Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Kérdéssel fordulnék hozzátok. A napokban kaptam egy elektromos kerékpár motorját, csak a motort vezérlő minden nélkül. A kérdés a következő, hogyan tudnám le tesztelni hogy működik -e? 24v 25watt 24volt aku lenne hozzá. Csatolok képet a motorrol, ill a kábelkötegjéröl. Probálkoztam a szürke, barna és a fehér kábelekkel, gondolom ezek volnának a motor tápja, de nem indul meg, vagyis mintha meg akarna de a mágnes mintha fékként üzemelne leszorítja, elforgatni ilyenkor nem lehet. Tápnélkül szépen forog.
Szénkefe nélküli motor (három fázis)...(kicsit visszaolvashatnál!) Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2023
Valaki legyenszíves "világosítson" meg
Van két gyári elektromos járművem: Egy kerékpár: 27" kerék, 25 kg önsúly, 36V 14Ah akku, névleg 300W agymotor, egy roller: 8,5" kerék, 11 kg önsúly, 36V 7Ah akku, névleg 300W agymotor A kerékpár a nagyobb kerék dacára sokkal dinamikusabb, emelkedőn kevésbé "fullad", mint a roller... Más felépítésű motor van bennük, vagy "csak" a motorvezérlő van így programozva ?
Lehet, hogy már el is égetted a motort... Ezt csak ESC-vel tudod meghajtani, vagyis egy brushless motorhoz tartózó szabályzó fogja neked megforgatni.
Bármi lehet.
1) a motorok kialakítása más, pl. a roller max. végsebessége 35km/h, de szoftveresen korlátozva van 25km/h-ra, akkor az lomhábbnak fog tűnni, mint a bicikli motorja, ami pont 25km/h-ra van méretezve - cserébe ugye az akksi merülésével lassul a bringa. 2) szabályzók árama eltérő. A 300W-os motort meg lehet hajtani akár 1000W-tal is. Főleg télen nem lesz baja, mivel egyedül a túlmelegedésre kell figyelni. 3) a bicikli motorja áttételes, mint legtöbbször, így óriási nyomatékot tud kifejteni induláskor 4) egy 7Ah-s akksi feszültsége terhelésre sokkal jobban beesik, mint egy 14Ah-s akksijé. Így gyorsuláskor a nagyobb akksiból nagyobb teljesítmény is jön le, a kisebb feszültségesés miatt. Ezeknek akár a kombinációja is lehet.
Köszi !
Igazán azon bosszankodom, hogy azon az emelkedőn ahol a bicaj még enyhén gyorsul is, a roller már köhög... Másik oldalról nagyon tetszik a roller(vezérlőelektronika) finom "gázkezelése", nyugodtan lehet "binálisan" kezelni nem ugrik ki az ember alól
Egy 7Ah-s akksit nem is nagyon érdemes jobban terhelni. Szóval akksicsere és szabályzó csere kellene a jobb gyorsuláshoz. Ez így meg már túl sok meló.
Nem a gyorsulás a probléma, hanem a "mászás" ...
Pillanatnyilag 15 km/h seb_limit van beállítva - kezdetben legyünk óvatosak. Átgurulunk a völgyön , lejtőn szépen visszatöltöget ( remélem ) tartja a max tempót, völgy alján ráhúzom a "gázt" és az emelkedőn visszalassulunk 8-10 km/h körülre... Mindegy elfogadom e kezdőknek való jószág ennyit tud ...
A mellékelt képen egy roller telefonos alkalmazásának állapot-képernyője látható.
Az itt megjelenített adatokat mennyire lehet "komolyan" venni ? A sebesség, és távolság adatok kb pontosak. Viszont álló -készenlétben levő - roller esetében nem furcsa a 0.2 A fogyasztás és a 6.3W motorteljesítmény ?
A gyorsulás nagysága fogja meghatározni azt is, hogy mennyire tudsz "mászni". Kevés teljesítménnyel meg fogsz állni az emelkedőn.
Nem a sebességről beszélek, hanem kifejezetten a gyorsulásról, ami a betáplált teljesítménytől függ. Pl. a xiaomi m365-on eredeti szoftverrel tudott kb. 18-20km/h-t (elég meredek úton!), egyenes úton 25km/h-t. Az 1.5kW-os e-bike-om vitte simán a 35-40km/h-t ugyanezen az úton Jó volt leelőzni a lassabb rollereseket Csak néztek. De ha már csak megduplázódik a hajtott kerekek száma (dual motoros xiaomi), már akkor is százszor erősebbnek tűnik a roller! A betáplált mondjuk 2x250W teljesítmény a két motor miatt sokkal jobb hatásfokkal lesz felhasználva, mint ha egy motorod lenne dupla (500W) teljesítménnyel. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2023
Miért lenne fura? Az elektronikának is van fogyasztása, a szabályzónak is, a bluetooth kapcsolatnak, stb.
OK.
Ezt az adatot akkor elfogadom szoftverhibának Méri az összes (akkuból kivett fogyasztást) és ráírja a motorra ... Mindegy... elfogadom ez egy ilyen jármű, ennyit és így tud ... Köszi a segítséget !
Sziasztok!
Van egy csodás Eleglide M1 plus kerékpárom és ahhoz egy 36V-os 12.5 Ah aksipakk. Ami elkezdte azt csinálni fél töltötségnél kb 35 voltnál lekapcsol és csak töltőre visszadugva éledt fel. Na most egyre súlyosabb lett a dolog és szétkaptam az aksit. Kimértem a cellacsoportokat terhelés alatt és van egy pakk ami beesik 2.8V alá míg a többi 3.5 körül van még. Így letilt a bms. Samsung cellás a gép elvileg és azt szeretném kérdezni ajánlatos pontosan ugyanilyen cellákat berakni a halott helyére vagy mehet bele más is? Sajnos szét kell szednem a pontheggesztést is és nem tudom mivel visszaheggeszteni még nem csináltam pontheggesztőt. Tudom csak mikrotrafó kell hozzá és villanyász vagyok, de forrasztani mennyire egészséges? Megoldható? Honnan érdemes cellákat szereznem? Köszi előre is! A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2023
Miért nem töltöd fel az az egy cellacsoportot első körben? Aztán mindegyik csoportot egyesével is külön külön, így kellene kezdeni. Ha magához tér, akkor máris nyertél egy kis időt. De lehet többet is. Mindenesetre elképzelhető, az is hogy pár nap múlva megint alulmerül, akkor valóban cserélned kell. Leginkább viszont úgy volna érdemes cserélni ha belefogsz, hogy a többit lemérni milyen kapacitású,
és ahhoz a legközelebbi kapacitású új cellákat választani. Márkára nemigen érzékeny, de lehetőleg nagy áramú cellákban érdemes gondolkodni, ami több C árammal is meríthető. Az egy csoportos cserének az a hátulütője, hogy a pakliban benne van, hogy fél/egy év múlva egy másik cellacsoport is távozik. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2023
Hát külön még nem próbáltam viszont már régóta ilyen. De gondolom a bms-nek ez a dolga, hogy külön feltöltse mindet. Megpróbálhatom feltölteni külön, de egy labortápon kívül semmim hozzá és félek elmászik a beállított fesz rajta picit mert hajlamos rá. És a litium a végfeszültségre marha érzékeny ha jól tudom. Viszont így egybe beépítve külön a cellacsoportokat lehet meríteni? Mert van egy merítő eszközöm ami méri a kapacitás mah-ban. Azzal rá tudok nézni a cellacsoportokra.
A labortáp pont jó lesz hogy feltölthesd. Állíts be rajta 4.2V feszültséget, és 1C töltőáramot a névleges akkukapacitáshoz, így töltsd fel egyesével mindegyik jó cellacsoportot. Az alulmerült csoportot előbb regeneráld kis árammal, azaz töltsd fel 3,2V környékére 2-3A-el, csak utána töltsd az 1C árammal.
A cellacsoportot akkor tekintsd feltöltöttnek, ha a töltőáram a beállított áram 10-edére csökken. Ha ez megvan kipróbálhatod mennyi hatótávot nyertél. Ha újra lemerül, nézd meg mennyire másztak szét a cellafeszültségek. Ez után ismét feltöltés után és egy/két hét pihentetés után kezdhetsz kapacitást mérni egyesével ha van hozzá eszközöd. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2023
Töltsd fel az akksit az eredeti töltőjével, és akkor nézd meg, hogy a hibás cellacsoport is eléri-e a 4.10V-ot, vagy hol áll. Ha 3.7V körül marad, az jó jel, mert akkor csak az önkisülése miatt elcsúszott a többitől, feltöltöd labortáppal, és jó esetben nyertél egy fél- egy évet. Ha minden cella azonos 4.10V körül van, akkor elképzelhető, hogy a több párhuzamosan kapcsolt cellából az egyik behalt (szakadásba ment), vagy kontakthibás lett a pontheggesztés, esetleg kioldott a hővédelme, vagy rázkódás miatt szakadásba ment ugyanez a védelem. Ez esetben kizárólag ezt az egy cellát kell kicserélned. Valami jobbfajta cellát raknék bele, van rózsaszínű 3Ah-s cella, ez szokott lenni a xiaomi rollerekben, na egy ilyen cellával nem lősz mellé!
Pontheggesztés helyett forraszthatsz is, igaz, kicsit nagyobb helyet fog elfoglalni az ón miatt, ezt vedd figyelembe amikor visszacsomagolod az akksipakkot. Jó nagy teljesítményű pákát használj, és csak 1-3mp-ig, akkor nem fog a cella sérülni.
Köszi szépen mindenkinek! Neked is régi motoros ki fogom próbálni ezeket. Több fajta lila cellát találtam tegnap rákerestem. Bár még korai tudom lehet nem is kell de tudsz linkelni típust? 2 C merítéses már jó lehet nekem. Néztem aliexpressen egész jó áron vannak 1.1 dollár per darab, de marketplacen is találtam.
Sziasztok!
Sikerült a cellát kiegyenlíteni. Azt tettem, hogy a gyári töltővel felraktam tölteni, aztán megmértem a cellákat. 2 cellacsoport volt ami gyenge volt 3.6 V és 3.9 V a többi 4.2 Volton volt tehát maxon. A 2 hibás cellát labortáppal feltöltöttem 4.2 voltig 1 amperrel. Sikerült feltölteni szépen vette az amperokat. Van egy merítő eszközöm ami méri a kapacitást is beállítottam, hogy 2.9 V-ig merítsen és mindegyik cellacsoport tudta a gyári 12 amperórát, a merült cella is tudott 11.5-öt. Utánna gyári töltővel fel is töltődött minden cella szépen. Kérdésem az mit lehet ez ellen tenni esetleg van olyan bms-e ami tud cellákat balanszolni? Mert most ezek szerint ez csak túl alacsonx cellacsoportnál lrkapcsol, valamint gondolom ha 1 cella is eléri a 4.2 lekapcsolja a töltést és ennyi. Elég gáz ez.. vagy más megoldás nincs fél évente elkell ezt játszani?
A BMS-től függ. Amíg azt vagy a cellákat (egyszerre) ki nem cseréled, ez lesz. Az egy sorozatban gyártott új cellák egy darabig együtt futnak, de aztán ott is előjön a különbség előbb-utóbb.
A balanszolás inkább a kisebb eltéréseket tudja korrigálni, tartós vagy jelentős hatása nincs. Merítéskor nincs is balanszolás (legalábbis még nem hallottam ilyen BMSről, ami ezt tudná) ott a leggyengébb láncszemnél lekapcsol. Különbség abban lehet, mennyi ideig tűri az alámerítést (áramcsúcsokat).
Merítésnél nyílván nincs, de én töltésnél gondolnám lehetne, vagy esetleg csak úgy is mikor pihen a cella. Nem találok nagyon olyan bms-t sehol ami ezt tudná sajna.. De mindegy félévente szétkapom és feltöltöm cellánként akkor aztán ennyi..
Természetesen van olyan BMS ami balanszol töltés közben ez általában a passzív BMS. A baj csak az, hogy rendkívül kis árammal balanszol, pár 100mA. De ha képet töltöttél volna fel a BMS -ről, látnánk milyen.
A másik típus ami mostanában egyre felkapottabb az aktív balanszer, az már elvileg töltés után is képes balanszálni, bár még nem volt ilyen a kezemben. A legrosszabb eset, mikor a BMS -en nincs balanszer, nem nagyon jellemző, legfeljebb csak a nagyon olcsó meg "noname" kategóriában, de hát láttunk már itt ilyet is. Ebben az esetben érdemes az akkucsomagra külön balanszert kötni.
Ez a bms van benne. De neten nem nagyon találom.
Ez valószínű sima passzív balanszálós, de a lényegen nem változtat.
Szóval a konklúzió, hogy celladegradáció áldozata leszel úgy néz ki. Bírja amíg bírja, aztán előbb utóbb megint el fognak mászni a cellafeszültségek. Együtt élsz vele amíg tudsz, aztán cella/akkucsere lesz a megoldás.
Garantálom neked, hogy ekkora méretben nem fér el a balanszáló rész áramköre. És ez nem valószínü, hanem biztos...
Hasonlót vettem, a leírásában minden szép volt, aztán kifáncsiságból leszedtem az alu lemezt, és alatta a balanszerhez tartozó nyákrészlet se forrasztóónt, se alkatrészt nem látott életében...
Jó, elhiszem ha szétszedtétek, és láttátok, hogy nincs rajta, de a méret alapján biztosat én sem állítottam, max annyit, hogy valószinű, hogy van benne. Ha mégse, akkor tévedtem, viszont a pár 10mA -es balanszereknek nem kell olyan húdenagy hely, hogy biztosra állíthassuk, hogy márpedig ebben nincs.
Ez viszont azt bizonyítja, hogy a hely megvan rajta, legfeljebb gyártója válogatja, hogy ki építi be és ki spórolja le.
Mindent kívánság szerint Az eladó anélkül kéri, de vele hirdeti (: Ha nem szedem le az alulemezt, lehet tudatlanul halok meg
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2023
Ez esetben tudsz legalább reklamálni kompenzációért...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |