Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Igazad van (lehet).
Viszont a rossz időben történő szikrázás sem jó. Utaltam hogy nincs benne, természtesen nem konkrét kijelentésre godoltam csak rosszul írtam. Viszont a trafót tesztelni érdemes, az mind a két típusban van.
Az autó a 75 lovas,már néztük benne a gyújtást de jó.Holnap érkezik bele a MAP szenzor mer arra gyanakszunk hogy lehet túl dús keveréket ad neki hidegen és az fogja meg "mintha hidegintival nyomnánk teli""
Türelmetlenűl várjuk az infót a kicserélt MAP szenzor hidegindításkori dús keverék előállításának (meg)javulásával kapcsolatosan. Talán tanulunk, tanulhatunk az esetből és ha ez nem jön össze várjuk a követlező lépést,, és a következőt............. talán az egyik jó lesz. Végül is más kárán tanul az ember.
Sziasztok!
Samara felé intéznék egy kérdést, és egyben hivatkoznék a 2010. április 29-30.-ai beszélgetésünkre. Az akkori hozzászólásomban panaszkodtam egy O1 AEE lambdaszonda problémára, miszerint alacsony a jel és a szondák tönkre mennek a kocsiban (kormosak lesznek). Akkor azt ajánlottad, hogy az ülepítő szűrőnél (is) lehet a hiba. Nos tegnap levettem a szűrőt és (jobb híján) kimostam féktisztítóval meg benzinnel. Rengeteg korom jött ki belőle. Most rakjak bele egy működó szondát és töröljek egy hibatárolót, vagy mit ajánlasz következő lépésként? Ha ez mégsem oldotta meg a problémámat, akkor mit nézzek meg még a kocsin? Előre is köszönöm a válaszodat!
A lambdaszonda kormolódása a tökéletlen égés illetve más károsanyag égéstérbe jutásának (olaj) a következménye. Ennek különböző okai lehetnek, a leg egyszerübbtől a bonyolultabb esetekig. Az ülepítő szűrő feladata, (amit tisztítottál) többcélú - megszűri az olajat a szennyeződésektől, valamint a megszűrt olaj - gőzét (a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően) a motorba visszajuttatja. Hibájára utaló leggyakoribb eset, a levegőszűrő és a pillangószelep állandó elszennyeződése. Estedben két variáció van (így látatlanban) - olaj kerűl az égéstérbe vagy pedig a motor nem megfelelően égeti el az üzemanyagot.
A gyújtógyertyák elektródái milyenek kormosak vagy őzbarnák? Ha beindítod a motort nem füstől (kékesen)? Folyt köv.
Most hogy felülről hozzá férjek az ülepítő szűrőhöz, levettem a komplett légszűrő házat. Alatta a pillangószelep tiszta volt, még a tengelyénél sem volt korom, pedig 13.000Km-el ezelőtt pucoltam ki. (minden olajcserénél megcsinálom)
Amikor végeztem a tisztítással, megnéztem a légszűrőházat is, és az is tiszta volt. A gyertyák 60.000km-nél voltak cserélve (most 100.085km van a kocsiban), de őz barnák voltak. Egyébként a lambda szonda probléma az autó 20.000km-es korától létezik, és semmi rendellenesség nem tapasztalható. (1. tulaj vagyok) Nem füstöl kékesen (hál' Isten) se hidegen se melegen se visszaváltásos előzésnél, semmikor. Viszont rettentő sok kondenzvizet termel ha hidegen be van indítva és pár percig járatom. Komplett tócsa van a kipufogó alatt a földön. Ez normális?
Szervusztok,
Van-e valakinek ötlete, hogy mi okozhatja, hogy nem áll le a hűtőventillátor az autó (Octavia I 75 kW) leállításakor, holott a hűtővíz legfeljebb 50 fokos. Amúgy is nagyon nehezen éri el az üzemhőmérsékletet. Lehet, hogy folyamatosan megy a ventillátor. Ha leveszem az akkuról a sarut, megáll. Érzékelő hiba? Hol van? Kösz
sziasztok.
Lenne 1 kérdésem. Adott egy 1.6aee octavia. A hőfokmérő negyedig megy fel maximum, ha a felé mozdulna bekapcsol a ventillátor. Egyszer dugóban felment teljesen középre, de ahogy elindultam, visszament negyedig. Az autóval ahogy kiállok az udvarról szinte azonnal meleget fúj, fogyasztása nagyon jó, átlag 7l. A vizet nem főzi. Szerintetek? Hidegen ahogy beinditom, leveszem a kiegyenlítő tartály tetejét, felül a kis csövön jön a tartályba a viz. Tehát forgatja hidegen is. A sárga gyűrűs jeladó mellett van egy műanyag kupakos valami ugyan olyan módszerrel befogatva mint a jeladó. Nekem az alatt a kupak alatt nincs semmi. Nem oda kellene a termosztát? Előre is köszi a segitséget.
Szia!
Itt éppen mutatnak is egy termosztátot, hol van és hogyan kell kiszedni, mert szerintem túl korán nyit ki a Te esetedben. (lap alján)
Köszi az infot.A nyíllal jelzett részen az a műanyag dugó mire szolgál? Kell alá valami?
Más tipuson van benne érzékelő, de ezen nincs. Egy O gyűrű tömíti.
Ha már minden végig lett ellenőrizve főként a szemmel is jól látható pl olaj kerűl a rendszerbe, akkor nem marad más hátra, mint egy komolyabb motorvezérlő átvizsgálás. Ez alatt gondolok olyanra, hogy a befecskendezett üzemanyag mennyiséget kellene le -ellenőrizni, mindennek azonban ellent mond, hogy a gyertyák özbarna színüek. Azonban a lambdaszonda kormolódása, mint írtam korábban a tökéletlen égés eredménye. A kondenzvíz a katalizátoros autóknál természetes jelenség, annak mennyisége változó, a VW család autóinál elég bőséges szokott lenni. Menjünk végig a rendszeren. Alapos vizsgálatod és munkád eredményeként olaj nem kerűl a szívórészbe. A gyertyák őzbarna színüek, feltételezem jó hőértéküek, tehát elégetik rendesen a befecskendezett üzemanyagot, a dugattyú gyűrűk nem eresztik át az olajat. Mégis mitől lesz kormos a lambdaszonda a kocsi 20000 Km -es kora óta? Rossz gyújtásidőzítés? Jól érzékelhető - a motor járása egyenetlen - a motor nem húz - gyosításkor befullad. Többlet üzemanyag - motor járása alapjáraton amennyiben jó a gyertya és elégeti egyenletes - gyorsításkor bedadog a motor - magas fordulaton viszont kiegyenlítődik, megint tökéletesen működik a motor. Mint írod semmi motorműködési hibát nem tapasztalsz, amiket írtam azok pedig jól érzékelhetőek.
Ha jól emlékszem az AEE motorokban egy lamdaszonda van méghozzá a katalizátoron illetve az előtt. Annál a bizonyos 20000 Km nél vagy előtte nem volt gyújtótrafó problémád?
Sziazstok!!! Megvan a fő probléma a nehezen induló skoda octaviára . A MAP szenzor csere segített a dolgon de nem lett teljesen jó szóval kicseréltük benne az aksit és hoppá teljesen jó pedig műszer szerint jó az aksi szóval a hiba az aksi volt. De köszönöm az ötleteket!
A termosztát mellette van - a tűzfal felé - annak amiről a fotót készítetted. A vastagabb vízcső megy rá. Azt a vízcsövet (vastag) leveszed a termosztát házat három darab csavar (8 dugókulcs) leveszed és ott lesz alatta a termosztát. Javaslom, hogy ne csak a termosztátot, hanem annak házát is cseréld ki kompletten, mert ha most nem is, de pár hónap múlva kezdheted előről a műveletsort (cserét) a ház miatt. Egyébként ha leveszed a házat kukkancs bele a belsejébe, abba van beöntve egy belső kitámasztó rész amibe a termosztát tüskéje felül - amin kitámaszt. Ebbe dugd bele a termosztát tüskéjét vagy egy vékony drótot, ami ha átmegy rajta (nem szabad átmennie mert az zárt) akkor annak a hátsó része ki van törve és így cserés.
Üdv!
Újra a segítségetekre lenne szükségem! Korábban már írtam nektek, de azóta sem oldódott meg a probléma, mely a következő volt: Minél többet áll az autó, annál nehezebben indul. Mégpedig úgy, hogy ha az első indítást akármeddig csinálhatnám, akkor se indulna be. Inkább sok rövidebb indítózás kell neki és egyszer csak beindul. Ha viszont ilyenkor nyomok neki egy teligázt, akkor még egy kicsit dadog de utána tökéletesen működik. Ha megállok kb. 1-2 órára probléma nélkül indul, de ha 4-5 óra akkor már kezdődik a probléma. Namost azóta volt már vezérlő illesztése, akkor azt mondták, hogy most már jó lesz. Na nem így történt. Aztán rászántam magam az AC cserére. Csak a motort cseréltem egy újra. Azóta is ugyanez a probléma. Még a csere előtt volt rajta nyomásmérő óra akkor 2,5 fölé nem ment a nyomás ezért cseréltem az AC-t azóta nem mértem, mert az órát vissza kellett adnom... Mi lehet még a probléma, nem jut semmi eszembe, hogy mi lehet még a befolyásoló ok.......? Valakinek van valami ötlete vagy tapasztalata? Előre is köszönöm,.,,, Béke
Az AC mellett benzinszűrőt is cseréltél (alap)? Ha nem akkor feltétlenűl cserélj, már csak az AC garanciája miatt is. Egyébként a befecskendezőnyomás / rendszernyomás 3bar + - 0,2 bar. A 2,5 bar kevés figyelembevéve a csőrendszer hosszúságát nyomásveszteséget míg a befecskendező szelepekig eljut. Érdemes még a csővezetéket is végignézni a kocsi alatt lehet, hogy rossz helyen lett valamikor megemelve az autó és az emelő összenyomta a múanyag csövet. A tankban levő csövek is jó állapotban vannak? Lecserélted az AC alján levő szűrőt is? Vagy ha nem az milyen állapotban van - volt? A relé rendesen kapcsol? A hibát megelőzően nem ázott be az autó a vezető oldalon? És akkor most visszamennék a vezérlő illesztő szakemberhez aki összetéveszti az üzemanyagellátási problémát a motorelektronikaival és visszakérném a pénzt.
Még egy dolgot elfelejtettem - vedd le a benzinsapkát indítózáskor. Ha ez nem segít akkor az előzőek szerint járj el.
Üdv
Igen az üzemanyagszűrő csere is megtörtént. A csövek sértetlen állapotban vannak. Az AC alján lévő szőrőn szerintem az évek alatt belekerül por látszódott de nem volt vészes persze kitakarítottam az egészet az AC-vel együtt . Még az AC-ben lévő benzincsövet is lecseréltem egy újra. Egyszerűen nem értem mi a baja. Elszomorít(( Van esetleg még valami ami befolyásolja sz indítást? Speed sensor? levegőmennyiségmérő?...stb? Mi lehet még ? Köszönöm....
Így néz ki az egész ház és a benne levő termosztát is.
Ahhoz, hogy kitudjad szűrni az üzemanyagellátás és vagy a jeladók - gyújtás közűl a hibát indítózáskor (2 emberes munka - valaki indítózik, Te pedig permetezel)finoman folyamatosan permetezzél féktisztítót a levegőszűrőbe (szívórész). Ha így azonnal elindul a motor (a féktisztító befújt mennyiségével szabályozhatod - játszhatsz a fordulattal) akkor marad az üzemanyagellátás probléma. Megjegyzem a féktisztítók minőségében is van különbség, amelyik bőséges anyagot (pisil) permetez ki, az többnyire alkalmatlan indítózásra pl Prevent. Motip -ban még nem csalódtam érdemes ebből venni. Ha erre sem indul el akkor már érdemes a jeladók és a gyújtás irányában keresgélni. Én megvagyok győződve róla, hogy üzemanyagellátási problémád vagy az azzal összefüggésben levő elektromos résszel (pl relé) van problémád. A csövet amit cseréltél a tankban bírja a 3bar -os nyomást? Ott nem elég csak egy sima benzincsövet alkalmazni! Amire még figyelni kell, amikor az Ac -t beszereled a házba, hogy az alján levő szűrő ne nyomódjon össze, mert akkor attól is nyögvenyelősen tudja csak telíteni a szűrő belsejét benzinnel az Ac pedig erőlködik.
Jajj ez nem a corsa, hanem octavia I. .....
Hi,
A benzincső 10 bar-os, úgyhogy az bírja. Akkor marad a féktisztítós módszer kipróbálom azt is. és meglátjuk. Amúgy, hogy kellene működni-e az AC-nek? Mert nekem: Ajtónyitás -> dolgozik Gyújtás -> dolgozik Indítózás -> nem dolgozik Indítózás befejezése --> dolgozik egy kicsit még Ha újra kezdem ilyenkor az egészet, akkor már csak akkor dolgozik, amikor befejezem az indítózást.
Na szereztem hidegindító spray-t, aztán reggel meglátjuk, hogy ezzel indul-e vagy sem...
Hidegindítót műanyag szívósorhoz? Csak saját felelősségre! Féktisztító használatát javasoltuk többen régebben és most is.
hmmm
most elszomorodtam.,,, akkor inkább holnap veszek egy féktisztitót...
Hát akkor utána néztem a dolgoknak és ezeket a rajzokat találtam segítségnek. A csatlakozókat mindenképpen át kellene nézni. Ha az üzemanyag ellátásban nem lelhető hiba, akkor az indulási folyamatban nem megfelelő az értéke valamelyik érzékelőnek és félrevezeti a járművezérlőt. A léghőfokmérő és szívócsőnyomás (IAT & MAP) a szöghelyzet és felső holtpont jeladókkal is kapcsolatban van. Ezt a kombinált érzékelőt nézted már? Kellően tiszta-e és jól zárt a széleken. Mintha a hideg tágítana valami "résen" és az értékek elmásznának (vetemedés, laza csavar a légkamrán).
Köszönöm
akkor próbálkozok ezekkel, mert a hidegindítózási spray nem segített.... de akkor miért indul be mégis csak 3-4 indítózás után? És Vag-com progival ezeket az értékeket ki tudom olvasni? béke
Sziasztok!
2000es évjáratú Skoda Octaviám SLXi -m van (1,6 AKL-es motorkód 101 Le, 192e km van a kocsiban) Az autó hidegen gyakorlatilag nem v nagyon nehezen indul be (gázpedált indítózás közben nyomkodni kell). Sokadszori indításra lehet siker. Ekkor az autó amig be nem melegszik gyakorlatilag használhattalan mert rángat és egyből lefullad. Illetve durván füstöl a kipufogó (olyan szag jön belőle mint ha a régi simsonomat full szivatóval üzemeltetném) (Melegen viszont semmi baja, szépen megy az alapjárat is 800 környékére beállva) A probléma lehet h összetett: Az autó át van építve etanolos üzemre, de a hideg idő miatt most már csak 100% benzin van benne. Az etanolos üzemben semmi baja nem volt, csak a hideg miatti többletfogyasztás miatt álltam vissza benzinre. (az etanolos elektronika elvileg most letekert állapotban van, azaz nem "játszik") Lehetséges h a motorvezérlő elektronika is "megtanulta" az etanolt az elmúlt kb 10e km alatt és most a benzint is szegény keverékként érzékeli? (Amik mostanában szerelve cserélve lettek: fordulatszám jeladó, pillangószelep tisztítva beállítva, motorhöfok jeladó, gyertyák, olaj illetve szűrök, vezérműszíj rendszeresen a könyv szerint cserélve) Nem vagyok szerelő uh lehet h hülye a kérdés: van ezekben a kocsikban vmi elektronika által vezérelt "automata" szivató ami esetleg elromlott v elállítódott? köszi előre is az ötleteket |
Bejelentkezés
Hirdetés |