Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   753 / 2208
(#) mark.budai válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 28, 2009
Holnap szétszedem a kimenőt, megnézem mi az ábra. A kivezetések jók! A másik is megszakadt, szétszedtem, kivezettem a huzalt, aztán azóta is szól!
Az a rohadt indikátor LED nem kellett volna a kimenetre!
(#) ECL82 hozzászólása Okt 28, 2009
Sziasztok, miert van az hogy ugral az anodfeszem? 200V kell legyen, 180V az elfogadhato hatarertek, es nekem folyamatosan ugral 188 es 195 kozott? Mi ez a jelenseg?
(#) sturbi hozzászólása Okt 28, 2009
Még mindig van egy kis hangja a hálótrafómnak, mivel próbálkozzak.? Mégegyszer már nem akarom szétszedni, gumibakokra raktam, de ha teljes csend van, így is hallom.
(#) sturbi válasza ECL82 hozzászólására (») Okt 28, 2009
Valószínű a hálózati fesz ingadozik (valaki heggeszt, bekapcsol a szomszédba a villanyfűtés... ilyesmi). Mérj a 230-on is.
(#) ECL82 válasza sturbi hozzászólására (») Okt 28, 2009
Szia, mertem, stabil 225V a halofeszem! Megtortenhet, hogy az elkoim vacakolnak?
Probaltad lakkfurdobe martani a trafot? Az osszefogja es nem engedi rezegni.
(#) sturbi válasza ECL82 hozzászólására (») Okt 28, 2009
Még nem próbáltam semmit az összeszoratáson kívül, Azt hiszem Kocos írt többször is shell-lakk-denszesz keverékes áztataásról, de nem tudom milyen arányú keverék, mennyi ideig kell áztatni, mennyi idő után lehet aztán áram alá helyezni.
Egy kontakthibás érintkezés, forrasztás is okozhat ugrálást az anódfesznél.
(#) kocos válasza sturbi hozzászólására (») Okt 29, 2009
Mártsd meg ! Sellak, jó híg, legalább 1 óra, aztán csöpögtesd ki. ha nem akarsz semmit módosítani rajta a közeljövőben, akkor valami kétkompnensű, poliészter, vagy poliuretán lakkba, vagy parkettalakkba, esetleg nitrolakkba, de jó híg legyen, hogy a lakk "bekússzon" a primer menetek közé is. Nitroval azért vigyázz, a toloul elég agresszív, műanyag szigeteléseket feloldhatja
(#) kocos válasza sturbi hozzászólására (») Okt 29, 2009
A lényege, hogy olyan híg legyen, hogy be tudjon "kúszni" a lakk a menetek közé, ahogy az előbb is írtam. Minél tovább ázik, annál jobb ( ha már vákuumimpregnálónk nincs ugye ) A sellak lenne szerintem a legjobb, de ez szárad legkésőbb, a két K-sok meg vegyi úton száradnak. Mikor kiveszed a lakkból, akaszd fel, vagy bakold alá, a lényeg, hoyg a felesleg kicsöpögjön. Mihelyest nem ragad, ha megfood, hazsnálhatod is! A sellak úgyis több hét alatt szárad ki ...
Én sok zörgős hálózatit csendesítettem már el így, a legjobb az lett, amelyiket elfelejtettem, és egy hétig a lakkban volt Azt akarom még kipróbálni, hogy áztatás közben feszültség alá helyezem a trafót, így a rezgések mégjobban bejuttathatják a lakkot ( szerintem ). valaki javasolta az ultrahangos mosót is, de egyrészt nem mindenkinek van ilyen ( pldul nekem sincs ) másrészt meg lehet, hoyg "ledörzsölődne" a zománc ...
(#) rhesus23 válasza kocos hozzászólására (») Okt 29, 2009
Csak a kész tekercseket impregnáljátok vagy belemártjátok a vasakat is?
(#) sturbi válasza kocos hozzászólására (») Okt 29, 2009
Köszönöm az útbaigazítást, akkor hétvégén áztatok egy napot, remélem ezt a kevés zajt le tudom csökkenteni annyira, hogy az én kényes fülemnek is megfeleljen. Ezt a trafót már soha nem szeretném szétszedni, úgyhogy nem gond, ha nagyon összeáll.
(#) mark.budai válasza rhesus23 hozzászólására (») Okt 29, 2009
A vasakat is. Előbb készre összerakják a trafót, megnézik, "zörög"-e, aztán ha zörög, akkor impregnálják.
(#) MrMarcee hozzászólása Okt 29, 2009
mégegy kérdés a csövekkel kapcsolatban.
A csatolt képen az R8, R11 ellenállással tudom szabályozni az anódfeszt? Tehát ha 68k helyett 150k-t rakok be, akkor kissebb elsz a feszültség (->nagyobb torzítás)? Persze valamilyen határokon belül gondoltam. De egy 250k-s potmétert gondoltam belerakni szabályzáshoz.

csö.png
    
(#) mark.budai válasza MrMarcee hozzászólására (») Okt 29, 2009
Tudod. Potinak trimmert rakj! Ha jól torzít már, akkor leméred a trimmer ellenállását, aztán beteszel egy olyan értékű ellenállást (ami a legközelebb van a trimmer ellenállásához).
(#) MrMarcee válasza mark.budai hozzászólására (») Okt 29, 2009
Csak gondoltam akkor használta közbe állítható lenne a torzítás mértéke
Egy ilyen kapcsolásba mire kell odafigyelni hogy ne legyen semmi búgás? csőhöz vezetékkel megy majd minden.
(#) kocos válasza MrMarcee hozzászólására (») Okt 29, 2009
Nem jó irányban gondolkodsz. nem ezzel kell a torzítás mértékét állítani, hanem a meghajtással ! Ahogy az eredeti rajzon is van az OPA visszacsatolását lehet állítani egy potméterrel. nagyobb anódellenállás egyébként nagyobb kimenőfeszültséget, és kisebb torzítást von maga után ! De 20-30 volton mindenhogy torzít !
(#) MrMarcee válasza kocos hozzászólására (») Okt 29, 2009
Rendben, köszi! Akkor azt nem piszkálom. Csak ennyit akartam tudni
(#) rhesus23 hozzászólása Okt 29, 2009
A fojtók induktivitását célszerű betartani vagy az csak egy közelítő minimum érték amit megadnak kapcsolásokban?
(#) mark.budai válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 29, 2009
Jó, Zoli barátom, tényleg ki fog esni a munkapontból, na majd akkor torzít... De be kell tartani a rajzon az értékeket, aztán akkor lesz jó.
(#) magitor hozzászólása Okt 29, 2009
Hali megépítettem megint, az alábi kapcsolást, viszont az a gondom hogy a katódra itt ugye negatív fesz jut, viszont 0.12v értéket mérek rajta, mitől lehet ez? átvizsgáltam a kapcsolásomat, egyedül a 470µF kondiknál lehet probléma, azoknak a forrasztásával nem vagyok megelégedve, de cserélni fogom őket, mert bontott alkatrész volt hátha. Egyéb esetben mi okozhatja, hogy nem jelenik meg a negatív fesz? 12 voltos Dc stabil, 1A tápot használok hozzá jelenleg! A cső egy 12AU7 es, elvileg ez kel lhozzá, de ha nem akkor lehetséges hogy 12AX7, viszont az elöbbi automotive, alapcsony feszről képes működni.
(#) MrMarcee válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
áh
pont ez a kapcsolás
Én is ezt építem. Pár oldallal ezelőtt megbeszéltük, hogy hibás a rajz a tápnál!
2 kondi fordítva van berajzolva! a V- ágba a 470µF kondik.
Nem tudom ez lehet-e a problémád jelenleg. De ez is egy ötlet.
Szép a panelterv, az enyém elég csúnya ehhez képest :S

main.png
    
(#) Ricsi89 válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
Idézet:
„12 voltos Dc stabil, 1A tápot használok hozzá jelenleg!”

Itt a hiba. Váltófesz kell neki, mert abból csinál pozitív és negatív fesz. DC-ről a pozitív beáll, de negatív nem lesz. :yes:
(#) MrMarcee válasza MrMarcee hozzászólására (») Okt 29, 2009
oké, beültetési rajzodon jó a kondi
Akkor gr89-nél a pont
(#) magitor válasza MrMarcee hozzászólására (») Okt 29, 2009
Az agyári panelterv, Közbe benéztem hogy 12AX7 et használ, viszont hogy érted hogy fordítva van? a negatív tápnál a föld felé kell hogy nézzen a pozitív fegyverzete a kondinak, erre gondolsz ugye? Mert itt így van, ha jól látom, de hanem jelöld meg nekem, ha nem gond persze, hogy hol látsz benne hibát! Én már annó megépítettem havernek cuccot, és ment, de sajnos nem elérhető most a tozító, nem tudom leellenőrizni!
(#) MrMarcee válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
C13, C14
A táp résznél. A V- alacsonyabb feszültségő mint a földnek kijelölt pont. Ezért a + a föld fele néz.
(#) magitor válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 29, 2009
Ap.... Na erre nem gondoltam, de ez így azért ciki, mert oda vagyon írva az ültetési rajzra h DC jack or transformer ez így ciki akkor. Mit tudok tenni? belezzek ki egy kicsi trafót hogy meglegyen a feszem? arra gondoltam, hogy akkor ha jó egy fél amperes 12V trafóval kínálom meg, de ha nem lenne jó neki akkor visszaveszek a tekercsekből, de ekkor mekkora feszt célozzak meg hogy kijöjjön a 12.6?
(#) MrMarcee válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
nem kell pont 12,6V. A cső fűtéséhez teszel előtétet, az IC meg +-18V-ről is megy.
Én egy kis trafót használok amin van 25V és 9V kimenet. 9V a fűtésnek csak, 25V a többihez (persze megfelelő helyeken kicsit visszafogni ellenállással).
fél amper nem biztos hogy elég. a fűtés 0,4 ampert simán elvisz.
(#) magitor válasza MrMarcee hozzászólására (») Okt 29, 2009
hmm nem akarom megbolygatni a dolgot nagyon, akkor valószínűleg úgy lesz hogy fogom a 12es trafót, az adja majd az elektronikának a megfelelő váltóáramot, a fűtést meg a 1A 12V Stabilról, így is kivitelezhető nemde?
(#) MrMarcee válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
Szerintem úgy jó.
És milyen csövet használsz akkor? AX (ECC83) vagy AU (ECC82)?
Bár úgylátom fűtés szempontjából mindegy, mert ugyanazt írják hozzájuk.
(#) Ricsi89 válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
Hát a fél Amper éppen, hogy elég lesz kipróbálni. A nyákterven tényleg el van írva, de a kapcsoláson látszik, hogy egyből a trafó van kötve. Ha a 12V-os trafó régebbi, akkor az még 220V-on adott le 12V-ot, akkor az pont jó lesz. Nekem a GU50-be 12,6 helyett csak 11V-ot kap a cső, mert a burkolatlan hálótrafót nem merem rádugni a hálózatra közvetlenül, így leválasztótrafóról ment, aminek kicsit esett a feszültsége ekkora terhelés hatására. Kipróbálni jó lesz így is.
(#) MrMarcee válasza magitor hozzászólására (») Okt 29, 2009
Azt megkérdezhetem mekkora a panel? (cm)
Én az egész pedált kb 7x11cm-re számoltam az én panelterveimmel. De ha jobb ami neked van akkor én is inkább azt használnám
Következő: »»   753 / 2208
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem