Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   23 / 157
(#) akos70 válasza tomsimatyi hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Melyik fajtát?
(#) akos70 válasza freekoff hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
:google: A szakmához kénytelen leszel pár szot angolul, németül megtanulni, ezzel el is kezdheted.
Bővebben: Link
(#) banyaiakos válasza freekoff hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Nekem a tankönyvbe ennyi van bent...
szerk.: lekéstem megint...
(#) akos70 válasza banyaiakos hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Nem késtél, nyelvtanulgatáshoz pont jo lesz a kettö együtt. Szükség lesz rá.
(#) tomsimatyi válasza akos70 hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
hello a két üteműére lenne szükségem,
(#) akos70 válasza tomsimatyi hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Addig vili, a 353-as a kétütemü. Kétféle létezett, beépitett szabályzos, és külsös. Egyiken 1 csavaros kivezetés és egy sarus, másikon 1 csavar és 4 sarus.
(#) tomsimatyi válasza akos70 hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
1 csavar 1 saru,
leírnád a teljes bekötést?akku-önindító-generátor-amper mérő
rajzot esetleg ha tudnál csinálni
köszi
(#) akos70 válasza tomsimatyi hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Amperméröt fölösleges bekötni, csak fölösleges hibaforrás, feszültségesés lehetséges pontja.
Visszajelzö lámpa viszont szükséges, nem csak a visszajelzés miatt, hanem a hibátlan müködéshez is. Ez 2-4W-os izzo legyen.
A generátor 6-os csavaros kivezetése a töltöszál, ez menjen az akku +hoz vagy az indito vastag vezetékéhez (amelyik közelebb van.) A sarus kivezetés, ami a szabályzo mellett van, a müszerfali visszajelzö egyik kivezetésére megy. A visszajelzö másik kivezetése gyujtás+ra megy. (már ha van rajta gyujtás, nem tudom, milyen traki.)
(#) tomsimatyi válasza akos70 hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
nagyon köszönöm amugy a traktor egy Zetor 5611
(#) tomsimatyi válasza tomsimatyi hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
ebben gyárilag sem volt töltés vissza jelző égő,dinamós volt ,ezért akarjuk rá a wartburg generátort
(#) akos70 válasza tomsimatyi hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Hát, az sokkal jobb lesz, mint a dinamo.
Szivesen!
(#) Tomi68 hozzászólása Nov 22, 2009 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám van hogy a generátor nem tölti fel az akkumulátort.
Szerelő megnézte a generátor
tökéletes.Lehete az a probláma hogy a generátor 55 /Amper-es az akkumulátor pedig 72Ah.
Nem most kezdődött a hiba,(7éve)igy vettem meg az autót ,viszont már a 4 akkumulátort használom.
Üdv tomi68
(#) akos70 válasza Tomi68 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Ez nem az akku méretétöl függ, hanem attol , mennyi az energiafelhasználás az autoban. Egy régebbi, nem tulságosan felszerelt autoba elég szokott lenni az 55A-os generátor. De ez használati szokásoktol is függ.
(#) potyo válasza Tomi68 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Azért jó lenne azt egy másik szerelővel is megnézetni. Látszólag nem sok mindent lehet egy ilyen mérésnél elrontani, de a generátort le kell mérni különféle fordulatszámoknál teljes terhelésnél. Illetve a töltőáramot se árt adott esetben mérni, bár ha az akku kivezetésein (és nem a kábelsarukon) megvan a 14V feszültség, akkor az akkura is jut töltőáram, ohm törvénye már csak ilyen makacs dolog...

Esetleg még valami le is merítheti az akkut (riasztó, központizár), és ha viszonylag rövid utakon/ritkán használod az autót, akkor nem tudja visszatölteni (ezen nem segítene 200A-es generátor sem, mielőtt megkérdeznéd), az akku a folyamatos alultöltöttségtől elszulfátosodik és használhatatlanná válik.
(#) kzozo hozzászólása Nov 22, 2009 /
 
Sziasztok!

Nemrég írtam egy Seat Cordobáról, hogy egy idő után lecsökken a töltőfesz, ill. a világításon kicsi vibráló fény látható. Javasoltátok a testkábelek ellenőrzését, ill a generátor ház és a 31-es pont söntölését - hát nem segített, viszont ma próbából cseréltem akksit (amit a suck-szervíz javasolt), és eddig úgy néz ki hogy bejött a tippük. Töltőfesz végig 14V fölött volt, és minden stabilan ment. Lehetséges hogy a régi akksiban részleges cellazárlat volt, ami rázkódásra beindult...
Majd kiderül, hogy hosszú távon is jó lesz -e. Majd közlöm a fejleményeket

Üdv:

Zoli
(#) Tomi68 válasza potyo hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Köszi a gyors választ!
Alapjárati töltés 13.9v,a legmagasabb fordulaton 14.3v.
Szerelő nemtalált rejtett fogyasztót.-ezért gondoltam nagyobb A. generátorra.
Valami más megoldás?

Üdv tomi68
(#) akos70 válasza kzozo hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Én nem tartom valoszinünek, azt elöbb inditási problémaként vetted volna észre, de legyen szerencséd.
(#) akos70 válasza Tomi68 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Milyen auto, milyen nagyobb fogyasztokat használsz rendszeresen, milyenek a vezetési szokások (inditási gyakoriság, köztük megtett távolságok)?
(#) potyo válasza Tomi68 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Idézet:
„Alapjárati töltés 13.9v,a legmagasabb fordulaton 14.3v.”


És közben milyen fogyasztók voltak bekapcsolva?
(#) atya28 válasza Tomi68 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Szia!
Nekem 2107 Lada hasonló tünetet produkált. Szétszerelve minden rendben találtam, összeszerelve mint a mesében "hol volt, hol nem" töltés. Szakműhely nem talált hibát. A hiba a forgórész rézgyűrűjéből kijövő lakkozott vezeték ami a forgórésztekercsbe tartott nem volt jól "elnittelve" (értsd: belekalapálva) a rézgyűrűben emiatt időnként nem volt kontakt azaz gerjesztésem. Üdv! atya28
(#) akos70 válasza atya28 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Nem annyira belekalapálni kell azt, inkább forrasztani.
(#) zsoltee0001 válasza potyo hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
"És közben milyen fogyasztók voltak bekapcsolva?"

Teljesen lényegtelen, hogy volt-e fogyasztó bekapcsolva vagy sem, egy kifogástalan 72Ah akksit 14 V-al töltő generátornak jónak kell lennie. Az már más kérdés, hogy az akku milyen állapotú.
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Ne hülyéskedj már, hogy lenne lényegtelen...
(#) potyo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Ha egy repülő üresen fel bir szállni, akkor ebből neked az következik, hogy vasérccel megrakva is fel bir szállni? Ugye nem... Na ugyanígy ha csak a motor jár és nincs más terhelés, simán meglehet a 14V, viszont ha megterheled a generátort 30-50A-el, akkor is meglesz? Ha megterheled 20A-el (világítás és járó motor fogyaszt kb. ennyit) és leesik a feszültség 13,5V-ra, akkor már kb. kukás is lesz az akku egy éven belül...


Mit is írtam nemrég:
Idézet:
„Látszólag nem sok mindent lehet egy ilyen mérésnél elrontani, de a generátort le kell mérni különféle fordulatszámoknál teljes terhelésnél.”
(#) zsoltee0001 válasza potyo hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Mond el nekem, hogy mi lehet az a hiba egy generátorba, ami 14V tölt alapjáraton-nagy fordulaton egyaránt, de terhelésnél nem.
Az aksit feltételezzük, hogy jó.
üdv
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Pl. beteg egy dioda.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
De sokan az ékszij jelentöségét is elbagatellizálják.
(#) potyo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Dióda, leszakadt állórész tekercs (bár ekkor a töltésjelző lámpa világít, igaz nem túl erősen, ráadásul terhelésfüggő is, kivilágított műszerfalnál lehet, hogy fel sem tűnik), feszültségszabályzó, hajtószíj.
(#) Tomi68 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Szia
Ford Orion 1.8 diesel,91-es évjárat.
Nagyfogyasztó tudomásom szerint nincs ,átlag autó.
Rádiót nem hallgatok.Rövid távon használom gyakrabban,(napi minimum 6 km ),hosszabb távon ritkábban ,de akkoris gyenge az aksi .Télen lehet észrevenni.
Az aksi Exide 74 Ah,januárban lessz 1 éves.

Üdv tomi68
(#) akos70 válasza Tomi68 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Ahogy Potyo irta, meg kéne mérni a töltést terheléssel (pl. tompitott+ablakfütés+fütöventi) Ha igy is tartja emelt fordulaton a 14 körüli értéket, akkor lehet másfelé keresgélni.
(Azokban a Lucas-Marelli generátorokban vannak a létezö legsilányabb diodák)
Következő: »»   23 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem