Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Általában 4 ohm szokott lenni, de ez az impedanciája. Szóval ha normál ohm-mérővel nézed, kb. 3.6-ot fog mutatni a műszer.
De lehet 2-8 ohm között bármi az ellenállása, ez a hangszórótól függ. Lehet magában is zárlatos. A világítás egy dolog, ettől még lehetett más baja.
Nem minden hiba látszik szétszerelve... én például kölcsönadtam az autót, és elfüstölt az erősítő, mert a kalaptartóba szerelt hangszóró csatlakozóit rövidre zárta egy papagáj kalitkája.
Köszönöm a választ! Akkor kimérem az ellenállást!
Szétszerelést én nem javasoltam...
(én alapból azt hittem, hogy a csatlakozónál méreget) Szigeteletlen csatlakozó átka...
Na meg van a hiba! Töltésem 16 volt Szóval generátor service! Amúgy nagy töltésnél a végfok szokott elszállni vagy csak átbasztak?
Ezzel az átvertek dologgal csak arra akartam kitérni, hogy nem biztos, hogy ez volt a valós hiba.
Egyébként ettől akár el is szállhatott a végfok, de bármi más is. Lényeg, hogy megvan a hiba oka. A generátort pedig minél előbb nézesd meg, mert az akksidat is kinyírja, az pedig nem két fillér.
Én csak arra céloztam, hogy az erősítő tönkremenetelét okozó hiba már lehet, hogy régen nem áll fenn, és lehet, hogy sose áll elő megint. )
Sziasztok!
Van nekem egy WV Caddy 1.4 benzines APQ motorkódú 1998-as évjáratú autóm.Most hogy jöttek a hideg reggelek azt vettem észre hogy a motor hideg állapotában nem emeli meg az alapjárati fordulatszámot az ECU. Fülre ítélve az alapjárati fordulatszám az üzemmeleg állapotnak felel meg. Azt olvastam máshol hogy a hűtővíz hőmérsékletétől teszi függővé az alapjárati fordulatszámot az ECU. A műszerfalon lévő vízhőmérséklet mérő jól mutatja a víz hőfokát. Néztem a hőérzékelőt azon négy csatlakozó van. Az elképzelhető hogy a hőérzékelő házában 2db egymástól független érzékelő van? Másik problémám. Kissé kartergázos az autó és emiatt állandóan pucolnom kell a pillangószelepet, mert szerintem kicsit alacsony az alapjárat melegen is, és a motor megérzi a kormányszervó működését. Az volna a kérdésem hogy az ECU nem figyeli az alapjáratot, és nem emeli fel a pillangószelep nyitásával az alapjáratot ha egy bizonyos érték alá csökken?
Szia. Igaz nekem diesel van, de abban is két hőgomba van. Az egyikre van kötve a ventillátor, a másikra a hőmérő és az Ecu. Ha van multimétered akkor ellenállást kéne mérned a hőgombák kivezetésein. Dugó lehúz ohm mérőt 200ohm körülire állítani és várni a csodát. Ha kitudod venni a gombákat akkor le lehet tesztelni őket. Megméred 20Celsiuson, majd meleg vízben is (az elektromos csatit nem kell víz alá helyezni!) és más eltérő értéket kell mérned. Ha 0-át mérsz akkor kuka. Személyes tapasztalataim alapján ennyi.
Nem tudom ez segít-e, de itt egy kép. Jó buherálást! Azt elfelejtettem mondani, hogy ha kiveszed az érzékelőt, akkor bizony a hűtőfolyadék is kifolyik! Tehát csak óvatosan, nem járó motornál, illetve nem meleg motornál!!!
Sziasztok Fórumosok.
Azzal a problémával fordulok hozzátok h az iskolában házi dolgozatot kell írnom. A dolgozat címe "Vagyonvédelmi berendezések a gépjárműtechnikában." ( A különböző autóriasztók szenzorai, működési jellemzői). Ezekhez szeretnék segítséget kérni h hol lehet anyagot találni a neten. Keresgettem de nem nagyon találok ha valaki tudna valamilyen oldalt ahol találnék ehhez anyagot az megköszönném. Olyanok pl, Rádiós távvezérél felépítése működési jellemzői kapcsolási rajz blokk vázlat. Vagy Billenős érzékelő működése felépítése, Autóriasztók felépítése működése szenzorai kapcsolási rajz blokk vázlat, meg ehhez hasonlók ami a témához kapcsolódik. Előre is köszönöm Üdv Laci!
Szia!
Közben én is találtam infót a hőérzékelőről (lásd kép),és ma reggel méricskéltem egy kicsit. Az egyik oldalon az ellenállás értéke 2x-ese a másik oldalon lévővel. Ez így normális,vagy mindkét oldalon egyforma értéket kellene mérnem? Mert ha nem,akkor sajnos kuka.
Ha esetleg picit megmelegíted a motor, majd utána mérsz ellenállást, akkor változik az ellenállás (csökken) ? Amit mértél az egyébként jó értéknek tűnik.
Ha a 2-4-es lábak között is változik, akkor valószínűleg jó.
Hát a táblázat alapján azt mondanám én is hogy jó, egyet értek az előttem szólóval. A 2-4 láb az szerintem más célt szolgál, de nem vagyok benne biztos. Meg kellene próbálni üzemi hőfokon is mérni és egyeznie kell mind a két fotón szereplő értékkel. Ami ugyanaz csak a tied részletesebb. A másik dolog az alapjárati motor. Ha bovdenes akkor valószínűleg kiszőrösödött, vagy megszorult és ezért nem jó az alapjáratod. Meg kellene nézni hogy könnyen jár-e? Nem tudom mert nem vagyok autószerelő, csak olvastam valahol. Ha jól tudom akkor az akksi tartó alatt kell lennie. :google:
Szia!
Megmelegítettem a motort és mértem is.Pontosan nem tudom hogy hány fokos volt a víz de a műszerfalon lévő vízhőmérő éppen megmozdult.Tehát amit mértem: 1&3 között 919 ohm; 2&4 között 414 ohm. Nekem csak az furcsa hogy a két NTC értéke ennyire eltér egymástól.Ez így normális?
autóriasztókról kellene nekem sok anyag (fajtái,működése,kapcsolási rajzok stb,...) valaki nem tudna linkelni vagy anyagot küldeni? 20 oldalas feladatot kell belőle csinálnom péntekre :S
Nálam az alapjáratot egy szervomotor által vezérelt pillangószelep állítja. Ugyanezt a pillangószelepet mozgatom a gázpedállal a gázbowdenen keresztül. Lásd kép.
Szia!
Nem csak kettő szál vezeték megy rá a hőfokmérőre? Ahogy nézem jónak tűnik az az érték amit mértél, a táblázat szerint kb. 50fok. Van viszont egy másik, kettős érzékelő a szívócsőben, ami a jelentős kartergáztól elkoszolódhatott. Az IAT és MAP szenzor.
Nah a lényeg hogy döglött az érzékelő tekercse. Viszont a jó hír hogy bontóban nem igazán lehet kapni, bolti ára az meg... hát az autóm nem ér annyit. Ezért arra gondoltam, hogy nem-e lehetne átverni valahogy az Ecu-t? Gondolok itt változó ellenállásra? Az elméletem szerint: a gázpedál érzékelőt használnám kiindulási pontként (elektromos, miért is ne!), tehát ha nyomom, folyamatosan nő az ellenállása (vagy csökken, ezt még nem derítettem ki), mint egy potméter és ehhez kellene valami áramkör ami ezzel a folyamatossággal párhuzamosan nő, avagy csökken. Nem tudom, szerintetek ez kivitelezhető? Mert ha jól értelmezem ezt a tűmozgás érzékelőt, akkor a befecskendezett mennyiséget méri és ezáltal változik az értéke. hát a gázpedál állása is így működik szerintem. De mondom ez csak feltevés. Ha hülyeséget írok akkor csak szóljatok. Ebben kérném a tapasztalt "kollégák" segítségét.
Hát az a gyanúm, hogy tovább kell keresgélned, mert a vízhőfok jeladón kívül még mást is figyel az Ecu. Mondom én diesel-es vagyok és nekem biztos hogy beleszól még más is. Azt nem kérdeztem de hibakódod van vagy nincs?
Check lámpa nem világít? Az hogy nem megfelelő az alapjáratod az mit jelent? Rángat, erőtlen? Mert nekem az Egr szelep takarítás után jobb lett az alapjáratom. Igaz még a nyáron. Jah és nekem 2 víz hőfok jeladóm van de ezt már írtam. Lehet a tiedben is kettő van. A víz csöveket át kell nézni a hengerfej körül és ott keresgélni.
Azt eddig is tudtuk, hogy döglött. Nem sikerült megtalálni a tekercs két végét? Mert akkor menthető lenne.
Az ellenállást minek változtatnád, mikor az fix? A jeladóban feszültség indukálódik üzem közben, ezt érzékeli a vezérlő , ebből tudja a fúvókanyitás időpontját. Ha nincs jeladó, akkor nem tudja. Ha "becsapod" , akkor meg rosszul tudja - rendellenes működés. Ez a cél?
Szia,
szerintem a hőfokszenzorod jó. A pillangószelepedet biztos, hogy szervomotor mozgatja alapjáraton? Nem csak egy pozícióérzékelő van azon is? Nem egy ütközőcsavarral tudod beállítani az alapjáratot? Ezen nincs egy alapjárati elektromágneses szelep? A kartergáz trutyi lehet, hogy más érzékelődet is zavarja.
Igazad van nem akarom tönkre vágni az autót, csak hát bontva 30000ft, új ára 80-90000ft! Hát majdnem seggre ültem mikor mondták! Azért akartam valami egyszerűbb és olcsóbb módszert, de belátom igazad van. A motor felújítás még drágább. Már csak az a kérdés, hogy meddig járhatok így az autóval? Nem lesz semmi baja? És nem sikerült pedig lebobtottam teljesen a műanyagig és még abba is egy kicsit.
Olvasnivaló. (Tűlöket-jeladóként említik)
Én keresném tovább a tekercsvégeket, ha még nem faragtad szét végzetesen.
A check lámpa nem világít mert vagy rossz vagy nincs hibajelzés vagy a kereskedő kiszedte hogy ne világítson és így adta el. Azt nem tudom hogy a gyújtás ráadáskor kell e világítania. Az alapjárat egyenletes csak alacsony szerintem. A többi autó amivel jártam régebben azoknál a motor hideg állapotában magasabb volt az alapjárati fordulatszám ami ahogy szépen bemelegedett a motor lecsökkent. Néztem mind a három autós szervízprogramban de mindegyik csak egyet írt.
Az összes ellenőrző lámpácskádnak, ami csak van a műszerfaladban gyújtás ráadásakor világítania kell, majd pár másodpercen belül ki kell aludnia. Ha nem így tesznek, akkor ott árulás van, vagy kiszedték, vagy csak kiégett. Feltétlen nézd meg, hogy van-e benne izzó és az jó-e! (Doblóval jártak így, á csak azért világít az olajnyomás lámpa, mert megint szétcsúszott, már nem is foglalkozunk vele, már két hete így ég. Aztán két nap és besült a motor )
Biztos hogy szervomotoros mert ugyanaz mint ami a képen látható. Kíváncsi ember lévén az egyik takarításkor direkt leszedtem a fekete műanyag burkolatot és ott volt a motor és a kettős pozíciószenzor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |