Fórum témák
» Több friss téma |
Hát bemászhatott, mivel nincs benne cső. De ezek szerint biztos nem volt használva, mert láthatólag életben van ott kapaszkodik a csúszós foncsoron Egyébként ha veterán van, kérdezd meg, hogy milyen cső jó bele. Illetve a foglalat típusát.
250w/s-os cső a tipusa FT-120
Szerk: töröltem a linket, mert a google képkereső kiadta a villanócső képét, de ha nagyba töltöm be már mást ad.
Bocs, ezt nem én írtam Bocs az offért, de a pók nagyon inspiráló volt
Ide még nem is töltöttem fel, akik figyelik a "ki mit készített topicot, az már találkozhatott vele. Szépen bevontam, így van egy kis party feelingje
Ebből 3 db-ot készítettem. A vékony fehér kábeltől ne ijedjetek meg, nem a tápot kapja rajta, az a fénypultba csatlakozik és azon kapja a gyújtó impulzust. Úgy oldotta meg, hogy kettő kézi vezérlés, és egy pedig hang vezérelten megy, de nem mélyre kalibráltam, hanem inkább közép, magas frekvenciákra gyújt, így jobb az összhatás. Egyébként a másik kettő, ami kézi vezérlésű, arra lesz még pár elektronika, ilyesmik: felváltva villognak, 2-2 villannak stb... Egyébként a hang vezérelt az sima vonalszintű (alacsony szintű) bemenetről megy, és egy beépített 20 wattos erősítő állítja elő a kívánt jelerősséget. A tetején látható, egy kis hűtés, és az esetleges biztosítékcsere is ott történik. 1 ampereseket vitte, most 2 ampereset tettem bele. Hátha valaki kedvet kap hozzá Egyébként IFK120 az áldozat. A gyújtótrafók saját gyártmány, a gyújtás is kicsit fel van turbózva, 250nF körül süt ki a trafón, és azt is majdnem teljes töltöttség mellett. Egy glimm már hamarabb kinyit.
Sziasztok!
Egy terv életképességét szeretném véleményetekkel megítélni. Nos arról lenne szó hogy az autó kerekeibe tennénk egy-egy stroboszkópot. Tehát a féknyeregre pl raknánk egy strobit, amit a kerék fordulatszámával villogtatnánk. Ettől úgy tűnne mintha a kerék állna. Nem kellene nagy fényerő ledek is jók . A lényeg hogy este a forgó alufelni küllői között be lehessen látni a féknyereghez. A kerék fordulatszám figyelésével van gondom... valami tachométer kellene ha jól sejtem. Én arra gondoltam hogy a felnire valahova egy tükröt rakok amiről ha visszaverődik pl egy infra led fénye akkor villant egyet. De ez nem jó mert megbízhatatlan. erre kérnék tőletek ötletet. Előre is köszi mindent
Nem tudom a reed relé képes lenne e ekkora fordulatszámra. Ki kellene próbálni.
De igazad van erre nem is gondoltam :yes:
Ki fogom próbálni.. Elvileg ha 90 nel megyek akkor kb 10 fordulat/sec et kel kapcsolnia. Esetleg ha van még ötlet hogy hogy lehet egyszerűen kivitelezni szívesen fogadom.
Ezt találtam a Hall szenzorra ha esetleg valakit érdekel. egy icipicit bonyolultnak tűnik de majd megoldom. Köszi a tippet
Szevasztok! Végig olvastam a fórumot elejétől a végéig, de a problémámhoz hasonlót nem találtam.
Van egy gépjármű gyújtásbeállító stroboszkóp. Hibásan került hozzám. A tranzvereter állt. A tranyó cseréjével megoldódott. A kondin 230V fesz. mérhető. Amikor az autóban rákapcsolom az aksira és a gyújtó kábelre néha beindul, de csak halvány fényecskét produkál. Ha a kondi helyére 300µF- 250V-os kondit teszek akkor frankón működik, mint vaku. Gondolom a kondival van baj, de nincs rajta az értéke, hogy hány mikrós. Kérdésem, hogyan számoljam ki a szükséges kondenzátor értékét. A villanócső olyan mint a fényképezőgépekben lévő 2 cm-es. A fesz 230 V. Max 100 villanás /sec. Köszi.
Hát elég kitartó vagy, ha mind végigolvastad. Gart, sok hanszos infót szerezhettél most a stroboszkópokról 300µF nagyon sok neki, ilyen villanási sebességnél csak valami kicsikét, és lehetőleg fóliakondit. Mondjuk 5 vagy 6 µF motorindítót. Főleg, ha olyan kicsi cső van benne. Igaz minek bele nagyobb
Egyébként a 100 villanás/sec az nagyon sok, a cső sem bírná, és te se látnád. Ha jól emlékszem, az emberi szem valahol 24/s környékéig érzékel, utána már csak folyamatos fényt lát, javítsatok ki, ha tévedek. A 100/s az 100 hertz ami olyan, mint a 100Hz-es monitorok, csak a képet látni, a villanásokat nem
Nagyon gyorsan tönkre fog menni végleg attól a kapacitástól, amit rákötöttél. Gyújtásvizsgálóba 2.2µF-nál nem szoktak többet rakni. Viszont a feszültség kevés, lehet, hogy a transzverter tekercshibás, (és ettől múlt ki az eredeti tranyó is). 4-500V körüli feszültséget kell produkálnia, a cső biztos begyújtásához. 500V-1µF pedig már bőven elégséges fényt ad. Természetesen a kondinak 630V-osnak illik lennie, és legjobb az MP kondi, de elektrolitot semmiképp ne használj.
Helló! Nekem volna egy kérdésam a vakucsővel kapcsolatban. Mennyire melegedhet a vakucső? Hoztak hozzám javítani egy stroboszkópot aminek a baja az volt vegülis, hogy a vakucső "hátán" van végig a begyújtószál ami elégett ott ahol a vezeték rá volt csavarva (gondolom rossz rászerelés miatt). Azt a szálat en pótoltam egy vékony réz szálla végigdugva a cső hátánál. Mennyire jó megoldás ez? Válaszotokat előre is köszönöm :yes:
Köszi válaszod.
Természetesen a 300 mikró sok, akkor már vakuként működik, hatalmas fényerővel. Ma vettem kondit. 4,7 mikrósat és 10 mikrósat, 400V-os mindkettő. Igaz nem fólia, mert az egy vagyon lett volna, hanem elkó. A motorindító a hely szűke miatt eleve kizárt. A 10 mikrósat építettem be, ki is próbáltam az autómon. Nagyon szépen villog, a főtengely állni látszik. A 100 villanás/sec, a Simson főtengelyének 6000 fordulata másodpercenként. De nem kell ekkora fordulatszámon működnie, hiszen a gyújtás beállítás alapjáraton történik. Az meg 1350 ford/perc, azaz 22,5 villanás/sec. Igaz a szem ezt is folyamatosnak látja, de itt a cél, hogy a forgó alkatrészen lévő jelölés állni látszék.
Köszi válaszod.
Eredetileg ebben a gyújtásvizsgálóban 3.3ľF 250V os kondi volt. Ez valami oknál fogva megszakadt. Kapacitása műszerrel mérve 0,00ľF. Most az új 10ľF 400V-os kondival ez felszaladt 280V-ra. A transzverter tranzisztora az előttem javító műszerészek próbálkozása miatt mehetett tönkre. Úgy kaptam, hogy az eredeti tranyó már ki volt szerelve. Ez szakadt, míg a beépített meg zárlatos volt. Egy BD243-mal pótolva szépen, egészségesen sípol a trafó. Sajna az MP kondi nagyon drága, 6x többe került mint az elkó, ezért az 50Ft-osnál maradtam. Ha a vakukban 1000-1200 ľF-os elkók évekig bírják, akkor ezt az időnkénti szakaszos működést el kell viseljék.Egyenlőre úgy tűnik szépen dolgozik a műszer. Holnap kipróbálom motorbicaj gyújtásán is.
Azt a réz szálat akár spirálisan is rátekerheted a csőre, nagyobb menetemelkedéssel. Pl. 3-4mm.
Hogy mennyire melegedhet. Gondolj bele. Ott Wattok sülnek ki.
Értem és kösz a gyors választ. Én is gondoltam a spirális rátekerésre csak láttam hogy gyárilag egy csíkban van, hat én is úgy szereltem össze.
Használtam így (egy szállal a hátánál) kb. 1 órát és miután arra döntottem hogy megcsinálom spirálosra szétkaptam és azt vettem észre hogy a kis réz drót kicsit meg égett (drót atmérő: 0,4mm). Ez vajon meddig bírja majd ?
Ott valami gebasz van. Annak a drótnak nem szabadna megégnie. :no:
Sziasztok emberek.
Az a helyzet, hogy vettem egy aprócska(20W) sztrobót és, mivel már láttam olyat, készítettem hozzá egy kábeles vezérlőt. Kivezettem a potit amivel a frekvenciát lehet szabályozni és még kötöttem hozzá egy gombot és egy kapcsolót, amivel ki lehet választani, hogy gombnyomásra villogjon a beállított frekin vagy pedig magától. Remélem érthetően leírtam. A kapcsoló három állású (I-OFF-II) és az a gond, hogy OFF-kor is villog Már rövidítettem a kábelen is, hogy esetleg nem az ellenállása miatt van-e az egész, de még mindég rosszalkodik. Örülnék, ha ti okosabba rájönnétek a problémára, mert ki szeretném javítani. Köszönöm
Valamit elkötöttél. Egy rajzot skiccelhetnél.
Bocs ezért a "rajzért", nincs telepitve semmi hasznalhato...
Az 1-es és a 2-es állásban jól működik? Csak az off nem jó?
Bocs az kimaradt...
A poti legkisebb értékén is, amikor nem kellen neki, akkor is villog. Nem lehet kikapcsolni... JAVÍTÁS: Itt a helyes bekötés, fáradt vagyok már...
Nem lehet az, hogy a poti nem poti, hanem változtatható értékű ellenállás és a középső és egy szélső láb össze van kötve?
Próbáld meg a kapcsolót áttenni a poti jobb szélső lábára.
Sőt! Inkább kösd be fixen csak a potit. Akkor rendesen működik e? Ha igen egyenként szakítsd meg a három vezeték egyikét és amikor abbahagyja a villogást, akkor abba a szálba kösd a kapcsolót.
Már felcseréltem a két szélső lábat meg le is mértem, 890k körüli értéket kaptam
Látod ez nem jutott eszembe...
Marad a kábel, de csak a potit kötöm be. Mielőtt megcsinálta volna kipróbáltam rövid darabkákkal és akkor csak a közép illl szélső lábbal nem csinált semmit. Csak ha mindhárom be volt kötve akkor ment.
Már jó minden, kiderült, hogy a konektorral volt a gond, amivel a vezérlőt kötöttem a sztrobóhoz. pjg kössz a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |