Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv SKY !Örülök hogy válaszoltál. Így legalább megtudom kérdezni, minek is kell neked a kétoldalas agy? Hány akkumulátorban gondolkodol ( db- Amper/ó- kilogram), valamint a kerekek száma, tengelyek terhelése, rugózása? Most hirtelen nemvagyok bisztos a dolgomban a kerekek szinkronizálásáról nem te írtál? Ha igen mitkell szinkronizálni mihez? És nefeledd az áttétel a szabályzás a + súly mind veszteség. Ezen információk ismeretében talán többen is tudnak segiteni. Üdv ksanyi.
A kétoldalas aggyal választaná szét a pedál és a motor hajtását, mivel nekem a motort fixen kell rákötni a kerékre (racsni nélkül), ezért a másik megoldás az lenne, ha a pedál lenne racsnis, de ez sokkal bonyolultabb lenne. Akkunak 12V 80A-osat gondoltam, de többől kéne összerakni, hogy ne 100A-val kelljen hadakozni. Bár lehet, hogy kevesebb is elég lenne a visszatöltés miatt, mert generátorként gyorsító áttétellel működik, az biztos, hogy lehet teljesítményt levenni. Normál kétkerekű lesz, valószínűleg rugó nélküli. Kezdetben volt egy nagy lendkerék is a motoron, ezért kellett volna váltáskor szabályozni a fordulatszámot, mert nem lesz kuplung, de már eltávolítottam. A forgórész kicsi tehetetlensége és a váltó működési elve miatt nem hiszem, hogy problémát okozna a kuplung hiánya. Mindenképp kell egy kapcsi táp, így lesz PWM szabályzás is. Az tény, hogy veszteséges az áttétel, de talán így jobbak lesznek a paraméterei.
Üdv SKY! Igy már kezdem kapisgálni hogy mit akarsz. Tehát ha a motor hajt a pedál áll ill ha akarsz rásegíthetsz pl indulásnál. Ha lejtőn méssz vagy motorfékezel visszatáplál az akkuba. Ha valami gond van (akku lemerül stb) a váltót üresbe rakod és pedálozol. Lesz egy kis lánczörgés meg fogaskerék visítás ez még elviselhető. És most jön a fekete leves. Az 1kW 12v-on durván 100 amper 24v-on 50, 48v-on 25 stb. A szabályzó hatásfoka nem 100%-os, és nemtehetsz bele olcsó alacsony feszültségű kapcsoló elemeket mert percek alatt tönkremennek. Ha viszont az akkumulátorok számát növeled, + súly + költség. Esetleg nem e jönnél ki jobban egy kissebb feszültségű alacsonyabb fordulatú motorral. Nehogy a szabályzó és az akku többe kerüljön mint egy motor. De gondolom már eleget fecsegtem úgy is te döntessz s remélem jól. Üdv ksanyi.
Egy kapcsolóüzemű tápot is össze lehet dobni kb. 5000-ből, persze pár bontott alkatrész felhasználásával, de pl. IRF 540 sem drága kapcsolófetnek, és a táp egybe a PWM szabályzás is lehet, ráadásul így nem is hathat a szabályzóelemekre a motor által keltett áram, zavar. Egyedül az energiaellátás a probléma, bontott akkut lehet szerezni, talán felújítani is lehet, de a súlya hátrány marad.
sziasztok!
kérdésem lenne!! vettem egy welux dinamicot 1.5 éves a töltője sokat tölttött és az aksi meg púposodott .kell-e a fojadékot után tölteni?4x12 volt 12A a töltő most 57,8 kapcsol ki,0.5A -ral tölt.ez jó-e? válaszotokat előre is köszönöm. sziasztok
Sziasztok
Sikerült hozzájutnom egy gyári Lofti bringához. Úgy néz ki, az akkuk is jók benne. Elöl hátul telós, 24-es kerekekkel. Állítólag 250w-os, de a régi 400w-oshoz képest, nagyon gyenge mutatvány. Van hozzá gyári töltő. Végsebességre nem sokkal lassabb, de nagyon lassan gyorsul. A régi kapart ha indultam, ez meg el sem indul, amíg a lábam fel nem emelem. Kedden kipróbálom munkába meg vissza, aztán kiderül, hogy megy, vagy marad.
Szia!
Pontositok:Velox Dynamik A zselés aksikba igaz hogy van szellözö lyuk,de nincs értelme folyadékot potolni.Ha felpuposodtak az aksik,azok elhalálozását jelenti tultöltéstöl,vagy fagyástol.A leirt értékek a töltöre jok.
köszi!!
vettem bele aksit panasonic 12v 17a. 1 évesek 3000ft volt darabja orvosi műszerekben használták. még egy kérdés ugye van benne riasztó.amikor leveszem a gyujtást egy figyelmesztető hangot ad.ezt szeretném megszűntetni,mert emeletes házban lakunk és amikor betolom a tárolóba nem kellene jeleznie.(szomszédok miadt).de viszont a riasztót teljesen nem akarom kikötni ,jo az benne. válaszod előre is köszi!
A riaszto tápkábele,vagy a sziréna vezetékére köss be egy kapcsolot amivel megszakitod az áramkörét
Sziasztok
adott egy Velox maxi elektromos kerékpár. Az egyik percről a másikra nincs világítás,index,duda,féklámpa,műszerfal világítás+visszajelzők Egyszóval menni megy csak a többi elektromos berendezései nem működnek Biztosítékokat néztem ok. A gyújtáskapcsolóra gyanakszom csak nem tudom hogy van e köze hozzá. a választ előre is köszi
Üdv. Szokott lenni egyes típusokban egy DC-DC konverter. Ezt egy kisebb alu dobozban találod, általában a bicikli első részében. A lényege, hogy 48V-ból egy kisebb feszt csinál a világításnak, indexnek, dudának. Na erre a kis elektronikára mérj rá. ( 3 vezeték jön ki belőle, bemenő táp(+48V), test (-), kimenő táp(+24-36V))
sziasztok!
lenne egy kérdésem! remélem valaki tud segíteni. van egy velox robogóm .földszinten lakom,a tároló 6m-re van.meglehetne-e oldani ugy a töltést hogy a töltő fönt lenne lehúznék egy kéteres kábelt és ugy tölteném.mert akkor látnám mikor van feltöltve az aksi.nem kellene a 220 lehúzni.ha igen milyen vastag kábellel kellene?a motor 48v. válaszotokat előre is köszi! üdv:jocó
sziasztok!
lenne egy kérdésem! remélem valaki tud segíteni. van egy velox robogóm .földszinten lakom,a tároló 6m-re van.meglehetne-e oldani ugy a töltést hogy a töltő fönt lenne lehúznék egy kéteres kábelt és ugy tölteném.mert akkor látnám mikor van feltöltve az aksi.nem kellene a 220 lehúzni.ha igen milyen vastag kábellel kellene?a motor 48v. válaszotokat előre is köszi! üdv:jocó
Üdv. Lehet kapni hálózati zsinórnak való 2 eres vezetéket. Szerintem egy 1,5mm-eres megteszi. Csinálj belőle egy toldót. Lehet kapni szerelhető dugót és ajzatot. Hestore link Vigyázz a polaritásra!!!
Hello!
Szeretnék építeni egy elektromos biciklit csak nem tudom milyen motort használjak hozzá. Ti mit ajánlotok?
Az attól függ, milyet szeretnél. Mekkora sebességre, mekkora terhet kell vinnie, két, vagy három kerekű? Lehet lánchajtású, kefés motorral, vagy agymotoros. Energiafelhasználás szempontjából az agymotor a legjobb. Ott nincs hajtási veszteség sem. Persze ehhez drágább a vezérlés is.
Én eladnám a gyári loftymat. Elég használt, de nem rossz, eddig 10km-t mentem vele, mióta nálam van. Ezért nem érdemes megtartani.
"Azért zselés, hogy ne legyen zárlatos a szerkezet."
Én is ezen kacagtam az index elektromos kerékpár fórumán.
Magamat szeretném rajta vinni meg max egy bicikli utánfutót
2 kerekü Kefés motor (lánc hajtás)
Hello
Már régóta olvasgatom itt a hozzászólásokat. Voltak egész jó ötletek is, de voltak elég rosszak is. A lényeg az, hogy a legtöbben nem látják a fától az erdőt. Mindenki csak azon gondolkodik, hogy milyen elektromos motort szereljen a kerékpárra. Amivel nincs különösebb gond, de ezek csak nagy áramfelvétellel tudnak nagy forgató nyomatékot leadni. Tehát a nagy kérdés az, hogy hogyan lehet kis energia befektetéssel nagy forgató nyomatékot leadni. Egy gépészmérnök számára ez nem kérdés, egyből rávágja, hogy csigarendszer. Pontosabban csigahajtómű. 1400-as állandó fordulat mellett képes leadni akár 150 Nm vagy akár ennél nagyobb nyomatékot leadni, ami ugye már tonnákat képes megmozgatni. Megfelelő fogaskerék rendszerrel akár 100-200 Km/h-ás sebességre is képes lehet csigahajtóműves kerékpárunk. Van még két fontos előnye. Az egyik az, hogy 10-15 év élettartam van ezekre a csigahajtóművekre, a másik meg az, hogy akár egy 12 V-os 200W-os motor el tudja hajtani. Ez egyenlőre csak egy ötlet, de ha kellőképpen továbbfejleszti valaki, akkor egész jó kis gépet lehet kihozni belőle. Ha valamit elírtam, vagy szerintetek hülyeség akkor elnézést kérek. De remélem az ötletem megoldja sok ember problémáját.
Hali
Az előző hozzászólásom talán kicsit okoskodónak tűnhet, ezért elnézést kérek. Senki sem tökéletes, de legközelebb igyekszem az lenni.
A csiga hajtóművet azért nemigen használják semmilyen járműben, mert egyirányú. A kerék nem tudja visszahajtani a motort. Tehát visszatöltés sem lehet. Az energia veszteség is nagyobb rajta mint egyéb áttételen. Úgyhogy ez nem az egészen jó ötletek közé tartozik.
Hali
Elnézést kérek mindenkitől, az ötletem tényleg nem jó erre. Csak tegnap pattant ki a fejemből és nem számoltam utána. Ezzel a megoldással a legjobb esetben is csak kb 99 Km/h-val lehetne közlekedni. De ehhez 1400-as állandó fordulat és legalább 30 cm átmérőjű fogaskerékkel kéne 5 cm átmérőjűt hajtani. Meg még egy 65 cm kerületű kerék is kellene. Ezt jól elszámoltam. Bocsánat. Azért nem adom fel. Előbb-utóbb meg lesz a megoldás.
Nem írtam el a 99-et. A forgató tengely 425 öt fordul percenként, arre rakok 30 cm átmérőjű fogaskereket, ami hajt egy 5 cm-est, tehát 425x6X0,65méter kerék kerület, majd ezt beszorozva 60 percel =99450 méter, majd osztom ezerrel. Lehet persze, hogy valamit rosszul számítottam. Persze ezt biciklin megoldani szinte lehetetlen, hiszen itt a bevitt teljesítménynek is hatalmasnak kéne lennie. Meg persze a súrlódási veszteséget sem számoltam bele, meg a 92 kg súlyomat, stb.
Szerintem a legjobb megoldás, ha rossz elektromos kerékpár motorját generálozzuk meg. A kefés motorokat könnyen lehet javítani nem is igazán szokott velük baj lenni, de már nem is nagyon csinálnak ilyet, mivel kisebb a hatásfoka mint a brushless motoroknak. Egy brushless motornak pedig egy hibája lehet: hall szenzor, egy kis ügyességgel ezek az eszközök cserélhetők, nem is túl drágák, ezek a motorok szerintem leégethetetlenek, azok a 3-as 36-40V-os akkupakkok képtelenek leégetni. A vezérlőegység az egészben a problémás, mivel tudni kell, hogy melyik tekercs melyik kivezetéshez ill. szenzorhoz tartozik, és nem árta a többi kivezetését is ismerni, mert esetleg fék, vagy pedálforgásérzékelős. Akkumulátorra mindenképpen áldozni kell, zselés akku a legmegfelelőbb csak sajnos nem túl olcsó. Hatásfok szempontjából tutira ez a legjobb megoldás, ha már belekezdek egy ilyenbe akkor valamivel többet költök rá de akkor stabil és megbízható lesz.
A motor teljesítménye a fordulatszámtól és a nyomatékétól függ, a csigaáttétellel csak a két tényező arányát változtatod meg, ha nagy nyomaték kell, akkor vehetsz olyan motort aminek magas a fordulatszáma, de a teljesítmény a lényeg.
Sziasztok!
Van valaki aki tuningolt már 2008 welox dinamyc elektromos biciglit. Az érdekelne,hogy lehet-e növelni a sebességet,vagy a nyomatékot. Nekem 4-db 20Ah aksi van benne. Minden ínfot köszönők.
Sziasztok!
A vezérlő elektronikának milyen kivezetései vannak? Az egyik vidéki cimborámnak tönkrement a villanybringája és megkért hogy cseréljem ki az elektronikáját. A vezetékek szinjelölései nem egyeznek. Vetettem rá egy gyógypillantást, szétszedtem mindkettőt és a panelon lévő feliratok megegyezőnek tünnek. Gondolom ez alapján ki is lehet cserélni az elektronikát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |