Fórum témák
» Több friss téma |
LED-es műszerrel villogó-kódokat ki tudod olvasni, itt nálunk aftermarket műszert nemigen fogsz találni, alig adtak el belőel.
Kb. 7 féle motorral szerelték, motorkódod nincs?
Vannak hozzá műszerek de drágák sajnos. Renault-hoz normális árú vagy ingyenes programról nem tudok.
Értem! És akkor hogy lehet megoldani a chiptuning kérdést? Diagporton lehetséges ennél a típusnál? Ha igen továbra is érdekelne milyen interface-el és szoftverrel! Egyébként előre megírt progi amit a epromba írnak? Lehet szerezni? Kösz!
Továbbra is csak idézni tudom magam:
Idézet: „(#210665) Sajnos a C20NE motronic 1.5.2-es (ML4.4) vezérlőjéből nem tudod diagporton kiolvasni a programot. Ki kell forrasztani a memóriát és kiolvasni.” Vanank előre írtak és fékpadon egyedileg kikísérletezettek. Nem tudom, hol lehet szerezni.
Köszi
Akkor meg sem kérdezem a moci kodot nincs sok értelme.
Sziasztok. Valaki diagnosztizált már Opel astra F C16NZ ?
Mert nekem nem komunikál, C14NZ az igen. Vagy C16NZ nem lehet diagnosztikára kötni.
Helló! Én is foglakozom a kérdéssel és ezt a rajzot találtam egy külföldi honlapon! Ez chiptuning interface? Annak volt írva! Tudna valaki nyák rajzot hozzá? Amúgy én úgy tudom az opeleket lehet diagporton chipelni! De csak írni!
Ez egy mezei KL (ISO9141) illesztő.
Nem attól lesz chiptuning adapter, hogy alkatrésztemető hanem attól, hogy van hozzá szoftver.
Van szoftver! Valamilyen!
Megosztom veletek hátha kisül valami okosság belőle!
Dudus! Szia!Gondoltál-e már arra, hogy az épített ill.kapható obd-s készülékek teszteléséhez egy egyszerű tesztert kellene építeni? Kaphatók ugyan ECU flasher-ek de az áruk háromszájegyű juró-ban.Én egy egyszerű pic-kesre gondolnék ami két -három egység jelét produkálná. Azért vetettem fel ezt a problémát mert ha valaki épít, vásárol /használtan,weben/ ki tudja próbálni. mert sokszor nemtudni szoftver,interface, vagy csak nincs kommunikáció.nekem van két canadai LM-es, de pl .citroen berlingónál eggyikkel komunikál, másikkal nem,attól függ kedd vagy szerda van! Ilyenkor dugás a teszterre és akkor már valamit sejtünk, hogy mi a gond.Örülnék ha PIC-es szakember figyelmét is felkeltené ez a probléma,ill ha Te vágod akkor gondolkodnál-e a dolgon? Üdv!
Már megcsinálta az özen-elektronik. Török cég. A magyar képviselete az EuroScan. Lehet csak chip-et is rendelni előreprogramozva. Nincsen infóm és már fel is adtam, hogy megszerezzem a protokol leírását, hogy magam csináljak egyet.
Ha kiveszed a computer-t, kiolvasod a gyári tartalmat + az ECU számot leírod, megnézem van-e nekem a tiédhez chiptuning tartalmam.
Én willemmel szoktam az epromokat programozni, van törlőm is, de tapasztalat hogy a 10 évnél idősebb epromokat nem mindig lehet újraírni. Most építem meg a Galetto ECU flasher-t, azzal lehet diagcsatin keresztül írni/olvasni. (Persze ha eeprom van bent és diag támogatja). Ja, és ha a vezérlővel szórakozol, akkor akku le, vársz 1 picit és letesteled magad egy pillanatra. Nem olcsó játék...
0 261 200 530
0 261 200 531 0 986 261 036 Elvileg a 3 közül vmelyik a te vezérlőd száma...
Majd megnézem és megírom! Köszönöm előre! A galetto nyák és kapcsolási rajzát megkaphatnám?
Itt van. Nyáktervet még nem tudtam kreálni, nem megy nekem az Eagle.
A kapcsolást átméreteztem hogy csak az ft232bm legyen smd, a többi normál a könnyebb szerelhetőség miatt. Ha megcsinálnád a nyákrajzot, megköszönném. + 1 kép a gyári elrendezésről.
Ha az ember kiolvassa az adatot a flashböl akkor van valami program ami megjeleniti az értéket és lehet szépen feljebb huzni?
nincs valakinek olyan kapcs.rajza ami a lamda jelet visszább venné?mondjuk nem 06-ot ad kifelé hanem 0,4 voltot.láttam ilyen tuning kitet már szegény keveréket kap a motor.....
0 261 200 376 Ez van ráírva! Sajna én sem értek a nyák tervezőhöz de valaki megcsinálná? Előre is köszi!
Hú! Nagyon jó a téma! Nagyon érdekel engem is! letöltöttem a rajzot de sajna nem értek én sem az Eagle-hez! Jó volna ha hozzáértő megcsinálná! Légysz légyszi légyszi! Köszi!
Igen vannak olyan programok, sok tapasztalatot és hozzáértést kívánnak a használatukhoz.
Ezenkívül az sem árt ha tudod hogy is működik az egész renszer : motor, égés, vezérlés, motorelektronika stb. Lambda jellel lehet kicsit játszani, asszem 1 MHZ-es stabil fesz elég neki, de nem ajánlom, felboríthatja az egész égés körfolyamatát (fulladozik a motor, ingadozik az alapjárat), ezenkívül a katalizátorod is hamar tönkremehet. Esetleg lehet a beszívott levegő hőmérséglet jeladót átverni egy olyan ellenálással ami azt mondja neki h pl 10 fokot kap a motor. Ekkor is többlet üzemanyagra készteti. Kérdés hogy el tudja-e égetni minden esetben a többletet, ha nem akkor ott az előgyújtást változtatni. Láttam ilyen tuningboxnak nevezett akármit, 1 db ellenálásért kérnek 30-40 ezret. Viszont szépen bevan öntve egy kis fekete dobozba, ráírva hogy CSIPTUNYING... De inkább a szoftveres tuningot ajánlanám...
Na, a másik számsor ez?
1267356420 És az epromon(27C256) egy kis matrica (az a checksum) aminek AEC2-nek kell lenni ha minden igaz.
Na de ugyan olyan a probléma ha visszaveszem egy kis ellenállással a motorhőt.......lehet égéskimaradás meg kopogás stb......meg a franc tudja még,hogy mik jöhetnek elő.....csak az ilyen profi tuningot nem nagyon fizetik meg az emberek azért gondoltam egy ilyenre.
Van nálam egy kis készülék ami a szivócsőnyomást módosítja de sajnos olyan eeprom van benne amit nem lehet olvasni mert le van tiltva Ott is valami ilyen kis jelmódosítás történik és akik használják azt mondják,hogy nagyon mennek a benzines autók...x16xel például.
Minden mindennel összefügg.
Ha becsapod a vezérlőt és többletüzemanyagot ad, akkor be kell csapnod hozzá a szondát is, hiszen ezt érzékelni fogja és a vezérlő nekiáll ismét szegényíteni a keveréket. Ha a rendszer adaptív, akkor, mivel a szonda jele a levegőminőség miatt előbbrevaló, vissza fog állni a kevesebb befecskendezett üzemanyag a becsapott hőmérő ellenére. És valószínűleg hamarosan a CheckEngine (MIL) lámpa is virítani kezd a műszerfalon. A szoftver módosítása a legjobb, de ez gyakran szívó és kipufogóoldali hardvermódosításokkal is fog járni ha jól akarod csinálni. Sok pénz rövidebb élettartam. Szerintem semmi nem ér annyit, hogy lassan pl. egész Budapest megfulladjon és az sem érv, hogy a teherautók jobban szennyeznek. Mindenkinek meg kell(ene) tennie a magáét. A gyári program persze nem tökéletes de egy nagyon gondosan kitalált kompromisszum eredménye, amiben a károsanyag-kibocsátás az egyik legnagyobb tényező a másik az élettartam, És ez így van jól. -szerintem-
Ja, először szívó és kipufogótuning, aztán lehet ügyeskedni a vezérléssel.
Elkészült az interface-m! Dobozolás és próba van hátra! Minden jót mindenkinek!
Szaisztok szeretnék tanácsot kérni szerintetek ez müködö képes lehet mert én megépitettem de nem nagyon megy 1996 felicia-n probáltam rengeteg progival nemtudom mi lehet a baj...
Ez az interface nem az igazi.
A 4.7K -s ellenállásokat cseréld 510Ohm - ra és ellenőrizd nem kötöttél-e el valamit.
Opel Tech1 kapcsolást nem tud valaki? Mondjuk csak amihez van működő szoftver is.
Üdvözlet Mindenkinek! Tök kezdő vagyok ebben a témában: 1 3 éves Skoda Fabia Sedanom van, szeretnék hozzá valamiféle OBD vagy OBD2-diagnosztikát otthonra a laptopra, ugyanis nem igazán szeretnék fizetgetni a szervizben 7000 Ft-ot csak azért, hogy pl. köt. szervizkor kiolvassák a hibakódokat. 1előre azt se tudom, hogy hol van a csatlakozója és milyen. A kódokat csak nézegetni szeretném és kinullázni, nem belepiszkálni... Hogyan induljak L ebben? Köszi a segítséget.
Szia!
A skoda az a Vag csoporthoz tartozik Wv,Seat,Skoda,Audi.Ahhoz vannak interface rajzok.....csak nekem az volt a gond,hogy a laptopon nincs COM csatlakozás és az átalakítón keresztül nem vitte nekem sajna.De a VAG-Com rogrammal szerintem el tudod végezni a hibakódok törlését meg szervizt nullázni.......de amugy lehet kapni olyan kis készüléket ami a kezedben elfér van képernyője is és VAG csoport autóit kezeli motort az tuti a többit nem vagyok biztos és nem bizok az ilyenben de litólag müködik a légzsák is ABS stb.....Keress rá neten hogy VAG diagnostic és vannak tört progik meg kapcsolási rajz!Van optocsatlós is meg Max 232-es (ezt ugy reklámozzák,hogy profi....csak mikor belenézel nem profi) De majd Dudus kolega is hozzászól és eldöntöd mi a jobb! Üdv!
Picit zavaros az írásmódod
13 éves vagy egy darab három éves? Ha 3 éves, akkor egy 16 pólusú csatlakozó van valahol benne. ( hamutartó mögött, biztosítéktábla mellett....stb) Ha CAN buszos, akkor csak VAG-COM - mal fogsz menni valamire abból az angol kb. 80KHUF a magyar 180KHUF. Ha K/L buszos, akkor egy soros portra illesztett kábellel ( találsz rajzot itt hozzá) ki tudod olvasni a hibákat VWtool vagy Demó VAG-COM programmal. Belepiszkálni nemigen fogsz tudni, ahhoz login kód és sok ismeret kell. ( Az autód motorkódja és évjárata nélkül többet nem tudok mondani ) |
Bejelentkezés
Hirdetés |