Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   213 / 302
(#) tbarath válasza spgabor hozzászólására (») Júl 22, 2017 /
 
A 2x25W azért nem kevés, de mindegy is, szerintem mérni kellene.
A hangszóróid megvannak, az autódban is van egy akku, szóval ha a modul megvan akkor már csak össze kell rakni és mérni az időt. Illetve az akku feszültségét is, ne merítsd túl, 11V-nál már lelőheted nyugodtan. (Egy akkuvédő áramkört is készíts a hangfaladba, az a biztos.)
Így legalább egy becslésed lesz arról, hogy meddig megy el a neked kedves hangerővel, egy ki tudja milyen állapotú akkuról

Amíg ez nincs meg addig csak dobálózunk a számokkal.
(#) spgabor válasza uniman hozzászólására (») Júl 22, 2017 /
 
Szerinted akkor nem UPS akksival kellene táplálnom? Mit érdemes szerinted használni, ami szintén közepes hangerőn kibír legalább 12 órát.
(#) spgabor válasza tbarath hozzászólására (») Júl 22, 2017 /
 
Akkor ha megjött az áramkör, akkor lepróbálom a pontos áramfelvételét azon a hangerőn, amin használni fogom és úgy pontosabban tudunk kalkulálni.
(#) oriza hozzászólása Júl 30, 2017 /
 
Sziasztok!
Hozzám került egy Reszurs 1 töltő készülék, ami nem működik. Pontosabban világít a működést jelző izzó, de nem tölt. Bisztik jók. Az eredeti „nagy diódák” jók, valamint az izzó teszt szerint a tirisztorok is. Kiforrasztottam az ellenállások kivételével mindent. Nincs (nem találtam) ohm méréssel hibás ellenállás!
Minden félvezetőt – tranzisztor, dióda - kicseréltem most kaphatókra. A 2 db 100NF/160V kondi is új.
Összeépítve, bedugva nem melegszik senki! Az első próba egy 12V/7A-s biztonsági akku, ami akkor éppen 11 voltos volt. A töltés lecsavart potival 1,7A-ről indul! Feljebb lehet növelni, de csökkenteni nem! Nem melegszik semmi továbbra sem. 12,8 V-nál az automatika lekapcsol. Ez a trimerrel pontosan, jól szabályozható. Majd rákapcsoltam egy 55Aó-s autó akkut, ami 12,1 voltos állapotban volt. Ilyenkor a töltés lecsavart potival már 4 amperről indult! Néhány perc töltés után szintén kikapcsolt az automatika. A töltő feszültség 18,5V-ig is növelhető!
Kipróbáltam másik három pár új tirisztorral is, de ugyan ez a helyzet!
Elejétől olvastam a fórumot, erre a jelenségre nem találtam utalást.
Kiegészítem a megfigyelésemet: a 2 db 100NF/160V egy idő után alig, de mintha langyos lenne!
Nem vagyok szakember! Mit tanácsoltok?
Köszönöm a türelmet!
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2017
(#) proli007 válasza oriza hozzászólására (») Júl 30, 2017 /
 
Hello! Nincs itt semmi csoda, alapvetően jól működik. Sem áram sem feszültség szabályozás itt nincs, csak a tirisztrok gyújtásszög vezérlése van. Az pedig nem szabályozás, mert egy szabályozásban visszacsatolás van. Itt pedig ilyen nincs, tehát hálózati és aksi feszültségtő is fog függni a töltőáram. De néhány tranyótól nem szabad többet várni. Alapvetően autó aksi töltéséhez van, ezt pedig ellátja.
A lekapcsolási feszültséget kb. 14,5V-ra kell beállítani, mert a 12,8V nem megfelelő. Ha pedig a lekapcsolás után mérted (órákkal), akkor ez a töltött aksi feszültségének megfelel. De a lekapcsolási pontot, töltőáram alatt kell beállítani.
(#) oriza válasza proli007 hozzászólására (») Júl 30, 2017 /
 
Köszönöm Szuzunyiim! = Mester (koreai)

A korábbi tulaj úgy emlékszik, mintha 0-ról lehetett volna indítani annak idején a töltést. Ezért aggódtam és gondoltam azt én is, hogy a potival az indulási, esetleges kíméletes töltési szintet is beállíthatjuk!
A rajzon lévő 3,3k trimmer helyett ezen a NYÁKon 10k trimmer van, ami amúgy egészen gyárinak látszik.
Látszott, hogy nem bántotta ezt senki Lenin óta!

Köszönöm még egyszer a megnyugtató választ!
További nyugis napot és legalább kettőt az élet habos oldalából!
(#) Atika3 hozzászólása Aug 4, 2017 /
 
Sziasztok!

Találtam nagyszüleimnél egy régi akkutöltőt(keresés alapján valószínűleg Tungsram UTB xx) ők azt mondták azért lett eltéve, mert nem jó. Én amatőrként megtudtam állapítani, hogy hiányzik belőle a 2 biztosíték, szeretném üzembe helyezni, de nem találtam ezen típusokról a neten semmi érdemleges leírást. Milyen biztosíték kell bele pontosan ha kapható még vagy próbáljam meg áthidalni? Lehet-e más baja a biztosítékon kívül, pl. 20 éve nincs használva ezért mást is kellene még cserélni benne. Ez milyen típus lehet? A bal alsó kapcsolóval a feszültséget tudom állítani mert ennél ki tudtam olvasni, hogy középállásban 14 vcs van, a jobb oldali feltételezésem szerint az amper állító lenne ezért is lenne rá nagyon szükségem.
(#) Gafly hozzászólása Aug 4, 2017 / 1
 
Szia,

A műszer alatti biztosíték a hálózati biztosíték, a nyomógomb alatti pedig a kimeneti biztosíték.
Ilyen Diazed biztosítékot még most is lehet kapni.
Elvileg a foglalatban lévő gyűrűvel akadályozzák meg, hogy nagyobbat betétet tegyél be, mint ami oda való. Ha meg van benne a gyűrű, akkor abból elvileg kiderül hogy milyen betét kell hozzá.
A műszer skálája is jó támpont, megnézed hogy hány Amper van ráírva. Ha a két érték nagyjából egyezik, akkor meg is válaszolva a kérdés (gyűrű szerint valószínűleg nagyobb értéket kapsz, mint ami a műszerre van írva).
A primer oldali biztosítékot hasonlóan lehet kitalálni, a feszültségből és az áramból lehet teljesítményt becsülni, abból pedig visszaosztva 23öV-al áramot. Szerintem 4A-nél nem kell nagyobb.

Javaslom hogy alaposan takarítsd meg kívül/belül.
Nem úgy néz ki a trafó, mint ha meg lenne égve.
Biztosíték pótlás, takarítás után mérd meg a diódákat is. Kapcsolók lehetnek még kontakthibásak. Nagyjából más meg nincs is benne...
Első bekapcsolás üresen, 100W-os izzón keresztül!

Üdv,
G.
(#) zolika60 válasza Atika3 hozzászólására (») Aug 4, 2017 / 1
 
10A-es mindkét biztosíték. Ugyanilyen van itt a szervizben a falon, csak annak megvannak a feliratai.
(#) Gafly válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 4, 2017 /
 
A kosz alatt ennek is lehet hogy megvan
Viszont akkor már le is fényképezhetnéd a kollégának...
(#) Gafly válasza Atika3 hozzászólására (») Aug 4, 2017 /
 
Egyébként ez úgy gyári és Tungsram mint én
Ettől függetlenül pákával, multiméterrel, kombinált fogóval és egy csavarhúzóval javítható.
Meg ráfér egy kis "lakatolás" és "fényezés" is.
Utána "szinte" agyon sem lehet csapni...
(#) sector99 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 4, 2017 /
 
Nos ebben belülről már csak a trafó az "eredeti" - meg a kapcsolók. Az eredetiben szeléncellák vannak. De úgy látom, hogy ezek a diódák is bírják majd a strapát, csak a "szikráztatásos" ellenőrzést kerülni kell...
A töltőfeszültséget és az áramot is a szekunder tekercsek megfelelő átkacsolásával lehet beállítani. Egy multival váltófesz módban kimérhető.
És íme néhány fotó a külsejéről.
(#) Atika3 hozzászólása Aug 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, nos sosem állítottam, hogy tungsram csak keresés alapján annak tűnt. A műszermutató alapján én legalább 25A-s olvadóra tippeltem, néztem a biztosítékot, de gyűrű nem volt benne szerintem. Az addig rendben van, hogy megnézem az aljzat átmérőjét, de van Diazed biztosítékoknak valami mérettáblázata? Mert úgy tűnik elég ügyetlen vagyok, de én nem találtam semmi neten, do2 dol2 átmérőjére kerestem sikertelenül. Persze gondolom 10A-essel is elmehetek, mert kocsi aksinál nagyobbra nem akarom használni az meg max 14v/8A?
(#) Chipmunk1960 válasza Atika3 hozzászólására (») Aug 7, 2017 / 1
 
Szia, Igen az általában elég. Az Ah/10 -edével szoktuk tölteni, de ezt az akku határozza meg úgy is, mennyire van kimerülve, milyen állapotban van. A zárt, " gondozásmentes" aksiknak elég a 14,4 V maximum, hogy a gázképződés ne induljon be. A "csavarosnak" 15,6V a töltés vége kb, ott 100% -ig fe van töltve, viszont a gázképződés beindulhat, de ott könnyű pótolni. A töltés végére jó akksinál leesik 1A körüli értékre, de célszerű pár órát így még rajtahagyni, ez az úgynevezett "equalization" kiegyenlítő töltés, ami a cellákat azonos állapotba hozza.
(#) Gafly válasza Atika3 hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Idézet:
„de van Diazed biztosítékoknak valami mérettáblázata?”

Ott volt az első hozzászólásomban a link.
Azt azért nézd meg, hogy milyen diódák vannak benne (nagyban meghatározza) a maximális töltő áramot.
Azt is mérd meg, hogy a bal oldali kapcsolóval mekkora töltő feszültségeket lehet beállítni.
Elképzelhető hogy 6/12, 6/12/24, 12/24/36V, stb...

Megtisztogattad már?
(#) Atika3 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Nem leszek a közelében még néhány napig szerintem, láttam és néztem a linket és bocsánat, de az amatőr kérdésem az lenne, hogy mi a különbség ez és e között? Más az átmérője gondolom én, de mekkorák? Amint hozzáférek megnézem amit tudok.
(#) sector99 válasza Atika3 hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Most nézem csak, hogy én a hozzászólásomat és a képeket alaposan elcímeztem. Mert hogy Neked szántam...Azért remélem, így is ad valami infót, hogy milyen értékek körül méricskélj.
(#) erbe válasza Atika3 hozzászólására (») Aug 7, 2017 /
 
Mindegyik másféle aljzatba való. Legjobb, ha kiveszed a régit és magaddal viszed.
(#) spgabor válasza spgabor hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Sziasztok! Megjött az bluetooth egység a hét elején. Tegnap este kipróbáltam több hangszóróval/hangfallal. A 13 centis autó hangszórót el is vetettem, mert borzalmas hangja volt, bár annak az is az oka, hogy csak egy rögtönzött cipősdoboz hangfalat gyártottam vattával kitömve. Viszont kipróbáltam Orion HS200 4Ohm és HS280 8Ohm-os hangfalakkal. Mind a kettővel nagyon szép hangja van, persze a saját tudásán belül. Összességében rosszabbra számítottam. Illetve van rajta egy kettős kétállású kapcsoló, amivel a kimeneti szűrő értékét lehet szabályozni. Ha nincs mind a kettő felkapcsolva, akkor már hangosabban is szépen szól. Hangerő tekintetében fele hangerőnél kezd torzítani, ami 4Ohm-nál jobban észrevehető, de zárt szobában ott is már elég jó hangja van. Az áramfelvétele a számomra normál hangerőnél 0,05-0,1 amper között változott a labortáp szerint. Illetve nagy hangerőnél, 0,1-0,2A, üvöltve meg 0,25-0,28A-ig ment fel.
Bár a szünetmentes akkutesztet még nem volt időm megcsinálni, de elméleti síkon hátha valaki tud saccolni, hogy pl 0,15A áramfelvétellel meddig bírja kb egy sima mezei szünetmentes akku? A töltésére viszont a másik topicban ajánlottak napelemet nem túl drágán, így valószínűleg azt választom.

Üdv:
spgabor
(#) Gafly válasza erbe hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Igazad van, ámbár
Idézet:
„Én amatőrként megtudtam állapítani, hogy hiányzik belőle a 2 biztosíték,”

ez kicsit megnehezíti a dolgot

Ugyanakkor takarítás végett úgyis szét kell kicsit kapni a gépet, akkor elviheti a foglalokat.
Legfeljebb körbe röhögik, még mindig jobb, mintha elkezdi magyarázni.
Voltam már hasonló szituációban: "Ilyen rozsdás és csámpás nincs".
Majd miután kiröhögtük magunkat, utána mondták, hogy helyette mi van

Szerintem primer oldalra 4A, szekunderre meg 16A nagyon durván nincs mellé lőve.
De nem értek hozzá.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) Chipmunk1960 válasza spgabor hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szia! Azt az Ah -ból tudod kiszámítani. Van belőlük több féle. Persze attól is függ, hogy újat veszel, vagy használtat használsz. Ami a szünetmentesbe már nem jó, mert nem bírja az átkapcsolási nag áramot, ilyenre még bőven használható. Én is használtam sok mindenre, akkor még sokat javítottam, az aksis fúróm is elvitte egy darab vezetékkel volt összekötve, mert nem akartam akku packra költeni.
(#) spgabor válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Van itthon egy használt szünetmentesem, amiben most megnéztem, 7Ah-s akksi van. Első körben ezzel próbálkozom, illetve ha bevállik, akkor ez vagy egy ezzel egyező paraméterű új marad. Hogy számolom ki, hogy ez meddig bírja? Illetve lemerüléskor mennyi idő kell a töltéshez? Mekkora árammal és feszültséggel kell tölteni? Mennyi a minimum feszültség, amíg merülhet?
(#) ferci válasza spgabor hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Szia!
Az a használt akku talán még 4....5 Ah-ra jó, ha feltöltöd rendesen.
Amit írtál áramfelvételt ( -kivételt ), össz 30 órára elég lehet. Azt javasolom, tegyél rá egy voltmérőt vagy feszültség ellenőrző kis panelt, aztán 10.5 voltnál stop legyen.
Levegőbe úgyse érdemes beszélni. Ha lemerült eddig, 13.8-14 voltig töltsd fel, lehetőleg valamennyire állandó, 0.4 A árammal ( pl. áramgenerátorral ).
Ebből meglátod, mennyi a tényleges Ah kapacitása.
(#) spgabor válasza ferci hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Bocs, de a végét nem értem. A töltésből látom, hogy mennyi a tényleges kapacitás, vagy feltöltés után, hogy mennyi ideig bírja.
Feltölteni akár a szünetmentesbe is fel tudom, jelenleg az a legegyszerűbb megoldás.
(#) Chipmunk1960 válasza spgabor hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Látom fentebb már válaszoltak, célszerű a 10,5 V-ra egy komparátort összerakni, ami lekapcsolja, mély-kisülésből nehéz visszahozni, meg nem is használ neki.
(#) ferci válasza spgabor hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Példa: ha a lemerült állapotban ( 10.5 volt pl.) elkezded tölteni a 0.4 amperrel és amikor eléri az akkufesz a 13.8 voltot, az eltelt óra * 0.4 adja meg a betöltött Ah mennyiséget.
(#) spgabor válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Tudtok ajánlani egy működő rajzot hozzá? A komparátort akkor bele is fogom építeni, hogy ha töltés nélkül használom majd, akkor védje az akksit.
A töltést a tervek szerint egy ilyen napelem fogja végezni.
(#) Pisti27 válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Kedves fórumtàrs. Pont ezt a panelt építem. Letöltöttem az összes pdf file-t és volt egy vezetékelési tajz. Sajnos elveszett a papíros. Nem tudnà nekem újra közzétenni? Üdvözlettel Pisti
(#) Alkotó válasza Pisti27 hozzászólására (») Aug 10, 2017 /
 
Amire válaszoltál, ott éppen minden megvan. Ez az.
Ha másra gondolsz, akkor pontosítsd mi kellene.
(#) kissattila88 hozzászólása Aug 15, 2017 /
 
Kepen latható töltőnel hogy lehetne szabályozni az áram erőséget? Pl.: olyan transzformatorral aminek több kimenete van amit más A- ra méretezünk?
Következő: »»   213 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem