Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Szétszerelés előtt még működött szépen. Lehet átteszem egy másik gépe, és kipróbálom abban.
A vezeték végén lévő csatlakozót is nézd át, volt már olyan esetem hogy kontakt hibássá vált egy pin. De persze az alaplapon is lehet a kontakt hiba. Az ólommentes forrasztások hajlamosak berepedezni, főleg ha van ott valami melegedő alkatrész is, ami hőmozgást okoz.
Amúgy a hibajelenség nem csak tápon lévő kondi hiba lehet, az alaplapon is érdemes lehet cserélni a kondikat, de ott tényleg sokrétegű a NYÁK.
Az alaplapon szilárdtest kondik vannak. Normál esetben ott szoktam keresni a hibát, de ilyen esetben nem szokott gond lenni.
Sajnos (szerencsére) igazad van, tényleg egy kondit forrasztottam be fordítva. Pedig kínosan ügyeltem, a nyákon szépen meg is volt jelölve. Ezt viszont hiába ellenőriztem, pont nem látszott. Nem durrant, mert a tápnak elég ökör a konstrukciója, és a csatlakozókat összeszerelésnél csak csipesszel benyúlva lehet a helyére csúsztatni. Egy rohadék meg feszült, és csavarozáskor szétcsúszott. A kábelt kifűztem, így lazább lett. Indult is szépen, aztán pukkant. Az alkatrészek rendelésekor ebből a kondiból véletlenül kettőt rendeltem, így volt tartalék is. Már egy órája gond nélkül fut a gépen egy stressz teszt.
Mindenkinek köszönöm az ötleteket!
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék egy Chieftec 1200W-os táp (CFT-1200G-DF) feltámasztásában. Alap probléma az volt, hogy a SB rész 3-3.5V között erősen ingadozott/ugrált. Első körben kicseréltem a SB rész kondijait de a helyzet változatlan maradt. Egy külföldi fórumot találtam ahol mindenki a kis 6 lábú SMD vezérlő IC-t (képen pirossal jelölve, SG6848) találta hibásnak és ennek cseréje megoldotta a problémát. A cserét megcsináltam de a helyzet nem változott a SB ugyan úgy 3-3.5V között ingadozott. Ennél a pontnál gondoltam óvatosan megméregetem a primer oldalon milyen feszültségek vannak a kapcsoló fet környékén (képen kékkel jelölve) és ekkor valami "csoda" folytán elindult a táp és a SB rész szépen beállt 5V-ra. Ez az állapot addig marad fent ameddig ki nem kapcsoltam a tápot újraindítás után már sekép se hang semmilyen szinten nem indul el a SB. Eddig a SG6848-nál a tápfesz 10-19V között ugyan úgy ingadozott esetenként 21V-ra is felugrott de most stabil 13V. (Valami kapcsolási rajzot is találtam igaz csak 850-hez van de szerintem ugyan ilyen az enyém is) Mi lehet még problémás merrefelé érdemes keresgélni. Segítségeteket előre is köszi.
Kinagyítva, szerintem lenne ott mit átforrasztani.
De ne úgy forrasszon, mint aki az smd IC-t csinálta.
Szia!
Melyik résznek az átforrasztására gondolsz? Az oké, hogy kinagyítva látszik de melyik részre gondolsz? Köszi
Szia.
Kb. ami kéken van karikázva meg alatta közvetlenül. Látszik, hogy körbe van repedve a forrasztás a tr. főtápján de még a segédtápnál is, ha tippelnem kellene, akkor szerintem mozognak a lábai. Ha már szét van szedve, a VDD 5-ös lábon lévő pár mikrós kondit is cseréld ki. Jó eséllyel ennyi. C11 pár száz pF benne van a panelben?
Szia!
A helyzet nem válltozott. A sb trafó ki let forrasztva és ha már afófott nemi heky a sb rész primer oldalán az összes furatszerelt alkatrész ki lett forrasztva. Labak és a panel letisztítva, lemosva majd minden visszaforradztva. A kis kondi már első körben cserélve. A C11-es is be van ültetve. Tegnap este még egy két dolgot próbáltam mérni a tápon. Amennyiben kikapcsolom es várok kicsit a SB5-os rész ingadozása megmarad de az értékek lassan elkezdenek emelkedi majd amikor a nagyfesz kondinál ~100V mérhető a táp SB része elindul es beáll 5V-ra ha ilyenkor visszakapcsolom akkor szépen megy továb a következő kikapcsolásig. Üdv
Az 5V kezd emelkedni, amikor a tápkondi sül kifelé? 100V körül meg elindul ha a tápegységre rákapcsolod az AC-t és tartja fixen amíg ki nem kapcsolod? SG6848 kínai beszerzés?
Azt kell kiderítened melyik oldalon van a hiba, ha szkóp nincs akkor ki kell iktatni a szabályzást a következő módon: -soros 60W izzót teszel az ac vonalra valahogy, pl. iec csatlakozó aljzatnál -stby táp optojának led részét összeforrasztod rövidzárba 1-2 láb -opto C-E 4-3 lábak közé pl. 10k műanyag tengelyű poti 10k végállásban -bekapcsolod Potit tekerve másik irányba lassan, ha így sikerül elindítani és tartja az 5V-ot csak ne tekerd túl, mert lehet 8V is lejön róla, akkor a szekunder oldal hibás pl. tl431, opto, kondi, speckó táp ic nem találtam róla semmi stb. Ha nem indul akkor a primer oldal hibás. Egy a biztos, hogy bármi lehet vele A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2024
Szia!
Sajnos nem sok időm volt foglalkozni a táppal csak egy aprósággal sikerült előrébb jutni. A primer oldalon a SB kapcsoló fetjéhez menő kis értékű ellenállást (fentebbi kapcsolási rajzon R36) cseréltem ki egy újra. A csere után kicsit javult a helyzet ugyan is a SB rész szépen elindul tartja is az 5V-ot. Próbáltam rátenni egy kis terhelést és az a helyzet, hogy ~0.7A-es terheléssel még nincs gond de ha 1A felé megy a terhelés akkor lekapcsol. Kimeneti kondik cserélve újra és a primer oldali kis értékű kondi szintén cserélve (az elején ezzel kezdtem). következő lépés az általad írt szabályozás kiiktatásos teszt lesz.
PC táp átalakításSziasztok!Táp problémám a következő: Codegen 400W-os tápom gépből kiszedve fekete-zöld vezetéket össze kötve bekapcsolt és a kellő feszültség értékek is meg voltak. Elkezdtem átalakítani egy kis asztali tápegységgé. A sok vezetékből 2-2 vezetéket hagytam meg plusz mindegyikhez szintén 2-2 feketét. A kapcsolóhoz szánt fekete és zöld vezeték összekötésére most már nem hajlandó indulni. A biztosíték jó és a egyéb helyeken mérve szakadást nem találtam a nyákon. Mit ronthattam el?
Először azt, hogy ilyen projekthez Codegen tápot használsz. Leginkább az ipari hulladék kategóriájába sorolják. Bár az előző cégem 100-as nagyságrendben használta különösebb probléma nélkül ott nem volt kitéve egyik sem hirtelen terhelésváltásnak és max 25% teljesítmény lett kivéve belőle.
A márka erősen megalapozta a "Codegány" csúfnevét szakmai körökben.
A készenléti táp megy? A züld fekete között mérhető feszültség?
Igen, tudtam mérni 4,35V-t .
Ez is jó sokáig probléma mentesen tette a dolgát, kidobni nem akartam, gondoltam hobbi tápnak elég lesz. Csak életre kéne kelteni. Mielőtt megbabráltam működött.
Valamikor a feszültség visszacsatolás egy külön vékony vezetékkel van megoldva ami közvetlenül az atx csatiban találkozik az ugyanolyan színű vastag vezetékkel. Így oldják meg hogy a vezeték feszültségesése ki legyen kompenzálva, a csatinál legyen meg az előírt fesz. Esetleg ennek az összekötésnek a megszüntetése bezavarhat (ha volt egyáltalán), aktiválja mondjuk az undervoltage protectiont a vezérlő ic ben.
A 4.35 szerintem alacsony, cserélném legalább az 5Vsb puffer elkóját.
A magánvéleményem, hogy jó minőségű kondikkal teljesen újrakondizni ezt a tápot annyiban lenne, mint venni egy jobb minőségűt (és védelműt) használtan, amiben még van pár év. A jelenlegi esettől függetlenül: Az alaplapokon szokott lenni egy S01 jelű, SOT23-8 tokozású switch (uP7501), ami az 5V-ot kapcsolja: ha az részlegesen zárlatba megy, szintén is tud ilyen alacsony 5Vsb-t okozni.
Itt 5 V- nak kéne lennie? Lehet a multiméter sem pontos. Másik multival mérve 4,75V.
Ha jó emlékszem minden vezeték azonos méretű volt és az ATX csalakozónál minden érintkezőhöz csak 1 vezeték volt bekötve.
A zöld nem közvetlenül az 5vsb, az a lila. Az igaz hogy felhúzó ellenállással van az 5Vsb re kötve de egy pár tized voltot befolyásolhat a rákötött többi alkatrész akár.
Az már jobban hangzik.
Ebből indultam ki mert ha az 5Vsb alacsonyabb akkor az is.
Kiegészítésül még annyit hogy a lila és fekete közt is megvan ez a 4,8V körüli érték, úgy is hogy a zöld fekete még nincs összekötve. Viszont a " bekapcsolás" ( zöld-fekete ) után sem a ventilátorcsatlakozás nem kap feszültséget, sem a kimeneti 3-5-12 V feszültségek nincsenek meg. Működő gépből bontottam, állt pár évig, nem gondoltam hogy megárt neki.
A helyedben visszafelé haladnék és ellenőrizném, hogy mit sikerült eltúrni a PCB-n, a kábelek leszedése közben. Rossz helyre esett óncseppel rövidre zárt alkatrész, letört alkatrész, stb.
Csak ki csipkedtem a felesleges vezetéket. Forrasztgatva nem volt ( legalább is a panel fölött nem). Lehet kiszedegetem belőle ami esetleg hasznosítható, aztán kuka. Van egy másik szintén egyszerű, de már fejlettebb Kolink, azt alakítom át. Igazából csak a 12V kéne belőle autórádió és egyéb 12V-os készülékekhez.
Értem, mindazonáltal a Kolink sem a high end tápjairól híres.
Minél fejlettebb egy táp, annál nehezebb átalakítani (egyszerű módon). Legegyszerűbb és legbiztosabb volt ebből a szempontból az AT táp. Néhol még találni egyet-egyet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |