Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi.
Közben egy leírást találtam a 2 csellás változatról. Azt írta, hogy valami ami amivel mérte volna az annyira kevésnek mérte, hogy ezért lekapcsolt. Sajna még a 4 cellásról nem találtam semmit (lehetőleg magyart). martin96: köszi.
A hozzászólásban a cikk író később 2014-ben a két cellásra már azt írta, hogy fűt,és nem olyan jó a hatásfoka, de ez változhatott is azóta.
A gyártónál méret alapján a Tomo M3 ami szóba jöhetne. A másik már a fél testet kitakarná..
Nem muszáj pont ezt a típust venni, de nem sok olyan van, ami külön kezeli a cellákat. Szinte mindegyik olcsóbb power banknál csak párhuzamosítva vannak a cellák, ami azt jelenti, ha az egyik átmegy zárlatba, akkor szerencsés esetben a többit is dobhatod a kukába, rosszabb esetben ki is gyulladhat a zsebedben.
Az jó.
Mert itt hosszú percek az öltözések. Tehát esélytelen. Tudsz még hasonlót, mert amúgy szimpin néz ki.
Javíttattam egy lemerült, régi rossz nikkel-kadmiumos kézi fúrógép akksit, s az akkumulátor szakműhelyben nekem azt mondották -
újracellázáskor már csakis nikkel-metálhidrid akksikat tesznek bele. Azok valamivel tartósabbak, jobbak, na meg sokkal erősebbek a Ni-Cd-nál. Mindezt nem a kisújjamból szoptam .... ráadásul nem is 1200 mAh-sat kértem, hanem 2000 mAh-sat! Kissé drágább volt, de úgy megy vele a kézifúró - mint a szél ... Lehet, hogy elírtam vona a nikkelt - litiumra? Akkor nagyon nagyon elnézést érte ... a gondolatom minden bizonnyal máshol járt!
A NiCd akkumulátorok kifejezetten alkalmasak motorok táplálására. Nagy indulóáramot tudnak leadni, hideget joban bírják, elviselik a túltöltést. Nekem ennyi elég a döntéshez.
TP4056 töltő IC nek van valami hasonlóan egyszerű kevés alkatrészből összekalapálható verziója ami tud több amperrel tölteni? Mondjuk 5 esetleg 10 A ? Vagy lehet valamilyen módon felturbózni szerintetek?
Egy cellás Li-Ion -hoz kellene... A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2016
Több ilyet teszel egymással párhuzamosan.
Vagy veszel egy XL4016-os ic-t, ami tud cc/cv-t. A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2016
Talán még jó is lenne, ha a töltés végén kikapcsolna, de ez nem kapcsol ki ha eléri a töltési végfeszültséget...
A TP5000-e ismerem, ez kapcsolóüzemű DC/DC-vel kombinált 2A LiIon/LiFePo töltő. Csak sajnos az ára nem annyira baráti, mint a TP4056.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2016
Nedudgi, ha drága akkor az nem játszik, egyébként a 2A is elég kevés...
Belső kapcsolási rajz van valahol erről az IC -ről (én nem találtam )? Esetleg külső teljesítmény FET -tel nem lehet megnövellni a kimenő áramot? A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2016
Ha elérte a végfeszültséget, onnantól az áram elkezd elég szépen lecsökkenni. De a beállított feszültség értéktől nem megy feljebb.
Ehez mit szóltok? Ry és Rx osztását úgy kellene beállítani, hogy ha az akkucella feszültség eléri a 4.1V -ot, akkor a tranzisztor bázisára 0.6V nál kevesebb fesz jusson az emmiterhez képest. Így elvileg a tranzisztoron már nem folyna áram, csak az IC -n... Vagy esetleg az Rx helyett mondjuk zénert is be lehetne tenni?
Ha tudsz Arduinot vagy Attiny85öt programozni, akkor azzal is megoldhatnád a saját töltőt. Vagy ha annyira nem kényes a dolog, készíts egy áramgenerátort, ami mondjuk 5A-rel tölt, és egészítsd ki egy műveleti erősítős lekapcsolással. Igaz, ekkor a töltési karakterisztika nem egyezik meg az ajánlottal, de szerintem nem lenne vele gond. Fix feszültséggel azért nem tudod tölteni, mert nem tud kialakulni a megfelelő áram.
Talán ez még jó is lenne, de se alin se bayen nincs...
És még ha kapni lehetne magában, a 0.5 -ös lábkiosztást othon beforrasztani a GND hűtőfelülettel együtt szinte lehetetlen, (vagy minimum forrasztókemence kéne hozzá)... A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2016
Sziasztok
MÁr rég jártam itt.. Van egy elektromos biciklim, és gyengének találom a (névlegesen 26, műszerrel 28 voltosnak) mért akkuját. Szeretném megtudni, milyen házi módszerrel tudnám meg, hogy az akku teljesítménye jó-e? Cellánként nem tudok mérni, nagyon össze van ömlesztve az egész. Viszont a két végsarun tudnék méregetni, de hogy? köszönöm
A tényleges kapacitást a névleges terhelésen lehet megmérni. A gyártók általában olyan kapacitást adnak meg, ami 20 órás terhelésre vonatkozik, azaz 20 órán keresztül terhelve, a cellánkénti minimum feszültségig. Ez nem teljesen fedi a valóságot, hiszen a kerékpár áramfelvétele főleg a sebességtől, terheléstől függ. A legbiztosabb megoldás a teljesen feltöltött akkupakk kisütése, és közben mérni a feszültséget, és az áramot.
Azt érdemes megnézni, hogy a sorba kötött cellák terhelés alatti feszültsége között van-e eltérés. Amennyiben ez nem lehetséges, az szívás. Ha közel jársz az ötszáz körül töltési ciklusszámhoz, akkor akkupakk cserére érdemes felkészülni. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2016
KÖszönöm.
Akkor most gyakorlatiasabban kérném megadni, tehát adott a kerékpár, az akku, a töltő és egy egyszerű multiméter. Mire van még szükségem?
Az aksikkal hogy kell számolni?
Egy PRODA PowerBox V6-ot kaptam kölcsön. Elvileg 10000mAh-s. Rátettem 6db 5V-os ventit. A műszer 900mA-t mond. 3.5 óránál tartok, de a visszajelzés alapján olyan 4 órát fog bírni. Ez kb jó is lenne, de nekem a terhelésem több mint a duplája is lehet (2.5mAh). Így viszont egy ekkora bank elég kicsi. Holott úgy gondoltam ettől azért jóval kisebb is elég lenne. Lehet hogy ez a fele sincs a ráírtnak? Azt hittem 10-11 órát fog menni 900mAh terhelésen ez, de legalább 8-at ha csalnak is. Egy jelmezbe lenne, így ennek a mérete ennek is már túl nagy. Halál, ha ettől nagyobb kell. Egy 2000mAh-nál régebben kisebb terheléssel kb azt tudtam kivenni mint ami rá volt írva. Egy jobb minőségű tudhat erről jobbat? Valaki ajánlott olyan aksi cseréset, mert az aksikat is külön kezeli állítólag. Ebből a 3 cellásat néztem (mert még nem olyan vészesen nagy), bár nincs tapasztalt ezekről nekem. TOMO Power Bank M3 Jó és nagy kapacítású aksival tényleg ki lehet ebből hozni 10000mAh körülit szedni? Ilyet ajánlotok, vagy másikat (más gyártót)? (jó lenne ha a védelmek benne lennének, de ha épp kicsi a változó terhelésem, akkor nem kapcsolna ki magától, és jó lenne ha azért az 5V-ot minél jobban tartaná.) Előre is köszi. Zoli
Az aksik átlag feszültsége kb 3.6V szokott lenni. Ezt fel kell konvertálni 5V-ra. Így már egyből az következik, hogy az akksi kapacitásának csak a 70-75%-a fog csak kijönni a kimeneten. Ha még beleszámítjuk, hogy a konverter is olyan 80-90%-os hatásfoka van, kijön az, hogy az eredetileg 10 000mAh-s akksiból jó ha ki tudsz majd venni 6500mAh-t 5V-on keresztül. Jobb gyártók eleve ezt az értéket adják meg.
Annál a TOMO-nál is így lesz. Hiába raksz bele 3db 3400mAh-s akksit, nem fogsz tudni kivenni belőle 7000 mAh-nál többet.
Konvertalni 5 Vra veszteseg.
Ra kell kotni egy aramkorlattal a taplalni kivant eszkoz akkujara, ha azonos tipusu.
Nagyon nem jó.
Így nem fogom bírni meghajtani. Olyan csúcson 2A is simán lehet 5v-ton. De amúgy ha ez a 10000-esből 6500 jött volna ki, akkor is több mint 7 óráig kellett volna mennie nem? Amúgy ha 7000-ret ki lehetne szedni az már 3,5óra. És ha nincs folyamatos terhelés (azért akarom a környezethez állítani a ledek fényerejét, és a ventik is csak olyan sebességen forogjanak amin épp szükséges) akkor valami értelmes még kijöhet. De ez akkor derül ki ha minden alkatrész és egység beépítésre kerül. Vagy milyen alternatívát ajánlotok? 1. picinek kell lennie emennyire lehet. 2. elég energiám legyen 5 volton. 3. elég biztonságos, mivel a fejem mellett van. Így nem szerencsés ha kigyullad, mert semmi védelem nincs rajta. Sajnos levetkőzni ebből a jelmezből több perc. 4. úgy látom lehet a cserélhető akku felé érdemes menni, mert akkor zsebben vive az is kisebb hely, és csak cserélem mint egy réi walkmanben az aksit Minden tanácsot és segítséget előre is köszi.
Ez a TOMO lenne a legjobb. Ebből is inkább a 4 akkus. Aztán tennél bele 4db panasonic 3400mAh-s akkut és akkor már közel lenne a 10Ah-hoz.
XIAOMI power bankok között lehet még nézegetni megfelelőt.
Köszi.
XIAOMI is néztem régebben, de nagyollottam aminél ha gond van 2A felett is kijön. (16000mAh) Sajna a TOMO -nál sem tudom két port esetén mi történik. Mi jön ki. (gondolom a földet azért összeköthetem a két portnál) Tomo ha jó lenne azért szimpi, mert picit kisebb (remélem leadna 2 felett is a két porttal.), s max 3 aksi a zsebbe. És ha nem is tud olyan sokat a 3, mégis nem a fejemen nyakamon cipelek mindent. És külön az aksik kevesebb helyet is foglalnak. Vagy annak van értelme, hogy két M2-t használok? És akkor azt kér oldalra lehet könnyebben el tudom rejteni, mint egy 4 aksisat? Mennyire szabad őket összekötni? Ha véletlen teljesen nem is, de legalább a a föld pontot. (mert akkor a ventik, meg a ledek egy része az egyiken, az MP3, az adruino, meg a ledek másik fele a másikon.) Bár itt akkor van gond, hogy ha az egyik lemerül, a másik meg még vígan menne, és nem tudom átcsoportosítani az erőforrásokat.
Össze lehet kötni. Olyan nagy feszültségkülönbségnek nem kéne lennie a kettő között. Ha a vezeték végein kötöd össze az már jó lesz, csak ne egybőla z USB kimeneténél.
Szerintem ha a legkisebb hely (és súly) fontos, akkor vehetnél egy 3-4 cellás RC LiPo akksit, akksivédőt(túlmerítés ellen) és egy stepdown convertert. Persze ehhez még kell egy spéci töltő is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |