Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 70
(#) teren56 válasza ha1drp hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia!
Az aszinkron motorok fordulatszáma a hálózati frekvenciától és az állórész tekercseléskor kialakított póluspárok számától függ.Ha gyárilag egy fordulatszámra van tekerve a motor,akkor azon csak frekvenciaváltóval tudsz fordulatot emelni.Nagyobb frekvencia =nagyobb fordulat.Ezt nem ajánlom,mert a motor a nagyobb gerjesztés hatására nagyobb áramot vesz fel,rettenetes visító hangja lesz.A motor ezt nem "tolerálja". :gumicsirke:
(#) ha1drp válasza teren56 hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Köszi a gyors választ!
Mindenképpen szem előtt tartva azt amit leírtál, nagyon odafigyelve azért próbálkozok a frekvencia minimális növelésével, s majd kiderül van-e egyáltalán értelme próbálkozni.
Még egyszer köszi.
(#) Vezso hozzászólása Dec 11, 2010 /
 
Sziasztok!
Sajnos laikus vagyok az elektronikában, ezért talán nagyon egyszerű lesz a kérdésem. Szeretnék egy mézpörgetőt készíteni lehetőleg nagyon olcsón.
Úgy számoltam kellene egy motor, ami 3,5/s-os fordulaton lead 70Nm nyomatékot. Van egy kiszuperált flexem, ami, ha jól számoltam 180/s-os fordulatnál 4,5Nm nyomatékot tud. Ha jól tudom, a kefés aszinkron motorok fordulatszáma szabályozható úgy, hogy a teljesítményük nem romlik. Jól sejtem, hogy akkor ez a motor tud 230Nm-t ezen a kis fordulaton? Nekem ez kicsit gyanús.
Előre is köszönöm a segítséget!
Vezso
(#) JoeA válasza Vezso hozzászólására (») Dec 11, 2010 / 1
 
Szia!

Miért pont flexmotorral szeretnéd? Milyen pörgető? Sugaras, hagyományos kézi fordítós esetleg önfordítós?
Csak azért kérdezem, mert itt egy automata pörgető még 100W-os motort sem kíván.
Zsolt
(#) Vezso válasza JoeA hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
Igen, a méhész fórumról tudom, hogy ki ez a srác, aki csinálja, de én ezt nem tudom megfizetni. Azért flexmotor, mert van itthon.