Fórum témák
» Több friss téma |
nem úgy gondolta a kolléga...
indulásnál nagy fogaskeréken van a lánc, menetközben meg átváltasz a legkissebbre, de az akkor olyan gyors lesz, mint 1 ferrári... 1:1 -es áttéttellel 2700 rpm -t forog a motor pl..
Na tisztázzunk itt egy két dolgot csak hogy jól értsük egymást, mert két dologról beszélünk. Kis kerékkel hajtunk nagyot fordulatszám csökken nyomaték nő.
Lehet véltoztatni a motoron lévőt, ez esetben a kicsit növeljük. vagy lehet a keréken lévőt azt meg csökkentjük. a lényeg közeledjen egymáshoz a méret. Mindannyian arról beszéltünk csak más más kereket változtatunk na üdv
szal azt mondod a nyomaték a lényeg, van 24 ill 36V os, mind 2őnek a nyomatéka ~1.x Nm.
A motoron 11 fogút lehet tenni, nincs nagyobb, se kissebb! Amit hátsó kerékre lehetne tenni az 48 ill 50 fogú. 11 és 50-el számolva az áttétel: 4.5 lassító. sebesség mondjuk 25km/h, kerék 20" -os, ekkor 250/perc-t fog forogni nekünk a kerék, azaz 4.2 fordulat/sec.. a motor meg 250*4.5 azaz 1125 fordul...
Szasztok, egy kicsit elmaradta, mert sokat gondolkoztam a dolgon, és agyaltam!
Sikerült beszereznem egy ablaktörlő motort, ami egy kicsit sokat vesz fel (10-12A) és egy kicsit lassúnak is találom. Tehát úgy döntöttem hogy a 42W-os motorral fogom megcsinálni, amit a topic elején még feltettem. De az ugye 24V-os motor, és arra gondoltam hogy csinálnék hozzá egy 12--->24V-os invertert, és úgy működtetném. (mivel csak 1db 7.5Ah zselés akksit bírtam szerezni). Az a kérdés hogyha így oldom meg akkor gyorsabban lezabálja az akksit? A másik kérdés, hogy a fordulatát v.hogy le kéne szednem, mert a jelenlegi 2700-as furdulat 24V-on nem a leg ideálisabb, és hogy azt le lehetne-e szedni, egy 3. fogaskerék közbeiktatásával, a keréen lévő racsni, meg a motor közé? A rajz segít ha v.ki nem érti.
Ne sokalld a 10-12A-t, hiszen az még mindig csak 100-120W, elég karcsú, de már vmit lehet vele talán kezdeni. A 42W-ost felejtsd el. Az invertert úgyszintém, mert 100% hatásfoka úgysem lesz, tehát plusz veszteséget viszel be.
Vágom, de az ablaktörlőmotor, meg hihetetlen lassú!
A megoldás ugyan az mint amit akartál alkalmazni.
Olvass kicsit feljebb... Fordítsd meg a dolgot: motoron nagy fogaskerék keréken kicsi. Így a fordulatod nőni fog, de a nyomatékod csökken. hasonló problémát próbálok én is megoldani.
sziasztok
az elektromos bringához hozzáfűznék 1-2 tapasztalatot én a lányomnak 1 gokartot alakítottam át. először ablaktörlő motort próbáltam.ennek jó lett volna az áramfelvétele :2-3A de nyomatéka kicsi volt. lassítottam rajta de akkor is gyengula volt de utána jött a tuti egy 12V os csavarbehajtó ami amúgy is jó nyomatékkal bír + lelassítva ˙(550 a fordulata a behajtónak) így már tud repeszteni a leányka . az elektronikus kapcsolót beépítettem gázpedálnak:integet2:
Az én ablaktörlő motoromnak sz.tem a nyomatéka elég lenne, csak nagyon lassú... és 10A-t vesz fel, amit én a zselés akksiról nemtudnék maghajtani!
Az akkus csavarozóra gondolsz, csavarbehajtó alatt? Mert ha igen az sem olyan nagyon nyomatékos... én az enyémet még ha fullra is felvan töltve, akkor is le tudom fogni! Jó, persze, én nem kötözködésből mondtam, csak én így gondolom.... attól függetlenül az ötlet nagyon jó, és köszönöm a hozzászólásodat.
Hellótok! Javított már közületek valaki velox dynamic tip elektromos kerékpárt? Úgy nézem, hogy egy 3x48 v-os dc motor hajtaná. A negatívhoz képest a fesz megvan, de egymáshoz képest semmi.Nem ismerem a vezérlő elektronikáját, ha valaki tud, segítsen! Kösz
Szia. Nem javítottam még ilyet. De megpróbálok segíteni. "A negatívhoz képest a fesz megvan, de egymáshoz képest semmi.": Ezt hogy érted??
Az aksikból nemjön ki fesz? vagy mi a baja???
De igen kijön, és úgy tünik, mintha három fázisú lenne a motor, ugyanis a negativhoz képest 3x48 v0lt jön ki az elektronikából a motor felé., és egymás közt nincs smmi feszkó
Hello!
Belecsöppentem egy elektromos bringa fejlesztésébe, és a véleményetekre lennék kiváncsi egy bizonyos dologban. Szóval arról lenne szó, hogyha a bringa féküzemben müködik, akkor ugye vissza kéne tölteni az akkuba az energiát. Az akku NiMh, aminek a töltési karakterisztikája ugye elég "érdekes". Hogy ezzel ne kelljen foglalkozni kinéztünk egy maxim tötltő IC-t, és ez megoldaná a töltésvezérléses problémákat feltöltésnél. Na most amikor menet közben haszánljuk a bringát, minden pillanatban változhat az hogy kell-e tölteni vagy nem... tehát a kérdés az lenne, ha ezt a töltésvezérlést ki-be kapcsolgatnám elég gyorsan, mert ilyen eset is előfordulhat, akkor a töltés ugyan olyan hatásos tudna-e lenni, vagy ezek csak egy full gyorsfeltöltésre alkalmasak?? köszi
Sziasztok.
Senki nem irt erröl,és nekem ez járt az eszemben ahogy olvasgattam a hozászolásokat. Már kb 1 éve az discoverin láttam olyan bicigliket amit katonáknak fejlesztettek ki. Ott a küllökre vagy köztük volt valami valoszinü tekercsek amik elektro mágnesként müködtek és maga a kerék volt a motor. Vagyis a kerekek teli kerekek voltak. Az álló rész valo szinü a váz volt maga,vagy rá volt valami erősitve. És egy ojan kis karral lehetett változtatni a sebességet mint a bicigli válto.való szinü potméter volt. Szoval ez olyan mint az elektromos kerékpár,de mivel nem csak maga az agy,amiben a tekecsek vannak,hanem majdnem a kerék széléig elér ezért nagyobb lehet a nyomaték. Én nem értek anyira az elektronikához.Ezért ezeket aki jobban ért hozzá biztos jobban el tudja magyarázni,hogy müködhetett. De azért kiváncsi lenék hogy lehetne megvalósitani. Ja és két kerék meghajtású volt!
benzines verzió: Bővebben: Link
A motor maga a kerékagy, tehát a kerékbeszerelhetőség az egyértelmű, különben máshol nem is nagyon lenne hely a motor számára, azt meg már hogy az elektromotort melyik kerékre rakja az ember, nem befolyásol az elektronikán.
A robbanómotoros verzió durva De visszatérve az elektromoshoz: Az elözö kérdésemre valaki tudna válaszolni?
Érdemes "vacakolni" a féküzem-visszatermelés megvalósításával ?
Kerékpár max 120-130 Kg, max sebessége ~10 m/s. Szerintem elektromos fékezést max hegyi körülmények közt érdemes megcsinálni, ahol percekig (Km-eken át) kell lejtőn fékezve haladni. Tervezett "villanybringa project"em : MTB bicóm hátsó kerekét (nem használt féktárcsa felfogatásnál) meghajtani egy villanyroller motorjával-akkujával./bontóban mindenestül ~20 eHµF/
Igen kell, és beletrafáltál a dologba, mert DH felhasználásra lesz... és mivel nagyon fontos minden bringánál jó táv, ezért a hatásfok is nagyon nagyon fontos ugyebár, ami nagyon nagy mértékben javítható a féküzem visszatermeléssel, enélkül nem érdemes csinálni, mert inkább energia pazarlás, és akkor inkább tekernék lábbal...
szoval a kérdésem továbbra is fennáll...
Szasztok!
Én még új vagyok itt, de volna egy-két észrevételem az elektromos cangához. Volt szerencsém javítani egy kínai gyártmányú förmedvényt. (a végén gumikalapácssal erőszakoltam vissza a vezetékeket az eleve nem létező hejére! ) A motor a kerékagyba van építve, kefés, egyenáramú, 300 W teljesítményű, 48V feszűltségü. A motoorban nyomaték fokozás céljából egy bolygóműves áttétel is van. A szabályzó PWM, a "gázkar" HALL- elemes megoldásu. Az akkumulátor pack: 4 db 12V 7,5 AH zselés ólom akkumulátor. Mentem is egy-két kört a járgánnyal, a tapasztalatom a következő: - A 300 W teljesítmény éppen hogy fedezi azt az igényt, hogy kényelmes közlekedési eszköz legyen. (Indulásnál jó, ha pedálozol! ) - Az ismerős bringatulajdonosok elmondása alapján az akkumulátork élettartama max. 2 év. A csere 24000 ft körül mozog! (Mennyi benzint lehet ebből venni??) Az én véleményem szerint nem érdemes kisérletezni kissebb, pld. 40-50W-os motorokkal, mert az eredmény lehangoló lesz. Megöli az emberben a fluxust. Szerintem, ha valaki eBicajt akar építeni, nézzen szét az ipari takarító gépek körűl! Ezeknek e kefe forgató motorja Kb 24V 300W, és benne van a nyomaték növelő áttétel is!
Én most kezdem majd összepakolni az elektromos biciklimet. Meghajtásnak egy csepel dinamót használok, aminek 40- 50 A- ra és 12 V- re lesz szüksége. 300 W- os. A tengelyére most esztergálok egy olyan perselyt, amire monti kis lánckerekeket tudok majd rakni, és cserélni is lehet majd őket. A motor egy versenybicikli első legnagyobb lánckerekét fogja meghajtani. Ehhez a nagy lánckerékhez kicsik is lesznek rögzítve, és egy váltó is. Ez fogja meghajtani a kereket ami eredetileg hátsó volt, de előre lesz rakva, mert ezen már nem kell módosítani: van rajta lánckerék szabadonfutóval. A hátsó kerék meghajtását bonyolult lett vona megoldani, ezért lesz ilyen, de ez is tökéletesen megfelel a célnak. A cserélhető lánckerekeknek és váltónak köszönhetően tökéletesen beállíthatő lesz a megfelelő sebesség és nyomaték. A táp egy 100-150 A, 12V akksi lesz. Már csak egy PWM szabályozót kellene összehozni valahogy. 30- 40 km/h- val fog menni.
Sziasztok! új vagyok még a csapatban, de nagyon érdekel a dolog. Nekem két elképzelésem van, ami megoldásra vár. 1. Warburg dinamó 12V-200W, ezt sikeresen mozgásra tudtam bírni egy akkus fúrógép elektrónikával, de megkívánta, hogy a viszáram gyors diódáját közvetlenül a motorra csatlakoztassam, annak ellenére, hogy a teljesítmény Fet-be az be van integrálva. Ezek a fúrógép elektrónikák meglehetősen alkalmasak erre a feladatra, 60A -t tudnak 20mohm -os átmeneti ellenállással.
2. A terv egy 3 fázisu meghajtás, 850W-os Ifa generátorral, aminek a PWM vezérlése még megoldásra vár. Legnagyobb gondom a mechanikai kialakítás, mert mindkét megoldásnál a motor jelentősen kilóg, és jobban örülnék, ha függőlegesen állna. Ha erre valakinek ötlete lenne,azt szívesen fogadnám.
Régi trabant dinamóval érdemes csinálni.Azok még 6 voltosak de lehet nyomni 12-vel.Vagy még többel.Ezeket ugyanis villanymotorként lehet használni.A biciklikre előre is lehet csomagtartót rakni ide felrakni a dimcsit ugy hogy lefelé tudjon hajtani.Előre betenni 1 hátsó kereket amit a dimcsi hajt ez azért lényeges mert szabadon futó.A sebességnek és erőnek csak az aksi kapacitása és feszültsége szab határt.Nemárt egy zsiguli aksit feldobni hátra.A dimcsi hosszú tengejjel +propeller elhajt egy csónakot is nyugisan mint a thümler motor.
Nekem van egy ötletem arra hogy hogyan lehetne megoldani azt hogy lehessen a motor mellett rásegítésként tekerni.A villanymotor egy dörzskerék segítségével hajtaná meg a kereket,mint a régi Dongó motoroknál.A motor pedig a kitámasztó helyére és az alsó vázcsőre lenne felrakva.
Üdv:Balázs
Egyáltalán nem értek ezekhez a dolgokhoz, de ötletenk talán ötlet. Sarokcsiszolót szedtem szét a múltkor tisztítani, és abban szerinem a motor 90 fokban elforgatása a hajtott tengelyhez képest, elegendően erős, hogy bírja a biciklit hajtan.
Szasztok! Az hogy dinamó vagy motor, ebből a szempontból tökmindegy. (most elfelejtem, hogy a párhuzamos és soros DC motorok nyomatékáról mit tanultunk) Egy dolog biztos, a dinamók, generátorok keferendszerét nagy áramokra találták ki, vagyis szerintem alkalmasok erre a felhasználásra. A Warburg dinamó 320 ford/perc et fordult, kb 1/3 energiabevitellel. Sajnos, ha a pedállal hajtott (fogszám 50) nagy kerékben gondolkodom, a kicsinek 6 fogasnak kellene lennie 10Km/ órához. Akkor a számított max 30 km/ óra lenne. A flex nekem is eszembe jutott, de itt 15-20 mm motor tengelyek vannak, plusz a flex rendszere öntartó szerkezetü. Hétvégén felrakom az általam tutinak vélt PWM rajzát, próba panelen 5-ös, a többit majd megbeszéljük.
-=Off=-
Sziasztok, lehet picit illúzió romboló leszek. Szóval nem olyan rossz ötlet amiről itt irogattok, csak szerintem az a baj, hogy a biciklit nem erre találták ki, hanem arra, hogy megmozgassa a hájas valagunkat a tekerés során. Ez az elektromos bicikli jól jön a rokkantaknak meg az öregeknek, de nehogy már itt 15-30 vagy több évesen még arra se méltassuk magunkat, hogy lábbal tekerjük a brinyót. Szerintem totálisan elveszi a bicikli feelinget ez az elektro-motoros dolog. Száguldozásra ott a cross moci, robogó, meg a nagyobb motorok, ha csak az kell. Bendog -=on=-
Igen, ez is vélemény. De szerintem itt egyrészt az alkotás öröméért próbálják az emberek elektromosítani a biciklit, másrészt esetleg akinek nem hobbi, hanem mondjuk munkábajárós eszköz a bicaj, az nem élvezi annyira a reggel-este leizzadást.
A benzinüzeműek meg koszosak, jogsi kell hozzá, hangosak, stb. Persze van előnyük is sok (nekem is van 2 robogóm), de érdekel az e-bicaj is. (pedig van hájas valagam is )
Tanulmányozd ezt a cikket.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |