Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Idézet: „Ha jár a motor és elegendő a töltőáram, akkor már az akku kapacitása teljesen lényegtelen.” Ez ugy 20 éve teljesen megállta a helyét, de még talán ma is igaz az autok legalább 90%-ára. Abban mindenki egyetért, hogy elsödlegesen az inditomotor mérete határozza meg, hogy mekkora legyen az aksi. Meg persze hozzájön az izzitás dizelnél. Régi dizekbe nagy aksi kellett, ujabb, áttételes öninditosba már 1-2 számmal kisebb is elég. Ugyanigy kisebbek lettek a benzines inditok, és igy az aksik is. De ugyanakkor megnött az autok áramigénye is, aminek nagy részét igaz, hogy a generátor fedezi, de nem mindet. Az állandoan vagy tartosan müködö fogyasztok miatt a generátort kell nagyobbra méretezni, de a ritkán, pár másodpercig használtakra valoszinüleg nem érdemes. Egyszerübb autokban nem tul sok van ezekböl, és nem is kell miatta nagyobb aksi, de egy komolyabban csak egy ülésben van tucatnyi szervomotor. Szoval egy S-Merci pici inditoját egy 44-es aksi is megtekerné, de hogy nézne az ki, hogy miközben beállitod magadnak egy gombnyomással a memoriás üléseket-tükröket, közben állitanál a légkondin,amivel megint elinditanál 6-8 db szervomotort - leállna a motor.. Ezért 100-assal szerelték.
Ezekből kiindulva az lehetséges hogy a galantom azért csinálja a motoringadozást(ha megy a klíma,rajt a világítás),mert kicsi akksi van benne??Nem tudom hány amperes csak a majdnem fele akkora mint a gyári akksinak a helye
Inkább a klíma az, ami okozhatja az ingadozást a nem állandó terhelésével. Lámpát lekapcsolva nem ingadozik? Közben nem mozgatod a kormányt (arra gondolok, hogy esetleg elektromos szervó van benne, és az rángatja a generátort)?
Az akku helye mindig nagyobb szokott lenni, mint maga az akku. Pl. ugyanazt az autót gyártják 1,2-es benzinmotorral és 2,2-es dízellel is (mint pl. G Astra). A 2,2-es dízelhez természetesen nagyobb akku kell, mint az 1,2-es benzineshez, viszont nem gyártanak többféle akkutartót, hanem ugyanazt teszik mindegyikbe. Az akkuk egyik mérete eléggé szabványos, így simán le lehet rögzíteni függetlenül a másik méretétől. Konkréten az Astranal a 2,0-s dízelhez ilyen 72Ah kapacitás a gyári méret, az 1,2-es benzineshez meg talán 36Ah, ha jól emlékszem a kézikönyvéből. Ez méretileg is kb. a fele.
Valoszinüleg a kompresszor meg a ventillátor kapcsolgat ki-be, ettöl mászkálhat az alapjárat. Olyan tartosan használt fogyasztokat, mint a klima, nem a nagyobb aksinak kell ellátnia, hanem egy nagyobb generátornak.
köszi,szerintem ebbe akkor is kicsi akksi van(2.0tdi)
mert kissebb van benne mint az 1.6-os benzines carismában.Néha csinálja klima nélkül is,nem tudom mi miatt csinálja,már megszoktam Amugy a traktoron igen jól dolgozik a wartburg generátor
Dizelbe ezért minimum 60Ah-sat az ujabbakba is illik tenni.
Nem rossz az a Wartburg generátor, a dinamonál meg fényévekkel jobb.
tudom hogy nagy Ah-ás kell bele csak az a baj hogy erre nincs semmi írva,megmérni nem tudom.Ezekben a hidegekben is simmán izzított,be is tekeri elsőre.
Talán majd veszek bele nagyobbat ha lessz rá egy kis plussz,de addig marad ez
tudom hogy nagy Ah-ás kell bele csak az a baj hogy erre nincs semmi írva,megmérni nem tudom.Ezekben a hidegekben is simmán izzított,be is tekeri elsőre.
Talán majd veszek bele nagyobbat ha lessz rá egy kis plussz,de addig marad ez
Mérd le a méreteit. Méret-kapacitás arány eléggé állandó gyártótól függetlenül.
Amíg nincs vele probléma, eszedbe ne jusson másikat venni, teljesen felesleges lenne.
szerencsére eddig nem volt vele baj,majd a minuszokban kiderül
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Sikerült megoldanom a problémát,kicseréltem a generátort ! Igy minden ok ! Mégegysze köszi. Üdv Tomi
Azért elég gyorsan feladtad a hibakeresést annak ellenére, hogy már hét éve húzod a problémát...
Szia
Szerencsére ezen a forumon hozzáértő és segítőkész emberek vannak ezért hamar kiderült a hiba. A hibakeresést nem adtam fel, probának tettem be és jó lett. 1000ft vettem Gondolom a másikat nem lehetett volna enyiből megjavitattni sem. Üdv Tomi
Hát annyibol nem. Lucas? 5e. körül adnak bele egy diodasort.
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Van egy Bosch 70A-ás generátorom, mely nem tölt. Aksit rácsatlakoztattam és fúrógéppel megforgattam, de a feszültség nem emelkedett. Töltés visszajelzőhöz csatlakoztattam egy 5W-os izzót mely a forgatás során folyamatosan világított. A szénkefék és a csúszórész is jó. Hogyan tudom kideríteni, hogy a feszszabályzó, vagy a dióda rossz? A dióda tartót persze szét sem tudom szedni úgy össze van rakva. Köszönöm a segítségeteket!
Mekkora fordulatú a fúrógéped. Legalább 2000-2500-as fordulat kell.
A fúrógép 700W-os. Tud akkora fordulatot amekkoránál már töltenie kellene a generátornak. Már kisfordulatnál is töltenie kellene egy kicsit nem?
Nem. Az én autómban is egy hasonló Bosch generátor van. Ha beindítom alapjáraton csak világít a töltés lámpa. Egy kis gázfröccs felgerjed és onnan kezdve van töltés. Alapjáraton a motor 1000-ret fordul. kb. 1:2-es áttétellel hajtja a generátort. Úgyhogy nem biztos, hogy hibás a generátorod.
Megnéztem! A max fordulat 3000-er. Ekkora fordulatnak már elégnek kell lennie, hogy beindítsa. Ezért gondolom, hogy rossz valami. Csak nem tudom, hogy hogyan ellenőrizzem le a diódákat és a feszszabályzót. A diódákhoz hozzá se férek.
Az csak az üresjárati fordulata a fúrógépnek. Nem biztos, hogy akkor is forog annyit amikor a generátort hajtod. Szétszedés nélkül én sem tudom hogyan mérhetnél.
A furogép fordulata nem biztos, hogy elég, épp határeset (onnan tudom, hogy régebben én is kisérleteztem vele, volt olyan generátor, ami éppen felgerjedt, volt olyan, ami nem. Mondjuk ha felgerjedt, akkor majdnem megállt a furogép...).
Nincs mese, a diodák probájához szét kell bontani a ponthegesztéseket, másképp nem tudod leprobálni. Utána cinnel össze lehet forrasztani. A bontást természetesen ugy értem, hogy a diodahidat válaszd szét az állorésztekercstöl. A hidon belül már nem kell vagdosni. (ha egy vékony csavarhuzot beszursz azokba a drothurkokba, és megmozgatod benne, általában el szokta engedni a ponthegesztés)
Szabályzó vizsgálatát már leírtam néhány alkalommal vagy ebben a témában, vagy ebben, keress rá az én hozzászólásaimra, és megtalálod a választ.
Nagyon jo, azzal nem lesz sok bajod. Elég ritka madár Fordokon.
Nagy kérés lenne, ha leírnád nekem a feszszabályzó ellenőrzését?
Üdv!
Nem tudom, milyen műszerezettséged van otthon , pár ötletet azért megpróbálok leirni,amihez nem kell szinte semmi. Sima fúrógéppel forgatva is fel kell gerjedni egy átlag Bosch generátornak 5w-os "töltésjelző" izzóval. Ha mégsem: Az 5 W-os izzó helyett használj 55W -os ( ködlámpa vagy refi izzó), ennek parázslania kell ,és a forgórész érezhetően nehezen forgatható kézzel .A jó forgórész kb 3-4 Ohm ellenállású.Ez kb azt jelenti ,hogy 5 W -os izzóval vizsgálva teljes fényerő, 21W-ossal halványabb, 55W- ossal parázsló fényt kapsz,ha nem szakadt ill. nem zárlatos.Ha igy ad vmi áramot, valószinűleg diódahibád lesz.A töltőszálra izzót köss terhelésnek az akku helyett,és mérheted is. Hajrá hp
Köszi. Digitális multiméterrel megmértem a forgó részt, melynek 3 Ω az ellenállása. Leforrasztottam a dióda tartó panelt, és most ki szeretném mérni. Hogyan csináljam? Milyen érték jó?
Idézet: „Ha igy ad vmi áramot, valószinűleg diódahibád lesz.A töltőszálra izzót köss terhelésnek az akku helyett,és mérheted is.” Ha eddig nem volt, ezután biztos lesz... Idézet: „Nomen est omen... ”
Hali!
Talan nem volt egyertelmü.... amit irtam ,kiszerelt allapotban ,furogeppel tekerve ertendö... Megis...egyertelmü volt Üdv: hp
Kiszerelt diodahidnal, multimeter dioda allasban: tekercsek bekötesi pontjai es a B+ közt a pozitiv töltödiodakat, a tekercsek bekötesi pontjai es a test közt a negativ diodakat, a bekötesi pontok es a DF pont közt a gerjesztödiodakat tudod ellenörizni.
Üdv: hp |
Bejelentkezés
Hirdetés |