Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítőhöz való hangsugárzó védelem (koppanásgátló)
Lapozás: OK   55 / 196
(#) didyman válasza efiscp hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
A relé elengedésekor önindukció révén ébredő feszültségektől.
(#) efiscp válasza didyman hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Aha világos. Kösz a segítséget.
(#) skul0 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Kicseréltem a bc548-as T3-at, betettem egy a kapcsolásban is szereplő bc546-ot és megjavult a kikapcsolásnál is, tökéletesen elenged azonnal.
Most már tényleg csak egy dolog aggaszt, az, hogy a relén kb. 28V van és enyhén melegszik is...
De gondolom ez R1 növelésével orvosolható.
(#) Bassmester válasza skul0 hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Érdemes lenne a védelemnek is egy külön stabot adni, 7812-t, vagy amilyen a relének kell.
Ennél a cuccomnál is így van megoldva.
(#) proli007 válasza lewi hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Hello!
Az eltérés azért van, mert valami nem stimmel. Többször írtam, hogy amíg a C3-ban nincs meg a feszültség, addig nem lehet tovább menni.
De nem írtad le azt sem, hogy mekkora feszültséget mértél C3-on, amikor nem volt bent a Q1 tranyó.
Fokozatosan el kellene távolítani az alkatrészeket ebben a körben. Elsőként a C3-at és megmérni a feszt a helyén. Majd a Q1-et, az R2-őt, és az R4-et. Közben mindig mérni. Egyszer, csak felugrik a feszültség, ha a nyák jó!

Ha a C1-C2 közös pontján mértél 1,2V-ot, az nem érdekes. Akár egy ohm méréstől is feltöltődhet a kondi. A lényeg, hogy a C2 és R1 közös pontján ne legyen feszültség. (De a bemenetet is a GND-re kellene zárni, különben az egész lóg a levegőbe..)
üdv! proli007
(#) proli007 válasza skul0 hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Hello!
Az egész munkát, ennek az ellenállásnak a kiszámításával kellett volna kezdeni!
üdv! proli007
(#) lewi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 2, 2010 /
 
Sajnos kicsit már tönkretettem a nyákot.
Szerintem csinálok egy új nyákot.
Köszönöm a segíitséged, de ha nem gond, akkor egy pár napot szeretnék kérni tőled, mert az új nyák kis időbe fog telni. :9 nem sok, csak 1-2 nap.

elnézést még egyszer, és ha kész a nyák, akor majd szépen darabonként fogom beültetni. Így talán már biztosra mehetünk.

Nagyon szépen köszönök mindent! Hamarosan ismét írok!
(#) skul0 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Kezdő vagyok még és sajnos az ilyen dolgokat hogy mivel lenne célszerű kezdeni még nem igazán látom át. De hátha eljön majd még az az idő... Minden esetre mindenféle kritikát szívesen fogadok! És mégegyszer köszönöm a segítséged!
Bassmester,
Szerintem megfogadom a tanácsod, a relé 24V-os, egy 7824 jó lesz, és majd ennek fejében számolom ki a relé ellenállását, meg a ledek előtét ellenállásit.
(#) lewi válasza lewi hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Szia!

Lehet, hogy ki fogsz rajtam akadni, de megint kérdeznék mielőtt még nyákba öntöm.
Szóval, egy új lövésem támadt az este, és ehhez azt szeretném megkérdezni, hogy körülbelül mekkora áramfelvételű LED et leheten belerakni a kapcsolásba, ha úgy csinálom, mint eredetileg volt. Azaz, nem a relével kötöm sorosan, hanem egy ellenállással párhuzamosan vele. A tápját, így nem az 1,5VA os trafóval csinálnám, hanem inkább találtam most egy 15V 3,5VA os trafót, és ehhez raknék egy 7812-t kondikkal, és erről járatnám.
A tervem csak az lenne, hogy ez a kapcsolás egy SUB hoz kell. Ehhez egy bandpass ládát készítettem, így csak a reflex cső van az elején. Mivel más visszajelző led nem lesz rajta, így azt gondoltam, hogy mi lenne, ha nagy fényerejű víztiszta ledet raknék bele, mondjuk oldalanként 2-t és ezeket a ládába vezetném ki. Így velül világítani fog í led, ami egy jó kis dessign elem lenne rajta, aminek ráadásul funkciója is van A ládáat "aktívra" tervezem, így minden rajta lesz, és csak a hálózatba kell beledugni, meg egy hangforrást kell rákötni.
Szóval esetleg ehhez a változtatáshoz elég csak annyit csinálni, hogy a led et átkötöm, és számolok hozzá egy korlátozó ellenállást?
Ja, és így összesen kb 300ma es fogyasztásra már elegendő lehet ezzel a megoldással a trafo, ugye? köszi! lewi
(#) ToXeN válasza lewi hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
3,5 ben a 15 csak 0,233-szor van meg! Vagyis csak 233mA 15V mellett!
(#) lewi válasza ToXeN hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
A manóba! Jó hogy szólsz!
köszi. De ahogy most nézegettem, csak 1-1 ledem van. És nem tudom, hogy jól mértem e őket, de előfordulhat, hogy 90mA t vesz fel? Ja és a másik amit nem értette, hogy ezek a led ek, 3,5V nál kezdtek világítani, és olyan 5V környékén érték el az állandó maximális fényerejük.
Ehhez hogyan tudok ellenállást számolni? Tudom, hogy van az oldalon egy ellenállás számoló, de a leden eső feszültséget, azt honnan tudom meg? Sajnos ez ilyen zsákbamacska led volt, amikor megvettem, így nem tudok róla semmit, csak hogy víztiszta és kék.
Esetleg ehhez valami ötletetetek, vagy javaslatotok nincs?
(#) proli007 válasza lewi hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Hello!
Ha növelni szeretnéd a terhelést, a relémeghajtó tranyón, akkor ki kell cserélni azt, pld. egy BD681-es darlingtonra. (Ha jól emlékszem, az eredeti kapcsolásban is az van.
Nem tudom milyen Led-et használsz, de azért erős a gyanúm, hogy túlhajtod, mert ez az 5V már gyanúsan magas érték.
A kérdésedben ott a válasz, hiszen pont a Led feszültségét mérted meg 90mA áramon. Ha ez helyes lenne, akkor ezt az 5V feszültséget kellene pont figyelembe venni. Hiszen az ellenállás számításához két adat kell. A feszültség és az áram. Az áram, amit a Led-en át akarsz hajtani, a feszültség, pedig úgy jön ki, hogy a tápfeszültségből levonod a Led-en eső feszültséget. (Hiszen pont az fog jutni az ellenállásra. Soros kapcsolásnál az átfolyó áram azonos értékű, a feszültségesések, pedig összeadódnak.)
Nézd meg a katalógusoknál, a kék Led-ek nyitófeszültségét, az ajánlott névleges áramuk mellett.

De mi a helyzet, a C3-ban lévő feszültséggel? Mert az nélkül, értelmetlen minden kérdés..
üdv! proli007
(#) lewi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Most próbálom a következő nyákot gyártani, mert ez a mostani nem bírta a gyűrődést. Sajnos szerintem az lehetett a baja, hogy életéban, már 3szor megcsiszoltam, és így elvékonyodott a rézfólia, ami nagyon könnyel levált, elszakadt. Szóval a következő darab az most ázik.
Sajnos a lomexben nem kaptam ilyen tranyókat, de van itthon 3db BC107C 1db BC549C valamint jópár: BC557A BC547B BC546B BC238A BC212B BC213B BC182B
Ezek közül nem lehetne kihelyettesíteni a hiányzó tranzisztorokat?
Köszi!
(#) proli007 válasza lewi hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Hello!
HA nem akarod a nagyáramú Led-eket zargatni, akkor gyakorlatilag, bármelyik, bármelyik helyre megfelelő. (Persze PNP-NPN figyelembevételével.)
üdv! proli007
(#) (Felhasználó 4577) hozzászólása Jún 14, 2010 /
 
Sziasztok!

A csatolt hangszóróvédőben szeretném azt megoldani, hogy a clip LED ne csak az egyik oldalt figyelje, hanem egyszerre mindkettőt.
Mit kellene módosítani, mivel kell kiegészíteni?

protect.gif
    
(#) (Felhasználó 4577) válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Ha figyelmesebben elolvasod a hozzászólásomat, akkor látható, hogy egy LED-el szeretném megoldani.
(#) (Felhasználó 4577) válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Mert én nem akarom külön látni, érted?
(#) lewi válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Nem tudom, kezdő vagyok a témában, de mi lenne, ha egy diódával a kettőt összekötnéd, és csinálnál egy "alternatív kapcsolót" Ha az egyik világítana,akkor is kigyullad a led, és ha a másik, akkor is. De nem tudom valójában ennek mi értelme, mivel, lehet, ogy seítene a hangerő beállításánál. De ha viszont a dessign miatt nem szerettnéd, vagy, hogy túlzsúfolt legyen, vegyél egy olyan led et, amibe kettő van beletokozva. ennek 3 lába van, vehetsz anódosat, és katódosat is, és így 1 db led ed lesz, valamint meglesz az előnye, hogy kis kitapasztalás után meg tudod monani, hogy melyik csatorna a túlvezérelt, így azt tudod kicsit halkítani. Ha butaságot mondtam, elnézést kérek, csak segíteni próbáltam pár ötlettel
további jó építkezést!
(#) (Felhasználó 4577) válasza lewi hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
Értem, hogy mit szeretnél mondani, nem tudom, hogy ez jó ötlet-e.
Viszont jó lenne ha jó lenne, mert csak egy plusz dióda kellene bele.

Ismerem a duoled-eket, ezzel fogom megoldani a bekapcsolást jelző LED-et. Ha be van kapcsolva zöld, ha a ventillátor bekapcsolt akkor sárga, ha a védelem letiltott, akkor piros.

Ezt a védelmet fogom mikrokontrollerrel összekötni. Az analóg érzékelő részt meghagyom, mert gyorsabb, mint a mikrokontroller, de a túlmelegedés védelmet a mikrokontroller fogja kapcsolni, ahogy a PWM ventillátor vezérlést is, illetve a tápfeszültségek figyelését.
(#) lewi válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
nos, akkor remélem tudtam segíteni. ha más nem, egy jó ötlet legaálbb előjött.
Sikeres próbákat!
(#) Zosi hozzászólása Jún 15, 2010 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni még pedig abban hogy megépítettem az egyik koppanásgátlót(linkeltem melyiket) és az vele a problémám hogy fordítva működik tehát mikor bekapcsolom a relé meghúz egyből nem késleltet és mikor kikapcsolom akkor van a késleltetés kb 3-4 másodperc és elenged a relé. Légyszi segítsetek mi lehet vele a probléma!
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Zosi

hvedelem.pdf
    
(#) (Felhasználó 4577) válasza Zosi hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
A váltóáramot bekötötted?
(#) ToXeN válasza Zosi hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
Az nem fordítva működik hanem sehogy... Egyszerűen a táp lassan fogy el kikapcsoláskor, ezért a késleltetés... Nagyon nézd át mert valamit rosszul csináltál! (én a tranyókra tippelnék, rosszul vannak bekötve)
(#) Zosi válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
Igen bekötöttem!
(#) Zosi válasza ToXeN hozzászólására (») Jún 15, 2010 /
 
Úgy csináltam ahogy a nyákterven van vasalásos módszerrel és a tranyók csak egyféleképpen állhatnak benne ahogy a furat van!
(#) Zosi hozzászólása Jún 15, 2010 /
 
Jah és bekapcsoláskor mindhárom led világít benne!
(#) proli007 válasza Zosi hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
Hello!
Akkor itt valami nagy kánya van! vagy a tápot nem jól kötöd be, vagy tényleg a nyák tükörképét készítetted el. Fénykép nem lehetne? Abból a kollégák többet látnának..
üdv! proli007
(#) zoly15 hozzászólása Jún 16, 2010 /
 
Hali mindenkinek!
Megépítettem korábban az UPC1237-es hangszóróvédő áramkört. Alkotó tervei alapján.
No de ez most nem is lényeg.
Az az észrevételem, hogy a C1 és a C2-es elkó rettenetesen melegszik. A 2 darab szembe kötött 680µF-os kondiról lenne szó.
A végfokom az ST151 (60W 8Ohm 100W 4Ohm. Én 4Ohm-on használom)
A táp feszem +/-42V terhelve +/-40V.
Kérdésem: Miért melegszik a 2 elkó?
Előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza zoly15 hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
Hello!
Egy elkó akkor melegedik, ha fordított polaritású feszültséget, vagy váltót kap. Kivétel, ha valaminek a közelében van és az fűti..
üdv! proli007
(#) zoly15 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 16, 2010 /
 
Szia!
Ez a két elkó szembe van fordítva, mint bipoláris kondenzátor.
A csatolt képen bekereteztem.

Upc1237.JPG
    
Következő: »»   55 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem