Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Wand Clock
 
Témaindító: zoly15, idő: Okt 29, 2008
Lapozás: OK   54 / 67
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
Szia! Holnap talán lesz időm nekiállni már végre bár nem biztos,hogy kész is lesz majd kiderül
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Szia Patexati!
Elkezdte egy ilyen új mechanikát ismét legyártani, mert marad ugyan minden így, de egy külön kis alaplapra szerelem majd fel. Igy meg tudom forditani, és kar helyzete ismét az előlap mögé kerül. Igaz, az elektronikát valószinűen egyik oldal élére kell majd állítani, csak úgy fog elférni ez mögött. Egy skiccet felrakok erről, és egy képet is az elemek méretezéséről. (Kb. 150* 20*6mm-es anyag szükséges a mechanikai fémalkatrészek összeállitásához).
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Szia! Én is nekiálltam! Rengeteget dolgoztam rajt de még nincs teljesen kész! A karokat még meg sem csináltam! Kicsit nehezebb lesz mint ami volt de kell a súly úgyis! A nyák szerintem marad a vastag milyen volt is! Esetleg ha túl nehéz lesz akkor a vékonyabb! Most megyek melóba még kicsit csiszolgatom finomítom! Holnap teszek fel egy képet róla! További folytatását szombaton tudom talán folytatni holnap dolgom lesz!
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Lenne egy észrevételem még! A rugóbakhoz történő rögzítésnél oldalról van bevágva a rugó ez gyengítheti is a rugót és a felfogatás sem tökéletes mert messze vannak a csavarok és csak a két szélét szorítják le! Mi lenne ha a csavarok közelebb kerülnének és a rugó a vége felől lenne bereszelve A gyári lemezen nem láttam feltüntetve milyen messze vannak egymástól a furatok alul de szerintem az is 15mm mint felül! Ezeket a gyári rugólemezről néztem ki! A másik a gyári lemez mozgó hossza jelentősen nagyobb mint a mienk mekkora legyen miben kell eltérni a méretektől? A rugó bereszelését felül is merőlegesen kéne szerintem megoldani így jobban tartaná az oldalát is! Valami kitöltő anyag felül sem ártana de a nyák túl vastag oda! A bereszeléseket vékony Stihl reszelővel nagyon gyorsan pontosan lehet végezni!
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Pár kép a tegnapi nap termése!
(#) lidi válasza patexati hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
El lehettél egy darabig, mire ezeket így kireszelgetted !
(#) patexati válasza lidi hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Szia! 8 óra! Igaz egy sima is készült nagy vonalakban de nem tartottam elég masszívnak na ez az lett
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
A mágnes először pillanatragasztóval lesz felragasztva a kis fülre alul ,ha megállapítom a megfelelő helyzetet epoxi ragasztóval véglegesítem úgy sem kell azt többet bántani feleslegesnek tartottam plusz felfogatót tenni rá!
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Szia!
Masszívak lettek így a rugótartó elemek, hiába vékonyabb az az anyag. Természetesen, ez pont itt kamatozik, mert még könnyebb a rezgő össz tömege a mechanikának.
A rugólemez 0.35mm-es vastagsága miatt alakult ki az a gyárihoz hasonló trapéz alak, de jóval karcsúbb lehetett a mérete, hiszen erősebb is annál. A bereszelése a végek felől jó ötlet, nem kell a széleken annyit reszelgetni az anyagot. A mágnes felfogatása profi, ígényesen megoldva. Az a rés kialakitása hozzá kimondottan tetszik.
Szia.
(#) janocsi válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Megvízsgáltam újra a mechanika felépitését az esetleges rejtett hibák felderitésére, különös tekintettel a mocorgás jelenségére. A régi elrendezés szerinti, és az új felépitésnél sem találtam semilyen rendellenes hibát, amely előidézhetné ezt a nemkivánt jelenséget. Nincs sehol meg ez a hiba a legrébbei, és az újabb verziókban sem, csak az f886-os verziban jött elő ennyire láthatóan. Egyelőre a kétirányú kijelzést nem tudom még jól alkalmazni emiatt.
- Haladtam egy újabb mechanika kialakitásával, a fémalkatrészek "nyersen" el is készültek. Erröl néhány felvételt csatolok.
Sziasztok.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia! Kb így áll az én mechanikám is! Megyek folytatom! A kar hosszát kell eltalálni
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia!
Arra gondoltam a szerelésénél, és Te is emlitetted korábban már a plexi előlapot. Ha a fentebb emlitett "átrendezett" mechanikát folytatom, akkor az előlapra semmit nem kell szerelni, az lehetne valami jó vastag pexiből(?) Így azon keresztül szinte minden látható lenne az órából, ha jól sikerülne az átrendezése. Talán nem is kellene oda olyan vastag plexi.
- A kar teljes hossza 165mm-ben elegendő lehet.
Szia.
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia!
Még egy fontos momentum a kar hosszával kapcsolatosan. Az ideális karhossz akkor lehetne jó méret ha a 145mm-hez hozzáadnánk a rugó szabad hosszát, és meg is lenne a végeredmény. Ez nálam 30-32mm lesz, tehát 145+ kb.:30mm lenne a jobb méret.
Szia.
(#) janocsi válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Ezt a speciális rugólemezt sikerült szépen kifúrni kobalt 3mm-es furóval. Kár, hogy régebben az eleje már ki volt reszelve, soha többet nem reszelem! Szépen forgácsolva lehetett kis előtolással, kis fordulaton fúrni, nem melegedett fel a rugóacél, nem kellett hűteni sem, majd egy tűreszelővel pontosítani a fúratokat. Ha (megjött) az alapanyag, küldök belőle rögtön.
Sziasztok.

kep09.jpg
    
(#) Panhard hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
Hali!
Teszek fel pár képet, a féligkész óráról. A mechanika már kész, merevlemez fejből van. Szinte semmi hangja nincs, max: 90fokot tud mozdulni. Most még a visszahúzó rugó egy befőttesgumi, de majd kicserélem rendes rugóra. (de lehet marad ez) Az elektronikához még a PIC-et várom, rendelés alatt, és még 10K-s ellenállások kellenek mert nem volt a boltban.
Az a kérdésem lenne, hogy a ledek (D1-D8) hogy helyezkednek el a karon? Tehát a D1-es led az alsó vagy a felső led?
(#) patexati hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
Na mára elég volt! A mechanika teljesen kész csak a kar kell rá és mehet! Ezek már rögzítve vannak a rugóhoz és a tekercsek távolsága stb is be van lőve csak fel kell csavarozni! Szét políroztam az agyamat ma A kar szerintem hétfőn készül el mert holnap melózom sajna!
(#) patexati válasza Panhard hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia! Jó lesz ha elindul Kíváncsi leszek rá!
(#) Panhard hozzászólása Jan 9, 2010 /
 
A pic program fordításánál akadt egy kis gondom:
"Operand contains unresolvable labels or is too complex"
ezt a hibát írja több sorra is. Mi lehet a gond? Olyan mintha túl bonyolult lenne neki a program. Ti mivel fordítjátok le? Én 8.30-as mplab-ot használok.
Mellékelek egy képet a hibaüzenetekről.

hiba.jpg
    
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia Panhard!
a D1 a legfelső LED, ez lenne az ékezetekhez használva, ill. más kijelzési módokban is szerepe van.
D2-D8 a hagyományos kijelző, de a panel tervet úgy alakitotta ki Patexati, hogy megforditva a csatlakozót, fejjel lefelé is azonnal jól működjön a kijelzés. Pl.: Fali Wand.
- Jól néz kia mechanika nagyon, gratulákok. A befőztes gumit majd cseréld le inkább valami hengeres kis magnó meghajtó szijjra, azzal sokkal stabilabb lesz.
Szia.
(#) Hp41C válasza Panhard hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia!

Mplab 8.36 -tal fordítottam, de már jelezték, hogy a 8.43 -nál előjött ez a hiba.

- Debbug módot át kell állítani Release -ra.
- Abszolut kódot generálj. Project / Build Options.. / Project ablak MPASM/C17/C18 Suite fülén a Build normal target és a Generate absolute code beállítása...

Szia
(#) janocsi válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Az alap beállítása a mechanika felépitésének készen van. Ezzel teszteltem a kar hosszát különböző méretekkel. 175-185mm hoszznál van egyensúlyban a mágneskar és a kijelzőkar, jól lehet szabályozni a plusz súly állításával, de éppen oda a helyére akarom rakni majd a kis mágnest, mert ott lesz a legjobb, legérzékenyebb helyen. (Ennél jobb helyet nem is lehetne találni a Hall helyzetének és a mágnes helyének). Ezzel lesz majd az egyensúly is beállítva. Néhány felvétel a már elinditott alap mechanikáról.
Sziasztok.
(#) Panhard válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Debugról átállítottam release-ra, többi beállítás úgy volt ahogy írtad, de ugyan az a hiba. Azért még próbálkozok vele.
(#) janocsi válasza Panhard hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia!
Látom, mindenki szenved a forditásokkal. Egy igen egyszerű lehetőség van a forditás könnyebb kezelésére, próbáld ki. Az MPASM működik önmagában is, itt csak arra kell ügyelni, hogy a forditandó és összetartozó fájlok egy könyvtárban legyenek. Ezután el lehet inditani az MPASMWIN programját, és itt ehhez egy képet is mellékelek a forditás menetéről, természetesen a frissebb MPASM-röl van szó..
Szia.

MPASM.jpg
    
(#) Panhard válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Sikerült, köszi! Ezt a programot nem használtam eddig, de mostantól fogom
(#) janocsi válasza Panhard hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia!
Az MPLAB is ezt használja a forditásokhoz, (beépitett programja), csak nagyon bonyolult lett a beállítások menete...
Szia.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia! A "vendégmágnes" felfogatása érdekelne mivel még nem végleges a verzióm ebből a szempontból! Szerintem is jobb a jel minősége ha nagyobb íven fut a mágnes és ez megoldható is lenne de a kar súlya is lényeges nem biztos,hogy a hosszt kell növelni csak hanem gondoltam teliGND-s nyákra min minimális ónfelrakás lényegesen növeli a nagy íven mozgó erőkar súlypontját! Ha kevés a súly itt sokkal kevesebb kell a mérleg elv miatt a kiegyensúlyozásra! Te ezeket jobban tudhatod mert én nem folytattam még vele kísérleteket de szeretném azt az optimális kart holnap véglegesíteni mi megfelel mindenkinek ki ezt a mechanikát építi meg de itt nem kell az erőkarokkal miliméterre dolgozni a súlyozással könnyen belőhető lenne minden kar! A finomítás meg az ingasúllyal! Ha nem lesz sok dolgom lehet a kart le is gyártom délután de először a végleges megoldást kellene eltalálni a gyártást nem szabad elkapkodni! A tokozáson is gondolkodom már szerintem egy tégla alapú ház lenne a talpa miben a nyák is elfér és abból lenne egy felfelé álló rész miben a mechanika is helyet foglal! Ezen még gondolkodom majd! Én nagyon szeretem az esztétikus kivitelezést ebbe rengeteg energiát is fordítok és mostanában még álmaimban is az óra jelenik meg Ezt az órát szeretném a "gyári" óráknál sokkal esztétikusabbra ,strapabíróbbra,különlegesebbre meggyártani! Ha ez kész és megy frankón egy propeller óra kifejlesztése lesz a következő miről rengeteg elképzelésem van csak rendezni kell a fejemben és felvetem majd a topicban! Annyit elárulok csakis SMD kétoldalas nyákon gondolkodom majd kiderül mibe mit lehet beletenni de ez csak a tavasszal Most azon rágom magamat,hogy a lepolírozott alut mivel maratják olyan fehérre a gyárban valami lúg lehet mert mikor katona voltam azzal fehérítettem ki a csajkát a híradóműhelyben (híradóműszerész voltam 1 évet Lenti laktanyában)
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia Patexati!
Hatalmas munkát teszel ebbe a projektbe, de az meg is fog térülni, ha ekkora affinitással csinálod. Mindenképpen támogatom azt a profi kialakitási törekvéseid, ahol egy igen esztétikus, jó benyomást keltő külső, és nem utolsó sorban, precizen működő eszköz épitése a cél.
A kis vendégmágnes elhelyezése a mágneskar végén elhelyezett, kiegyensúlyozásra kialakitott hely mellé, alá, gondoltam elhelyezni. Itt aztán tényleg jó lenne a helyzete. Ennek kialakitása már lehet teljesen egyéni, csak az a lényeg, elférjen egy kis állítható súly is mellette, ne zavarják egymást. Amikor egy mechanikát megépitek, máris látom a következőt is, mert egészen másképp raknám össze, ha újra megépiteném. Ezért van az, hogy nálam soha nem lesz végleges verzió, hacsak Te ebben nem változtasz majd, egy szinvonalas igazán komoly verzióval.
A kar mérete szinte bíztos, 175mm-nél nem kell hosszabb. Ha ennél még hosszabb lenne, túl nagy ellensúlyokkal kellen számolni, amely jelentősen lerontaná a rezgési frekvenciát. Szerintem ez legyen az "etalon" ennél a mechanikai felépitésnél.
Szia.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia! Milyen a nyák vastagsága? Szerinted mit csináltam az jó lenne Vékonyabb nem hiszem,hogy "fedezi" az alsó rezgető,inga,stb súlyát Kapásból egy ötlet a menet is beleférne az ingasúly menettel párhuzamosan alulról és a megfelelő mágnestartó ide lenne "betekerve" alszok rá egyet ha tudok
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Szia!
Az a 2mm vastag jó lesz, hiszen a legutóbbi is remekül működött. Ha mégis nagyon leesne a saját frekvenciája, a rugó szabad hosszával tudunk javítani rajta.
- Az aluminiumokat Trisó vizes oldatában "főzik", ekkor kap fehéres-szürke bevonatot a felülete.
Szia.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Még egy felvetés! A rezgető maradna a hall az eredeti helyen az érzékelővel(kell az automata indulás miatt) A súlytól lefelé álló karocska vezérelhetne egy résoptót ami oda vissza adja a jelet de ezt Hp41C-nek kell megmondani lehetséges vagy jobb e Hétfőn főzöm ki őket szerintem Akkulúg tabletta is jó csak igen el kell találni mert fekete lesz ha kicsit is erősebb az oldat! Ez a trisó jó ötlet majd selejteken próbálom ki először! Jó éjjt!
Következő: »»   54 / 67
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem