Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 70
(#) lacek29 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Igaz hogy sikerült bekötni,csak nemjó irányba forog. Hogylehet forgásirányt váltani?
(#) VIM válasza lacek29 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Csak a segédfázis tekercs végeit cseréld fel és kész.
(#) lacek29 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Ok. Köszi.
(#) danuvia hozzászólása Feb 13, 2011 /
 
Üdvözletem mindenkinek!
Az alábbi segítségre szorulok:
Van egy Fimap surolóautomatám (takarítógép)
A kefemegjajtó motorja ELMA 80 / 4M / 100 tipusú, állítólag a VZA 80 - nak felel meg.
Az ELMA villanymotorban van egy kondenzátor segédkapcsoló, ami eltört.
Ez a segédkapcsoló azért kell, hogy ha a súrolóautomata gép dolgozik, tehát nem alalpjáraton megy - akkor ráad egy a segédkapcsoló plussz energián, hogy nagyobb ereje legyen a kefének.

Elnézést, ha kicsit körülményesen írtam le ezt az egészet

Szóval a kérdés, hogy hol lehet vásárrolni ilyen kondenzátor segédkapcsolót, vagy esetleg meg tudná - e nekem javítani valaki?

A műanyag szélei törtek le az idő folyamán, ami felerősíti a helyére.

Köszönöm előre is a választ, és a segítséget.

0001.jpg
    
(#) pityesz001 hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
Sziasztok!
kaptam egy új villanymotort, egy helyröl 4 szál vezeték jön ki és egy másik helyröl meg kettö,
EME Elektronik Motors Europe Typ 1~M100C L4
nem láttam még ilyen motort. 1,5Kw 230V
mit tudtok a bekötéséröl?
köszi a segitséget
(#) pityesz001 hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
teszek fel kápeket rola
(#) dobo hozzászólása Feb 25, 2011 /
 
Sziasztok .
Van egy kis problémám van egy villanymotorom amiről nem sok mindent tudok mert hiányzik az adattáblája.
Kivakartam a rozsdából lefestettem új csapágyakat kapott és újralakkoztam a tekercseket a biztonság kedvéért.
Szóval rendbe raktam.
Szerintetek hány kilowattos lehet?
Amit tudok róla az öntvénykialakítás szerint ez egy Evig motor 36 hornyos állórésszel.
Huzal átmérő 0.8-0.9mm tekercselése 3 fázisú koszorú tekercselés 1440 es fordulatra van tekerve mert 4 pólusu az biztos. 1 pólus 3 részre (3 horonyba foglal helyet) van osztva forgórész átmérője nagyjából 10-11 cm (a tolómérő nem tudja mérni ) és a vas hossza is kb 10 cm.
Tengely csapágya 6306-os és a tengely csonk 28 mm átmérőjű.
Üresjárási áramfelvétel 3,8-4 Amper lakatfogóval mérve fázisonként.
Ha valaki a fenti infókból be tudja azonosítani azt nagyon megköszönném.
Azt tervezem hogy a kapocsléchez kis matricára feljegyzem az adatokat.
(#) dobo válasza dobo hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Elfelejtettem írni hogy a motor csillagba van kötve és csak 3 kivezetett tekercsvége van.
(#) dannu hozzászólása Feb 26, 2011 /
 
Üdv!
Van egy pc ventilátorom aminek a belsejébe ez van ami a képen hogyan lehet működésre bírni ha tekercs méretétt lecsökkentem akkor kiseb áram kell hozzá ?

images.jpeg
    
(#) erbe válasza dannu hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Ha kisebb a tekercs (kevesebb menet), több áram kell hozzá. Ha még tudsz néhány menetet hozzátekerni, akkor kevesebb lesz az áramfelvétel, de nem jelentősen. Ha vékonyabb huzallal áttekered, akkor kevesebb lehet, de akkor meg nagyobb feszültséget igényel.
Érdekes PC ventillátor. Nem ilyenek szoktak lenni.
(#) dannu válasza erbe hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Nem is ilyen mert alatta van egy áramkör de az behalt és egy ilyen szerkezet van benne mint a előbb felcsatoltt képen. Ha van egy távirányítós kisautóból kiszedett villanymotrom és abból a huzalt kiszedem és át tekerem rá akkor lehet hogy jó lesz ?
(#) erbe válasza dannu hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
"át tekerem rá"
Biztos, hogy van értelme? Néhány tucat hányódik itt-ott a műhely-pince-padlás...-on. Az elektronikus hulladékbegyűjtők, MÉH, stb, tele vannak hibátlan üzemképesekkel. Boltban sem éri el az ezrest.
Hacsak nem valami különleges, pótolhatalan csodaváltozat, nem sok értelme van ma már ilyesmit tekergetni. Legfeljebb portalanítani és olajozgatni szoktam. Sokan már ezt se. Nagy ívben...
Ha meg is tekered, a lényeg a kis vezérlőpanelon van. Ha az nem jó, nem fog menni.
Ha megírod a méretet, küldök levélben.
(#) dobo válasza dobo hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Közben megoldódott a problémám mert kipróbáltam üzem közben amire terveztem azt tökéletesen hajtja a motor.
Eredetileg egy 5,5 lóerős benzinmotor hajtotta a fahasító gépet ez lett most kiváltva elektromos motorra .Tehát a motor 4 kw-os szerintem mert viszi az olajszivattyút terhelésnél is széppen.
(#) Gadam5 hozzászólása Márc 19, 2011 /
 
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni: van nekem két darab villanymotorom ami két különböző fajta hogy tudom működtetni őket hogy a két motor azonos motorfordulaton forogjon?
(#) zolika60 válasza Gadam5 hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Ez erősen függ attól, hogy melyik milyen.
(#) merlingerin hozzászólása Ápr 10, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy univ. soros motor (1,5kW) egy körfűrész motorja. Valami marharépa teljesen lekoptatta a szénkeféket, a maradék csonk meg kifordult, és beakadt, majd kitépett egy szeletet a kommutátorból. Maga a motor tökéletes, csak ugye így nem működtethető.. Mivel lehet kommutátort ragasztani?

Tekercselés tökéletes, a kiszakadt szelet nem szakadt le a huzalról, ki lehet egyengetni, majd visszanyomni a helyére, de kell valami ragacs, ami oda is tartja. De mi bírja ki a meleget, szikrát, ívet, szigetel, merev, és atomstabil? természetesen a ragasztás után esztergán fel fogom szabályozni.

Illetve mekkora járási egyeletlenséget okoz, ha kivágom ezt a szeletet, a helyét meg ragaccsal kitöltöm? (természetesen a huzal folytonosságot megtartva...) Tudom, hogy ez nem a legjobb megoldás, de a gépet nekem adták, tüzifát vágni tökéletes lenne.

Mellékelve a képek. Mit javasoltok?
(#) zolika60 válasza merlingerin hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
A magam részéről valami kétkomponenses műgyantával próbálkoznék. Bekenném, AWAB bilincsel megszorítanám száradásig. Ha megkötött esztergán felszabályoztatnám. Szerintem működhet.
(#) merlingerin válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 11, 2011 /
 
Szia!

Igen, nekem is ez a terv, csak nem tudom, milyen ragacs legyen. MIvel forog, a centrifugális erő kellően nagy is lehet, plusz még meleg is, mivel szikrázik rendesen még egy jól üzemelő motor is.
(#) zolika60 válasza merlingerin hozzászólására (») Ápr 11, 2011 /
 
Többféle hőálló kétkomponenses ragasztó is van. Keresel egy olyat, ami minimum 90-100C°-ig hőálló. Folyékony fém néven is árulnak ilyeneket. Szerintem bármelyik jó lehet. Egy kisebb motornál egyszer talán valamelyik Univerapid nevűvel végeztem hasonló javítást. Az jó volt. Sajnos pontosan már nem emlékszem rá, 15 éve is elmúlt.
(#) kistigris88 hozzászólása Ápr 19, 2011 /
 
Hello!

Valaki megtudja nekem nekem mondani hogy sacc/kb hány kg réz kell egy 5.5Kw háromfázisú motorhoz.

Előre is köszönöm a segítséget!
(#) darky013 hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
A képeken látható villanymotorhoz van egy KPM 1015-ös kondim,ami be is volt kötve! De egyik ismerősöm szétszedte,és most kellene a motor....
Ha valaki tudja,hogyan kellene bekötni,kérem írja meg!
A következő kivezetések vannak rajta: S,S,L,10,4,3,11,13
és a kondin 4 csatlakozóhely van!
(#) mandor válasza darky013 hozzászólására (») Máj 2, 2011 1 /
 
Helló!
Szerintem azért van 4kivezetés a kondin mert át megy rajta a 230V. Min a mosógépekben is van,hogy arra megy közvetlen majd úgy a motorra.
(#) Lacek1990 hozzászólása Máj 3, 2011 /
 
sziasztok!
nekem olyan kérdésem lenne hogy kukoricamorzsolóra milyen villanymotort kell venni??
mármint hány wattosat,
vagy mekkora fordulatszámút?!
(#) zolika60 válasza Lacek1990 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Gondolom ez függ attól, hogy milyen fajta is az a morzsoló. Egy fénykép a szerkezetről nem ártana.
(#) gabrisherceg hozzászólása Máj 3, 2011 /
 
Sziasztok,
Találtam egy itthon egy ősrégi villanymotort, amit szeretnék beüzemelni, régebben sikerült is, ha jól emlékszem 12V-al, most újra előszedtem, de nemtudom, hogy volt akkor bekötve. Ha valaki tudna segíteni kép alapján azt nagyon megköszönném. A képeken látszik hogy a bal oldali álló tekercs aljánál és tetejénél van a tekercs két vége szabadon. Köszöntem!
(#) erbe válasza gabrisherceg hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Ez egy iszonyat régi tantermi oktatóeszköz (lehet).
A tekercs hosszabbik végét hozzákötöd a forgórész keféjének közelebb álló csavarjára. A 12 V-ot ezután rákötöd a forgórész távolabbi csavarjára és a tekercs alsó rövid kivezetésére. Ha véletlenül ellentétes forgásirány kellene, a forgórész csavarjain kell megcserélni a drótokat. Talán még a túlsó csavarig is elér a tekercs vége.
Sokat ne várj tőle, nem a hatásfok a legszebb jellemzője.
(#) Lacek1990 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
képet most nem tudok,de egy faládán van elhelyezve a kopzó és a tekerőlye helyén biciklikerék van!!
ez ékszíjal van összekötve a motorral!
kb 80 cm-re van a kopzó a motortól!
(#) zolika60 válasza Lacek1990 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Valószínűleg az egy kézi hajtású masina volt újkorában. Csak házilag motorosították. egy 750-es fordulatú motort keress. nem kell nagy teljesítmény. Maximum 1000W, de a fele is elég.
(#) Lacek1990 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
köszönöm szépen a segítséget
(#) gabrisherceg válasza erbe hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Igen, tantermi, még a volt fizika tanárom adta nekem pár éve, mert ment volna a kukába Sokat nem várok tőle, csak a lényeg hogy masszív darab. Köszönöm a segítséget
Következő: »»   11 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem