Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Holnap szétszedem a kimenőt, megnézem mi az ábra. A kivezetések jók! A másik is megszakadt, szétszedtem, kivezettem a huzalt, aztán azóta is szól!
Az a rohadt indikátor LED nem kellett volna a kimenetre!
Sziasztok, miert van az hogy ugral az anodfeszem? 200V kell legyen, 180V az elfogadhato hatarertek, es nekem folyamatosan ugral 188 es 195 kozott? Mi ez a jelenseg?
Még mindig van egy kis hangja a hálótrafómnak, mivel próbálkozzak.? Mégegyszer már nem akarom szétszedni, gumibakokra raktam, de ha teljes csend van, így is hallom.
Valószínű a hálózati fesz ingadozik (valaki heggeszt, bekapcsol a szomszédba a villanyfűtés... ilyesmi). Mérj a 230-on is.
Szia, mertem, stabil 225V a halofeszem! Megtortenhet, hogy az elkoim vacakolnak?
Probaltad lakkfurdobe martani a trafot? Az osszefogja es nem engedi rezegni.
Még nem próbáltam semmit az összeszoratáson kívül, Azt hiszem Kocos írt többször is shell-lakk-denszesz keverékes áztataásról, de nem tudom milyen arányú keverék, mennyi ideig kell áztatni, mennyi idő után lehet aztán áram alá helyezni.
Egy kontakthibás érintkezés, forrasztás is okozhat ugrálást az anódfesznél.
Mártsd meg ! Sellak, jó híg, legalább 1 óra, aztán csöpögtesd ki. ha nem akarsz semmit módosítani rajta a közeljövőben, akkor valami kétkompnensű, poliészter, vagy poliuretán lakkba, vagy parkettalakkba, esetleg nitrolakkba, de jó híg legyen, hogy a lakk "bekússzon" a primer menetek közé is. Nitroval azért vigyázz, a toloul elég agresszív, műanyag szigeteléseket feloldhatja
A lényege, hogy olyan híg legyen, hogy be tudjon "kúszni" a lakk a menetek közé, ahogy az előbb is írtam. Minél tovább ázik, annál jobb ( ha már vákuumimpregnálónk nincs ugye ) A sellak lenne szerintem a legjobb, de ez szárad legkésőbb, a két K-sok meg vegyi úton száradnak. Mikor kiveszed a lakkból, akaszd fel, vagy bakold alá, a lényeg, hoyg a felesleg kicsöpögjön. Mihelyest nem ragad, ha megfood, hazsnálhatod is! A sellak úgyis több hét alatt szárad ki ...
Én sok zörgős hálózatit csendesítettem már el így, a legjobb az lett, amelyiket elfelejtettem, és egy hétig a lakkban volt Azt akarom még kipróbálni, hogy áztatás közben feszültség alá helyezem a trafót, így a rezgések mégjobban bejuttathatják a lakkot ( szerintem ). valaki javasolta az ultrahangos mosót is, de egyrészt nem mindenkinek van ilyen ( pldul nekem sincs ) másrészt meg lehet, hoyg "ledörzsölődne" a zománc ...
Csak a kész tekercseket impregnáljátok vagy belemártjátok a vasakat is?
Köszönöm az útbaigazítást, akkor hétvégén áztatok egy napot, remélem ezt a kevés zajt le tudom csökkenteni annyira, hogy az én kényes fülemnek is megfeleljen. Ezt a trafót már soha nem szeretném szétszedni, úgyhogy nem gond, ha nagyon összeáll.
A vasakat is. Előbb készre összerakják a trafót, megnézik, "zörög"-e, aztán ha zörög, akkor impregnálják.
mégegy kérdés a csövekkel kapcsolatban.
A csatolt képen az R8, R11 ellenállással tudom szabályozni az anódfeszt? Tehát ha 68k helyett 150k-t rakok be, akkor kissebb elsz a feszültség (->nagyobb torzítás)? Persze valamilyen határokon belül gondoltam. De egy 250k-s potmétert gondoltam belerakni szabályzáshoz.
Tudod. Potinak trimmert rakj! Ha jól torzít már, akkor leméred a trimmer ellenállását, aztán beteszel egy olyan értékű ellenállást (ami a legközelebb van a trimmer ellenállásához).
Csak gondoltam akkor használta közbe állítható lenne a torzítás mértéke
Egy ilyen kapcsolásba mire kell odafigyelni hogy ne legyen semmi búgás? csőhöz vezetékkel megy majd minden.
Nem jó irányban gondolkodsz. nem ezzel kell a torzítás mértékét állítani, hanem a meghajtással ! Ahogy az eredeti rajzon is van az OPA visszacsatolását lehet állítani egy potméterrel. nagyobb anódellenállás egyébként nagyobb kimenőfeszültséget, és kisebb torzítást von maga után ! De 20-30 volton mindenhogy torzít !
Rendben, köszi! Akkor azt nem piszkálom. Csak ennyit akartam tudni
A fojtók induktivitását célszerű betartani vagy az csak egy közelítő minimum érték amit megadnak kapcsolásokban?
Jó, Zoli barátom, tényleg ki fog esni a munkapontból, na majd akkor torzít... De be kell tartani a rajzon az értékeket, aztán akkor lesz jó.
Hali megépítettem megint, az alábi kapcsolást, viszont az a gondom hogy a katódra itt ugye negatív fesz jut, viszont 0.12v értéket mérek rajta, mitől lehet ez? átvizsgáltam a kapcsolásomat, egyedül a 470µF kondiknál lehet probléma, azoknak a forrasztásával nem vagyok megelégedve, de cserélni fogom őket, mert bontott alkatrész volt hátha. Egyéb esetben mi okozhatja, hogy nem jelenik meg a negatív fesz? 12 voltos Dc stabil, 1A tápot használok hozzá jelenleg! A cső egy 12AU7 es, elvileg ez kel lhozzá, de ha nem akkor lehetséges hogy 12AX7, viszont az elöbbi automotive, alapcsony feszről képes működni.
áh
pont ez a kapcsolás Én is ezt építem. Pár oldallal ezelőtt megbeszéltük, hogy hibás a rajz a tápnál! 2 kondi fordítva van berajzolva! a V- ágba a 470µF kondik. Nem tudom ez lehet-e a problémád jelenleg. De ez is egy ötlet. Szép a panelterv, az enyém elég csúnya ehhez képest :S Idézet: „12 voltos Dc stabil, 1A tápot használok hozzá jelenleg!” Itt a hiba. Váltófesz kell neki, mert abból csinál pozitív és negatív fesz. DC-ről a pozitív beáll, de negatív nem lesz. :yes:
oké, beültetési rajzodon jó a kondi
Akkor gr89-nél a pont
Az agyári panelterv, Közbe benéztem hogy 12AX7 et használ, viszont hogy érted hogy fordítva van? a negatív tápnál a föld felé kell hogy nézzen a pozitív fegyverzete a kondinak, erre gondolsz ugye? Mert itt így van, ha jól látom, de hanem jelöld meg nekem, ha nem gond persze, hogy hol látsz benne hibát! Én már annó megépítettem havernek cuccot, és ment, de sajnos nem elérhető most a tozító, nem tudom leellenőrizni!
C13, C14
A táp résznél. A V- alacsonyabb feszültségő mint a földnek kijelölt pont. Ezért a + a föld fele néz.
Ap.... Na erre nem gondoltam, de ez így azért ciki, mert oda vagyon írva az ültetési rajzra h DC jack or transformer ez így ciki akkor. Mit tudok tenni? belezzek ki egy kicsi trafót hogy meglegyen a feszem? arra gondoltam, hogy akkor ha jó egy fél amperes 12V trafóval kínálom meg, de ha nem lenne jó neki akkor visszaveszek a tekercsekből, de ekkor mekkora feszt célozzak meg hogy kijöjjön a 12.6?
nem kell pont 12,6V. A cső fűtéséhez teszel előtétet, az IC meg +-18V-ről is megy.
Én egy kis trafót használok amin van 25V és 9V kimenet. 9V a fűtésnek csak, 25V a többihez (persze megfelelő helyeken kicsit visszafogni ellenállással). fél amper nem biztos hogy elég. a fűtés 0,4 ampert simán elvisz.
hmm nem akarom megbolygatni a dolgot nagyon, akkor valószínűleg úgy lesz hogy fogom a 12es trafót, az adja majd az elektronikának a megfelelő váltóáramot, a fűtést meg a 1A 12V Stabilról, így is kivitelezhető nemde?
Szerintem úgy jó.
És milyen csövet használsz akkor? AX (ECC83) vagy AU (ECC82)? Bár úgylátom fűtés szempontjából mindegy, mert ugyanazt írják hozzájuk.
Hát a fél Amper éppen, hogy elég lesz kipróbálni. A nyákterven tényleg el van írva, de a kapcsoláson látszik, hogy egyből a trafó van kötve. Ha a 12V-os trafó régebbi, akkor az még 220V-on adott le 12V-ot, akkor az pont jó lesz. Nekem a GU50-be 12,6 helyett csak 11V-ot kap a cső, mert a burkolatlan hálótrafót nem merem rádugni a hálózatra közvetlenül, így leválasztótrafóról ment, aminek kicsit esett a feszültsége ekkora terhelés hatására. Kipróbálni jó lesz így is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |