Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   237 / 299
(#) fastaction válasza Balabmw hozzászólására (») Nov 17, 2018 /
 
Szuper ! Az enyém is dobozolás alatt van .
(#) Balabmw válasza MATA hozzászólására (») Nov 17, 2018 /
 
Szia
Ez csak próbaképpen került bele,ez volt fiókban.
3db 1Ohm/10W-osat tervezek betenni. Vagy 7db 2.2Ohm/3W-osat.

Abban segítsetek még, hogy miként lehetne megoldani,hogy P1 0A-tól állítsa az áramerősséget? 2-2.5A-nél lejjebb nem tud szabályozni. Próbáltam az R6 és R7 értékeit változtatni,de nem reagált.
(#) MATA válasza Balabmw hozzászólására (») Nov 17, 2018 /
 
Hello!
Az úgy akkor jó lesz bírni fogja.
Az áramot nem is tudod lejjebb venni ebben az összeállításban hisz ez egy egyszerű kapcsolás és ebben van a nagyszerűsége. A készítője anno nem is gondolt állíthatóságra.
Ha ilyet szeretnél amit lehet szabályozni 0-ig akkor Proli007-nek az ACCU-MAT1 kapcsolását érdemes megépíteni Alkotó tervezett hozzá jó panelt is.
(#) fastaction válasza Balabmw hozzászólására (») Nov 18, 2018 /
 
Igen , észrevettem én is , hogy nem labortáp . Csepptöltésen 0,5 - 0,7 A az , amit csepegtet . Trafótól is függ , mert én meg a maximum feszültséget nem tudom 15 V alá vinni . A gyengébbik trafóval teljesen sikeresen be tudtam lőni , amennyire akartam .
Szóval , írtad , hogy a két potmétert kivezeted . A feszültség potmétert minimumra állítva , így csepptöltésre váltva tudsz tölteni kicsi 4 - 5 Ah akkukat is .
(#) Chipmunk1960 válasza fastaction hozzászólására (») Nov 18, 2018 / 1
 
A csepptöltés egyáltalán nem baj, sok akksit azzal lehet életre kelteni, a 15 V , a gondozás-menteseknek kicsit sok, különben nem probléma, ott körül indul meg a gázképződés, s tölti csurig az akksit. Ha sikerül valami nyákot összeeszkábálnom, megépítem, vagy esetleg ha valaki meg nem kínál egyel Persze fizetném! itt nincsenek meg a feltételek, vas-kloridot sem tudom, hogy hol tudnék beszerezni.... Van hasonló elven működő töltő elektromos targoncákhoz, tehát akár 50A -es töltő is készíthető belőle, megfelelő alkatrészek kiválasztásával.
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 18, 2018 /
 
Proli007 Accu-Mat1 névre hallgató töltő áramköre már évek óta működik nálam. Semmi bajom nem volt vele, de ehhez szorosan hozzátartozik, hogy ritkán használtam, és akkor is körültekintően jártam el.
Már az elején is terveztem hozzá egy mérőegységet, ami most ért el célegyenesbe. De ha már szét volt szedve, akkor az "áramnyelőt" is beépítettem utólagosan, és a frontpanelre is született egy minden szempontból kifogástalan megoldás (természetesen Proli007-től), amit szintén megcsináltam. Tehát 3 módosítás is beépítésre került.
1. A számjegyes kijelzés egy 7107-re alapuló kapcsolás, ami egy átkapcsolóval méri a kimeneti kapcsok feszültségét, vagy a söntön folyó áramot. Az ehhez szükséges osztók, és az áramméréshez kapcsolódó jelformáló áramkör külön panelon kapott helyet. A töltő STOP állásában a műszer az akkumulátor feszültségét méri, ami nekem külön tetszik, és persze töltés közben a töltőfeszültséget.
2. Az áramnyelő indokoltsága nekem nem volt annyira egyértelmű, de el tudom fogadni a hozzá kapcsolódó érvelést, azaz ha állandó árammal töltjük az akkumulátort, akkor a töltés végén gyorsan lekapcsol, és nem jön létre a teljesen feltöltött állapot. Itt most a töltés végén folyamatosan csökken az áram a beállított érték kb. 1/3-ára, ami kellően lassítja a töltés végét, így elérhető a "teljesség". Én a meglévő töltőt modifikáltam, tehát ehhez is egy külön kis panel kellett, amit bedrótoztam a nagy panelbe. A megoldás jól működik, és kikapcsolható ha mégsem akarom.
3. A front panel cseréje több okból is szükséges volt nálam. Az eredetinél bekapcsoláskor nem lehetett tudni START vagy STOP módban indul-e majd el. Valamint nem reteszelték egymást a nyomógombok, amivel furcsa állapotokat lehetett létrehozni, és ebből adódóan a fordított polaritást sem kezelte jól. A mostani 3 tranzisztoros megoldás az összes anomáliát megoldja az első tesztek alapján -alaposan kipróbáltam-. Ezt most úgy alakítottam ki, hogy közvetlen a LED-ek lába tartja a kisméretű panelt, ami a szokásos X3 csatlakozó 5 pontján csatlakozik a vezérló panelhez, és hozzá kapcsolódik huzalozva a START és STOP nyomógomb.

A módosítások mindegyikét berajzoltam egy közös kapcsolásba, amit mellékeltem. Ehhez már készült is egy panelterv, ami 2 egyforma panelt jelent, amik egymáshoz jól illeszkedve csatlakoznak, és még egy külön FRONT-panelt is (ezt Accu-Mat-mod2-nek neveztem el).
Ezen kívül, Proli007 kidolgozott egy másik logikát is a vezérléshez, amit én még nem próbáltam ki, de a szerző bizakodik annak "jobb"-ságában. Ehhez is fogok egy panelváltozatot készíteni.
Mind a meglévő panelterv az Accu-Mat-mod2-höz, mind az új logikát tartalmazó terv kimondottan kínai gyárthatóságra van/lesz optimalizálva, tehát ha lesz érdeklődés akkor nálam elérhetőek lesznek a panelok.

(A fotók az átalakítás különböző fázisaiban készültek, ezért azok nem teljesen következetesek.)
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 18, 2018 /
 
Kimaradt egy előnézet.
Valójában nem maradt volna ki ha a fórummotor rugalmasabban áll hozzá, hiszen én csatoltam, csak a mérete miatt nem ment át. Most külön módosítottam a méretét és újra csatoltam.
(#) Balabmw válasza fastaction hozzászólására (») Nov 18, 2018 /
 
Az enyém is alakul, szépen lassan. Nálam csak a prioritási lista végen kap helyet,kikapcsolódásnak. Így nagyon kevés idő jut rá.
(#) mr.Cara válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Kérdésem volna : az R16 (22 ohmos) ellenállatnak mi a szerepe ?
Ahogy a rajzot nézem mind a két vége GND.
Egyik vége a CS14...1-CS4...3-as lábakon keresztül a másik a panelen direktben.
Köszönöm !
(#) fastaction válasza Balabmw hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Igen , ilyen ez a hobbi nálam is . Munkahely , nagycsalád , stb. Most az előlapot sikerült lefestenem egy szuper festékkel , ami 2 nap után is ragad egy kicsit . Általában este tíztől tudok matatni vele a műhelyben .
(#) proli007 válasza mr.Cara hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Hello! A mérések vonatkoztatási pontja az áramkör "Comm" pontja. Az külön ki van vezetve az akkumulátor + pontjára. De ha a Comm hálózata megszakad, akkor "megsérülhet" a refrencia vagy műveleti erősítő. Tehát védelmi célja van az ellenállásnak.
(#) MATA válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Hello!
Én megépítettem anno a terved alapján de nem tapasztaltam semmilyen hibát a működésben de ezt a módosítást akkor lehet végre hajtom én is rajt!
(#) Alkotó válasza MATA hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
A "hiba" talán nem a legjobb kifejezés. A mérés miatt szedtem szét a töltőt, és ha már így volt beavatkoztam a frontpanelbe meg az áramcsökkentésbe is.
Az eredeti frontpanelt már nem tudom tesztelni, mert azt átalakítottam. Azon a sárga LED a "jóságot" jelezte, most meg hibánál világít. Ez utóbbi szerintem ésszerűbb. Működött is minden, de voltak vele apró gondok, mint pl. bizonytalan állapotban indult bekapcsoláskor, a START-STOP gomb nem teljesen reteszelte egymást, és a fordított polaritással csatlakoztatott akkumulátorra is rá lehetett nálam indítani. Ezeket a 3 tranzisztoros frontpanel mind megoldotta.
Ha nincs rá okod, akkor véleményem szerint ne szedd szét a működő töltőt.
(#) MATA válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Hello! Köszönöm a gyors reagálást én ennyire nem teszteltem azt hiszem egyszer próbáltam fordítva rátenni az akkut csak kíváncsiságból de ekkor nem nyomtam meg a start gombot.
Az áram csökkentő kiegészítés az nem lenne rossz dolog majd meglátom beiktatom e.
(#) soldy hozzászólása Nov 19, 2018 /
 
Szép estét!
Van valakinek ötlete mi célt szolgál a töltő (Ultimate Speed ULG 15 B4) tetején lévő két piros fül?

töltő.jpg
    
(#) erbe válasza soldy hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
1. Legyen mit fogni a sajátod helyett.
2. Használaton kívül rá lehet csíptetni a töltőcsipeszeket.
Ultimate... töltő
(#) soldy válasza erbe hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Kösszi,
Ez biztos? Úgy olvastam, hogy a csipeszek még kikapcsolt állapotban sem érintkezhetnek egymással
(#) erbe válasza soldy hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Nem is egymással érintkeznek, hanem a fülekkel. Amíg van rajtuk festék.
Nem lehetetlen, hogy szigetelt alapon vannak.
(#) Alkotó válasza soldy hozzászólására (») Nov 19, 2018 /
 
Nekünk is van. Mi oldalról dugjuk bele a csipeszeket (mert úgy szigetelt).
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 19, 2018 / 1
 
Többen is érdeklődtek, ezért ide teszem a módosításnak egy lehetséges módját. Ez a már meglévő Accu-Mat1-et alakítja át az általam "mod2" névre keresztelt változatra.
Új építés esetén létezik olyan panel, ami már eleve tartalmazza a kiegészítő funkciókat és változásokat.
(A méréshez tetszőleges 200 mV érzékenységű kijelző használható, ami átkapcsolóval a kimeneti kapcsok feszültségét vagy a söntön folyó áramot jeleníti meg 2 tizedes pontossággal.)
(#) MATA válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Köszönjük szépen a munkád!
(#) MATA válasza MATA hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
És persze Proli007 munkáját is köszönjük!
(#) alex0 válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Szia!

A Front-2 új panelje képen a piros-zöld LED-ek színe a felirathoz képest fel vannak cserélve
Ezt csak a többieknek írom le, mert Neked egyértelmű, hogy minek hol kell lennie. Sokszor fejből szoktam én is dolgozni, mert már nem kell a rajz vagy a nyákterv, így pozíciórajz sem.

Alex
(#) Alkotó válasza alex0 hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Igen, az a prototipus gyártáskor elkövetett aprót hiba. Természetesen a LED van helyesen, és a felirat a hibás. Van ehhez (is) tényleges panelterv, amin ezek a hibák már nem fordulnak elő.
(#) mr.Cara válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Ha szépen megkérlek _csak_ a nyomtatási rajzodat is feltennéd ? Ne kelljen keresgélni .
Köszönöm szépen
(#) KKobra válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
szia
Éppen vasárnap rendeltem meg az alkatrészeket az Accu-Mat1 -hez
Én most szeretném megépíteni a teljes töktőt.
Fel tudnád ide tenni egy csomagban a teljes anyagot a módosításokkal együtt?
(Amit megépítettem vagy megépítek annak a teljes anyagát letöltöm a gépemre a későbbi esetleges javítás megkönnyítése érdekében)
(#) Balabmw válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Alkotó

Köszönjük a profi munkád!
(#) MATA válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Hello! A PDF-ben lévő rajzon az áramcsökkentő panel bekötésénél ott a P1-P2 potiknál van két piros x azok mi célt szolgálnak?
(#) kila válasza MATA hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Hello! Vágást!
(#) MATA válasza kila hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
Köszi gondoltam csak jobb ha az ember megkérdezi mielőtt cselekszik!
Következő: »»   237 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem