Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Az önindítót fel lehet használni némi kompromisszummal! Mivel azt olyanra készítették, hogy 12V-ról leadjon rövid ideig akkora teljesítményt, ami meg tud forgatni egy benzin motort, csak úgy lehet normálisan üzemre bírni, ha egy jó szabályzót épít hozza az ember!
Sziasztok
Régóta olvasgatom a hozzászólásokat. Van egy 24V körüli motorom, még le kell mérni a fordulatát. teljesítményre nem tudom mekkora, de négy szénkefés. 24Voltos akkutöltőn elég jól pörög. Eredetileg egy Simson blokkba terveztem, a főtengely helyére. Így lehetne váltani. A fordulatszabályozást pedig egyszerűen két fokozattal gondoltam. Két 12Voltos akksi indulásnál párhuzamban, majd átkapcsolva sorosra. A másik megoldás egy könnyű montira elsőkereket hajtva. Elöl egy racsnis hátsókeréken nagy lánckerék, motoron pedig kicsi, így lehetne tekerni is a bringát. Szabályozás az előbbi szerint Ha minden igaz itt van a kép a motorról. Repülőgépen hajtott egy jó nagy szellőző ventit. Mérete 8cm átmérő, 19cm hossz. Még meg kell oldani a felfüggesztést, mert a simson forgattyúsházba helyezés miatt, le kellett esztergálni a csavarozási pontokat. Régen a TSz-ben, ahol tanuló voltam, az egyik szerelő Verhovina vázba szerelt egy ZIL dinamót. Két 12v akku hajtotta, amit egy hegesztődinamó csillag-delta kapcsolója váltott párhuzamból sorosba. A járgány 40 fölött ment, ezzel járt a srác melózni. Várom a hozzászólásokat és ötleteket.
A méretei alapján kicsit gyengének érzem. Valamivel leterhelve mérdd meg az áramfelvételét, abból lehetne következtetni a teljesítményére. Arra is gondolj, hogy az "elég nagy ventillátor" hűtötte is. Szerintem ezt a bringán is meg kell oldani.
Attól félek én is, hogy nem lesz elég erős, ezért is hagytam félbe a Simsonos megoldást. Úgy érzem, minél kevesebb áttétellel kellene megoldani, az mind súrlódási tényező, minden egyes áttételnél energiát veszít a rendszer.
A hűtése meg van oldva, van benne ventillátor, hátul az ovális lyukaknál. Itt távozik a tengely felőli furatokon beszívott levegő. Ha lesz időm, megmérem az áramfelvételét, ha másképp nem, majd az akkutöltő műszerével. A multim csak 10A-ig mér. Holnap ki is próbálom.
Sziasztok !
Tudna valaki seggiteni ? Van egy három kerekü elektromos motorom LEROY SOMER a neve és az a problémám vele hgy kapot két uj aksit és nem bir anyit teljesitteni mint az elött. Az elött meg tett 30-40 km t. Most meg csak 4 km t tud meg tenni egy feltöltéssel. Tudnátok segiteni mi lehet a problémálya ?
Szia!
Kérdés, milyen volt a két régi akksi, és milyen a két új... Nameg a töltőd, rendesen feltölti-e??? Ha le tudod fényképezni a régit is, meg az újat is, talán segíthetünk!
szia !
2 db Zap aksik voltak 80ah Mostani aksi az egyik ugyan ugy ZAP a másik meg BANNER és ezzek is 80 ah ak A töltö rendesen feltölti az aksikat
Sziasztok
Sikerült megtalálnom a másik motort, nem tudom, hogy ez miből van. Talán autóból ventillátor? Ha minden igaz, 3500-at pörög és 12Voltos. Kép alább. A másik mocit bemértem 24Voltos akksitöltővel. Indulásnál 40 Amperig ugrik a mutató (ez a töltőn a max. méréshatár), aztán terhelés nélkül beáll 7 amperre. A fordulata viszont nagyon magas. Ha a másiknak 3500, akkor ennek kb. a duplája, vagy több. Azt gondolom, ha ezt megfelelő áttétellel visszaveszem, egy jó kis nyomatékos hajtást lehetne összehozni. Ilyen nagy fordulatnál a lánchajtást elvetettem, lehet, hogy marad a Simsonos megoldás. A PWM-re viszont szükség lesz, mert ha egy nagy áramú relével, vagy kapcsolóval oldanám meg, előbb-utóbb beégnének az érintkezők. Az akkutöltő csatija is odasült néhányszor a próbák alatt. Esetleg ha szikrafogó kondit használnék? Vagy itt már nem hatásos? Na majd kiderül. Közben a fentebb írt Verhovinás srác címét sikerült megszerezni, valamelyik nap meglátogatom, 30km-re lakik tőlem. Majd megírom, hogy mit tudtam meg tőle. Haver azt mondta, nagy ezermester, amúgy meg autóvillamossági szerelő.
Ha 24V 7A terheletlenül akkor 150-200W-osra saccolom. Rövid ideig akár kétszeresen is túlterhelhető.
Szerintem is kell PWM. A simson szerintem nem jó, mert túl sok lenne a hajtási veszteség. Valami bolygókerekes áttétel kéne neked, mint az akkumlátoros fúrókban csak erősebb. :yes: Néhány autó önindítója tartalmaz ilyet. Ha nem golyós csapágyas a motor nem lessz valami tartós. A 12V-os motorod biztosan nem az.
Üdv a kolegáknak
Szeretném megkérdezni a tapasztaltakat a következőkben: 12 Volt egyenfeszültség, és autóakkumulátor a kezdő kiindulási feltételem. Autó önindító, dinamó ra voksolnék( 700++ watt, tartósság,és van mindegyikből bőven pár ezer forintos áron) milyen vezérlést javasoltok, ami árát tekintve elérhető, és folyamatos szabályzással a motorfordulatot állíthatnám? kisfiam szeretném meglepni, és magam tesztelni egy ilyen járművecske megépítésével! Várom szíves válaszaitokat: Sniper .
Jogos a pont!
Annyi, hogy az írásomat nem egészítettem ki egy megjegyzésemmel. Van 300 watt körüli motorom is.Folyamatos üzemre kitalált, nagyon nyomatékos, csak be kell állítanom a hajtás fordulatszámot egy áttétellel. Így ha problémás az önindító-dinamó dolog, van más amihez nyúlhatok. A másik oldalt olvasgatom szintén, köszi! Sniper
Elkészült a 3kerekű e-bringa tesztváltozata, hároméves lányom részére. Képek alább.
Elképesztő, nagyon ötletes! Gratulálok!
Köszönöm. Örülök, hogy végre van itt valaki, már azt gondoltam, kedz halódni a téma.
A tervezéskor az volt az első szempont, hogy a bringát ne kelljen szétdarabolni, bármikor visszaalakítható legyen kétkerekűvé. Ráadásul a motorikus rész így áttehető másik bringába is. Most még csak tesztüzemben van a járgány, de a pici lányom így is végkimerülésig nyúzta az akkut. Ma raktam rá a lábkapcsolót. Még hátravan a festés, csere nagyobb aksira, plusz a hajtáson akarok még változtatni. Mivel elég erős (induláskor kapar a járólapon) kicsit gyorsabb áttételt teszek rá. Most 1:1 hajtja a motor a kereket. Na és kell még rá egy irányváltó kapcsoló is. A motor nagyon bírja, nem melegszik. Ha kész lesz teszek még fel képeket. Üdv mindenkinek.
Én is GRATULÁLOK. Én is apa vagyok, az én 12. éves lányom is volt három éves. Az ők elismerésük az őszinte.
Köszönöm, az én nagyobb lányom is 12 éves. Mikor meglátta a triciklit, az volt az első kérdése:
Apa, nekem is csinálsz ilyet? Na persze nem ilyen kicsit. Én pedig megígértem, hogy csinálok. Valami ilyesmit ami a képen van alább. Ha már nekiállok akkor én is szeretnék vele játszani, vagyis kicsit magamnak is lesz. Kérdés csak az, hogy idő lesz-e rá. Szeretném, ha mások is megosztanák velünk az eddigi munkájukat, én ígérem meg fogom, ahogy halad a dolog.
Olyan jól lett kialakítva, és olyan egyszerűen, hogy nem tudtam, más jelzővel illetni!
További sok sikeres fejlesztést!
ui.: ....azon gondolkodtam, a csatolt kép alapján, hogy egy tornádó hátsó kerekét lehetne előre rakni, majd hátulra kicsi kerekeket, bolygóművel, hogy belehessen vele dölni, kanyrodás közben, az invertere, is csöpnyi helyen elfér, inkább az akkumlátorok elhelyezésén kéne gondolkodni, mert az tetemes helyet foglalnak, föleg azért mert 36V tápfeszültség szükséges a meghajtásához, és úgy egy 12Ah akkumlátorral, úgy 45 Km -ert lehet megtenni, vagy többet, ha sikerül könnyíteni, az alvázon.
Nekem szerencsére a sors úgy hozta, hogy ingyen hozzá jutottam egy rossz példányhoz, majd felujítás után, tökéletesen üzemel a mai napig! Nem végső verzió az sem, mert még tervezem az inverteres hegesztő beszerzését, mert hasonló elven gondolkodom én is, és át akarom szbani egy hasonló formációra.
Üdv mindenkinek.
Mostanság egyre több villanymotoros (akkus) robogó roller és egyéb 2-4 kerekű járgány jelenik meg. Szeretnék én is építeni egy Easy Glider (www.easyglider.com) -hez hasonló szerkezetet mely görkorival tudna húzni vagy a saját szerkezetén és 15-20 Km/h sebességre lenne képes. Ehhez kb egy 350W-os motor kellene. Lehet scooter motort kapni 24 és 36 voltosak de igen drágák ezért arra gondoltam, hogy egy kisebb japán autó önindítóját használnám fel. Ez 12V és kb 30A áramfelvételű lenne (360W). Ehhez szeretnék fordulatszám szabályzót építeni amivel mint egy motoron a markolatba építve tudnám szabályozni a motor fordulatszámát. Ilyen nagy áramerősségre keresnék kapcsolást vagy ötleteket. Nyitott a kérdés bárki szabadjára engedheti kreativitását. Előre is köszönöm.
Nyitott a kérdés bárki szabadjára engedheti kreativitását.
Szia! Nyitott a sok topik is, ahol eleget olvashatsz hasonló szabályozásokról.. csak sokat kell hozzá olvasni és biztos találsz neked való eszmefuttatásokat.
Sziasztok, bocsánat új topikot nyitottam hasonló témakörben.
Végigolvastam ezt az elektromos biciklist de a végén csak nem derült ki sajnos, hogy : Generátor kell vagy dinamó? Ventillátor vagy ablaktörlőmotor? Soros vagy párhuzamos gerjesztésű? Állandó vagy nem állandó mágnesű? Mindegyiknek volt érve és ellenérve én mégis azt kérdezem ki az aki épített elektromos kerékpárt vagy hasonlót és használja és bevált-működik? Aki magára ismer az kérem írja meg, hogy milyen motort használt és milyen vezérlést, ha neki bevált nekem is be fog. Így végre konkrét információkkal nekiláthatok én is a munkának. Egy ilyet szeretnék építeni: köszönettel...
Nem vagyok lusta már végigolvastam több topicot is (több 100 oldal)
Tényleg figyelmetlen voltam mert volt elektromos bicikli de a topik létrehozásánál nem volt ilyen a listában. (nagyáramú dc motor...) de sajnos csak felvetések vannak és azokra érkezett cáfolatok majd új kapcsolások amiket szintén megcáfoltak valami problémából kifolyólag és később még a cáfolatokat is megcáfolták. -így nem könnyű megépíteni ám. Valódi működőképes kipróbált és letesztelt mai napig használatban lévő konstrukciót sajnos nem találtam. Ha van ilyen valakinek kérem ossza meg velünk.
„Valódi működőképes kipróbált és letesztelt mai napig használatban lévő konstrukciót sajnos nem találtam.”
Ne vacakolj már. Azt, Te fogod elkövetni! Mit vársz egy fórumtól? Kész receptet, amit csak be kell váltani? Érvek, ellenérvek és saját tapasztalataid alapján összehozod, amit kell. Kell ennél több? Egy ilyen herkentyű szabásminta alapján való összeállítása halva született ötlet, ha egyébként tipped nincsen az elektromossághoz. Ha, meg van, néhány tippből megalkotod, amire szükséged van.
Szia!
Az hagyján, hogy drága a motor, de nézted a Lipo aksik mennyibe kerülnek? Ezek az önindító motorok fele hatásfokkal sem üzemelnek, mint az eredeti scooter motorok, így dupla annyi aksit kell majd venned. Ez egy drágább, de gyengébb megoldás, mint az eredeti...
Sziasztok!
Elektromos DC motoros szabályzós, PWM-es topic van egy dögivel!!! A keresőt inkább úgy használd, hogy beírod: dc motor, motor szabályzó, pwm szabályzó stb, és lesz válasz. Vagy nézz át az Építsünk mi is elektromos autót c. topicba, ott igen nagy áramokról van már szó!/nem holmi vacak 10-20 Amperekről... / A moderátor urakat kérném a téma áthelyezésére, hogy a hasznos infók inkább egy helyen legyenek!
Vannak, akik szeretik azt hinni, hogy körülöttük forog a világ.
Pedig, dehogy. Nem képesek felfogni, ha már itt az oldalon többen, több helyen leírták ugyan azt, nem fogják a kedvéért megismételni. (Kivételek, persze vannak.) Azt hiszik páran, ha ők kérdezik, más a fizika? Ha, nem veszi észre, hogy az elektromos autó, elektromos bicikli és az elektromos roller motorral működik, hát ennek hiába ír az ember bármit.
Sziasztok
Két oldallal előbb már írtam róla, most többet is sikerült megtudni. Az a bizonyos elektromos Verhovina a következőképp nézett ki. A motor, egy szecskavágó dinamójából lett átépítve, ami 750 Wattos. A tápellátást két db. gépkocsiakksi biztosította. Ezen nem volt PWM, hanem egy háromállású kapcsoló. A gázkar valamilyen nagyáramú kapcsolót húzott, ezzel indult. A háromállású kapcsoló alapban kikapcsolva, középen két akku párhuzamban 12Volt, harmadik állásban pedig sorbakapcsolva az akksikat, 24Voltot kapcsolt. 12Voltról 25Km/h körül, 24Voltról pedig 40 fölött szakított. Ezzel a járgánnyal évekig járt melózni, aztán egyszer eladta, ezért csak azt tudom leírni, amit tőle megtudtam. Ezek szerint a dinamó a legjobb megoldás. Én most szeretnék egy elektromos rollert, vagy hasonlót. A roller már megvan. Úgy döntöttem, rendelek egy 350Wattos, 24Voltos szénkefés motort. Szerintem megér újonnan 12ezret, márpedig ez biztos jó lesz, mert erre van kitalálva. Ha 10 km-t elmegy egy töltéssel, az nekem tökéletes. Szabályozóból pedig a legegyszerűbbet kell megépíteni. Én talán az 555 IC-vel fogom kipróbálni.
Hello, egy hónapja próbáltam ki egy elektromos bringát: 350W kerékagymotor, 48V 10Ah-os aksival és azt kell mondjam: nagyon repeszt.
Körülbelül fél óra volt átalakítanom a bringámat. Nem tudom, hogy másoknak mi a tapasztalata elektromos bringákkal, ezért is írok ide. Nektek mi a tapasztalatotok? 500W-os motort tudnék még venni, kifejezetten elektrobringához. Érdemes beruházni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |