Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem jó. 3...500 mA -est keress. BC327 kedvelt típus.
Köszönöm a válasz. Azt vettem most. BC327-40.
Szia! De legutóbb még invertálni akartad a relé működését, azért írtam én a BC337-et, mert az NPN. Vagy már változott a terv?
Köszönöm..jelzem,ha jutottunk valamire!
![]()
Maradt az első Menyus féle PNP verzió. Nerm invertáltam. Abban a rajzban volt BC557B. Annak az kollektor áramát keveseltem. Amit te mondtál NPN 337-et a jó lett volna
Üdv
El tudná valaki magyarázni nekem, hogy miért "kel életre" egy pár elem, ha megcseréljük őket egy készülékben? Pl a lemerült elemek miatt alig működő távirányító újra életre kel, ha megcseréljük az elemeket. Most is ezt csináltam és már 2 hete jól működik, korábban meg alig érzékelt. Mi ennek az oka?
Kontakt hiba...
Például páralecsapódás miatt?
Igen, kontakt hiba. Elég ha megmozgatod, akkor is ez lesz az eredmény.
De szokott még lenni elgörbült/elkoszolódot/korrodált érintkező a teleptartóban, mechanikai igénybevételtől törött forrasztás a teleptartónál/infra LED-nél is.
Mit hagytam még ki? ![]()
Az a rajz csak az egyszerű kapcsolási példát volt hivatott szemléltetni, a kollektor áramot én nem vettem figyelembe mert akkor mi maradna neked?
![]() ![]()
Én beforrasztom az elemeket a távirányítóba rövid vékony dróttal. Évekig jó az elem, és ezzel nincs tovább kontakthiba, ami egyébként állandó rázogatás ütögetéssel jár, mint tévézés melletti egyéb játék, miközben az istenért sem akar a reklámról lelépni a tévé másik csatornára (másik reklámra).
Na, igen...
Én is láttam már olyant, higy a bicikli hajtókart felhegesztették, ahelyett, hogy rendesen beütték volna az éket, és meghúzzák a kontracsavart. Ez kb. ugyanaz a műfaj, beforrasztani az elemet...
Köszönöm az elvi rajzot is. Ez alapján csináltam meg BC327-40 típussal. Úgy néz ki, hogy nagyszerüen működik.
Sziasztok!
Egy olyan amatőr kérdésem lenne hogy egy 12V-os led szalag ledjeit hogyan lehetne védeni a túlfeszültség ellen ? Esetleg szupresszor diódával ? ( Sose volt még dolgom ilyen fajta diódával. Bár ha jól olvasom akkor csak rövid ideig tesz szolgálatot ez a dióda.) Ezen felül a fordított polaritás ellen ?
Akkor mit tennél? Minden felület tiszta ép, gyakori kontakthiba, semmi tisztítás nem használ, esetleg egy hétig.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Ha megfelelő hűtőfelületre van ragasztva, 15V-ig folyamatosan működőképesek maradnak. Minden sor külön ellenállást tartalmaz. 15V fordított tápot is elviselnek - általában.
Milyen túlfeszültségre gondosz?
Csak lemezes, az is gyenge. Videoton tévéknél volt ez, AAA elemeseknél. A felület sem megfelelő anyagból van, pár év után problémás volt.
Hello! Lerajzoltam, hogy meg lehet ezt oldani, de teljesen életszerűtlen a dolog. Ha 12V van valahol, ott nincs 24V és miért lenne fordított polaritás..
Hülyeség ellen meg nincs orvosság. A védőáramkört is el lehet kötni, hibázni. Idézet: „Ha 12V van valahol, ott nincs 24V” Kamionokban, teherautókban szokott mindkettő lenni. Az "alap" a 24V, de az egyéb cuccok miatt (autórádió, CB, stb. )kellhet a 12V is.
Hello! És akkor Te készítenél védőáramkört, ahelyett hogy megmérnéd hova kötöd?
![]()
Voltak hasonló megoldások (hozták javítani), erősebb papírlapokkal volt agyontömködve az elemérintkezők környéke, nem használt. És a kifolyt elemsav marta felületek, talán ezt felinni volt bennük a papír.
![]()
Bár az is barbár módszernek tűnik, de a célt (hogy a lemezke a lehető legnagyobb felületén feküdjön fel) ezzel is el lehet érni, és nem kell az elemcserét megnehezíteni (forrasztással).
Én azon is sírva fakadtam, amikor beforrasztott üvegbiztosítékkal találkoztam. Egyébként: az ilyen lemezkés elemtartót kitűnően fel lehet javítani hajgumival (befőttesguminak hívják a "bótba". (És ez most nagym6 ķérdésére is válasz. Az egyszerű elemcserét nem megnehezíteni kell.)
No, a kifolyt elemekkel minek vitték már javítani... ha addig tettek rá...
Hőmérséklet érzékelő hibásodott meg a hűtőszekrényben?Van egy eddig nagyon jól működő 18 éves DAEWO FRS 2011 IAL Side by Side hűtő-fagyasztó gépünk,mely a napokban felmondta a szolgálatot.A szerelő azt mondta vezérlő elektronika,de már ilyet nem lehet kapni.Egy hét mulva újra áram alá helyeztük és beüzemelt.Ment 2-3 napig majd kiolvadt.Az elektromos kábel dugőját kihúztam majd újra bedugtam,s beindult.Ez így ismétlődött többször.Azt figyeéltem meg,hogy bekapcsolás után a hűtés nem áll meg a beállított hőfokon(-19)hanem tovább hűt(-25,-26 amit észre vettem)ilyenkor a hangja is nagyon felerősödik.Lehet hogy ilyenkor egy bizonyos idő után kikapcsol és kiolvad (0 fokra is).S kezdődik elülről,dugó ki,dugó be.A hőmérséklet érzékelőt próbáltam megkeresni,de nem tudom hol találom a szekrényben,hogy meg tudjam nézni hogyan néz ki mert az interneten találtam két féle tipust és megrendelném
Itt több gond lehet. Egynek örülhetsz, hogy a hütöközeg rendben van (különben nem hütene le még 19 fokra sem). Nem ismerem a hütöt, igy csak általánosan. A hömérséklet szenzor bizonyos hütökön egy kapiláris csö ( vékony csupasz rézdrotnak kinézö vezeték). Ez vezeti a hömérsékletet az érzékelöhöz. Ha a motor megáll abban van egy hökapcsolo ( mert a motor valoszinü, hogy -20 fok körül már nagyon meleg, amitöl kikapcsol.).
Ha komolyabb elektronika van benne abban van automatikus jégmentesitö, meg egyébb huncutságok. Meg voltak olyan hütök amiben 2 motor van külön a fagyasztonak és külön a hütönek ( kétajtos hütö). A kombinált - egy motoros már gond lehet, mert abban egy váltoszelep is van, hogy a motor mikor melyik részt hütse. |
Bejelentkezés
Hirdetés |