Fórum témák
» Több friss téma |
Az a jó, ha négyszög a jel. Ne állíts semmit! A frekvencia is tökéletes.
Szia
látad a képet amit csatoltam,raktam a 10k ellenállás mellé egy 10k trimmert igy ahogy állitotam a freki 70khz ment fel. Akkor vissza rakom eredetileg ahogy volt,de nem túl kemény jel ez a diódáknak szerinted?
A 70kHz is jó. Hagyd úgy. A diódákat is építsd be, a kimenetet puffereld meg és próbáld ki terhelve a tápegységedet.
ja oksa akkor belövőm 70khz és úgy hagyom tegnap megnéztem az eredeti diódát amit orosz barátunk belerakot és amit én vettem az övé FR 302 az enyém meg FR 607 ennek szerintem jónak kéne hogy legyen,neked mi a véleményed erről?
Elvileg jó lehet az FR607 is (főleg kisebb frekin), de a BYW29 még jobb lenne, mert az jóval gyorsabb, az FR-hez képest. Az FR607 500ns-os, a BYW pedig 25ns-os.
Na most lejebb vettem a frekin megnézem igy nemsokára írok majd hogy mi van.
Na itt vagyok megint lenyomtam a frekit 18khz-ig rá tetem egy 12v/30w-os lámpát de egy idő után kb10 perc és azFR607-ből összerakott 4db dióda ugyanúgy melegszik.
40 kHz-en is melegszik? Szerintem az a négy BYW csak kellene oda.
Ennek a kapcsolásnak nincs kedvenc frekvenciája, mint egy rezonáns tápnak. Ezért nem kell bele szerintem az állítható freki potival funkció. Belövöd, és kész. Azért mégis számít a frekvencia, mert ugye PC trafót használsz. Azokat méretezték egy bizonyos frekvenciára. Ha megemeled a frekvenciát ehhez képest, akkor a gerjesztésed csökkenni fog, és nem lesz akkora teljesítmény átvihető rajta. Ha meg csökkented a frekit, akkor megnő az indukció (B), és ettől telítésbe megy a mag, és a trafód már terheletlenül is elkezd melegedni. Terhelni így sem tudod, mert megdöglik.
A PC trafók 45-75KHZ-es tartományban pörögnek. Kb: ide kell lőnöd. Nem tudom, hogy mit bír a trafód. Persze azt is meg tudod nézni. a szekunder oldalát ne terheld, kapcsold be, és a frekit kezdd emelni, és hagyd úgy 10 percig. Mérd meg, hogy melegszik-e a trafó. Aztán emelheted tovább, megint vársz, és méred, hogy melegszik-e. Egy bizonyos freki fölött meg emekedik a trafó hőmérséklete, ilyenkor visszább kell venni egy kicsit, és meg is van a maximális gerjeszthetősége a trafónak. Valószínű, hogy itt tudod levenni majd róla a legnagyobb teljesítményt. A frekvenciával mégsem érdemes nagyon fölmenni, mert akkor a trafót vezérlő fetek nem lesznek olyan jól vezérelve, és nem lesznek olyan gyorsak a kapcsolási idők. Azaz tovább fog tartani míg kinyit, vagy lezár a fet. Tehát melegszik. Arról nem is beszélve, hogy ha 80-100KHz-en megy a táp, akkor milyen zavarok képződnek. Ha csak azt vesszük alapul, hogy a Hi-Fi -ben mennyire kell vigyázni a jelalakra, hogy minden ok legyen, itt ugyanúgy, sőtt sokkal nagyobb áramok is lehetnek. A Diódád jó hogy melegszik, mert nem hűtőbordára szerelhető. Ez a fajta dióda 2-5 °C-ot melegszik 1W hatására. Nem tudom pontosan, mert nem adják meg az adatlapján. Ha veszel diódát, akkor olyat válassz, aminek kisebb a nyitó feszültsége terhelés alatt,mert azon úgy kevesebb feszültség fog esni, és kevésbé fog melegedni. Azonkívül a gyártó meg adja a hőtényezőjét is. Abból is az a jó, amelyik nem annyira hajlamos a melegedésre. Azzal meg szerintem nem érdemes játszani, hogy ide oda állítod a frekit, mert ezek a shottky diódák simán bírják ezt a freki tartományt.
"...a szekunder oldalát ne terheld, kapcsold be, és a frekit kezdd emelni, és hagyd úgy 10 percig. Mérd meg, hogy melegszik-e a trafó. Aztán emelheted tovább, megint vársz, és méred, hogy melegszik-e. Egy bizonyos freki fölött meg emekedik a trafó hőmérséklete, ilyenkor visszább kell venni egy kicsit, és meg is van a maximális gerjeszthetősége a trafónak. "
Igen, azzal a különbséggel, hogy nem növelni kell a frekit ebben a mérésben, hanem csökkenteni. Te magad írtad le - egyébként helyesen - hogy a frekvencia csökkentésével nő az indukció, egész addíg, míg be nem telít a trafó. Ha csak növeled a frekit, akkor csökken az indukció és az igaz, hogy nagyobb frekin nagyobb a vasveszteség, de miután kisebb lesz az indukció, mégis kisebb lesz a veszteség a vasban. A ferriteknél az indukció növelésével sokkal gyorsabban nő a veszteség, mint ugyanakkora indukciónál a freki növelésével. "A frekvenciával mégsem érdemes nagyon fölmenni, mert akkor a trafót vezérlő fetek nem lesznek olyan jól vezérelve, és nem lesznek olyan gyorsak a kapcsolási idők. Azaz tovább fog tartani míg kinyit, vagy lezár a fet. " Miért? Ha a kapcsolás nem változott, akkor kis- és nagy frekin is ugyanúgy kapcsolnak a FET-ek, a kapcsolási idők ugyanazok maradnak. Vagyis, ugyanannyi lesz bennük az egy kapcsolásra jutó veszteség. Nagyobb frekin azért fognak jobban melegedni, mert több kapcsolás van, tehát középértékben nagyobb lesz az összes kapcsolási veszteség.
Üdv,8 órás üzemben végig 240W-os teljestménnyel teszteltem "Cimó" fórumtársunk tápját és meg kell mondanom le a kalappal előtte,erősítőhöz ezután már csak ilyen tápot készítek.
Igen, azzal a különbséggel, hogy nem növelni kell a frekit ebben a mérésben, hanem csökkenteni. Te magad írtad le - egyébként helyesen - hogy a frekvencia csökkentésével nő az indukció, egész addíg, míg be nem telít a trafó.
Igazad van. Nem figyeltem eléggé. Miért? Ha a kapcsolás nem változott, akkor kis- és nagy frekin is ugyanúgy kapcsolnak a FET-ek, a kapcsolási idők ugyanazok maradnak. Vagyis, ugyanannyi lesz bennük az egy kapcsolásra jutó veszteség. Nagyobb frekin azért fognak jobban melegedni, mert több kapcsolás van, tehát középértékben nagyobb lesz az összes kapcsolási veszteség. Én is valahogy így akartam mondani, de a fetek kapacitása bele szól a dologba.
Szia
Ismét vagyok, most már vannak képek is ez egyenest a konnektorba dugva a lámpán kívül csak a 47k/2w-os ellenállás melegedet a többi az rendben. Persze ez még mindig váltó áram nincs egyen irányítva,szerintetek hány amperrel lehet ezt terhelni egyen irányítva mert 4,5 ampert simán elbír így váltóba.
"... a fetek kapacitása bele szól a dologba."
Mire gondolsz?
Szia
Úgy mértem, hogy a műszert sorba kötöttem a trafóval egy 12v/30w-os izzón keresztül. 1db izzóval 2,5 Ampert mutatott 2db 4,5-4,7 Ampert
Ilyen nagy frekvencián és négyszögáramnál nem lesz hiteles mérésed egy multiméterrel. Egyenáramot kellene mérni.
Mértem úgy is szintén 1db 12v/30w-os izzóval 1,5-2Ampert de melegedtek a diódák sajna.
A diódák nyitófeszültsége 500-600mV, ezt beszorzod az árammal, kijön egy-két watt teljesítmény, ami melegíti, így természetes hogy melegszik.
Sziasztok!
Na úgy néz ki hogy oké a tápegység B1545-ős diódát találtam itthon ebből felfogattam 2db egy hűtőre és elkezdtem terhelni 2,6Amperal picit melegszik de nem vészes 4,6Amperal már 5 perc után forró de nemcsak a dióda kezd melegedni hanem a pc trafó is,szerintem ventillátoros hűtés esetén kb. 5Amper lehet a max,de javítsatok ki ha tévedek.
Üdv.Eddig nem is foglalkoztam vele mert 200-300W hangerőnél-nél nem nagyon lehet hallani de most érdekessé vált a dolog.
Szóval van egy furcsa zavaró és változó frekvenciájú alapzaj az amp-omban ami valószínűleg a "Cimó" féle tápból ered.Hogyan tudnám ezt mérsékelni azon túl,hogy áthurkoltam már a ferritet egy rézszalaggal? ?Gondolom a ferritből jön,mert sima táppal egy deka brumm sincs. Ide is kell hidegítő kondi?
Sziasztok!
Van valakinek egy olyan kapcsolása amibe TL494-es van és minden alkatrészt kilehet termelni egy pc tápbol. Nekem csak a 12V-os rész kellene belöle. De nekem 15-16V kellene. PC tápt már alakitottam igy át, de szeretnék egy kisebbet. Köszi
Hello!
Egy +;- 50V-os tápegységet akarok készíteni egy 100W-os AB osztályú végfokozat meghajtására. Ehhez valamilyen (bevált) kapcsolási rajzot nem tudnátok mondani? Guglit nem igazán hajtottam érte, a Ti ötleteitekre bízom magam! :yes: Kössz!
Ha kiszeded a PC tápból a szükséges alkatrészeket egy külön nyákra az sem lesz sokkal kisebb, mert a trafónak, kondiknak, bordának, zavarszűrőnek stb. ott is kell a hely.
Ha nem kulcsfontosságú hogy bírja a zárlatot akkor egy önrezgő félhidat kell csinálni, ez a legegyszerűbb.
Sajnos ennyire nem vagyok művelt :no: .....Valami ZVS-t nézegettem a napokban, az biztosan önrezgő volt, de nem igazán ezt csinálta Bocs, hogy ilyen suta vagyok, majd igyekszek "túltenni" rajta. Akkor most mi is a teendőm?
Üdv!
Itt az oldalon találsz a kapcsolások között egy erősítők táplálására alkalmas kapcsolóüzemű tápegységet. Azzal érdemes próbálkozni. Rezonáns
PC táp trafójára rá lehet erőltetni valahogy ezt a kapcsolást? Nem akarnám újra tekerni... Megmérem a primer induktivitást és ezzel az értékkel újraszámolom a rezgőkondit. És ezen kívül?
Köszönöm.
A PC-táp trafó szoros csatolású, rá lehet erőltetni, ha sorba kötsz vele megfelelő induktivitást. A szórt induktivitáshoz kell méretezni a Crez-t. Olvasd át Skori oldalán a Reztáp1/2-t. Bővebben: Link
A 2. részben láthatod, hogyan használható fel a PC trafó rezonáns tápban.
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem. Hogyan tudnék trafó nélkül 230v ból 12v egyen feszt csinálni és kb 2-300mA-t ? Egy mozgásérzékelőt szeretnék üzemeltetni róla. |
Bejelentkezés
Hirdetés |