Fórum témák
» Több friss téma |
Bocsi, azon az oldalon is szerepel, hogy "2x8LED,+1X7LED"
4 sor ledről beszélsz, a román linken meg 3 sor van, ezután a típusazonosságra figyeltem, mivel a leírásodnak nem felel meg az sem.
De még mindig nem mutattad mi az, ami van a tvben.
Már 1x elnézést kértem emiatt, a számok magukért beszélnek. Mi az, amit mutassak? Fotózzam le? A román link teljesen korrekt, majd megoldom a postát valahogy velük.
Magának a kijelzőnek a számát. Te 4 sor ledet kerestél, a román is 3, de akkor ha postát intézed vedd meg onnan, mert a kapott számok alapján mást dob találatnak, mint amit elvben akarsz.
Az LSC320AN02-höz három csík tartozik. Bővebben: Link Ilyen kis méretű kijelzőkhöz nem is szoktak több csíkot használni.
És itt máris 3x10 led van, szóval kéne az a kép...
Valóban 3 csík van, 1x elírtam, Antiktelefon azóta ezt írja állandóan, pedig 2x is elnézést kértem.
1, 2. kép a tévémről... Jobb lett volna csak 1 csíkot cserélni, de úgy látom, olyat nem árulnak. Ezt a darabszámú szettet pedig nem találok máshol. A kérdés az, hogy vehetek egyesével, kompatibilis lesz a csere? (3. kép) Vagy tehetek bele 10 ledeset is, talán elbírja a sasszé? A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2022
Mindegyik csíkot ki kell cserélni, mert ha nem cseréled mindet, akkor hamarosan megint szét kell szedned.
Megnézed az áramgenerátor üresjárati feszültségét és 3V-tal osztva annál kevesebb ledet bír.
Szerintem eredeti kéne bele, a 10 ledessel a fehér lapot kell faragni meg foltozni, az 1 chipes meg ennyi ledre baromi sok munka és hibalehetőség.
Tartottam tőle.
Oks, köszi azért a segítséget, millió oldalt néztem, világosodik ez a téma előttem ![]() Rajta vagyok a beszerzésen, találtam egy román kollégát, segít nekem. ![]() Szép napot!
Végül kicseréltem D9105-öt, UF4007-re. Semmi jófelé változás,
Azonban: ha D9105 katódján (a képen látható ponton) mérek, akkor: -ha hosszú ideig vártam, akkor 6V körül volt, majd visszakúszott 3V-ra. -ha kevésbé hosszú ideig, akkor kisebb feszültségről, de ugyancsak 3V-ra szóval tartósan 3V van a dióda katódján. Én már a trafót gyanúsítom -alaptalan ez? A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2022
Szevasz!
Amig ez a főtápod nem megy addig nem lesz semmi háttérvilágításod. Húzz le minden csatlakozót erről a tápról, adjál neki 230-at és ellenőrizd a szekunder 12 V-ot. Ha megvan akkor ellenőrizd a C9105-ön a feszültséget (a + és - oldalán mérve). De vigyázz itt hálózati fesz van!!! Ezért jó ilyeneket leválasztó trafóról mérni. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2022
![]() Nem nekem van háttérvilágítás-problémám. Mondjuk, az sincs -így, hogy beteg a táp. Pár hozzászólásban leírtam, mik a jelenségek, két és három oldalnyival előbb. Most nem ismétlem, már így is sokat foglalkoztattam a közösséget, megunják, ha újraismételgetem...
Az utána következő alkatrészeket jókat, jó értékűeket, és jó polaritással tetted be?
Ha igen, és a kimeneti oldalon a diódákat, kondikat is nézd meg, túlterhelésre is hasonlóan reagál szerintem. A fettel sorba lévő kis ellenállás biztosan jó értékű? Lehet trafó hibás, de szerintem az ritka.
Üdv mindenkinek! adott egy philips 70 vagy 75"-os tv. Használtan vásárolt. A gondunk, hogy a gyerekzár be van kapcsolva. Kódot kér, és ki lett próbálva a 4 nulla , meg a többi sorba , meg a párosok , meg a páratlanok sorba, meg a volt tulaj lett megkérdezve , Ő adott egy un. univerzális kódot a 0711 -et, de nem nyert. Mit lehet tenni még? Amíg külső eszközről volt használva , nem volt gond. Hogy ne kelljen külső eszközt használni, kártyára lett átállítva a készülék. Innentől jelentkezett a probléma.
Köszönöm, közben meg lett, a 4 db 8 as a megoldás! Tehát nem próbáltak végig mindent!
Hát, ja.
Akartam írni neked a 8888-at -de azt írtad, ezeket kipróbáltátok... A Philips TV használatiját néztem én is, és ott úgy fogalmaznak: az elfelejtett gyerekzárat a 8888-al lehet "kikódolni". Hát kérem: ha én gyerek volnék, hát kezdeném a gyerekzár kinyitását 0000-val, folytatnám 1111-el, 1234-el, majd következne a 2222, 3333 és sorban ezek. Gyerekzár? Nagyon béna gyerek, aki nem jut el 8888-ig ![]() Idézet: „Az utána következő alkatrészeket jókat, jó értékűeket, és jó polaritással tetted be?” -jókat, vadonatújak. Legalábbis pár hónapja azok voltak, akkor vettem. -jó polaritással -jó értékűeket Sem negatívan, sem pozitívan nem változott semmi ezek cseréjétől. (írtam is, hogy ezeket csak azért cseréltem, mert kondenzátort nem tudok mivel mérni. Maximum ellenállással a feltöltődési időt összehasonlíthatom, de az csak egy jellemző. Ha meg már kiszedtem, akkor újat tettem be) Idézet: „a kimeneti oldalon a diódákat, kondikat is nézd meg” Biztosan elkerülte figyelmed: a szekunder oldal jó. Idézet: „A fettel sorba lévő kis ellenállás biztosan jó értékű?” ![]() (azért szereztem be a rajzot, hogy lehetőleg azokkal az alkatrészekkel "dolgozzam", amikkel gyártották) A trafó meggyanúsítása csak ötlet -hiszen talán abból is adódhat a "segéd"tekercs 3V-ja, hogy a fő tekercs is csak rövid időkre kapcsol be... Ha profi lennék, nem bizonytalankodnék ennyit ![]() Ui: Na van már fénykép - én 0,27Ω-ként olvasom. A kapcsolási rajz szerint ez a jó. Egyelőre kisközségi létformát vettem fel (tanácstalan ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2022
A szekundert úgy zárhatnád ki teljesen, adsz rá visszafelé folyamatosan emelve 12V ot labortápról, megnézed mennyit fogyaszt, a szabályzó szint környékén picit megugrik, tovább ne emeld.( az a fetes ki be kapcsoló rész elé, közvetlen a diódák után) Ekkor az opto "szekunder" oldalán jól látható ellenállásváltozást kell látni. A 18V -on szintén fogyasztásmérés. Ha ezen a teszten átment, az összes kondit cserélted, akkor talán biztosan jónak lehet nyilvánítani a szekundert.
A primer oldali nagy kondenzátor táp megszűnése után mennyi ideig tartja a feszültséget? Azt nem látom hogy cserélted, néha az is szokott rossz lenni. (szakadt) Igazából ha ezek a tápok nem zárlatosak, kondicsere, a segédtápot előállító rész hiba, és a kimeneti oldali diódák átvezetésén kívül más baj nem szokott lenni. Vagyis ha a trafót gyanúsítod, ohm mérővel azért körbe nézheted, lehet forrasztási hibás, illetve volt hogy a lábak közé tett megbarnult trutymó átvezetett.
Olvass kicsit vissza, mert volt itt minden. Fet, ic, minden smd körülötte eldurrant, vezetősávok szakadtak fel, alkatészek lábas dolgokkal pótolva, többször elszállt stb. Én azt mondanám az eredeti állapotot vissza kell állítani, nem a fél tápot harmadjára vakon kicserélni. (Illetve a nyákon lévő gyanta és mindenféle átkötések alapján simán okozhat gondot az is, nem ez a kép alapján.)
Kár, hogy ennél maradtál:
Idézet: „fél tápot harmadjára vakon kicserélni” Épp a minap tettem fel a rajzot, hogy miket cseréltem nem vakon, hanem mérés alapján. -r9101: szakadtnak mértem, nem vakcsere -r9109: szakadtnak mértem -d9104:szakadtnak mértem -r9110: megnyúlva, többszáz Ω -r9111: 12000Ω-nál többet mértem a 10K helyett -r9113: 250Ω-nak mértem 1k helyett -q9101: zárlatos volt -c9101: kiszakadva láthatóan -d9106 (ez már a második körben szúrtam ki):szakadt volt A mellette lévő három kondi csak gyanús volt, nevezheted "vak" cserének. De ezek előttit mérések után cseréltem ki. -U9101-et nem tudtam mivel mérni, de épp te tanácsoltad régebben: ha nincs mivel mérnem, hát esélyes (így írtad), hogy azt tönkrevágta a FETzárlat, ha van olcsón, kicserélni étdemes. -a FET nemcsak típusazonos, de pont ezt a fajtát javasoltad az erre kízértetiesen hasonlító 32lj500 tápba is. Be is vált (azzal a fajta táppal megy is ez a TV) -tudom mi az opto, tudom, hogy tranzisztorként kell a C E lábakkal foglalkozni, nem vakon akartam cserélni, éppen azt kérdeztem meg, hogy ti láttok-e a rajzon okot rá, ahogyan viselkedett. Mert én nem láttam rá okot. De kiszedve is azt mutatta (mérés), ezért kicseréltem. És jó lett -nem "vakon" csere volt. Azon kár lovagolni, hogy még zárlatot is csináltam a tűvel, és emiatt kezdhettem újra. A zárlat előtt is ugyanígy "működött", mint most. Nem az okozta. Kár volt szóbahoznom. Maradjunk abban: az első összerakás után ezeket a feszültégeket adja. És volt tegnap kérdésem, arra biztosan tudsz választ (vagy a trafót gyanúsítom helyesen, vagy inkább máshol keressem az okot arra, hogy D9105 és D9106 közt, például C9105-ön csak 3V jelenik meg.) (Ha kihagytam valamit a felsorolásból megint, hát kérdezz rá. Nem letagadtam múltkor sem, csak csodálkoztam, hogy pont a leglátványosabbat nem írtam bele a felaorolásba) Remélem, már érthetően írtam, mit mi alaphán cseréltem, és ha további kérdéseket tennék fel -hát így hátha könnyebb lesz a válasz. Köszönöm.
Köszönöm, fogom ezeket elkövetni. Nem ma, mert egészen fáradt vagyok.
Az el tudom mondani még: a legnagyobb kondenzátor teljesen jó volt, próbából betettem ugyan másikat, de ugyanaz a helyzet vele. Sokáig meg is tartja a feszültségét.
Az arra vonatkozott, hogy még primer kondit akart cseréltetni.
Viszont magában a lábas alaktrészek és átkötések gyanút adnának instabil működésre vagy ilyesmire, ezeknél a tápoknál nem lehet ilyet csinálni, kényesek a nyák elrendezésére. De mondtam, ha van új ic, akkor megnézem. Most fogok aliról rendelni, csak még összevárom más cuccokkal, mert akkor gyors postával jön.
Az gáz lesz, ha tényleg az okozza a hibát. Nem veled akarom megcsináltatni -nem, nincs kifogásom ellened, csak igyekszem (pont a tanácsodra) magam kiismerni ezt a tápot. Ha már vannak ilyen dolgok kéznél (még egyelőre vannak. Ha BKV lesz, már nem lesz több). Eddig megúsztam FET-kék kondi cserével, most ez nagyobb lélegzetű. De el kell valahol kezdeni. (Kicsit már így is világosabbá vált az SMPS táp -de messze vagyok még a teljes megértéstől
![]() A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2022
Az hogy miért hullámzik a feszültség a táprészen, pont azért van, amiért a kimeneten is hullámzik, hiszen egy trafó táplálja. Az IC elindul, valami nem tetszik neki leáll, újra indul. Ha a D9106 zárlatos volt, és cserélted, akkor annak oka volt. Ha a három kondit nem mérted rossznak, az R9106-ot is megnézném, valamint azt a diódát is újra. Az oda csatlakozó három soros ellenállás is néha szakadt, de akkor szerintem abszolút nem indul. Ami érdekes, a transzformátorral párhuzamos RC tag ellenállásai még sosem voltak szakadtak nálam, így képbe jöhet a hozzá csatlakozó kondi, vagy a soros dióda átvezet. ( és így már a transzformátor is)
Mostanra került a "birtokomba" ez a tévé...amint tudok vele foglalkozni, megpróbálom "felmelegíteni".
De olvastam valamit a reseteléséről a 3 pines service-csatin keresztül (bár ez még nem sikerült -már nem emlékszem a 3 pin közül melyik kettőt kéne összezárni), vagy állítólag belül is van két pont az alaplapon a resethez... Viszont időközben egy másik tévét (32PHH4101/88), sikerült "újraélesztetnem az USB-n keresztül a honlapjukról letölthető xxx4101_88_fus.zip fájl segítségével.
Sziasztok! KI mire tippel?
LCD TV ,hang van,háttérvilágítás van, kép nincs, ambilight is működik. Mi lehet a hiba forrása?
Akkor jártam így, amikor megvettem a t-con -t, be is szereltem, csak elfelejtettem összedugni
![]() Tehát: vagy a main és a t-con közti kábel, vagy maga a t-con lenne nekem gyanús emiatt.
Ha T-con a hibás akkor még lehet hang? Elvileg nem volt még javítva a készülék, éppen hogy kifutott a garanciából, de állítólag nem gazdaságos a javíttatása.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |