Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Melyik fajtát?
:google: A szakmához kénytelen leszel pár szot angolul, németül megtanulni, ezzel el is kezdheted.
Bővebben: Link
Nekem a tankönyvbe ennyi van bent...
szerk.: lekéstem megint...
Nem késtél, nyelvtanulgatáshoz pont jo lesz a kettö együtt. Szükség lesz rá.
hello a két üteműére lenne szükségem,
Addig vili, a 353-as a kétütemü. Kétféle létezett, beépitett szabályzos, és külsös. Egyiken 1 csavaros kivezetés és egy sarus, másikon 1 csavar és 4 sarus.
1 csavar 1 saru,
leírnád a teljes bekötést?akku-önindító-generátor-amper mérő rajzot esetleg ha tudnál csinálni köszi
Amperméröt fölösleges bekötni, csak fölösleges hibaforrás, feszültségesés lehetséges pontja.
Visszajelzö lámpa viszont szükséges, nem csak a visszajelzés miatt, hanem a hibátlan müködéshez is. Ez 2-4W-os izzo legyen. A generátor 6-os csavaros kivezetése a töltöszál, ez menjen az akku +hoz vagy az indito vastag vezetékéhez (amelyik közelebb van.) A sarus kivezetés, ami a szabályzo mellett van, a müszerfali visszajelzö egyik kivezetésére megy. A visszajelzö másik kivezetése gyujtás+ra megy. (már ha van rajta gyujtás, nem tudom, milyen traki.)
nagyon köszönöm amugy a traktor egy Zetor 5611
ebben gyárilag sem volt töltés vissza jelző égő,dinamós volt ,ezért akarjuk rá a wartburg generátort
Hát, az sokkal jobb lesz, mint a dinamo.
Szivesen!
Sziasztok!
Olyan problémám van hogy a generátor nem tölti fel az akkumulátort. Szerelő megnézte a generátor tökéletes.Lehete az a probláma hogy a generátor 55 /Amper-es az akkumulátor pedig 72Ah. Nem most kezdődött a hiba,(7éve)igy vettem meg az autót ,viszont már a 4 akkumulátort használom. Üdv tomi68
Ez nem az akku méretétöl függ, hanem attol , mennyi az energiafelhasználás az autoban. Egy régebbi, nem tulságosan felszerelt autoba elég szokott lenni az 55A-os generátor. De ez használati szokásoktol is függ.
Azért jó lenne azt egy másik szerelővel is megnézetni. Látszólag nem sok mindent lehet egy ilyen mérésnél elrontani, de a generátort le kell mérni különféle fordulatszámoknál teljes terhelésnél. Illetve a töltőáramot se árt adott esetben mérni, bár ha az akku kivezetésein (és nem a kábelsarukon) megvan a 14V feszültség, akkor az akkura is jut töltőáram, ohm törvénye már csak ilyen makacs dolog...
Esetleg még valami le is merítheti az akkut (riasztó, központizár), és ha viszonylag rövid utakon/ritkán használod az autót, akkor nem tudja visszatölteni (ezen nem segítene 200A-es generátor sem, mielőtt megkérdeznéd), az akku a folyamatos alultöltöttségtől elszulfátosodik és használhatatlanná válik.
Sziasztok!
Nemrég írtam egy Seat Cordobáról, hogy egy idő után lecsökken a töltőfesz, ill. a világításon kicsi vibráló fény látható. Javasoltátok a testkábelek ellenőrzését, ill a generátor ház és a 31-es pont söntölését - hát nem segített, viszont ma próbából cseréltem akksit (amit a suck-szervíz javasolt), és eddig úgy néz ki hogy bejött a tippük. Töltőfesz végig 14V fölött volt, és minden stabilan ment. Lehetséges hogy a régi akksiban részleges cellazárlat volt, ami rázkódásra beindult... Majd kiderül, hogy hosszú távon is jó lesz -e. Majd közlöm a fejleményeket Üdv: Zoli
Köszi a gyors választ!
Alapjárati töltés 13.9v,a legmagasabb fordulaton 14.3v. Szerelő nemtalált rejtett fogyasztót.-ezért gondoltam nagyobb A. generátorra. Valami más megoldás? Üdv tomi68
Én nem tartom valoszinünek, azt elöbb inditási problémaként vetted volna észre, de legyen szerencséd.
Milyen auto, milyen nagyobb fogyasztokat használsz rendszeresen, milyenek a vezetési szokások (inditási gyakoriság, köztük megtett távolságok)?
Idézet: „Alapjárati töltés 13.9v,a legmagasabb fordulaton 14.3v.” És közben milyen fogyasztók voltak bekapcsolva?
Szia!
Nekem 2107 Lada hasonló tünetet produkált. Szétszerelve minden rendben találtam, összeszerelve mint a mesében "hol volt, hol nem" töltés. Szakműhely nem talált hibát. A hiba a forgórész rézgyűrűjéből kijövő lakkozott vezeték ami a forgórésztekercsbe tartott nem volt jól "elnittelve" (értsd: belekalapálva) a rézgyűrűben emiatt időnként nem volt kontakt azaz gerjesztésem. Üdv! atya28
Nem annyira belekalapálni kell azt, inkább forrasztani.
"És közben milyen fogyasztók voltak bekapcsolva?"
Teljesen lényegtelen, hogy volt-e fogyasztó bekapcsolva vagy sem, egy kifogástalan 72Ah akksit 14 V-al töltő generátornak jónak kell lennie. Az már más kérdés, hogy az akku milyen állapotú.
Ne hülyéskedj már, hogy lenne lényegtelen...
Ha egy repülő üresen fel bir szállni, akkor ebből neked az következik, hogy vasérccel megrakva is fel bir szállni? Ugye nem... Na ugyanígy ha csak a motor jár és nincs más terhelés, simán meglehet a 14V, viszont ha megterheled a generátort 30-50A-el, akkor is meglesz? Ha megterheled 20A-el (világítás és járó motor fogyaszt kb. ennyit) és leesik a feszültség 13,5V-ra, akkor már kb. kukás is lesz az akku egy éven belül...
Mit is írtam nemrég: Idézet: „Látszólag nem sok mindent lehet egy ilyen mérésnél elrontani, de a generátort le kell mérni különféle fordulatszámoknál teljes terhelésnél.”
Mond el nekem, hogy mi lehet az a hiba egy generátorba, ami 14V tölt alapjáraton-nagy fordulaton egyaránt, de terhelésnél nem.
Az aksit feltételezzük, hogy jó. üdv
Pl. beteg egy dioda.
De sokan az ékszij jelentöségét is elbagatellizálják.
Dióda, leszakadt állórész tekercs (bár ekkor a töltésjelző lámpa világít, igaz nem túl erősen, ráadásul terhelésfüggő is, kivilágított műszerfalnál lehet, hogy fel sem tűnik), feszültségszabályzó, hajtószíj.
Szia
Ford Orion 1.8 diesel,91-es évjárat. Nagyfogyasztó tudomásom szerint nincs ,átlag autó. Rádiót nem hallgatok.Rövid távon használom gyakrabban,(napi minimum 6 km ),hosszabb távon ritkábban ,de akkoris gyenge az aksi .Télen lehet észrevenni. Az aksi Exide 74 Ah,januárban lessz 1 éves. Üdv tomi68
Ahogy Potyo irta, meg kéne mérni a töltést terheléssel (pl. tompitott+ablakfütés+fütöventi) Ha igy is tartja emelt fordulaton a 14 körüli értéket, akkor lehet másfelé keresgélni.
(Azokban a Lucas-Marelli generátorokban vannak a létezö legsilányabb diodák) |
Bejelentkezés
Hirdetés |