Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Mérjél már ellenállást, mindent lekötve, a motoron (minden kombinácó).
Szia! Hát mindenképpen mérni kellene, mert ez a motor már át lett tekercselve ahogy nézem a kivezetések színeit. 1964-ben nem igen ismerték a zöld-sárga színt és a feliratos vezetéket, főleg nem az oroszok. Szerintem egy fázisúra lett újratekerve és ha egyformák a tekercsek ellenállásai akkor nem valószínű, hogy jól lett bekötve a kondenzátor de talán így jó lenne (a kék lehet a z-s). A kapacitás még mindig kérdéses, hogy kell e ekkora vagy a fele is elég volna.
Sziasztok, van egy 3fázisu motorka , most lett átkötve deltába és 230V ról működik , egyenlőre csak próbára tettem rá egy 16mikros kondit (ez másik motoron volt), majd be kell szereznem egy 240mikrósat 400V ban , mert ez a 16os kicsi , de arra jó , hogy jó a motor. Ami próblémát okoz az a forgási sebesség , ugyanis ez 1400-as fordulatú, viszont amihez kell az 2800as forgási sebességű, gondolom ezt bekötéssel nem lehet 2800asra állítani?, marad a motor tengelyére nagyobb tárcsát teszek a meghajtottra kisebbet, de milyen nagy legyen a különbség a két tárcsa között?, igen az ereje kevesebb lesz , de marad azért kakaó benne. Egy 450W os motort fog pörgetni ami egy szivattyúval van összeszerelve, végül is a szivattyú a lényeg az eredeti motor nem jó(450w) a ventillátor helyére lesz egy kis ékszíjtárcsa feltéve a nagyobb meg a motoron lesz , nem szeretném , ha túl gyorsan menne, mert a felhőkig nem szeretném felnyomni a vizet, egy kis kút tisztítási feladatra is használnám. 3fázissal ezzel a motorral vízágyút is készíthetnék, de nem vállalnák repűlő mosást a levegőben. Itt mellékelem a motor adattábláját is , érdekelnének ötletek a témával kapcsolatban.
A 2800-asra kell a kisebb tárcsa, az 1400-asra pedig a nagyobb. Az arány 1:2 legyen, átmérőben (1400/2800)
Egy apró zavart érzek a gondolataidban. A szivattyú teljesítménye, a szállított vízmennyiség, és a kialakult nyomás az alig függ a motortól. Ezek a szivattyútól függő paraméterek. Van egy minimum elvárás, de aztán már mindegy mekkorát teszel rá. Ha az eredetileg 450W-os motorral elvárás szerint működött, akkor egy nagyobb motortól sem lesz semmi javulás.
Kúttisztításra sokkal jobb eredményt ígér valamilyen merülő (búvár) szivattyú, esetleg olyan ami zaggy-szálltásra is alkalmas. Nincs arányban a motorcsere, ékszíjtárcsák, kondivétel, és a sok-sok munka egy búvárszivattyú árával. Ezek kellően vastag csövön, óriási mennyiségű folyadékot tudnak szállítani.
...és mi van ezzel!?: Bővebben: Link
Üdv , igen , kisérletezgetek a meglévő dolgokkal, már elég sok kütyüm van , amit úgy kaptam én marha meg mindent begyüjtök és utána meg kidobom , ha nem tudom mire használni. Van rezgő szivattyúm is és kisérletezgetek a kompresszorozással is, ugyanis az egyik kutam 90es cső megy le ebbe nem fér bele a rezgő , itt csak a kompresszorozás lehetséges , vagy van cső szivattyúm is , ami belefér , de azt nem tenném tönkre a hordalék felhozatalával.
Sziasztok!
Amatőr barkácsoló vagyok. Nem vagyok villanyszerelő szaki és a motorokhoz sem értek mélyen. Legyetek elnézőek kérlek! Van egy régi jómagyarféle köszörűgépem, hozzám került, felújítom. Ezt szeretném kipróbálni. Amit tudok: - A garázsomban csak 230V van, 1 fázis. - A köszörű adattábláján 380 V szerepel. Tehát nem 220/380V. Amúgy 750W teljesítményű. - Van egy frekiváltóm, ami 1 fázis be 3 fázis ki típusú. (2,2 kW) - Evig 1,5 kW motort már kötöttem be. Tudom, hogy az én frekiváltómmal delta kapcsolással kell kötni. Árnyékolt kábelt is használok. - Tudom, hogy a 380V-os motorokat általában csillagba kell kötni. (Az a biztos mindig, ami az adattábláján van, de ez az általános, ha jól tudom.) Kérdésem: - Be tudom kötni ezt a motort a frekiváltómmal? - Ha igen, akkor csillag vagy delta kapcsolással? - Ha fentiek megvalósíthatóak, akkor okozhat e motornak problémát, hogy 3x230V-ot fog kapni 3x380V helyett? Nagyon köszönöm! ui.: Akkor lennék nyugodt, ha kb. 10 válaszból 9 ugyanazt mondaná, és nem lenne vita, mert az bennem csak újabb bizonytalanságot szülne. Köszi a megértést.
1: Igen, ha a motort át lehet kötni deltába.
2: Igen, deltában. 3: Nem, ha a motor 230/400 (220/380) V-os. A kisebb feszültség a delta feszültség, ilyenkor a tekercsek direkt megkapják a motorra kapcsolt feszültséget. Csillagba kapcsolt motornál a tekercsek "osztoznak" a feszültségen. 400 V (380 V)-ot kapcsolsz a motorra de a csillag kötés miatt egy-egy tekercsre csak 230 V jut. Magyarán az a lényeges adat, hogy a tekercsre mekkora feszültség jut. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2022
Köszönöm a pontos válaszokat!
Megértettem, de lenne kérdésem. Amit elképzeltem, nem működhetne csillag kapcsolással? Tehát a frekiváltóból 3x230V ot kapna a motor, ami így akkor eloszlana valahogy. Emiatt a teljesítménye nem lenne akkora, de talán elindulna Ez igaz lehet? Vagy tök hülyeség? Inkább vegyek két kondit és próbáljam meg azzal? Vagy ha nem 230/400 van ráírva csak 380 akkor a kondis megoldás sem működőképes?
Mehet csillagba is a frekiváltódra, ereje az kevés lesz, de próbára jó. Azt is vedd figyelembe ha terheléssel együtt kellene hogy elinduljon.
Működik csillag kapcsolással is de gyenge lesz a motor, kondenzátorokkal sem sokkal jobb a helyzet. Ha csak 400 (380) V van ráírva, akkor nagy valószínűséggel a csillagpont a motoron belül van, nem hozzáférhető.
Szedd le a kapocsdekni fedelét és fényképezd le, abból kb. azonnal látszik, mi a helyzet.
Sziasztok,
3 fázisú motor esetén csak a föld és a 3 fázis van használva a motorhoz. Okozhat-e bármi problémát a hálózatban? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2022
Milyen problémára gondolsz? Ha okozna, akkor már rég bajban lenne a villamos hálózat. Vannak olyan gépek, amelyek csak két fázisról üzemelnek.
A hiányzó nulla esetére gondoltam, amikor túlfeszültség alakul ki.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2022
Igazán egy szokványos 3 fázisú motornak nem kell nulla, sem csillag, sem delta kapcsolásban.
Nem is jó bekötni a nullát, mert a legtöbb hőkioldón csak két fázison van bimetal ahol mér, a harmadik csak egy átkötés.
Hosszú évek óta üzemelnek így gépek, nem alakul ki túlfeszültség sehol.
Idézet: „a legtöbb hőkioldón csak két fázison van bimetal ahol mér, a harmadik csak egy átkötés.” Nem mindenkinek van 40-50 éves bolgár vagy orosz masinája. Egyébként 3fázisú motoron általában nincs is hova kötni a nullát, a vezérlés meg 2 fázisról megy. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2022
Tisztelt segítőkép fórumtársak!
Szeretnék 230 V feszültségre kötni egy motort. Mielőtt valami gondot okoznék, kérem tanácsotokat hogyan csináljam? Egy kis csepel autóból származó kompresszort szeretnék működtetni vele. 380 voltról működött, de az nekem nincs. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Szerintem a csepel kompresszorhoz ez kevés lesz 230v-ra ha átkötöd. Nekel egy 1,8KW-os motor van rátéve.
Üdv Néktek!
Adott egy ipari kuplung-fék-es motor. (tipikus textima gépeken volt ilyen, semmi típusjelzés nincs rajta) 1 fázisra volt kötve, 25mikrós üzemi, és 25 mikrós indító kondival, de csak búgott - hiába nyomkodtam a gombot. Gondoltam, rosszak a kondik; átkötöttem csillagba és rá a 3 fázist - próbaképp. Forog, de traktoros a hangja és amper szaga van. Rosszul kötöttem be, vagy már le van égve? X-Y-Z lett összekötve, és W, U, V - ra ment a 3 fázis. Hibáztam?
Kösd ki a drótokat és mérd meg az ellenállásokat minden verzióban. Egyformák-e vagy sem, szakadt-e valamelyik tekercs...
Ha 1 fázison ment valamikor, megszakadhatott a segédfázis tekercs például. Akkor 3 fázisra kötve 2 fázissal persze durva.
3 fázisú a motor, a varrodában is ezt használtuk. Otthon lett átkötve 220-ra; csak akkor még gyerek voltam
Szétszedtem, előtte kellett volna - bár lehet, hogy már régen késő lett neki. Le van égve. Csak a kuplung leszerelése után derült ki, hogy kosz, rozsda, stb miatt egy ponton megszorult, hát ettől volt a traktor hang, és hogy nem tudott felpörögni... Ismertek Esztergom környékén tekercselőt? Akit tudtam, sajnos eltávozott...
Sziasztok,
A képeken látható motort szeretném bekötni egy fázisra, hogy kipróbáljam, működik-e. A kapocsfedélen lévő rajz alapján odáig eljutottam, hogy most csillagba (380V-ra) van kapcsolva, és át kell kötni deltába. Utána melyik kapcsokra kell kötni a 220V-ot? Illetve ehhez nem kell kondenzátor?
Nem tudjuk a funkciót, de 120W 3 fázison csekély teljesítmény, amit az 1 fázisról való járatás kb. még megfelez. Érdemes mérlegelni, mire lehet elég egy ennyire parányi teljesítmény.
Ha csak kipróbálni akarod, akkor elég megmérni a tekercseket külön-külön (célszerű hozzá levenni az átkötéseket), illetve a testhez képesti átvezetésüket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |