Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Stroboszkóp
Lapozás: OK   72 / 122
(#) Gyozo92 válasza errors01 hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Hát bemászhatott, mivel nincs benne cső. De ezek szerint biztos nem volt használva, mert láthatólag életben van ott kapaszkodik a csúszós foncsoron Egyébként ha veterán van, kérdezd meg, hogy milyen cső jó bele. Illetve a foglalat típusát.
(#) Georgee válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
250w/s-os cső a tipusa FT-120

Szerk: töröltem a linket, mert a google képkereső kiadta a villanócső képét, de ha nagyba töltöm be már mást ad.
(#) Gyozo92 válasza errors01 hozzászólására (») Jan 10, 2011 /
 
Bocs, ezt nem én írtam Bocs az offért, de a pók nagyon inspiráló volt
(#) Gyozo92 hozzászólása Jan 10, 2011 /
 
Ide még nem is töltöttem fel, akik figyelik a "ki mit készített topicot, az már találkozhatott vele. Szépen bevontam, így van egy kis party feelingje
Ebből 3 db-ot készítettem. A vékony fehér kábeltől ne ijedjetek meg, nem a tápot kapja rajta, az a fénypultba csatlakozik és azon kapja a gyújtó impulzust. Úgy oldotta meg, hogy kettő kézi vezérlés, és egy pedig hang vezérelten megy, de nem mélyre kalibráltam, hanem inkább közép, magas frekvenciákra gyújt, így jobb az összhatás. Egyébként a másik kettő, ami kézi vezérlésű, arra lesz még pár elektronika, ilyesmik: felváltva villognak, 2-2 villannak stb...
Egyébként a hang vezérelt az sima vonalszintű (alacsony szintű) bemenetről megy, és egy beépített 20 wattos erősítő állítja elő a kívánt jelerősséget.
A tetején látható, egy kis hűtés, és az esetleges biztosítékcsere is ott történik. 1 ampereseket vitte, most 2 ampereset tettem bele.
Hátha valaki kedvet kap hozzá
Egyébként IFK120 az áldozat. A gyújtótrafók saját gyártmány, a gyújtás is kicsit fel van turbózva, 250nF körül süt ki a trafón, és azt is majdnem teljes töltöttség mellett. Egy glimm már hamarabb kinyit.
(#) Balli hozzászólása Jan 12, 2011 /
 
Sziasztok!
Egy terv életképességét szeretném véleményetekkel megítélni.

Nos arról lenne szó hogy az autó kerekeibe tennénk egy-egy stroboszkópot. Tehát a féknyeregre pl raknánk egy strobit, amit a kerék fordulatszámával villogtatnánk.
Ettől úgy tűnne mintha a kerék állna.

Nem kellene nagy fényerő ledek is jók . A lényeg hogy este a forgó alufelni küllői között be lehessen látni a féknyereghez.

A kerék fordulatszám figyelésével van gondom...
valami tachométer kellene ha jól sejtem.
Én arra gondoltam hogy a felnire valahova egy tükröt rakok amiről ha visszaverődik pl egy infra led fénye akkor villant egyet.

De ez nem jó mert megbízhatatlan.
erre kérnék tőletek ötletet.

Előre is köszi mindent
(#) djgombi válasza Balli hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Nem tudom a reed relé képes lenne e ekkora fordulatszámra. Ki kellene próbálni.
(#) Balli válasza djgombi hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
De igazad van erre nem is gondoltam :yes:
Ki fogom próbálni.. Elvileg ha 90 nel megyek akkor kb 10 fordulat/sec et kel kapcsolnia.
Esetleg ha van még ötlet hogy hogy lehet egyszerűen kivitelezni szívesen fogadom.
(#) Travolta válasza Balli hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
a HALL-szenzor lesz a Te barátod!
(#) Balli válasza Travolta hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Ezt találtam a Hall szenzorra ha esetleg valakit érdekel. egy icipicit bonyolultnak tűnik de majd megoldom. Köszi a tippet
(#) pjg hozzászólása Jan 16, 2011 /
 
Szevasztok! Végig olvastam a fórumot elejétől a végéig, de a problémámhoz hasonlót nem találtam.
Van egy gépjármű gyújtásbeállító stroboszkóp. Hibásan került hozzám. A tranzvereter állt. A tranyó cseréjével megoldódott. A kondin 230V fesz. mérhető. Amikor az autóban rákapcsolom az aksira és a gyújtó kábelre néha beindul, de csak halvány fényecskét produkál. Ha a kondi helyére 300µF- 250V-os kondit teszek akkor frankón működik, mint vaku. Gondolom a kondival van baj, de nincs rajta az értéke, hogy hány mikrós.
Kérdésem, hogyan számoljam ki a szükséges kondenzátor értékét. A villanócső olyan mint a fényképezőgépekben lévő 2 cm-es. A fesz 230 V. Max 100 villanás /sec.
Köszi.
(#) Gyozo92 válasza pjg hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Hát elég kitartó vagy, ha mind végigolvastad. Gart, sok hanszos infót szerezhettél most a stroboszkópokról 300µF nagyon sok neki, ilyen villanási sebességnél csak valami kicsikét, és lehetőleg fóliakondit. Mondjuk 5 vagy 6 µF motorindítót. Főleg, ha olyan kicsi cső van benne. Igaz minek bele nagyobb
Egyébként a 100 villanás/sec az nagyon sok, a cső sem bírná, és te se látnád. Ha jól emlékszem, az emberi szem valahol 24/s környékéig érzékel, utána már csak folyamatos fényt lát, javítsatok ki, ha tévedek. A 100/s az 100 hertz ami olyan, mint a 100Hz-es monitorok, csak a képet látni, a villanásokat nem
(#) mex válasza pjg hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Nagyon gyorsan tönkre fog menni végleg attól a kapacitástól, amit rákötöttél. Gyújtásvizsgálóba 2.2µF-nál nem szoktak többet rakni. Viszont a feszültség kevés, lehet, hogy a transzverter tekercshibás, (és ettől múlt ki az eredeti tranyó is). 4-500V körüli feszültséget kell produkálnia, a cső biztos begyújtásához. 500V-1µF pedig már bőven elégséges fényt ad. Természetesen a kondinak 630V-osnak illik lennie, és legjobb az MP kondi, de elektrolitot semmiképp ne használj.
(#) Joker22 hozzászólása Jan 17, 2011 /
 
Helló! Nekem volna egy kérdésam a vakucsővel kapcsolatban. Mennyire melegedhet a vakucső? Hoztak hozzám javítani egy stroboszkópot aminek a baja az volt vegülis, hogy a vakucső "hátán" van végig a begyújtószál ami elégett ott ahol a vezeték rá volt csavarva (gondolom rossz rászerelés miatt). Azt a szálat en pótoltam egy vékony réz szálla végigdugva a cső hátánál. Mennyire jó megoldás ez? Válaszotokat előre is köszönöm :yes:
(#) pjg válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Köszi válaszod.
Természetesen a 300 mikró sok, akkor már vakuként működik, hatalmas fényerővel.
Ma vettem kondit. 4,7 mikrósat és 10 mikrósat, 400V-os mindkettő. Igaz nem fólia, mert az egy vagyon lett volna, hanem elkó. A motorindító a hely szűke miatt eleve kizárt. A 10 mikrósat építettem be, ki is próbáltam az autómon. Nagyon szépen villog, a főtengely állni látszik. A 100 villanás/sec, a Simson főtengelyének 6000 fordulata másodpercenként. De nem kell ekkora fordulatszámon működnie, hiszen a gyújtás beállítás alapjáraton történik. Az meg 1350 ford/perc, azaz 22,5 villanás/sec. Igaz a szem ezt is folyamatosnak látja, de itt a cél, hogy a forgó alkatrészen lévő jelölés állni látszék.
(#) pjg válasza mex hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Köszi válaszod.
Eredetileg ebben a gyújtásvizsgálóban 3.3ľF 250V os kondi volt. Ez valami oknál fogva megszakadt. Kapacitása műszerrel mérve 0,00ľF.
Most az új 10ľF 400V-os kondival ez felszaladt 280V-ra.
A transzverter tranzisztora az előttem javító műszerészek próbálkozása miatt mehetett tönkre. Úgy kaptam, hogy az eredeti tranyó már ki volt szerelve. Ez szakadt, míg a beépített meg zárlatos volt. Egy BD243-mal pótolva szépen, egészségesen sípol a trafó. Sajna az MP kondi nagyon drága, 6x többe került mint az elkó, ezért az 50Ft-osnál maradtam. Ha a vakukban 1000-1200 ľF-os elkók évekig bírják, akkor ezt az időnkénti szakaszos működést el kell viseljék.Egyenlőre úgy tűnik szépen dolgozik a műszer. Holnap kipróbálom motorbicaj gyújtásán is.
(#) pjg válasza Joker22 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Azt a réz szálat akár spirálisan is rátekerheted a csőre, nagyobb menetemelkedéssel. Pl. 3-4mm.
Hogy mennyire melegedhet. Gondolj bele. Ott Wattok sülnek ki.
(#) Joker22 válasza pjg hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Értem és kösz a gyors választ. Én is gondoltam a spirális rátekerésre csak láttam hogy gyárilag egy csíkban van, hat én is úgy szereltem össze.
(#) Joker22 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Használtam így (egy szállal a hátánál) kb. 1 órát és miután arra döntottem hogy megcsinálom spirálosra szétkaptam és azt vettem észre hogy a kis réz drót kicsit meg égett (drót atmérő: 0,4mm). Ez vajon meddig bírja majd ?
(#) pjg válasza Joker22 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Ott valami gebasz van. Annak a drótnak nem szabadna megégnie. :no:
(#) hitman247 hozzászólása Jan 20, 2011 /
 
Sziasztok emberek.

Az a helyzet, hogy vettem egy aprócska(20W) sztrobót és, mivel már láttam olyat, készítettem hozzá egy kábeles vezérlőt.

Kivezettem a potit amivel a frekvenciát lehet szabályozni és még kötöttem hozzá egy gombot és egy kapcsolót, amivel ki lehet választani, hogy gombnyomásra villogjon a beállított frekin vagy pedig magától. Remélem érthetően leírtam.

A kapcsoló három állású (I-OFF-II) és az a gond, hogy OFF-kor is villog

Már rövidítettem a kábelen is, hogy esetleg nem az ellenállása miatt van-e az egész, de még mindég rosszalkodik.

Örülnék, ha ti okosabba rájönnétek a problémára, mert ki szeretném javítani. Köszönöm
(#) pjg válasza hitman247 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Valamit elkötöttél. Egy rajzot skiccelhetnél.
(#) hitman247 válasza pjg hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Most rajzolom mindjárt...
(#) hitman247 válasza hitman247 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Bocs ezért a "rajzért", nincs telepitve semmi hasznalhato...

(#) pjg válasza hitman247 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Az 1-es és a 2-es állásban jól működik? Csak az off nem jó?
(#) hitman247 válasza pjg hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Bocs az kimaradt...

A poti legkisebb értékén is, amikor nem kellen neki, akkor is villog. Nem lehet kikapcsolni...

JAVÍTÁS:

Itt a helyes bekötés, fáradt vagyok már...

Helyes.jpg
    
(#) pjg válasza hitman247 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Nem lehet az, hogy a poti nem poti, hanem változtatható értékű ellenállás és a középső és egy szélső láb össze van kötve?
Próbáld meg a kapcsolót áttenni a poti jobb szélső lábára.
(#) pjg válasza pjg hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Sőt! Inkább kösd be fixen csak a potit. Akkor rendesen működik e? Ha igen egyenként szakítsd meg a három vezeték egyikét és amikor abbahagyja a villogást, akkor abba a szálba kösd a kapcsolót.
(#) hitman247 válasza pjg hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Már felcseréltem a két szélső lábat meg le is mértem, 890k körüli értéket kaptam
(#) hitman247 válasza pjg hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Látod ez nem jutott eszembe...

Marad a kábel, de csak a potit kötöm be. Mielőtt megcsinálta volna kipróbáltam rövid darabkákkal és akkor csak a közép illl szélső lábbal nem csinált semmit. Csak ha mindhárom be volt kötve akkor ment.
(#) hitman247 válasza hitman247 hozzászólására (») Jan 21, 2011 /
 
Már jó minden, kiderült, hogy a konektorral volt a gond, amivel a vezérlőt kötöttem a sztrobóhoz. pjg kössz a segítséget.
Következő: »»   72 / 122
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem