Fórum témák
» Több friss téma |
Mint írták is érdemes a testet megnézni. Mérj rá a járó motornál motor- és az akkumulátor testre, van-e feszültségesés. Illetve jobb kéznél a sarokban a kerékív felett is van egy testelési pont, ott is érdemes a motor, majd az akkutesthez képest mérni. Az érték nem lehet több 0.2-3 Voltnál. Ha ez megvan érdemes lenne a vezérlésre ránézni, nem-e átugrott, egy fog ugrás esetében még nem veri el a szelepet a dugattyú, de éppen elég ahhoz, hogy erőtlen legyen az autó. Érdemes lenne még megnézni a fő és vezérműtengely jeladókat oszcilloszkóppal, szinkronban vannak-e a jelek. Ha az autópályán 130-nál áll le és a lendülettől indul vissza elég jó esélye van a szíj ugrásának. Utóbbit nagy vonalakban úgy tudod leellenőrizni, hogy a levegőszűrőt leszeded a főtengely szíjtárcsát szintén, és lebontod a vezérműház burkolatát. A főtengelyre visszateszed a szíjtárcsát, ha nincs fent a burkolat, és beforgatod a holtponti jelre a tárcsát. Ha ez megvan akkor fent a 16 szelep esetében a két tárcsán lévő jelölésnek egybe kell esnie. Ha ez mégsem esik egybe akkor újabb 360 fokot forgass a főtengelyen. Elvileg a két jelölés most egybe kell essen, ha lent is a jelölés a helyén van. Ha ez nincs meg, vagy minimális az eltérés akkor átugrott a vezérlés. Ha kell szívesen leírom bővebben. Hideg motornál is leáll vagy csak üzemmeleg motornál csinálja?
Sziasztok!
Olyan problémám van , hogy mikor kiveszem a kulcsot a gyújtásból akkor folyamat megy a belső ventilátor. csak akkor kapcsol ki ha a 30A biztosítékot kihuzom a motortérben. Mikor jár a motor a fokozatot nem tudom állítani és a legnagyobb fokozaton megy. A kijelzőn írja hogy mekkora fokozaton van de ugyan úgy fúj . 2007 1.6 benzin twintop digit klima köszi a segítséget!
Szia! A motor hűtőjén lévő klíma ventilátor működik? Indítás követően meleg motornál azonnal megy a hűtő ventilátora és csak az, a klímáé nem?
Sziasztok!
Van egy Opel Astra autó, pontos típusát nem tudom de kb 25-30 éves lehet és az elektromos ablakemelő nem működik a vezetőoldai ajtónál illetve az anyósülésnél lévő ajtónál... mi lehet a probléma? Szikrázott is kicsit mikor kiszereltem. És olyan mintha kattogna valamit az anyósoldai ajtónál ha nyomkodom a az emelő gombokat fel-le....
Szia,
Gyári ablakemelő vagy utólagos? Ha közelít a harminchoz,gondolom F Astra. Melyik oldalt szerelted ki? A vezető oldal elektronikus,a motoron fekete műanyag házban van egy elektronika,ebben a következő problémák lehetnek: -relé beégett -csatlakozó láb forr.szem kiolvadt a panelen -motorhoz menő érintkező beégett -hő bimetall elöregedett A rossz hír,hogy ez az elektronika le van öntve gyantával,viszont én úgy voltam vele hogy veszítenivaló nincs,finom drótkoronggal szépen le lehet takarítani a gyantát és átforrasztani a nyákot.
Kicsit bővebben a nem működik alatt mit értesz? Nem emel folyamatosan, csak ha nyomod a gombot, központilag nem zár le, egyáltalán nem csinál semmit, stb? Illetve tényleg jó lenne tudni, hogy gyári vagy univerzális emelő. Kattanást mikor hallasz, ha végálláson van, vagy menet közben is kattan?
Gyári emelő elvileg, de nem tudok róla semmit, mert egyik ismerősömé az autó.
Ami a vezető oldali ablakot irányítja arra egyáltalán nem reagál semmit, legalábbis hogy próbáltam, viszont a másik oldalon ott ilyen kattogásokat lehet hallani, mikor nyomkodom a hozzá tartozó vezérlő gombokat.
Köszönöm, megnézem.
Biztosíték? Ajtóátvezető kábelen megvan a feszültség? Vezérlő jelek az átvezetőn? Ilyen idős korban már elég merev a műanyag és szeret megtörni a kábelen. Pár hozzászólással ezelőtt linkeltem, hogy néz ki egy idősebb átmenő kábel. Ha kattan de nem mozdul akkor valószínűleg megvan szorulva az emelő szerkezet.
Lényegében a biztosítékot kicseréltem, de amikor próbáltam gyújtáson, akkor melegedett a panel, a vezérlőgomboknál. Forrósodott és elengedett egy vezeték is.
Szóval F vezető oldali.
Elsőként ellenőrizd, hogy az emelő ollót irányban tartó kb.100mm hosszú sín a helyén van-e. Előfordul hogy az anyák meglazulnak,ez kis sín beesik az ajtóba,az egész szerkezet befeszül. Ha ez ok,akkor elektronika vagy kapcsoló. Ha jól emlékszem a kapcsoló negatívot kapcsol,ezt könnyen meg tudod mérni. A motoron levő elektronikába 4 vezeték megy:vastag barna test,vastag piros vagy fekete táp,a két vékony pedig a fel és le irány a kapcsolótól. Ha az elektronika halott és nem akarod feléleszteni,kiválthatod két relével. Rá kell forrasztani az elektronika házában a motor felé menő két érintkezőre. A relé két COM megy a motor két pólusára,a két NC test, a két NO pedig gyújtás. Természetesen így elvész a komfort funkció, viszont olcsó.
Sziasztok,
Éppen hátsó elektromos ablakemelőt próbálok beszerelni, de nem működik. Valamiért a hátsó kábelekben (hiába vannak kivezetve), nincs feszültség. Ez lehetséges? X14XE 1999.12.hó Club Sedan 1.4 16V Biztosítékot néztem, áttettem, kipróbáltam.Semmi. Köszi!
Ilyen a kábele.
A biztosítéktábla alapján G Astra-d van. Ha a megfelelő biztosítékot a helyére téve sincs feszülség, akkor valószínűleg a gyári vezetékelés egy része hiányzik és utólag kell kiépíteni. Mintha már láttam volna rá megoldást magyar fórumon, érdemes lenne utánakeresni. A másik út: kapcsolási rajzok alapján végig lehet követni a vezetékelést és utólagosan pótolni a hiányzó vezetékeket. Valószínűleg szükséged lesz bontott gyári kábelkötegre vagy csatlakozókra, ha (közel) gyári minőségben szeretnéd elvégezni a műveletet.
Szia, tudnál segíteni?
Nem találtam semmi hasonló fórum témát, leírást. Megörültem, hogy ki van kábelezve, berendeltem a cuccot és nem működik. :/
Opel Astra G 1999.12.hó Sedan Club felszereltség 1.4 16V Z359
Jó hír, a B oszloptól előre nincs be vezetékelve, de az ajtóba benne van a kábelköteg. Astra G-nél valamiért luxus volt hátra a kábelköteget betenni, kivéve az ajtóba. Ha kihúzod az átmenőt, akkor a felső két lapos csatlakozóba látsz valamit, vagy üres? Ha üres akkor nincs kiépítve hátra az ablak. Amit keresel itt találod Anno összeválogattam a rajzokat. Ha követed az utasításokat akkor működnie kell. X1 csati a bal oldalon a kuplungpedál melletti burkolat mögött található. Akkut kösd le szerelés közbe! Ami kell 2.5mm2 illetve 0.75mm2 vezeték, de ezt a rajz jelöli pontosan. 3mm saru 4 db, illetve mivel gyári csatlakozót nem tudtam szerezni, így NDR-T (Hestore) csatlakozót használtam, aminek a mérete ugyanaz, csak rövidebb a szára. Némi pillanatragasztó nem árt a csatira, mielőtt a házba teszed.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2019
A kapcsoló pozitívot kapcsol, legalábbis G astránál. Komfort funkciót utólag is lehet egy PIC-el is Én legalábbis a gyári ablakemelőre PIC-el oldottam meg a komfort zárást.
Elektronika95: Ha melegedés van szerintem ott zárlat lesz. Vezetékeket átnézted?
Ami még lemaradt. Szorulás esetén egyből tiltania kell az ablaknak. A végállást onnan tudja, hogy ha megakad az üveg a motoron hirtelen megszalad az áram, és leold az elektronika. Ha a kezed az üveg és a keret közzé teszed nem ugrás szerűen szalad meg az áram, hanem fokozatosan, így becsípődésnek érzi, és visszaengedi az ablakot az eredeti (kiinduló) állásba. A pozitívat csak azért merem megkockáztatni, mert nekem a G astrába A Vectra emelő van hátul és csak a csatlakozó méretében volt eltérés még a kiosztás is ugyanaz (fix 12V a motoron és a kapcsolóról jön a vezérlő 12v). Viszont ha írta hogy szorul, de pl lefelé nem húz de kattan akkor tényleg esélyes, hogy megvan szorulva. Kérdés, akkor vajon miért melegszik a kapcsoló, és az emelő elektronikája miért nem tilt le?
Elektronika95: Szerintem legegyszerűbb az lenne, ha ki lenne szedve az emelő és úgy tesztelve működik-e.
Sziasztok! Kollégám holnap elhozza a G Astráját. Ráakasztott egy utánfutót, amivel valami bibi lehetett, mert leakasztása után elmondása szerint nincs féklámpa, (és jobb helyzetjelző sem.) Biztosítékokat átnézzük, hogy van-e szakadt, aztán majd látjuk, mi mehetett még tönkre?
Szia! Nincs test avagy a vonóhorog és az utánfutó golyós csatlakozója szolgáltatná azt ha jó lenne a kontaktus vagy valószínű hogy kihúzódtak ezek a szálak a dugvillából. Az ajzat elég mostoha körülmények között van ott alul és a sólé és egyéb szennyeződés tönkreteszi, megeszi a kötéseket.
Szerintem a biztosítékok cseréje után jó lesz. Valószínűleg zárlatos volt a futó.
Üdv.
Astra F X16XEL motorral. 4000 fordulatnál leszabályoz. Alapjáraton dadog , nem jár egyenletesen. Ez főtengely vagy vezérműtengely jeladós lesz?
Vagy kevés a benzin. Tehát üzemanyagszűrő, vagy szivattyú probléma.
Ezekből már újat kapott. Nyomás van. Nem fulladozik,hanem leszabályoz. Diagnosztika nem mutat semmit,érdekes hogy alapjáraton ugrál az előgyújtási szög.
Ha jeladó hibás lenne akkor valószínűleg az indítás is gondot okozna. EGR szelepre nézz rá, ha kokszos az is tud meglepetéseket okozni. Ha rövidtávon használod az autót akkor a karter visszavezető is eltud tömődni, ami szintén hibaforrás lehet. Üzemanyagszűrő nekem okozott már meglepetést miután újra cseréltem.
Dettó ilyet produkál mint a videón.Bővebben: Link
Camshaft sensor az a vezérműtengely jeladó lesz. Ha ilyen hibakódod van akkor ott érdemes szétnézni. Csatlakozó és környékén nézz szét, lehet csak oxidált. Rosszabb esteben a vezérlés ugrott át, de akkor valószínű nem indulna az autó (utoljára agilán volt ilyen hiba, az csak tekert de nem indult) Esetleg érdemes megnézni a jeleket, nem-e ugrott a szíj. De ha nagyon ugrál az előgyújtási szög akkor valószínű érzékelő lesz.
Érdekes hogy nincs erre vonatkozó hibakód. Vezérlés jól áll 100%. Én is valamelyik jeladóra tippelek,csak inkább megkérdezem hozzáértők véleményét. Csinált olyat is hogy indításnál teker,beindul egy pillanatra,majd rögtön leáll. Ismét indítás és megy. Menet közben sosem állt le.
Régebben olvastam valahol,hogy a főtengely jeladó meghibásodásakor nem engedi a motort pörögni. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2019
Oszcilloszkóppal lenne jó figyeli a jeladókat, az sok mindent elárulna.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |