan. Segített egy videó.. Az alján van egy kis tekerő ami emeli magát az egész szerkezetet már működik is! Magán a karon is vannak állítási lehetőségek gondolom a tűnyomás meg ezeket álltja be is vannak skálázva azokhoz nem nyúltam. Még egy dolog van a motornak elég zajos hangja van.. kipróbáltam direkt ékszíj nélkül is nem tudom ezzel mit lehetne kezdeni gondolom kenés hiányos. De gondolom a motor nem szétszedhető.
Ha jól emlékszem szétszedhető az. Úgyhogy nosza takaríts ki.
Ha jol emlékszem abban szinkron motor van. Az mindig ilyen ricsajos (a lassu fordulat miatt nagyon rezeg) és nem lehet szétszedni. A csapágyak hozzáférhetök, de azt nem kell kenni (szinter).
A motor felfüggesztése a kritikus, azt kell megnézni illetve felujitani.
Azért van akinek sikerül.
Csak mi ennek az értelme? ( belül forog egy mágnes egy tengelyen), azon mit lehet csinálni, hogy csendesebb legyen? ( megsugom - semmit). Ráadásul az eredeti motorok csöszegeccsel voltak összefogva, ha igy szétbontod, akkor honnan veszel uj csöszegecset? ( nem mindennapos cucc mert vagy 25 mm hosszu)
Szoval teljesen barbár munka, egy valakitöl akinek fogalma sincs a motor felépitéséröl meg arrol hogy mit is müvel. Amugy ha jol nézem ez már az ujabb motor - teljesen zárt. A végeredmény ugyanaz szokott lenni, hogy kompletten megy a motor a kukába vagy szétszedve. Amugy elvben nem bonyolult ilyen motort szerezni. (Azt hiszem mai napig gyártják, igaz nem gramofonhoz, de mosogép meg egyébb kapcsoloórákhoz). A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2015
A csőszegecs sem egy beszerezhetetlen dolog. Egyébként azért van értelme szétszedni, mert úgy kitakarítható a bele ült mocsok és könnyebben fog forogni emiatt kevésbé lesz zajos. Mondjuk ez a masina újkorában sem tartozott a legjobbak közé. Manapság meg kizárólag érzelmi okokból érdemes küzdeni vele, mint ahogy a kolléga is teszi.
Meg amit ir sem stimmel teljesen. Az eredeti motorokban szintercsapágyak voltak ( lehet, hogy valamilyan "szaki" golyoscsapágyas motorral rendelte öket Angliába). A golyoscsapágy ilyen motorban eleve egy katasztrofa, mert berezeg ezért hangos. Azzal nem lehet semmit kezdeni ( kicserélni modern tefloncsapágyra vagy szinterre, nem pedig kenni mint a bajtárs irha.) persze nem árt ha ilyen munkához megvan a müszaki felszereltség - a szintercsapágy vagy a teflon nem fog 1:1-ben passzolni, igy ott lesz némi esztergályos munka.
Rendben! Ha nem érdemes szétszedni nem teszem.Van itthon műszerolajam gondoltam rakok ahova tudok de ha teljesen felesleges vagy nem javít a helyzeten akkor nem. Még egy dolog a szár végén ahova a hangszedő megy két csavarral van fogatva és direkt úgy van megcsinálva, hogy lehessen állítani ha jól gondolom. Van erre valami módszer vagy egyszerűen hallás után kell?? Vagy esetleg mindegy, hogy milyen pozícióba van felfogatva??
Ha azok a csavarok fixek, akkor ne babráld. Az arra valo, hogy más tipusu hangszedö esetén a tü helyét pontosan be lehessen állitani. Miután nincs semmid amivel ezt megtudnád tenni, inkább ne piszkáld, esetleg majd hallásra lehet állitgatni ( némi tapasztalattal).
Muszály leszek kitekerni mert az egész hangszedőt cserélem. Mi kellene hogy legyen hozzá hogy betudjam állítani?? Próbálgatás hallás után állítás lehetetlen?? Ha rosszul van állítva nem tudok kárt tenni a tűben vagy lemezen ügye??
Ez nehéz ügy. Elvben kb 12 mm-l kellene a lemez középpontján tulnyulnia ( ha még jol emlékszem a hajdani szabályokra - majd kijavitanak). Egy mérölemezzel lehet megtalálni az optimális helyét a tünek. Nagy hibát nem teszel, s ha valoban zavar, akkor lesz idöd probálgatni. Semmit nem károsit (a hangon kivül) a nem tökéletes beállitás. A tünek elvben mindig tangenciálisan kellene a barázdában lennie, amit ilyen karos berendezéssel amugy sem lehet tökéletesen elérni, igy csak az optimális helyzetet lehet beállitani ( a lemez szélén meg a belsején lesz a legnagyobb hiba.)
Igen pont ezen gondolkodtam hogy tökéletesen besem lehet állítani. Mivel a lemez közepén és szélén más szögben lesz a tű.
Így van. Erre találták ki a tangenciális lemezjátszót. De azért valaki leírhatná, hogy miért nem vált be igazán? Mi a nem jó benne?
Erdemes elolvasni. Bővebben: Link
Itt keresgelj, szerintem talalsz sablont a tulnyulas pontos beallitasahoz. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2015
Milyen mocsok kerülhet egy zárt motorba? Az eredetin voltak szellözönyilások, igy azt ki lehetett porszivozni (vagy fujni), de egy zárt konstrukcioval nem tudom mit lehet kezdeni. A forgás "könnyedsége" eléggé kétséges miután amugy is mindössze néhány 100 fordulatot tesz percenként, és ráadásul a fordulatszáma csakis a frekvencia függvénye, azaz egy szinkron motor vagy forog vagy nem, de se nem lassabban, se nem gyorsabban nem foroghat. A zaj ( ha valoban golyoscsapágyas akkor amiatt van, azon nem segit még a szenteltviz sem), a motor tipusával adott. Amiatt szereltük annak idején repülögumira - sokkal rugalmasabb mint az eredeti megoldás és csendes. Természetesen vékony kábelek vezettek hozzá és azok sem érhettek nagyon a gramofon házához ( legalább 10-15 cm-n a motortol). Az uriember ott is hibázik azokkal az ökölnyi drotokkal. Eredetileg kb. 0,5mm2 vékony licnik mentek a motorhoz.
Ha nagyon akarsz a motoron javitani, akkor cseréld ki egy modern lassu BLDC motorra, vagy léptetö motorra, de az utobbi szintén erösen rezeg, azaz bughat, ha átjut a rezgés a lemezjátszó testére. Azt kell mindenképpen megakadályozni. Annak igején egy barátom egy vastag vaslemezre szerelte elöbb a motort gumikkal (kb 5 mm vastag ugy 10x10 cm-s lehetett), és azt a lapot függesztette fel ismét rugalmasan. Az a nehéz vaslap jobban csillapitja a motor rezgéseit igy könnyebb mechanikusan leválasztani. ( a NAD alaplapja igen könnyü igy könnyen berezeg. A jo gramofonban az alaplapot meg a tányért nehéz anyagbol készitik (a Supraphon is a jobbik olcso gramofont butorlapra szerelte, ami sokkal jobban csillapitott mint a sorozatban gyártott müanyag alaplap.)
Mert akkor nem lehett jol megcsinálni. A lemez geometriai türése meglehetösen pontatlan (girbe görbe), igy a tangenciális fejnek is követni kellett volna a hibát. Ez akkor nem volt egyszerü. Valaki kitalált egy öszvér megoldást, hogy a fejet egy tangenciális szerkezet mozgatta, de a fej nem volt mereven a futohoz rögzitve hanem egy kis kar (kb 4-5 cm hosszu) volt közbeiktatva, azaz igy a pickup vertikálisan meg tangenciálisan is tudott mozogni és követni a lemez hibáit ( és jo drága volt).
A csapágyai is nyitottak, oda sok év alatt rakódik ami a levegőben van. Még amikor napi használatban voltak ezek a gépek akkor is láttam olyat, hogy alig tudtam kézzel forgatni a motor tengelyét. Persze tőlem akár ki is cserélheti.
Szia!
Annyit találtam róla, hogy állítólag a motor csapágyai szétszedhetőek, azokat meg kell tisztítani és finom műszer olajjal megkenni. A golyók kihullhatnak ezért egy edény fölött érdemes szétszedni. A hangszedőt meg úgy kell beállítani, hogy a a shell végétől 3mm-rel legyen beljebb maga a tű hegye, ami megfelel a 19,1mm-es túlnyúlásnak. A dőlést meg egy tükör segítségével lehet ellenőrizni és korrigálni. Itt egy kis segítség még a jó beállításhoz.
Én azokat a golyoscsapágyakat jo messze eldobnám. Teljesen felesleges zajcsinálo valami.
Ha már szétszeded a motort, akkor ilyen csapágyat rakj bele ( azt hiszem 3 mm-s a tengelye), ha nem van nagyobb is. Ez csendes és soha nem kell kenni. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2015
Köszönöm! Esetleg valami weboldalt vagy boltot nem tudsz amivel beállítható szakszerűen? Gondolok itt a sablonokra, tűmérlegre. MEg még azt nem tudom mennyire bízhatok a régebbi kb 10 éves beállításokban?? Az óta nem lett hozzányulva szerintem.. Érdemes újraálllítani vagy haggyam úgy ahogy anno beállította apukám?? De gondolom neki sem voltak hozzá eszközei csak hallás után ment
Hali!
Éppen az általad ajánlott linken van, hogy a tükrös beállítás semmit nem ér, mivel a tű közel sem merőlegesen áll, sőt. Ezt csak mérőlemezzel lehet beállítani. Ha nincs mérőlemez, nem érdemes vele foglalkozni. Én legalább egy órát szórakoztam a beállítással, mire sikerült optimális (nem tökéletes) beállítást elérni. A tűmérleg használata sem ebben az ár/minőség kategóriában indokolt (szerintem). Úgy gondolom, skála használata elégséges. Ne vigyük be a kollégát az erdőbe.
Valóban, igazad van a tükörrel kapcsolatban, már rég volt, hogy olvastam.
Ha a túlnyúlást beállítod 19, mm-re és a tűerőt 2mg-ra, az antiskating-et pedig szintén 2-re akkor a főbb beállításokat elvégezted. A többi már csak finomhangolás.
Én ILYET használok, mert a LENCO-n nehéz a súlyokkal pontosan beállítani.
Na sziasztok. Kipróbáltam a régi hangszedővel a lejátszót hogy tudjam mi működik mi nem.. És azvan, hogy nem ér le a tű.. A lemez szélén néha hozzáér ahogy üt a lemez de nem akar lejebb menni.. Mit tudnék vele csinálni?? Nem is lesz ez egyszerű de nagyon szeretném karácsonyig rendbe hozni apukámnak
Na más lemezen most jóvolt.. De lenne egy olyan kérdésem ami a kart támassza annak nem kéne lejátszás közben teljesen lemennie??
De le kellene - lehet hogy bezsáradt.
Sejtettem.. Mert ezen ottmegy be a vezeték ahol tartja és mivel nem ment le teljesen így elakadt a vezeték abban a tartóban, de viszont elvittem onnan őket a szélére és bejáródott vagy nemtudom de már lejátszik rendesen.. Valamint a motorjának volt egy zörgő hangja mint írtam előbre is, úgyvoltam vele majd hátha bejáródik feltettem egy lemezt elmentem fürdeni mire visszaírtam síri csend Úgyhogy egyenlőre örülök fél siker jó lesz ez szerintem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |