Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   73 / 341
(#) akos70 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Bár a tipus titok maradt, de a válasz igen, ha elektromos tápszivattyú van benne, azzal ki lehet szippantani az üzemanyagot.
(#) Vikesz92 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Bocsi Fiat Uno 1.1es 85ös évjárat
(#) akos70 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Injektoros? Akkor a motortér bal oldalán egy kis fekete csavaros tetejű búra alatt van 2 relé, abból az egyik a tápszivattyúé. Ha összezárod, már el is indul a szivatty. Csövet lehúzni a motornál, és mehet egy edénybe. Szikrával vigyázni!!
(#) Vikesz92 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Karburátoros. De ha jól emlékszem a hátsó ülés alatt van a szivattyú ott rá köthetem az aksit?
(#) nikc válasza Vikesz92 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Elvileg ki tudod szívatni (nyomatni vele), de nagyon vigyázz, szikra ne legyen a művelet közben, a közelben!
(#) akos70 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Karbisban nemigen szokott lenni villanypumpa. Más megoldást kell keresni.
(#) zolika60 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Nem ismerem a típus, de leeresztő csavar nincs rajta? Ha nincs és úgy is kuka, egy lyukat ütnék a tankon és kifolyna.
(#) Vikesz92 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Köszönöm a gyors segítséget
Akkor le kell szedni nincs más megoldás, bár így legalább minden csepp kijön ha már ilyen drága a benzin nem szabad veszni hagyni
(#) Vikesz92 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Nincs sajnos, bár nem láttam mindent most olvad a hó talán jobban alá tudok feküdni.
(#) dpeti hozzászólása Dec 27, 2010 /
 
Sziasztok!

(Előre is bocs a körülményes fogalmazásért )

Adott egy ford fiesta 2002, amelybe az előző tulaj belegányolt egy kínai xenon készletet.
Eddig fel sem tűnt, mert senki nem nézegette, ellenben most kiégett az egyik izzó, és jött a nagy pofára esés.
Az árát még valahogy kibírtam volna, azonban a boltban a tudtunkra adták, hogy ez elvileg nem is szabályos. Na tök jó, akkor visszacserélem a hagyományosra. A gondok itt kezdődtek:

A bal oldali lámpánál valami olyasmit gányoltak, hogy volt egy vezetékdarab, amelynek egyik végén volt 3 csúszka, a másik végén a h4 csatlakozó és a h4 csatlakozós vége be volt kötve valahová. Arra csatlakoztatva a h4-es normál halogén működik is (bár jó lenne szerezni rá egy normális csatlakozót, hogy nálam egységsugarúbb családtag is ki tudja cserélni vészhelyzetben.)

Azonban a jobb oldali lámpánál egyszerűen nem találok semmilyen h4 csatlakozást.

A lámpa búrába jön be egy kb 9 pólusú csati, az elméletem az, hogy a h4-es csatlakozozó is a búrából van valahogyan visszavezetve, és igazából ez érdekelne, hogy ez tényleg így van-e, vagy az autó más részéről kellene jönni két külön h4 csatlakozós kábelnek mindkét lámpához?

Át tudom hidalni a problémát úgy, hogy a bal oldalitól átdobom a delejt egy vezetékkel a másik oldali lámpához, vagy adódhatnak teljesítmény stb problémák? (gondolok arra, hogy más fényerővel fog világítani...)

Köszönöm előre is!
(#) potyo válasza dpeti hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Kellene külön madzagnak mennie mindkét lámpához, mert külön biztosítékja szokott lenni a kétoldali lámpának.

Ilyen H4-es csatlakozót szerintem autósboltban kapni fogsz kb. 20-30 centiméternyi vezetékkel. Én is ilyeneket vettem, amikor bereléztem a lámpákat. Rendesen összeforrasztod az eredeti vezetékkel és zsugorcsővel elszigeteled 2-3 rétegben és az úgy tökéletes lesz. Vagy ha már szerelsz, akkor mindjárt be is relézheted, valamivel jobban fog világítani. Kövesd végig az autóban a vezetékkötegeket, nem szokás külön vezetéket húzni az egyes lámpákhoz, hanem a többivel össze van fogva. Ha szerencséd van, akkor a bal oldalon megy előre és elöl a hűtő alatt vagy felett megy át a jobboldali lámpához. Helyzetjelzőhöz, irányjelzőhöz menő vezeték megvan? Azokkal kellene együtt mennie.
(#) akos70 válasza dpeti hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Mindkét lámpához külön vezetékek mennek a biztitáblától. Általában a tompítotté sárga, a fényszóró fehér, a test barna.
Ideiglenesen át lehet kötni a másik oldalról, de meg kell annak lennie, keresd tovább.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Én nem kötném át, nem bízok a gyári vezetékek keresztmetszetében...
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Ha nem kerül elő a gyári vezeték, újat vinnék mindkét oldalra az akkutól, megfelelő keresztmetszetben, relével. A bal oldalon meglévőt pedig a relék vezérlésére használnám.
(#) Barret válasza dpeti hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Motortérbe beraksz 2 relét, 1 refi,1 tompított relé.
Azokat kapcsolja a világításkapcsoló.
A delejt rögtön az akksiról szedd le biztosítékokon keresztül nagy keresztmetszetű vezetékkel.
Nekem így volt előző autón megcsinálva.
(Mindig melegedett a világításkapcsoló)
Átalakítás után többet semmi gondom nem volt!
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Én sem, három vezeték nem tud csak úgy felszívódni, ott vannak azok valahol.
De átmenetileg, ha sürgősen kell az autó, és nincs idő keresgélni, át lehet kötni, leégni nem fog a vezeték, esetleg kicsit langyosodik.
Régi VW-eknél gyakran előfordult, hogy a biztitábla kivezetései és a rá menő csatlakozók elégtek (eléggé alul voltak méretezve), és ilyenkor elment egy lámpa, fűtőmotor, stb. Ilyenkor, ha a tulaj nem akart sokat áldozni a javításra (általában nem akart), akkor összekötöttem a két oldalt. Persze így a még ép(ebb) érintkezőkre dupla terhelés jutott, ami meggyorsította azok halálát is, de egy darabig működött minden., és ez volt a cél.
(#) akos70 válasza Barret hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Fordok általában gyárilag relézve vannak. Minek még kettő?
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Ha relézve van, akkor meg onnan kell az a pár vezeték.
(#) dpeti válasza potyo hozzászólására (») Dec 27, 2010 /
 
Köszönöm mindenkinek a hasznos infókat!
Azt hiszem nekiugrok még egyszer a vezeték keresésnek. Úgyis ki kell még szerelni a xenon meghajtóelektronika maradékát.
(#) sunmalac hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
Sziasztok!
Lenne egy érdekes kérdésem.
Adott egy skoda 120L szgk amiben van egy gyári szerintem elég egyszerű működéső fordulatszámmérő.
Namost a kérdésem az lenne, hogy meg lehet e azt csinálni, hogy a fordulatszámmérő visszafele mérjen?
tehát nem óramutató járásával egyezően hanem ellentétesen.Vagy ez nagy hülyeség? Semmi értelme csak én ilyen megszállott vagyok ugyhogy mindenbe egy kicsit szeretek belenyúlni
tudnátok segíteni nekem? üdv!
(#) gyumil válasza sunmalac hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Ez jó hecc, és kihasználja az ember kreativitását.
Előszöri a rúgót kéne áttenni a másik végére, meg hát meg kéne fordítani a spirál forgásirányát , legalábbis
bent az óránál lehet trükközni fogaskerékkel.
Esetleg ha állandó mágneses az óra, akkor a mágnes megfordításával.
(#) Fastra válasza gyumil hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
...egyszerűbb a kalaptartóra rakni és a visszapillantóból nézni.
(#) akos70 válasza sunmalac hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Azt nem tudom, de suttyókoromban a Simsonon eltekertük a gyújtást, és beindult hátrafelé. Na azt volt jó hecc megülni.
(#) hideg83 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Malaguti Fifty HF-em van 50cc meglököm hátra simán beindul visszafele.
(#) Stewe válasza sunmalac hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Mit értesz azon, hogy a fordulatszámmérőm visszafelé mér?
Mit látnál akkor a műszeren? Fogalmam sincs mire lenne ez jó!
(#) voodoo válasza sunmalac hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Kiveszed, fordítva berakod, hogy a hátulja legyen felcsavarozva előre. A tengelyét kivezeted a hátuljára és arra teszed rá a mutatót. Ennyi az egész. Mellékelek képet hogy is képzelem el.
(#) voodoo válasza gyumil hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
"Előszöri a rúgót kéne áttenni a ...."

Bonyolult.

Szerintem még mindig egyszerűbb, ha a tengely másik oldalát meghosszabbítja annyira hogy rá tudja cuppantani a mutatót. Egész egyszerűen így teszi vissza a számlapra. (persze előbb mutató nélkül)
Ha szerencséje van az elektronikája nem mögötte hanem mellette van.
(#) sunmalac válasza voodoo hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
na * látom eltérő dolgok jöttek le

azt elfelejtettem mondani hogy nem spirálos hanem elektrnikus, tehát poz/neg/jel kábelei vannak.

itt egy gyári skoda.:fordulatszámmérő

és itt egy fiat-é ami fordítva mér:ellentétesen mér
(#) sunmalac válasza voodoo hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
ez jó lenne csak az a baj hogy a tengely mögött van a nyák meg még jópár elem
(#) Stewe válasza sunmalac hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Kifordítani a mechanikát nem egyszerű... meg kell nézni, hogy a rugó felszerelés forrasztott-ragasztott, vagy valami szerelhető: ékkel kúppal rögzített. Ha szerelhető, akkor már csak a mérőmű irányára lennék kíváncsi, és egyáltalán milyen elven működik?
Ha a csapágyazás tűs, átalakítható (ekkor a rugó is hozzávezetés) ha viszont rezgésálló feszített torziós szálas, akkor majdnem reménytelen a mutatvány.
Következő: »»   73 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem