Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia! Ezeket a leállásokat okozhatja a nyomáskapcsoló (vízhiány kapcsoló piros vezetékekkel, ott hátul) nem megfelelő működése, hiába van meg láthatóan a nyomásmérőn az érték. Induláskor a szivattyú megnyomja a rendszert és amikor kiegyenlítődik a nyomás a kapcsoló kiold. Ezt persze a középső led lejezné ha valóban vízhiány miatt nem kapcsolna a kapcsoló. A másik lehetőség az üzemmód váltó kapcsoló nem működik megfelelően, helyesebben ha nincs különbség a főégő működésében a fűtés ill. a HMV vételezés alkalmával akkor előfordulhat, hogy a HMV teljesítménye a fűtésre kapcsolva marad és ezt az NTC-k hamar lemodulálással fogják továbbítani a vezérlő felé majd a folyamat kezdődik elölről.
Szia VIM!
Köszönöm a gyors választ. 1.Van itthon egy tartalék új hátsó mikrokapcsoló,a kettő piros vezetékesből,ki fogom cserélni, mert a bent lévő még a gyári! Azonban a mikrokapcsoló lemezházát rögzítő csavart egyenlőre nem tudom kicsavarni...Lefúrni a m.kapcsoló szegecseit egyenlőre nem szeretném. Egyébként a mikrokapcsoló tüskéje szépen kijön és nyomja a mikrokapcsolót. 2.Üzemmód váltó kapcsoló működését a 3.vezetékes elől lévő mikrokapcsoló "vezérli"?! Ez 2019-ben volt kicserélve,utángyártott m. kapcsolóra:KW3-0Z-2 illetve 2db membrán+tömszelence csere történt. A HMV és a fűtés teljesítménye a főégőn,közel azonosak... Hogyan tovább?! Itt is cseréljek mikrokapcsolót?
Ha a főégő azonos teljesítménnyel működik mindkét esetben akkor az üzemmód váltó mikrókapcsoló vagy az azt állító rudacska nem működik megfelelően. Ez utóbbi mikrókapcsolónál lehet látni, hogy a rúd az állítja a karját (HMV-nél kijön, majd fűtésnél visszahúzódik)?
A 3.vezetékes mikrokapcsoló /is/ elvileg működik,hmv-nél kijön a rúd és fűtésnél visszahúzódik.Benyomva kattan a mikrokapcsoló...Ennek ellenére cserélve lesz,ez is.Ez a 3.vez.mikrokapcsoló már lefúrt,csavaros rögzítésü,utángyártott darab.
Igen,az feltűnő,hogy a főégő mindkét üzemmódban/fűtés,HMV/közel azonos teljesítménnyel működik.S mikor visszahűl a kazán,a HMV meleg vizet kevésbé ad,illetve mikor felfűt 70.fokra a kazán ekkor a HMV is melegebb... Rövidesen lecserélem mindkét mikrokapcsolót újra és beszámolók a fejleményekről... Nagyon köszönöm az eddigi tanácsaidat!
Először mérni kellene és azután venni bármit is ha szükséges. Az NTC- ket is ki kellene mérni, hogy azok értékei is megfelelőek e.
Szia!
Kicseréltem a mikrokapcsolókat,semmi nem változott! Bár a piros vezetékes m.kapcsoló eléggé elhasznált volt.Aztán gondoltam teszek egy próbát,kicserélem még az NTC szondát is/volt itthon egy használt belőle/,a kazán azóta hibátlanul működik!!! A kiszerelt szondákon valami ismeretlen fehér folyékony "anyagot"láttam?...
Szia!
Több mint valószínű hogy a "fehér ismeretlen anyag" az a hővetető paszta lehet! Ezt eredetileg a gyárban összeszereléskor tették rá! Ajánlom figyelmedbe,hogy te is szerezz be ilyen pasztát,és kend be vele az érzékelőt! Illetve szerezz be egy új Ntc érzékelőt is tartalékba!
Sziasztok!
Westen Energy 240Fi kazánom van, ami mind fűtéskor, mind HMV előállításkor ki-be kapcsolgat, kb. 30mp fűtés, 10-15mp szünet ciklusban. Korábban a HMV nem is szeretett működni, csak akkor, ha a fűtés is be volt kapcsolva, aztán kitakarítottam a hőcserélőket, azóta megy önállóan is, de a ki-be kapcsolgatás nem szűnt meg. Mi lehet a hiba? A segítségeteket előre is köszönöm.
Szia! Talán az elöl lévő mikrókapcsolót kellene megnézni (az "ufón"), hogy az megfelelően kapcsol e. Ha HMV vételezés van akkor a rúdnak ki kell jönnie és kapcsolnia kell a mikrókapcsolón, ha pedig elzáródik a melegvíz csap és a szobatermosztát még eleget kér akkor pedig be kell húzódnia és szintén kapcsolnia kell a kapcsolónak (ez az üzemállapot váltást kapcsolja, innem tudja az elekronika, hogy a főégőt hogyan üzemeltesse). HMV-nél teljes terheléssel indul az égősor, fűtésnél pedig alacsony modulációval indul és a fűtési víz hőmérsékletnek megfelelően modulál tovább. Feltehetően nálad egyik üzemállapotban (fűtésen, a rúd bent van nem jön ki) fel van akadva a kapcsolót működtető rúd vagy maga a kapcsoló nem képes kacsolni. A rudat járasd meg egy kis fogóval, hogy ne szoruljon a vízkőtől, talán átmenetileg segít a problémán.
Szia VIM! Köszönöm a gyors választ, megnéztem a dolgot, jónak tűnik. HMV-nél kijön az első tüske (az ufóból), és kapcsol a mikrokapcsoló (ennek a tömszelencéjét nem túl régen cseréltem, mert csöpögött). Fűtéskor a váltószelepen lévő felső tüske jön ki, és az a kapcsoló kapcsol. Ha fűtéskor kézzel kapcsolom az ufó kapcsolóját, akkor változik a lángmoduláció, ég mint állat. A váltószelep egyébként átereszt, ha jól sejtem, mivel HMV-nél melegszik a fűtés előremenő cső is, de szerintem ez nem okozhatja a szakaszos üzemet. Kicseréltem az NTC-t és az alatta levő termosztátot (nem újra, hanem egy ugyanilyen kazánból származó használtra), de a jelenség nem szűnt meg. Ugyanakkor, hosszas fűtés (kb. 15 perc folyamatos) után megszűnik a ciklikus működés, és megy folyamatosan. Kérdés: nem okozhatja-e ezt az ionizációs lángőr, illetve annak mi a szerepe egyáltalán? Ha nem nagy kérés, azt is szeretném megtudni, hogy az NTC és az alatta lévő termosztát milyen folyamatokba és mikor avatkozik be? Köszönöm előre is, és bocs a kisregényért!
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
Szia! Ezt nem értem:
Idézet: Azért nem értem, mert HMV vételezésnél kellene kijönni a rúdnak és kapcsolni a háromvezetékes mikrókapcsolót amire a fekete-barna-kék vezetékek mennek, ez az üzemmód váltó kapcsoló és ez az "ufó" alakú vízcsapházban lévő nagy membrán működteti. A váltószelep többi része (két szeleptányér) amik a másodlagos hőcserélő és a fűtési előremenő közötti váltást csinálja, külön rúdon van a háromutú szeleptesten belül. Ezek mozgását engedélyezia az "ufó"-ban lévő hálózati víz nyomása ill. nyomásesése ha kinyitnak egy csapot. A másik mikrókapcsoló az a vízhiány kapcsolót működtető membránházon van amire piros vezetékek csatlakoznak. Mivel hibakódot nem említesz így azt feltételezem, hogy a belső szelepek nem állnak át vagy az "ufó" nagy membránja átereszt és a nyomás kiegyenlítése után ha a termosztát még meleget kér lehet melegvizet is engedni. „Ha fűtéskor kézzel kapcsolom az ufó kapcsolóját, akkor változik a lángmoduláció, ég mint állat.” Az NTC az mindig az utólsó az áramlási irányban, ami felette van az a biztonsági termosztát lehet. Az ionizáció ellenőrzés vesztéskor kiáll hibára és kezdi a gyújtási folyamatot elölről a kazán. Nem tudom, hogy EZ mond e Neked valamit.
Szia, az csak annyit jelent, hogy a mikrokapcsoló lemezét kézzel megnyomva is ugyanaz történik, ami HMV vételezésnél, tehát a kapcsoló jó. Ha megnyitok egy csapot, akkor is működik a dolog, de akkor nyilván nem én, hanem a rúd kapcsolja a kapcsolót. Azt nem tudtam, hogy a piros vezetékes mikrokapcsoló csak a vízhiányt "nézi".
No mindegy, ez a rész működni látszik, továbbra is a lángőr a gyanús, pénteken lesz módom kicserélni, majd megírom, hogy mi változott, hátha lesz benne tanulság másnak is. Nálam felül van az NTC (piros vezetékek fekete csatlakozóval), és alatta a termosztát (kék vezetékek kábelsaruval). Még anyit láttam, hogy az NTC-ről eléggé lekopott a hőátadó paszta, nem tudom, hogy az okozhat-e efféle hibát. A kézikönyvet nagyon köszönöm, az enyém már elkallódott. Köszönöm a rám szánt időt is, pénteken folyt. köv. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
Szia! Köszi a választ.
Ilyen hőátadó pasztát hol tudok beszerezni? Továbbá nyáron teljesen felszeretném újítani a Westen energy 240i kombi gázcirkót. +Tartaléknak tudok most venni szinte kifogástalan állapotan minden főelemet és főbb tartozékot tartalmazó "csomagot" 40Eft. Szerintetek megéri? A kondenzációsra átépítés szerintem nem pálya...
Szia! Kérdeztem már,de választ egyenlőre nem kaptam:NTC szonda "hőátadó pasztát" hol tudnék beszerezni?!
Továbbá a Westen energy 240i kombi cirkó/10.éves/ teljes felújításához mit javasolt donorként beszerezni,jó állapotban: -Égőtest,gázszelep,viz-füstcserelő,alaplap,lemezes viz-vizcserelő,szivattyú,3db réz szelep házak,kie.tartály... Trafó,elektródok,NTC szonda,termosztátok... S mit javasolt/érdemes 10.év után mindenképpen cserélni/felújítani?! Szimeringek,mikro kapcsolók,kie.tartály,tömszelence,NTC szonda volt eddig cserélve!
Szia! A pasztával kapcsolatban azt mondanám, hogy valamilyen elektronikai alkatrész üzletben biztosan lehet lehet kapni de PC alkatrészekkel foglalkozóban is kell lennie hőátadó pasztának valamilyen kiszerelésben. Ha van víz-gáz szerelő ismerős annál is kell lenni ha szerelt már fel csőtermosztátot vagy termofejet aminek atávadódát szintén ezzel kell bekenni a kontaktos felületen.
A donorral kapcsolatban csak annyit, hogy az Fi-s (ventilátoros) is jó lehet de annak ugye a panelja nem lesz jó a "nélkülibe". Cserélni csak akkor kell valamit ha elromlik vagy kezd hibásan működni és van belőle pótalkatrész ami fel van újítva és így hibátlan teljes egészében.
üdv.mindenkinek
240fi csöpögő tömszelecéjét cserélném (hmv). Milyen vizeket vagy bármit kell elzárnom? Bármit csinálok,nem merem a rosszat teljesen kitekerni,mert ömlik belőle a víz. Válaszokat előre is köszi.
ja megvan, természetesen a hálózati vizet
Sziasztok!
Van egy ilyen Westen 240 FI kazánunk. Egy jó ideje gyújtáskor azt csinálja, hogy elég nagyot buffan, de van úgy hogy teljesen csendben begyújt. Úgy látom, hogy a láng magasság moduláció rendesen megy. Van valakinek tapasztalata, hogy mi okozhatja a fenti jelenséget? Köszönöm előre is. Üdv.
Üdvözlök minden hozzáértő Fórumost!
Szeretném kérni a segítségeteket a Westen 280 fi típusú kazánunk hibájával kapcsolatban. A kazán 1 éve lett kitakarítva szakember által, eddig minden jól működött. A probléma pár hete kezdődött, ami azt takarja, hogy a melegvizes csapot megnyitva miden ok, beindul a kazán és melegvizet ad. Ha elzárom a csapot, akkor a kazán nem áll le, hanem elkezdi a melegvizet a fűtőkörbe pumpálni, majd 10 – 20 másodperc múlva leáll. Eközben olyan berregő hangot ad a kazán, mint amikor egy relé a kevés áram miatt behúz majd elenged. Laikusként kérném és köszönöm is a segítő hozzászólásokat!
Szia! Feltételezhetően az a mikrókapcsoló nem akar átváltani ami annak a "nagy ufónak" a kifelé eső részére van felszerelve. Fekete, kék, barna színű vezetékek mennek oda. Talán még az is előfordulhat, hogy a mikrókapcsolót működtető rudacska nem mozog megfelelően abban a tömszelencében. Bővebben: Link
Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Sziasztok,
azt szeretném kérdezni, hogy mennyire normális az, hogy 240 FI nyári üzemmódban vízmelegítéskor melegszik a radiátor is? Eddig csak backupként használtuk a kazánt HMV készítése, ezért nem nagyon van tapasztalatom. Ha nem normális ez a jelenség akkor mi okozhatja? Köszi a segítséget! Üdv!
Szia!
Egyáltalán nem normális. Váltószelep hiba. Ripityára szedni, tömítéseket cserélni, trutyut, zöld mocskot kitisztítani. Majd összerakni, örülni. Ügyesek olcsó megoldás: ripityára szedni, összes tömítést epdm-ből Ogyűrű boltba megvenni, fillérekért. A kazán összes tömítése olcsóbb így, mint a benzin oda.. vízálló szilikon zsírral kenve ősszerakni. A tömszelencék ha eresztenek, akkor a végét lereszelve a teflon betét kihúzható, alatta kis O gyűrű van. Plan B: egyben megveszed az egész szelepblokkot egy fél kazán áráért. Akkor 10 perc az egész, és letudva 10 évre. Beszerzés idehaza, vagy angol ebay. Árban kb azonos, csak nem kell elmenni sehova.
A kézügyesség -talán nem probléma- azonban sosem láttam még váltószelepet.
Esetleg egy fényképpel, és néhány tanáccsal segíthetmél. Pl. Mindent le kell engedni a szereléséhez? Mennyire kell megbontani a kazánt? Nem hiszem, hogy szét lenne kopva, egész élete alatt max. egy hónapot használtuk. Beszélt a szerelő ismerős a kis hőcserélő savazásáról is beszélt. Ezt is meg tudom csinálni?
Szia!
Ha belefűt, akkor lyukasra is savazhatod, attól jobb nem lesz Ha nem haragszol, most nem szedek szét egy kazánt fénykép miatt. Vizet leengeded, azt a blokkot kell ripityára szedni, ami a bal oldalon van, nagy ufó az elején. A mögötte levő blokk a lényeg. Monden adja magát. Semmi trükk nincs. Az, hogy mit hiszel, mit nem, az az O gyűrűknek lényegtelen, ez egy tizen éves kazán, minden tömítés benne kemény, és fix alakú, megnyomorgatott... Ha zavar, higy az energia jelentős része a radiátorokba megy nyáron, akkor ezt nem úszod meg.
Köszönöm, azért nem annyira értelek. Arról írtam, hogy mechanikailag nincs szétkopva, nem a tömítések állapotáról nyilatkoztam.
Pl ez lenne amit szét kell szedni?
Szia!
Igen, és ha már ott vagy, az elején levő en is érdes lehet membránt cserélni, meg tömszelencét..
Köszönöm, megpróbálok venni egy panelhibás gépet és azt szedem szét és újítom fel.
Szia!
Jó döntés. Az új tömítések szilikon, vagy epdm anyagúak legyenek, így 10 évig nyugi van.
Sziasztok. Baxi Nuvola 240 FI gázkazán. Télen, téli üzemmódban, fűtéskor a nyomásmérő alaphelyzetben 1 Baron...elkezd fűteni s alig fűtött valamennyit, fölmegy a nyomás de nem értem, miért...túlmegy a 3 Baron is...mit nézzek meg, mi lehet a baja? Eldugulhatott valamelyik radiátorhoz vezető cső? Mind működik mert légtelenítve a radiátorokat mindből tódul a légtelenítőszelepen keresztül a "lé". Mennyi az ideális nyomásérték egyébként alaphelyzetben ? 0,5 és 1 Bar közötti érték a megfelelő ha jól emlékszem.
A másik kérdésem: simán nyári üzemkor is, melegvíz előállításakor be akar kapcsolni de csak kattog...túl rövid időt ad a huzatventilátor elindulásának szerintem...ami volt cserélve egy jó 2 éve, gyárira. Más nincs is belőle. 52-ért. Szóval az ideig-óráig jó volt de megint túl hamar kezdte el ugyanazt csinálni...előtte 16 év után lett most 2 éve a huzatventillátoregység kicserélve mert a tengelye miatt nem tudta elindítani. Néha pedig a víz is forróbb mint kéne de ezt sem értem, miért...NTC-jeladó is volt benne cserélve a huzatventillátor cseréjekor mert eme hibát is jeleztem a szerelőknek de mégis csinálja továbbra is. Köszönöm a segítségeteket előre is aki tud valamit érdemben hozzászólni. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |