Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Lapozás: OK   123 / 579
(#) hatvanasjocó válasza nikolatesla hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Ha átépíted az nem restaurálás! Az e topik szellemének megcsúfolása! Ne haragudj de a doboz szép rendbetétele után komolyabb restaurátornak gondoltalak. A hozzászólók mondandóját pedig hidd el, tapasztaltabbak nálad. Ha utána kerestél volna a tipusnak( amit a hátlapon láthatsz) akkor láthattad volna, hogy ez egy telepes rádió és gyárilag nincs benne forgókondenzátor, tehát azt utólag tették bele.
(#) nikolatesla válasza hatvanasjocó hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Az a baj,hogy a hát lapon csak az ORION emblémáját láttam és annyit,hogy Type:31 B aztán mondták,hogy ez egy 313B de nem nagyon keresgéltem róla semmit csak a rajzát.
Akkor nem építem át maradnak a kicsike kis csövek de új szóróval mert a régi még szól de recseg ropog torzít...
Majd nemsokára teszek fel képeket.
(#) nikolatesla válasza nikolatesla hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Végül is az olaj meg tette hatását nekem nagyon tetszik
A sanszit és szépre csiszolom majd. Már várom,hogy megszólaljon.
Egyébként lehet olyat,hogy Fm-et is fogjon?

DSC00816.JPG
    
(#) Janó bácsi válasza nikolatesla hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Hát, hogy a topik szellemének is eleget tegyél, meg a gép is elkészüljön ajánlom nézd át az Orion 130A készüléket, (elég sokmindent lehet róla találni a neten)az egy gyárilag átalakított néprádió, és esetleg azt ki lehetne hozni belőle, de az is nagy meló. És persze akkor sincs benne URH, és az szerintem nem is lessz benne soha, ha csak bele nem épitesz egy tranzisztoros táskarádiót.Üdv.
(#) Janó bácsi válasza Janó bácsi hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Kifelejtettem, hogy telepes változatban is megcsinálható
(#) konam hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Divatba jött a csöves rádió készülékek javítása használata, gyűjtése.Ezért arra gondoltam, hogy egy gyakori hibát mégpedig a zárlatos forgókondenzátor javítását megosztom.
Természetesen javítás előtt megkel győződni,arról, hogy a forgókondenzátor tengelye csapágyazása rendben van! Ha igen csak akkor fogjunk a javításához. A megoldás egyszerű kell egy rövid zár védett szabályozható tápegység mely a zárlatot pl. egy izzóval jelzi. kb. 3-12V feszültséget állítunk be /ez a szikra láthatóságától függ// és az áramkorlátot leszabályozzuk, kb.200mA re. A forgókondenzátor kivezetésére csatlakoztassuk a tápegységet, és a tengelyt lassan elkezdjük forgatni. Ahol zárlatos a forgó kondenzátor ott egy kis szikra fog keletkezni. Ahol a szikra van ott egy lapos csavarhúzóval vagy egy kis szikével elmozdítjuk a lemezeket mindaddig, míg a zárlat ill. a szikra megszűnik. Remélem sok amatőrnek, kezdőnek illetve aki még nem ismerte ezt az egyszerű megoldást tudtam segíteni.
(#) Stewe válasza konam hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Ha már sérült, akkor nagyon kis eséllyel lehet helyreállítani. A javítást mindenképpen tisztítással kell kezdeni, ne hagyd magad, megtapadt vezető szemcsék nagyon át tudnak verni. Zsírtalanítószer+sűrített levegő a barátod.

A csapágyazást nem csak ellenőrizni kell, hanem be is kell állítani, oldalra elmászott forgórész is okozhat zárlatot.
Hézagmérővel (max 0,02mm es lépésűt kell beszerezni) lehet ellenőrizni, hogy középen van-e a forgó.

Amit viszont soha ne tegyél: árammal terhelni a csapágyazást. A forgó fegyverzet nincs elszigetelve a ház/test-től a csapágyazáson keresztül van összekötve, (az állórész van kerámia/műanyag bakon) ami kis áram hatására is visszavonhatatlanul károsodik.

Ha sikerül életet lehelni a jószágba, akkor is vissza kell állítani az együttfutást: a lemezek mozgatása miatt megváltozik a karakterisztika, (kezdő és végkapacitás) a forgó fegyverzet szélső hasított szegmenseinek hajtogatásával lehet ezt korrigáni, de egy szike nagyon kevés, kapacitásmérő, NF funkciógenerátor szkóp (kétsugaras) is kell.
(#) Janó bácsi hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Üdv mindenkinek. Régi vágyam teljesült ma, szert tettem egy Orion 222-es "törpeszuper"-re. Volt már ugyan ilyen készülékem, de eladtam, majd megbántam, szóval most itt az új, lehet rajta dolgozni.Nincs nagyon lepukkanva, tulajdonképpen szól is, csak nagyon koszos, szúette, és nem minden eredeti benne. Láthatóan ki van cserélve a hangszóró, és a kitrafó,melyet majd valamilyen eredetivel kell pótolnom. Érdekesség, hogy van a sasszin egy felirat, miszerint valaki 1957 okt.21-én egy ECH 42-őt cserélt benne 66ft-ért. Óh azok a régi szép "békeidők". A gép egyébbként akkor volt 6 éves! Teszek fel képeket, és menet közben is dokumentálom majd a felújitást.
(#) hatvanasjocó válasza Janó bácsi hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Őszinte leszek: irigykedek!
(#) konam válasza Stewe hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szia amit írtál igaz. Csak nem minden esetben ennyire véres a forgók hibái. Ha csak recseg ropog akkor elég egy kevés feszt ráadni és le lehet égetni a zárlatot //szennyeződést!// túlzás nélkül állítom ~ 200db. készülék forgóját javítottam. Nem részleteztem inkább vártam, hogy valaki kérdez. Azért nagyon köszi a kiegészítést tökéletesen igaz minden szó amit írtál. Egy melódia rádiónál nem volt gond, ha elmászott a kondi értéke mivel anno 3 adót lehetett fogni URH-n. Üdv. Ambrus
(#) PillerFecó válasza Janó bácsi hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szép estét! Én is irigylésre méltónak tartom a készüléket! Még gyerekkoromban a dédszüleimnél láttam egy 222-est,azóta szeretnék hozzájutni. És valóban nincs rossz állapotban. kellemes időtöltést kívánok a restauráláshoz!
(#) PillerFecó válasza konam hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szép estét! Nálam is be szokott válni ez a módszer,én egy glimmlámpás kondenzátorvizsgálóval szoktam elvégezni,semmiféle kárt nem szokott tenni a forgókban.Egyszerű és hatásos módszere a hibakeresésnek.
(#) Janó bácsi válasza konam hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Én is sorbakötött glimmlámpával szoktam forgót javitani, nagy előnye, hogy jól láthatóan nagyokat szikrázik, viszont a pár mA-es áram nem tesz kárt semmibe. A légrések beállításához egy kis adalék: én filmeket használok a beállításhoz (a hangszórók légrésének beállításához is) a normál 36mm-es fényképezőgépbe való film 0.1 mm, a diafim (régi mesefilmek) 0.15mm, a röntgenfilm (orvosi) 0.2 mm. Ezek variálásával eddig minden légrést biztonsággal be tudtam állítani. Üdv:
(#) blackdog hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Sziasztok!

Én is szerelmese vagyok a régi műszereknek.
Kérdésem az, hogy felújításnál meddig szabad elmenni?
Nyilván az esetleges hibás alkatrészeket kicseréli az ember. De... Például látszólag jól működő esetleg kissé nehézkesen tekerhető vagy nyikorgó potmétereket vagy recsegő, de még működő tárcsákat illik cserélni?
Nem nagy a készletem van 4db "működő" 30-34 év között műszerem. Kicsit nyikorog, recseg, nehézkesen tekerhető 1-2 tárcsa és poti.
A festést mikor illik újra elvégezni? Elég kopottak.
Ill. régen volt "műszer" kék festék. Ma mit használtok, hogy a színe az eredeti maradjon?
(#) zolika60 válasza blackdog hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Mindenkinek az ízlésére van bízva, hogy mit csinál a saját masinájával. Tehát, ha zavar a nyikorgó poti, nyugodtan cseréld, vagy javítsd ki. Lehetőleg korhű módon. Festéket pedig manapság bármilyen színben kevernek. Vigyél színmintát a festékboltba.
(#) nikolatesla hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Szerintetek ezüst tantál jó az én rádiómba amit most újítok fel?
Nem tudjátok,hogy régi "muzeális" ellenállásokat hol tudok beszerezni? Illetve azt,hogy eredeti Orion forgató gombokat.
Valamit az elejére hol lehet kapni vásznat?
(#) dizi válasza nikolatesla hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Szevasz, látom jó helyre vitte a postás!
Szeretném ha a későbbiekben is tennél fel képeket a felújításról.
Haverom nagyfaterja most biztos mosolyogva nézi Szent Péter mellől ,hogy fiatalodik meg a rádiója.
Majd még tegyél fel képeket,hogy mi lett belőle.
Egy javaslat, ha napsütésben az udvaron fotózol dolgokat még a mobiltelóval készített kép is élesebbnek látszik.
Gratulálok az eddigi munkádhoz.
Üdv: dizi
(#) dizi válasza dizi hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Ne tegyél bele mindenféle mai tunert mert az én is meg tudtam vólna csinálni,építsd gyárira.
(#) Malfox hozzászólása Nov 12, 2010 /
 
No,visszatértem Mutatnék pár szerzeményt,hátha tetszik
(#) Vales válasza Malfox hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Wooooow, a tekercselőhuzalok nagyon tuttik!
Detektoros rádió építéshez de jól jöhetnek!
(#) _BiG_ válasza Vales hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Főleg a litzére folyatom a nyálam én is...
(#) Malfox válasza _BiG_ hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Igazából csöves előerősítőkkel foglalkozom,azokhoz vettem főleg,persze mindenhez használható.Mivel régiek,még igen tiszta a réz,így kiváló az audiotechnikára
(#) _BiG_ válasza Malfox hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Akkor meg a kérdésem, hogy honnan a litze, mert manapság nem találni és régi rádiókhoz, de főleg műszerekhez kellene. Nagyfrekis jelgenerátorokhoz ia ajánlatos. Meg egy kereszttekercselőgép, de az más tészta...
(#) Malfox válasza _BiG_ hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Mondjuk úgy,hogy valaki inkább nekem adta olcsón,minthogy kidobja.
(#) _BiG_ válasza Malfox hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Mááázlista!
(#) hatvanasjocó válasza nikolatesla hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Biztosan nincs tantál kondinak megfelelő feszültségű kondenzátor a telepes néprádióban és ha van is nem ebbe a rádióba való ilyen modern alkatrész. Néprádió forgatógombokat pl. a Puskás börzén is szerezhetsz, vagy a Vatera kereskedő portálon keress rá! Eredeti vásznat valószínű nem kapsz de szőnyeg és lakástextil boltokban hasonló drapp textilt biztosan tudsz venni, én is sokszor kaptam ilyen boltban és néha ingyen a maradékokból. Ahogy már más is mondta csak azt cseréld ki ami biztosan rossz és lehetőleg eredeti vagy ahhoz hasonló darabra. A kapcsolási rajz is sok mindenben segítségedre lehet

115B.313B.jpg
    
(#) Janó bácsi hozzászólása Nov 12, 2010 /
 
Üdv. Ma ráértem kicsit foglalkozni a 222-essel, teljesen szétszedtem, mert a hangszóró, meg az első elkó kicseréléséhez le kell venni az előlapját is. Ezeket a készülékeket még "épitették" vagyis minden csavarozva van, könnyen bontható, semmi szegecselés meg ponthegesztés. Hát azért persze voltak gondok, mert a kis facsavarok eggyike sem akart kijönni, mivel nem volt nút a fején, illetve össze volt verve. Ebből arra következtetek, hogy a Rákosi idők élmunkásai, bizony a csavarokat nem csavarhúzóval, hanem kalapáccsal hajtották be, gondolom a munkaverseny-felelős legnagyobb megelégedésére. Kivettem a hál trafót is (12 drót, meg az AZ foglalata) mert nem tudtam rendesen letisztitani, inkább lefujtam, feketére, de csak halványan, épp hogy eltünjön a kosz. Ki kellett venni a két elkót is mert már eléggé ki voltak száradva, meg levettem a KF-ek burkolatát is hogy mosószerbe lemossam. Legnagyobb gond ezután a sasszi tisztitása volt, először ecset, porszivó, majd mosószeres rongy következett, aztán benzin, nitrohigitó, meg még ami a kezem ügyebe került, hát végül is most szebben néz ki, egy kicsivel. A többit majd holnap.
(#) moltam válasza hatvanasjocó hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Helo.
Sajnos csak most tudtam feltölteni a képeket.
A csereelkó benne volt, amikor kaptam, a fehér kondit pedig át fogom helyezni a nyák aljára.
(#) nikolatesla válasza dizi hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Gyárilag lesz meg csinálva.
Annyi,hogy a forgó kondi marad benne mert ha ki veszem akkor az a lyuk ott marad az oldalán. De a csöveket megszerzem bele már csak alkatrészeket kel vennem majd börzén vagy valahol ami pontosan benne volt.
Ha készen lesz lesznek képek!
(#) hatvanasjocó válasza moltam hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Oké, köszi!
Következő: »»   123 / 579
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem