Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Bár a tipus titok maradt, de a válasz igen, ha elektromos tápszivattyú van benne, azzal ki lehet szippantani az üzemanyagot.
Injektoros? Akkor a motortér bal oldalán egy kis fekete csavaros tetejű búra alatt van 2 relé, abból az egyik a tápszivattyúé. Ha összezárod, már el is indul a szivatty. Csövet lehúzni a motornál, és mehet egy edénybe. Szikrával vigyázni!!
Karburátoros. De ha jól emlékszem a hátsó ülés alatt van a szivattyú ott rá köthetem az aksit?
Elvileg ki tudod szívatni (nyomatni vele), de nagyon vigyázz, szikra ne legyen a művelet közben, a közelben!
Karbisban nemigen szokott lenni villanypumpa. Más megoldást kell keresni.
Nem ismerem a típus, de leeresztő csavar nincs rajta? Ha nincs és úgy is kuka, egy lyukat ütnék a tankon és kifolyna.
Köszönöm a gyors segítséget
Akkor le kell szedni nincs más megoldás, bár így legalább minden csepp kijön ha már ilyen drága a benzin nem szabad veszni hagyni
Nincs sajnos, bár nem láttam mindent most olvad a hó talán jobban alá tudok feküdni.
Sziasztok!
(Előre is bocs a körülményes fogalmazásért ) Adott egy ford fiesta 2002, amelybe az előző tulaj belegányolt egy kínai xenon készletet. Eddig fel sem tűnt, mert senki nem nézegette, ellenben most kiégett az egyik izzó, és jött a nagy pofára esés. Az árát még valahogy kibírtam volna, azonban a boltban a tudtunkra adták, hogy ez elvileg nem is szabályos. Na tök jó, akkor visszacserélem a hagyományosra. A gondok itt kezdődtek: A bal oldali lámpánál valami olyasmit gányoltak, hogy volt egy vezetékdarab, amelynek egyik végén volt 3 csúszka, a másik végén a h4 csatlakozó és a h4 csatlakozós vége be volt kötve valahová. Arra csatlakoztatva a h4-es normál halogén működik is (bár jó lenne szerezni rá egy normális csatlakozót, hogy nálam egységsugarúbb családtag is ki tudja cserélni vészhelyzetben.) Azonban a jobb oldali lámpánál egyszerűen nem találok semmilyen h4 csatlakozást. A lámpa búrába jön be egy kb 9 pólusú csati, az elméletem az, hogy a h4-es csatlakozozó is a búrából van valahogyan visszavezetve, és igazából ez érdekelne, hogy ez tényleg így van-e, vagy az autó más részéről kellene jönni két külön h4 csatlakozós kábelnek mindkét lámpához? Át tudom hidalni a problémát úgy, hogy a bal oldalitól átdobom a delejt egy vezetékkel a másik oldali lámpához, vagy adódhatnak teljesítmény stb problémák? (gondolok arra, hogy más fényerővel fog világítani...) Köszönöm előre is!
Kellene külön madzagnak mennie mindkét lámpához, mert külön biztosítékja szokott lenni a kétoldali lámpának.
Ilyen H4-es csatlakozót szerintem autósboltban kapni fogsz kb. 20-30 centiméternyi vezetékkel. Én is ilyeneket vettem, amikor bereléztem a lámpákat. Rendesen összeforrasztod az eredeti vezetékkel és zsugorcsővel elszigeteled 2-3 rétegben és az úgy tökéletes lesz. Vagy ha már szerelsz, akkor mindjárt be is relézheted, valamivel jobban fog világítani. Kövesd végig az autóban a vezetékkötegeket, nem szokás külön vezetéket húzni az egyes lámpákhoz, hanem a többivel össze van fogva. Ha szerencséd van, akkor a bal oldalon megy előre és elöl a hűtő alatt vagy felett megy át a jobboldali lámpához. Helyzetjelzőhöz, irányjelzőhöz menő vezeték megvan? Azokkal kellene együtt mennie.
Mindkét lámpához külön vezetékek mennek a biztitáblától. Általában a tompítotté sárga, a fényszóró fehér, a test barna.
Ideiglenesen át lehet kötni a másik oldalról, de meg kell annak lennie, keresd tovább.
Én nem kötném át, nem bízok a gyári vezetékek keresztmetszetében...
Ha nem kerül elő a gyári vezeték, újat vinnék mindkét oldalra az akkutól, megfelelő keresztmetszetben, relével. A bal oldalon meglévőt pedig a relék vezérlésére használnám.
Motortérbe beraksz 2 relét, 1 refi,1 tompított relé.
Azokat kapcsolja a világításkapcsoló. A delejt rögtön az akksiról szedd le biztosítékokon keresztül nagy keresztmetszetű vezetékkel. Nekem így volt előző autón megcsinálva. (Mindig melegedett a világításkapcsoló) Átalakítás után többet semmi gondom nem volt!
Én sem, három vezeték nem tud csak úgy felszívódni, ott vannak azok valahol.
De átmenetileg, ha sürgősen kell az autó, és nincs idő keresgélni, át lehet kötni, leégni nem fog a vezeték, esetleg kicsit langyosodik. Régi VW-eknél gyakran előfordult, hogy a biztitábla kivezetései és a rá menő csatlakozók elégtek (eléggé alul voltak méretezve), és ilyenkor elment egy lámpa, fűtőmotor, stb. Ilyenkor, ha a tulaj nem akart sokat áldozni a javításra (általában nem akart), akkor összekötöttem a két oldalt. Persze így a még ép(ebb) érintkezőkre dupla terhelés jutott, ami meggyorsította azok halálát is, de egy darabig működött minden., és ez volt a cél.
Fordok általában gyárilag relézve vannak. Minek még kettő?
Ha relézve van, akkor meg onnan kell az a pár vezeték.
Köszönöm mindenkinek a hasznos infókat!
Azt hiszem nekiugrok még egyszer a vezeték keresésnek. Úgyis ki kell még szerelni a xenon meghajtóelektronika maradékát.
Sziasztok!
Lenne egy érdekes kérdésem. Adott egy skoda 120L szgk amiben van egy gyári szerintem elég egyszerű működéső fordulatszámmérő. Namost a kérdésem az lenne, hogy meg lehet e azt csinálni, hogy a fordulatszámmérő visszafele mérjen? tehát nem óramutató járásával egyezően hanem ellentétesen.Vagy ez nagy hülyeség? Semmi értelme csak én ilyen megszállott vagyok ugyhogy mindenbe egy kicsit szeretek belenyúlni tudnátok segíteni nekem? üdv!
Ez jó hecc, és kihasználja az ember kreativitását.
Előszöri a rúgót kéne áttenni a másik végére, meg hát meg kéne fordítani a spirál forgásirányát , legalábbis bent az óránál lehet trükközni fogaskerékkel. Esetleg ha állandó mágneses az óra, akkor a mágnes megfordításával.
...egyszerűbb a kalaptartóra rakni és a visszapillantóból nézni.
Azt nem tudom, de suttyókoromban a Simsonon eltekertük a gyújtást, és beindult hátrafelé. Na azt volt jó hecc megülni.
Malaguti Fifty HF-em van 50cc meglököm hátra simán beindul visszafele.
Mit értesz azon, hogy a fordulatszámmérőm visszafelé mér?
Mit látnál akkor a műszeren? Fogalmam sincs mire lenne ez jó!
Kiveszed, fordítva berakod, hogy a hátulja legyen felcsavarozva előre. A tengelyét kivezeted a hátuljára és arra teszed rá a mutatót. Ennyi az egész. Mellékelek képet hogy is képzelem el.
"Előszöri a rúgót kéne áttenni a ...."
Bonyolult. Szerintem még mindig egyszerűbb, ha a tengely másik oldalát meghosszabbítja annyira hogy rá tudja cuppantani a mutatót. Egész egyszerűen így teszi vissza a számlapra. (persze előbb mutató nélkül) Ha szerencséje van az elektronikája nem mögötte hanem mellette van.
na * látom eltérő dolgok jöttek le
azt elfelejtettem mondani hogy nem spirálos hanem elektrnikus, tehát poz/neg/jel kábelei vannak. itt egy gyári skoda.:fordulatszámmérő és itt egy fiat-é ami fordítva mér:ellentétesen mér
ez jó lenne csak az a baj hogy a tengely mögött van a nyák meg még jópár elem
Kifordítani a mechanikát nem egyszerű... meg kell nézni, hogy a rugó felszerelés forrasztott-ragasztott, vagy valami szerelhető: ékkel kúppal rögzített. Ha szerelhető, akkor már csak a mérőmű irányára lennék kíváncsi, és egyáltalán milyen elven működik?
Ha a csapágyazás tűs, átalakítható (ekkor a rugó is hozzávezetés) ha viszont rezgésálló feszített torziós szálas, akkor majdnem reménytelen a mutatvány. |
Bejelentkezés
Hirdetés |