Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Digitális óra
A port irányregiszter ugyan olyan regiszter, mint a többi... Közben találtam olyan megoldást is LCD-hez, hogy 10-10k-val féltáp a közösre és egy uC portra (ennek biztos tudnia kell a 3 állapotot) és a szegmensekre meg egy hétköznapi nyitott-drain-es shiftregiszter/meghajtó van kötve. Hogy ez hogyan működhet, azon nem agyaltam, de biztos, hogy működik.
Mint már írtam, egy xor kapu, egyik bemenete a közösre, rákötve az órajel, a másik bemenete 0 vagy 1 attól függően mit szeretnél, a kimenet meg az adott szegmens. Nem kell ezt túlvariálni. Lásd minimulti és társai tizedespont kijelzés. Ha 0 a bemenet akkor a szegmens azonos jelet kap mindkét lábán, nem világít, ha meg 1 a bemenet, akkor a szegmens váltót kap, és világít....
cd 4000 sorozatból van direkt LCD meghajtó pl cd4054. ennek beadod BCD-ben azt a kijelzőt elrendezi. Igaz kell belőle 4.
Ha processzorod van, egyik lábon kiküldöd az órajelet a hátlaphoz, a többi lábán meg ugyan azt a jelet a szegmensekhez. Ahol invertálva küldöd ott látszik, ahol azonos fázisban, ott nem látszik.
Vagy programozol egy portra analóg jelet az időnek megfelelően, és egy DMM- el méred. ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2024
Ok... Értem ! Ha lesz időm összedobok egy próba kapcsolást !
A segítségeddel már tudtam, hogy mit keressek.
Ezt gyerekjáték lesz beleírni egy Atmega8-ba ! Elemmel sietHali!A képen látható órám azzal kezdte, hogy 2 - 3 hét alatt leszívta a benne lévő 9V os elemet. Ami ugye azért van, hogyha nincs áram, ne felejtse el a beállítást. Ezt a hibát, a panelen látható nagy zöld kondenzátor cseréjével, sikerült orvosolni. Fel volt púposodva. Azóta olyat produkál, hogyha elmegy az áram, áramszünet alatt rendkívül elkezd sietni. Egy 10 perces áram szünet esetén, visszajön a kijelző, és 4 - 5 perccel már előrébb is szaladt. Orvosolható ez?
Sajnos nem látom a típust, de ha a "hihetetlen túlélőről" van szó, akkor itt van teljes leírás. Elemről R-C tag adja az órajelet (különben érdekes olvasmány).
>https://www.tycospages.com/other-themes/lm8560-the-eternal-chip-from-the-1980-years/<
Készítesz rá egy 50Hz-es kütyüt és megoldódik a problémád.
Emlékeim szerint ha az elemben egyébként jó a feszültség, pár perces, órás áramszünetet jelentősebb hiba nélkül átvészel.
Igen, ez így van ahogy leírod. Így kellene hogy legyen. Most is ezzel szenvedek. Az elem tökéletes (9V) Ha kihúzom a konnektorból, 3 - 4 perc alatt előrébb megy 15 percet. (LM8560)
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2025
Szia!
Ellenőrizni kellene a C1 (15nF), R1 (110k) forrasztásait, vagy cserélni a két alkatrészt. LM8560
Amiket írtál, ellenőriztem, mértem. Itt a kép, valamennyire átláthatók a pozíciók. A 470µF os kondit cseréltem, mert púpos volt. Addig, még az a kondi nem volt kicserélve, 2 hét alatt megette az elemet, de pontos volt. Tehát, ezek szerint zárlatos lehetett.?
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2025
A pirossal jelölt kondi nem az órajelhez szükséges C1. A zöld színű a 15 nF-os.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2025
A kis kondin 14,7 nF mérek. Kivettem egy ellenállást, (153) 110 Kohm van a pozíció helyre írva, de amit kivettem, az 26 Kohm. Ez így jó?
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2025
Köszönöm a segítséget!
Úgy tűnik rendbe jött. Kicseréltem a kis kondit, meg az ellenállást is 110 K ohm ra. Nem tudom, melyiknek van nagyobb hatása?
A 153, az a kondira vonatkozik. 15000pF=15nF.
![]() Óra kijelző egyenlőre nem működikSziasztok!Már elég rég meg volt a nyákom ,+ alkatrészek, most meg építettem ezt a kapcsolást. A mikrokontrollert már vagy két éve programoztam fel, már nem emlékszem melyik programmal (talán AVRDUDE) egy ilyennel : programozó . A lényeg hogy most bekapcsolás után villog mind a 3 kijelző mint állat és a kis csipogó az pattog. Át néztem a nyákot zárlatot nem találok, esetleg a hex.- nem kerülhetett bele rendesen? Meg próbálom újra rá tenni már nem emlékszem hogy (egy ledet meg egy ellenállást kellett talán hozzá alkalmazni -de hogy melyiket melyik lábra meg hány ohmosat már az sem rémlik) . Ha valaki esetleg ebben segítene. Előre is köszönöm!
Szerintem nincs talán semmi baja, a beállításra várakozik, a kapcsolási rajzon van 4 darab nyomógomb, a nyákon is ott a helye a panel szélén, de beültetve nem látom... (Ideiglenesen huzaldarabbal vagy fémcsipesszel kiválthatod a próba idejére. Elem sem ártana majd az RTC működéséhez.)
A hozzászólás módosítva: Szo, 10:50
Lehet, hogy nincs semmi baja, de a panelt mosd le mindenképp.
![]() Mi a a paca a képen a bal oldalt a nyákon? ![]()
Köszönöm!
Igen én is erre gondoltam huzaldarbra. Van kisebb nyomógombom azt nem raktam be mert nyilván kisebb de lehet azzal fogom megoldani. (csak előtte ki próbálom huzallal ) Van elem ,akkor is raktam bele mikor próbáltam . Nemsokára ki is próbálom.
Le mosom még egyszer. Gondolom a sima alkohol az jó hozzá. Törölgettem fülpiszkáló + 96%-os alkohollal ,látszik is rajta a vatta szál maradványok. A bal oldalon lent ott volt egy szál szakadás azt át hidaltam vékony dróttal (ha erre gondolsz) nem lett a legszebb viszont nincs ott zárlat. (ki cserélem azt is szebbre) Mivel lehet bekenni a nyákot hogy ne oxidálódjon ?
A hozzászólás módosítva: Szo, 15:51
Beépítettem de a probléma ugyan az. videó
Talán megpróbálnám ismét rá rakni a Hex-et de még nem tudom milyen ellenállás kell + led és hova. Meg melyik pirogival érdemes.
Ha jól látom, ez az a kapcsolás amit messziről kerülnék. Hogy egyik kijelzőnek sincs semmi áramkorlátozó ellenállása, az önmagában elég ahhoz hogy sok jót ne gondoljak a tervezőről. Utána jön az, beépített hat kijelzőt, remélem típust is írt hozzám mert, ennyit párhuzamosan multiplexelni egy kimenetről már drasztikus fényerő csökkenés. ( és a proc lábai sem dijjazzák szerintem) Első körben a szegmensek közös vezetékébe (a..f.dp ) egy egy legalább 30-40 ohmot tennék. (inkább 100) Aztán ha a processzor bírja, lehet tovább próbálkozni.
A képen én úgy látom, hogy koszos a panel. DE lehet, hogy csak becsapós a kép. Bejelöltem a rajzon egy-két lehetséges szakadását. Lehet nem azok, de én megnézném.
![]() Esetleg a kvarc két lába nem ér össze a toknál? Az alkohol jó takarítani panelt. Lakkal le lehet kenni a panelt. Én ezt szoktam használni.
Javított kép. Előbbi hozzászólásomban rosszat tettem be. Bocsánat!
![]()
Igen kicsit koszos, de ezt már az alkohol nem hozza le.(olyan mint amikor oxidációs)
Meg néztem amiket be jelöltél nincs szakadás egyiknél sem. A kvarcnál is megnéztem nem érnek össze. Most újra raktam a hex.-et is az AVR Burn-O-Mat-al. De ugyan úgy csak vibrál.
Csóri processzor, rákapcsolja a kijelzőre a teljes tápot, nem szerencsés.
Atmegánál nem tudom hogy van, picnél az órajelet mindenféle konfig bittel lehet módosítani, amennyiben belső órajelről megy. Ha véletlen a proc túléli a direkt ledeket ( látszólag az első bekapcsolásnál nem hal le) akkor simán lehet, a processzor alapórajele rosszul van beállítva, egyszerűen lassú az egész. A gombokat is percig kell folyamatosan nyomni, hogy történjen valami.
Csak ennyit írt a típusáról : "három közös anódos 7-szegmenses kijelző"
"Első körben a szegmensek közös vezetékébe (a..f.dp ) egy egy legalább 30-40 ohmot tennék. (inkább 100) " be raktam rajzon, így gondoltad? |
Bejelentkezés
Hirdetés |